Gönderen Konu: İZBAN  (Okunma sayısı 5695 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 643
Ynt: İZBAN / Basmane Garı
« Yanıtla #30 : 02 Mart 2013 / 10:21 »

'Yılmak Yok, Yıkılmak Asla!' *
derken, boş bir inançla söylemiyorum  :)

Bana öyle geliyor ki, ne Alsancak ne de Basmane Garını AVM ya da otel yapamayacaklar!

Bunu, İzmir'lilerin tepkileri kadar sizin de dile getirdiğiniz ekonomik gerçeklerden dolayı yapamayacaklar, yoksa sizi, beni sevdiklerinden değil! Bu bir.

İkincisi ve daha önemlisi, YHT'lerin Basmane garına, Kemalpaşa-Otogar-Halkapınar üzerinden ulaşımının İzban seferlerini pek etkilemeyecek olması.

Üçüncüsü, Alsancak stadını verdikleri stat rüşvetlerine, İTO başkanının desteğine rağmen AVM yaptıramıyorlar, öyle ki tepkileri görünce Sayın Yıldırım 'benim bundan haberim yok!' demek zorunda kaldı! Kaldı ki, GAR gibi tarihsel yapılar!

Dördüncüsü, limanda, tümüyle kendi yetki alanlarında olan sahada bile, planladıkları AVM konusunda geri adım atmaya başladılar, metrekare giderek düşmekte ama hala belediyeye ve kamuoyuna bunu kabul ettirebilmiş değiller!

İşin aslı, zaman geçtikçe, açıklamalara kulak verdikçe onlar da gösterilen tepkilerin 'boş, kuru inat' olmadığını görüyorlar sanırım. Yoksa, İnciraltı EXPO alanının planlarını belediyenin itirazları doğrultusunda neden değiştirsinler ki! Aynı değişiklikleri, yat limanlarında da yaptılar, doğrusu da buydu, çünkü çekinceler bilimsel verilere dayanıyordu!

Tüm bunlardan yola çıkarak iyimser olduğumu yazıyorum, kuru kuruya değil :D

Ama derseniz ki, Ankara ve İstanbul YHT'lerin Basmane garına girişi İzban'ın sefer sıklığını etkiler, o zaman düşünürüm.
Aynen bölge trenlerinin kent içine girişini durduracaklarına nerdeyse kesin gözüyle baktığım gibi :(

(Oysa, sizin verdiğiniz bilgilere dayanarak, iyi bir sinyalizasyonla, kurpların etkilerini de ortadan kaldıracak şekilde, Aydın yönü bölge trenlerinin Alsancak garına, Menemen yönlü bölge trenlerinin de Basmane garına girebileceklerini düşünüyorum. Ne dersiniz, olabilir mi sizce?)
..
Saygıyla,

Not : * Yılmak Yok, Yıkılmak Asla!
Yıllar önce Ankara'da Hat kitabevi'nin camında, Selçuk Demirel'in bir çiziminde görmüş, sevmiş ve benimsemiştim. Araştırdığımda, İspanya İç savaşında Faşistlere karşı savaşan Cumhuriyetçilerin sloganı olduğunu öğrendim. Faşist Franco'nun savaşı kazanıp iktidara gelmesiyle, yenilenlere bu sloganı sorduklarında, 'bu mevzi yenilgisidir, kazanan biz olacağız, tarihin akışına kimse direnemez, Franco bile' yanıtını alıyorlar! Nitekim, ne Franco kaldı, ne de diğer faşist diktatörler! Tarihin akışına, toplumsal ilerlemeye direnmek mümkünse de, durdurmak olanaksız. Bu evrensel gerçeği bilince, sloganın laf kalabalığı değil, gerçeğin ifadesi olduğu anlaşılabiliyor :D



Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1463
Ynt: İZBAN
« Yanıtla #31 : 02 Mart 2013 / 11:05 »
Teşekkür ederim Sayın Göçebe. :)


Önce YHT için söyleyeyim. YHT, Kemalpaşa yönünden Otogar ve oradan Basmane'ye gelecekse, en azından, otogar civarında bir yerde yer altına girmesi gerekecek. Zamanında Atatürk stadyumu bahane edilerek, Çimentaş - Halkapınar iltisak hattı kaldırılmasaydı  belki bu hat üzerinden bir şeyler yapılabilirdi. Otogar'ın oradan yer altına giren hızlı treni yer üstüne nereden çıkarmak içinse en uygun yer Halkapınar mototren ve lokomotif deposunun olduğu yer. Bu durumda, bu depo feda edilecek. Bu çizdiğim tahmini projede, Halkapınar depo ile Basmane arasındaki kesimin  çok küçük bir kısmında İZBAN faaliyet gösterdiği için, YHT, İZBAN seferlerini etkilemeyecek diyebiliriz. Fakat bu işinde riskli tarafları var. YHT'nin yer altından gidecek kısmına jeolojik açıdan baktığımızda, zeminin yumuşak olmasının yanı sıra, Pınarbaşından başlayıp, Körfezin batı ucuna kadar devam eden İzmir fayının kısmen üzerinde olması. Bu fay, basit bir tabirle, açılma fayı olarak nitelendiriliyor. Kısaca, İzmir Metro'nun da olduğu bu kesim, bizim hissedemeyeceğimiz kadar küçük olsa da, hareketli bir kesim. Dikkat ederseniz, İzmir Metro da, Halkapınar - Bornova arasındaki bu kesimde oldukça sallantılı gider. Onarım yapılsa da bir süre sonra burada, yine deformasyon başlar. Ayrıca, yeraltı geçişinde, zeminin yumuşak olmasından dolayı,  tünel kazılırken, üst taraftaki yapıların olası çökme durumları da vardır ki, bu Bornova metrosu kazılırken de sorun olmuştu. Bu durumlar göz önüne alındığında, bu geçişin uygun şekilde yapılabilmesi için, ciddi maliyet gerekecektir. YHT hattı için açılan tünel ile metro arasında çok ciddi inşaat teknik farklılıkları vardır.


Gönül ister ki tüm anahat trenleri Basmane ve Alsancak garlarına gelsinler. Fakat başka bir taraftan da İZBAN seferlerinin sık olması talebi de var. Fakat ortada yol yok. Yeni sinyalizasyon sistemi, İZBAN'ın güvenli bir şekilde sık sefer aralığında çalışmasını sağlayacaktır. Anahat trenlerinin bazı istasyonlardaki yan hatlara girip bekleyerek veya dura kalka şehrin içerisinde ilerlemesiyle, varış süresinin uzaması, tren içerisindeki yolcularında, memnuniyetsizliği olacaktır. Tabi olabilecek arıza durumlarını hesaba katmıyorum bile. Şayet kuzey bölgesinde Şemikler'e, güney bölgesinde ise Şirinyer ve Şirinyer Kemer arası, bir şekilde en azından 3 hatta çıkarılsaydı. O zaman bir umut olabilirdi diye düşünüyorum. Tabi İZBAN'ın sefer sıklığı 10dk'dan aşağıya çekilmeyecekse,  bu, anahat trenleri için iyi bir haber olur.


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 06 Mart 2013 / 10:10 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 643
Ynt: İZBAN / YHT ve GAR larımız
« Yanıtla #32 : 02 Mart 2013 / 12:17 »
Tatil nasıl olsa :)

Dediklerinizi dikkatlice okuyup, bildiklerimi de ekleyince..

1. Gerek bölge trenlerinin gerekse YHT lerin kent içine girmesinin mümkün olduğunu,
2. Bunun için Şirinyer-Kemer arasına ve Şemiklere 3ncü hat yapılması gerektiğini,
3. YHT güzergahının Otogardan sonra yeraltına inmesinin yapımı zorlaştıracağını,
4. Yine de asıl gerekenin 'yapma iradesi' ve mali kaynak olduğunu görüyorum,
 doğru mu?
 
Bu arada, YHT'lerin yeraltından geçişiyle ilgili olarak o bölgeden geçen yeraltı nehri aklıma takılıyordu, şimdi buna siz bir de fay hattını eklediniz.

O zaman, YHT'yi yeraltına sokmadan Otogardan sonra halihazırda tek ya da 2 katlı gecekondu tarzı binaların olduğu güzergahtan, zaten kentsel dönüşümle yıkılacak olan binaları şimdiden kamulaştırarak, viyadükler üstünde Halkapınar'a ulaştırmak mümkün değil mi?

Doğal olarak, ayaklar üstünde gitme yapım maliyetiyle YHT yeraltı tünel maliyetini bilmiyorum.
İşin o kısmı mühendislerin yapacağı hesaplara bağlı :)

Sonuçta, olabiliyor, ben ona bakıyorum!

Saygılar,

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1463
Ynt: İZBAN
« Yanıtla #33 : 02 Mart 2013 / 12:34 »
 :) Tabi ki olabiliyor. Fakat işin özünü çok güzel belirtmişsiniz. "Yapma iradesi"  Mali kısma çok değinmeyeceğim, özellikle nerelere , ne boş işlere milyarlar harcadığımızı göz önünde tutarak.


Viyadük de bir çözüm. Özellikle Halkapınar'dan sonra Şehitler Cd. ve Kamil Tunca Bulvarı üzerinden gidecek bir viyadük olabilir. Asıl mesele bunun ne kadar istendiği?  ;)


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2013 / 14:00 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 643
Ynt: İZBAN / Başlıyor :)
« Yanıtla #34 : 05 Mart 2013 / 14:27 »
:)

İzban'a ilişkin bildiklerimizden yola çıkıp..

Önemini vurgulamıştık.
Bir çok açıdan önemliydi, biz bazılarına değinmiştik.

Vurguladığımız noktaların bazılarından yola çıkarak konusunda ödüle aday olmuş :)

İzmir metro'nun tez konusu olması haberinden sonra, sevindirici bir diğer haber oldu bugün :)

...
İZBAN Projesi UITP Ödülüne aday

İşletme yönetim modeli olarak Gaziray ve Marmaray’a da örnek teşkil eden İZBAN, 3 bin 400 üyesi bulunan Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği UITP’nin “Toplu Taşımacılık ile Büyüme” konulu yarışmasında, sektöre getirdiği yenilikler ve örnek uygulamaları sebebiyle ödüle aday gösterildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD’nin yüzde 50 ortaklığıyla kurulan İZBAN, raylı sistem sektörüne getirdiği yenilikler ve öncü uygulamaları sayesinde Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği’nin (UITP ) “Toplu Taşımacılık ile Büyüme” (Grow with Public Transport) konulu yarışmasında ödüle aday gösterildi. İZBAN Genel Müdür Yardımcısı Sönmez Alev ise İzmir’deki Toplu Taşımacılık Türkiye Konferansı’nda UITP üyelik sertifikasını, Genel Sekreter Alain Flausch’un elinden aldı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, merkezi hükümet ile yerel idarenin güç birliğiyle kurulan ve bu özelliği sayesinde “hoşgörü ve sinerji” projesi olarak bilinen İZBAN projesinin ödüle adaylık dosyasını, İzmir’de düzenlenen Toplu Taşımacılık Türkiye Konferansı’nda UITP Genel Sekreteri Alain Flausch’a bizzat verdi. Dosyada İZBAN’ın 156 yıllık ve günde birkaç bin yolcu taşınan bir hat üzerinde günde 200 bin yolcuya ulaşarak verimliliği artırması, toplu taşıma pastasını büyütmesi, yepyeni bir yönetim ve finansman modelini hayata geçirmesi, kuzey-güney hattındaki trafik yoğunluğunu azaltması ve diğer kentlere örnek olması gibi önemli detaylar yer alıyor. İZBAN ile başlayan güç birliğinin İzmir Körfezi’nin temizlenmesi projesinde de devam ettiğinin vurgulandığı dosyada, İZBAN’ın, Gaziantep’te Gaziray ve İstanbul’da Marmaray’a işletme yönetim modeli olarak örnek teşkil ettiğinin de altı çizildi.

Dünya çapındaki yarışmanın ödülleri önümüzdeki Mayıs ayı sonunda İsviçre’nin Cenevre kentinde yapılacak olan 60. UITP Dünya Kongresi’nde sahiplerini bulacak.

Toplu taşımacılığın geliştirilmesi ile ilgili İzmir’de yürütülen çalışmaları yakından takip ettiklerini ifade eden UITP Orta Doğu ve Kuzey Afrika Ulaşım Mükemmeliyet Merkezi Projeler Direktörü Kaan Yıldızgöz, İZBAN’ın hem yönetim hem de finansman modelinin yenilikçi olduğunu ve Türkiye ve Dünya kentleri için bu alanda örnek teşkil ettiğini ifade etti. Yıldızgöz “İZBAN’ın gerçekleştireceği projelere bundan böyle uluslararası destek vereceğiz. Uluslararası konuların aktarımında elimizden geleni yapacağız. İZBAN, UITP’nin çeşitli uluslararası komitelerinde ve çalışma gruplarında yer alacak” dedi.

UITP NEDİR?
1885 yılında kurulan, 92 farklı ülkeden toplu taşımacılık işletmecileri, bakanlıklar, yerel yönetimler, endüstri kuruluşları, araştırma merkezleri, akademisyenler ve danışmanlardan oluşan, dünya genelinde 3 bin 400?den fazla kurumun üyesi olduğu Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP), toplu taşımacılık sektörünün dünyadaki en büyük kuruluşu olma özelliğini taşıyor. Merkezi Brüksel’de bulunan UITP’nin; Dubai, Moskova, İstanbul, Roma, Sao Paulo, Abidjan, Bangalore, Johannesburg, Hong Kong ve Canberra’da ofisleri bulunmaktadır. Detaylı bilgi için www.uitp.org adresini ziyaret edebilirsiniz.

Kaynak : haber.stargazete.com
Aktaran : Rayhaber

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 643
Ynt: İZBAN / Kendi yolcusunu yaratmak!
« Yanıtla #35 : 19 Mart 2013 / 17:33 »
:)

Bir haber, ama kaynağını bulamadım, sadece aktaranın bağlantısını vermekle yetiniyorum.

Haberde İzban'ın İzmir ulaşımına etkileri ele alınmış.

Güzergahın kent içinden geçmesi, kentin kuzeyinden güneyine kesintisiz olması, pek değinilmemiş ama havaalanından geçmesi gibi unsurlar, özel araç sahiplerini toplu taşımaya yönlendirmiş. Tabii, Aliağa, Çiğli, Sarnıç ve Esbaş gibi sanayi bölgelerine sağladığı ulaşım olanağı nedeniyle işyerlerinin de servislerinde değişiklik yapmaları bunda büyük etken. Bu etkenlerin sonucunda, toplu taşımayı kullananların sayısı %15 artmış!

Uygulamada ortaya çıkan sonuçlar bu olunca, insan kentin ve yakın çevrenin sanayi-ticaret bölgelerini gözönüne alınca, insan İzban'ı dallandırsak mı acaba diye düşünüyor!

Açıklayayım.

YHT ile sağlanacak olan Kemalpaşa-Otogar-Halkapınar-Basmane hattını kullanarak İzban'ın önce Kemalpaşa sonra Turgutlu'ya ulaşımı sağlanabilir mi? (Ekonomik açıdan Turgutlu'nun İzmir ilçesi oduğunu düşünüyorum, ne dersiniz Sayın Bedendili?)

Neden böyle diyorum?

Sözünü ettiğim güzergah, nasıl olsa YHT için döşenecek!

O zaman, YHT seferlerinden arta kalacak zaman dilimlerini kullanacak bir İzban neden olmasın!
Hem böyle bir uygulama, Halkapınar-Otogar arası düşünülen metro gereksinimini de ortadan kaldıracaktır!

Ben böyle düşünüyor ve diliyorum ama teknik açıdan olabilirliğini bilmiyorum.

Sayın Sümerli, ne dersiniz, YHT hatlarını İzban tarzı kullamak mümkün mü?
..

Bağlantı : http://www.rayhaber.com/2013/izban-kendi-yolcusunu-kendisi-buldu/#more-63656

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1463
Ynt: İZBAN
« Yanıtla #36 : 19 Mart 2013 / 18:23 »
İZBAN'ın en büyük avantajlarından biri, tek biletle otobüs - metro - vapur aktarmasıyla pek çok yere ulaşım kolaylığı sağlaması. Bu da doğal olarak yolcu sayısını gün geçtikçe arttırmakta.


Sayın Göçebe, bazı kuşlardan aldığım :) henüz netlik kazanmamış bir haberde, YHT'nin İzmir bağlantısı için Afyon'dan ziyade Bursa üzerinden bir bağlantı düşünülüyormuş. İstanbul'a yapılacak YHT hattının bir kolu Bursa hattı olacak. Buradan da devam ederek İzmir Bağlantısı oluşturulacak deniliyor. Böylece İzmir'i, İstanbul - Ankara (biraz uzak kalsa da) ve Bursa'ya tek seferde bağlanması öngörülüyormuş. Şayet bu haber doğruysa, O zaman Bergama üzerinden yada, büyük bir bölümü mevcut hat güzergahının yakınından olacak şekilde bir bağlantı oluşturulabilinir.


Teknik olarak, YHT'nin şehir içlerinde yavaş gittiği hatlarda, İZBAN çalışabilir. Tabi trafik yoğunluğunun, her iki sistemi etkilememesi gerekir. YHT'nin 160km/saat üzerine çıktığı hat kesiminde İZBAN çalıştırılmaz.


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2013 / 18:57 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 643
Ynt: İZBAN
« Yanıtla #37 : 20 Mart 2013 / 01:20 »
 :)

Sayın Sümerli, diplomat olmayı hiç düşündünüz mü  :D

Politikacı, siyasetçi demiyorum, onlar ...

Ama İngiliz filmlerinde gördüklerimizden, bir şey demek/dememek için bulmaca gibi konuşanlardan :)
..
Verdiğiniz bilgileri toparlayıp, onların ışığında aklımda beliren soruları sormak istiyorum.

YHT'ler yerine hızlandırılmış konvansiyonel trenlerden yana tavır koyan bizler için Ankara-İzmir YHT güzergahının değişip, Bursa'dan itibaren İstanbul-İzmir YHT ile ortak güzergahı kullanması, tasarruf edilecek kaynağın nerede kullanılacağına bağlı olarak bizleri sevindirebilir de, günaha da sokabilir!

Kuşların ilettiği haber doğru da olabilir, bugün 'ak' dediğine hemen ertesi gün 'kara' diyebilenlerin devrinde, şu ya da bu nedenle/nedenlerle tantanası yapılan projelerden vazgeçilebilir. Bu da bu devirde edindiğimiz tecrübelerden sadece biri.

Ama ben YHT'lerin kent içindeki hızlarını öğrenmek istiyorum. Bizdekini değil, yurtdışında bu işi hakkıyla, yıllardır yapan, sürdüren ülkelerde YHT'lerin son istasyona dek aynı hızda gidip gitmediklerini öğrenmek istiyorum.

Buna vereceğiniz cevapla, İzban konusundaki görüşümü, düşümü netleştireceğim. Eğer, YHT'ler kent içine girince hızlarını düşürüyorlarsa, İzban'ın Basmane-Halkapınar-Otogar-Kemalpaşa güzergahında düş kurmayı sürdüreceğim :)

YHT'nin 160 km üstüne çıktığı kesimde İzban çalıştırılmamasının teknik nedenleri nelerdir? Bir de bu aklıma takıldı!

Ne dersiniz, düş kurmaya devam mı yoksa bitti mi :)
..
Saygıyla,

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1463
Ynt: İZBAN
« Yanıtla #38 : 20 Mart 2013 / 10:20 »
 :) Sayın Göçebe, diplomatlık hiç aklıma gelmemişti.


Son 1-2 yıldır bazı sıkıntılar yaşıyorum (çok şükür sağlıkla ilgili değil), bu sebeple uzun açıklamalar yapamıyorum, elimden geldiğince bir şeyler anlatmaya çalışıyorum. :)


Öncelikle bir kavram hakkında küçük bir düzeltme yapmak istiyorum. Dünyada "hızlandırılmış konvansiyel tren" diye bir kavram yoktur. Bunu deneyen ülke biziz. Tabi, demiryolu litaratüründe böyle bir kavram olmadığı ve teknik açıdan da bu şekilde yapılan bir işin olmamasına aldırış etmeden, "yaptım oldu" mantığı ile hareket edilmesi sonucu, 40 canı kaybettik (2004 Pamukova kazası).


Konvansiyonel hat, dünya genelinde 160km/saat işletme hızına (bazı bölgelerde bu maksimum 180km/saat olabilir genel tabiri 160 km/saattir) sahip altyapıyla, yine bu hızlara uygun olarak, yük ve yolcu trenlerinin çalıştırılabileceği demiryolu sisteminin genel tarifi denilebilir. Burada özellikle vurgulamak istediğim, altyapıdır. Yolların geometrisi, dar dönemeçli, dik rampalı olmamalı. Kullanılan malzeme (ray, travers, balast, bağlantı ekipmanları vs.), tünel ve köprüler, günümüzün teknik şartlarına uygun olmalı ve tabi sinyalizasyon olmalı Daha basit bir tabirle çevre yolu veya otoban gibi olabildiğince düz ve modern olmalı.


YHT kullanan bütün ülkelerde YHT, sadece kendine mahsus olan hattan gitmez. Şehirlere girerken veya bazen, şehirlerden geçerken, konvansiyonel hatlara girerler. O zamanda, girdikleri konvansiyonel hattın hız limiti neyse ona uyma zorundalar. Bu hız 100km/saatte olabilir, 180km/saatte olabilmektedir. Bunu size daha basit olarak anlatmaya çalışırsam, otomobilinizle, evinizin kapısı önünden drekt olarak otobana çıkmıyorsunuz. Muhakkak, kısa veya uzun süreli, şehir içi sokak ve caddeleri kullanarak, otobana çıkıyorsunuz. Hızlı trenler de bu mantıkla işliyor. Hız yaptıkları kendi hatlarına çıkıncaya kadar, şehir içi kurallarına uymak zorundalar.


YHT'nin kendi hatları denilen ve gerçek hızlarını gösterdiği hatlar, yüksek hıza göre dizayn edildiğinden, konvansiyonel trenler bu hatlara giremiyor. En basit olarak, dönemeçlerdeki dever (iç ray yüksekliği ile dış tarafta kalan ray yüksekliği farkı, basit bir tabirle eğim diyelim) bu dönemeci kullanacak trenin hızına göre yapılır. Şayet bu dönemeçten, tren daha yavaş geçerse, eğimden dolayı, trenin yükünün büyük bir bölümü iç tarafta kalan rayın üzerine biner. Bu durumda, bu ray ve diğer yol ekipmanları daha çabuk yıpranır ve hatta kırılabilir. Tam tersi, dönemece fazla hızlı girerse de oluşan merkezkaç kuvvetten dolayı, bu sefer dış taraftaki raya aşırı yük biner ve az önce bahsettiğim sorunlar olur. Daha hızlı giderse zaten raydan çıkar. Demiryolundaki teknik detaylardan bir tanesi olan bu detay bile bile, demiryolu taşımacılığını,  karayolu, hava ve deniz taşımacılığından çok farklı olduğunu gösteriyor. İstenilen tonajda tren, herhangi bir yolda, yavaşta olsa istediği hızı yapamaz.


Durmak yok, düş kurmaya devam. :) Bitmemeli... :)


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2013 / 12:24 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimiçi bedendili

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 236
Ynt: İZBAN
« Yanıtla #39 : 20 Mart 2013 / 22:50 »
          Sayın göçebe biraz geç okudum kusura bakmayın.
          Turgutluya izban ın gelmesi bana göre ilçemizi güçlendirir.Ama esnafı bilemem.Aliaga esnafı ve ulaşımı saglayan sebat ı etkiledi.Şu an bile çok sayıda insan Manisa ya treni kullanarak gidiyor.  Benim gibi seyahati seven birisi için bulunmaz bir nimet olur.İzmir e otobüsle gitmek istediğimizde Turgutlu otobüslerinden başkasına binemiyoruz biliyormusunuz.Diger il ve ilçe arabaları yolcu alamıyorlar.Zorunlu olarak onların saatlerine uymak zorundayız yer yoksa ayakta gidenler oluyor.
           İzmir içindeki öneriniz benim için harika. Japonyada ki shinkansen ler izlemişsinizdir şehir içinde hep viyadüklerde gidiyor.Ve istasyonlarıda aynı Bornova metrosundaki stadyum iştasyonu gibi yukarılarda. Bana öneriniz çok mantıklı ve yer altına göre maliyeti daha ucuza ve daha kısa sürede yapılabilir gibi geliyor.Ben Japonyadaki viyadükleri gösteren bir linki atayım dedim.
           Saygılar.                   http://www.youtube.com/watch?v=rh6rrZjL1UA

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 643
Ynt: İZBAN / Değer Katmak ya da Rant
« Yanıtla #40 : 09 Temmuz 2013 / 00:06 »
Hep duyarız, rant yaratıldı, rant paylaşımı, rantı kaptırmak vs. diye.

Nedir rant?
..
İzban'ın şimdiki son durağı Cumaovası'ndan, ortaklaşa yapılmakta olan yatırımlarla Torbalı'ya kadar uzanacak olmasıyla güzergah üzerindeki köylerde ve mahallelerdeki arsa ve arazi fiyatlarındaki artışa rant deniyor!

Ankara ve İstanbul'da kentsel dönüşüm adıyla az katlı gecekondulardan apartman gecekondulara geçildi :-\

Bu değişimde (dönüşüm değil!) bile değer artışları ortaya çıktı. Sözkonusu değer artışları, buralardaki belediyelerin ahlak ve adalet anlayışına uygun olarak paylaşıldı! Aşağıdaki haberde de İzban'ın güzergahının uzaması nedeniyle ortaya çıkan değer artışından söz ediliyor.

Sözkonusu değer artışının uzun vadede neye patlayacağına değinmeksizin müjdeymiş gibi veriliyor!
Hatta muhtarın biri hızını alamamış, bölgesinin imara açılmasından söz ediyor :'(

Bu tür haberleri okuduğumda hep kurban bayramları öncesinde tıpış tıpış kendisini kurban edecek vatandaşı izleyen koyunlar geliyor aklıma :'(

Rantı kimin ödediği, kimin cebinden çıktığı ne zaman merak edilecek acaba?

Bölgenin imara açılmasının sonuçlarını merak eden olur mu?

Sözkonusu merakı, soruları cevaplayabilecek yetkinlikte birileri var mıdır sizce?

Çok mu soruyorum dersiniz?
..
Saygıyla,

...


İZ­BAN Kuş­çu­bu­run ve Pan­car­a de­ğer kat­tı
Ya­pı­mı de­vam eden İZ­BAN, Pan­car ve Kuş­çu­bu­run’­da ar­sa ve ev fi­yat­la­rı­nı iki­ye kat­la­dı. Ya­tı­rım­cı­lar böl­ge­ler­den ar­sa ala­bil­mek için ade­ta ya­rı­şa gir­miş du­rum­da. Muh­tar­lar ise bu du­rum­dan ol­duk­ça mem­nun.

CU­MA­O­VA­SI Tor­ba­lı İZ­BAN hat­tın­da ça­lış­ma­lar bü­yük bir hız­la de­vam edi­yor. İz­mir Bü­yük­şe­hir Be­le­di­ye­si bir yan­dan üst ge­çit ve is­tas­yon­la­rın ya­pı­mı­nı ger­çek­leş­ti­rir­ken, di­ğer yan­dan da TCDD elekt­ri­fi­kas­yon ve sin­ya­li­zas­yon iş­lem­le­ri­ni ta­mam­la­ma­ya ça­lı­şı­yor. Ça­lış­ma­lar hız­lı bir şe­kil­de yü­rü­tü­lür­ken, ge­rek Tor­ba­lı mer­kez ge­rek di­ğer ma­hal­le­ler­de ya­tı­rım­lar art­mış du­rum­da. İZ­BAN­’ın ge­çe­ce­ği Pan­car ve Kuş­çu­bu­run Ma­hal­le­si’n­de ya­tı­rım­cı­lar ala­cak ar­sa bu­la­mı­yor. Ar­sa fi­yat­la­rı bu böl­ge­ler­de iki­ye kat­la­nır­ken, ev ve iş ye­ri fi­yat­la­rı da ay­nı de­re­ce­de yük­sel­miş du­rum­da. Ma­hal­le muh­tar­la­rı böl­ge­le­ri­nin de­ğe­re bin­di­ği­ni ve sü­rek­li ev ve ar­sa sa­tıl­dı­ğı­nı be­lirt­ti­ler.

­ÇA­LIŞ­MA­LAR TAM GAZ DE­VAM EDİ­YOR
İZ­BAN hat­tı­nın Cu­ma­o­va­sı’n­dan Tor­ba­lı’­ya uza­tıl­ma­sı ça­lış­ma­la­rı, 7 Ekim 2011 ta­ri­hin­de ya­pı­lan te­mel at­ma tö­re­ni ile baş­la­tıl­dı. Alt ya­pı ta­mam­lan­dık­tan son­ra ray­lar dö­şen­di. Ulaş­tır­ma Ba­kan­lı­ğı ve İz­mir Bü­yük­şe­hir Be­le­di­ye­si’­nin or­tak­la­şa ger­çek­leş­tir­di­ği pro­je­nin bü­yük bir bö­lü­mü ta­mam­lan­dı. Ba­kan­lık; pro­je­nin alt ya­pı­sı, ray, elekt­ri­fi­kas­yon ve sin­ya­li­zas­yon sis­te­mi­nin ya­pı­mı­nı üst­le­nir­ken, bü­yük­şe­hir be­le­di­ye­si ise alt­üst ge­çit­ler­le is­tas­yon­la­rı in­şa edi­yor. Tor­ba­lı İz­mir ara­sın­da kon­for­lu se­ya­hat et­me im­ka­nı su­na­cak olan pro­je bü­yük öl­çü­de ta­mam­la­nır­ken, hum­ma­lı ça­lış­ma tüm hı­zıy­la sü­rü­yor. Tor­ba­lı Te­pe­köy, Tor­ba­lı Ma­hal­le­si ve Pan­car Ma­hal­le­si’n­de­ki üst ge­çit ve is­tas­yo­nun ya­pı­mı de­vam eder­ken, Kuş­çu­bu­run Ma­hal­le­si’­ne ya­pı­la­cak olan is­tas­yon­da önü­müz­de­ki gün­ler­de iha­le­ye çı­ka­rı­la­rak ya­pı­mı­na baş­la­na­cak.

“­PAN­CAR MA­HAL­LE­Sİ’­Nİ İMA­RA AÇIN!”
­HEM İz­mir hem Tor­ba­lı için bü­yük öne­me sa­hip olan bu pro­je, geç­ti­ği yer­le­re de­ğer ka­tı­yor. Pan­car ve Kuş­çu­bu­run ma­hal­le­le­rin­de ya­tı­rım­cı­lar ar­sa, ev, dük­kan al­mak için ya­rı­şa gir­miş du­rum­da. Böl­ge­de bü­yük bir ha­re­ket­li­li­ğin ol­du­ğu­nu be­lir­ten Pan­car Ma­hal­le Muh­ta­rı Öz­kan Bur­gaz, “İZ­BAN­’ın böl­ge­miz­den geç­me­si bü­yük bir ha­re­ket­li­lik sağ­la­dı. Bi­zim bu­ra­lar ima­ra açık de­ğil ama in­san­lar ge­lip par­sel par­sel tar­la sa­tın alı­yor­lar. Ya­tı­rım­lar iki ka­tı­na çık­mış du­rum­da. Bu pro­je ta­mam­lan­dı­ğın­da ve böl­ge­miz ima­ra açıl­dı­ğın­da Pan­car es­ki­si gi­bi ol­ma­ya­cak. Aci­len böl­ge­mi­zin ima­ra açıl­ma­sı­nı is­ti­yo­ruz” de­di.


Kaynak : rayhaber

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 643
Ynt: İZBAN / Durmak Yok ..
« Yanıtla #41 : 13 Temmuz 2013 / 10:33 »
 :D

Evet, durmak yok, yola devam.. :)

İzban'ın güzergahının Cumaovası'ndan Tepeköy'e uzatılmasının sosyo-ekonomik etkilerinden sadece birine daha önce değinmiştik.

Şimdi bu etkilerin diğerleri de birer birer günışığına çıkmaya başlayacak. Köyler mahalle olacak, köyde yaşam değişecek, insanlararasında ilişkiler değişecek, bakkallar market olacak, eskiden sadece tanıdık eş dost gelirken köye, şimdi tanımadığınız bir çok insan sokaklarınızdan geçiyor olacak!

Bu gelişmelerin iyi ya da kötü olması bir yana, sanırım kaçınılmaz olması asıl belirleyici olan!

Cumaovası-Tepeköy arasında yapılan yol düzeltmelerinin rayların döşenebileceği bir aşamaya gelmiş olması elbette sevindirici :)
Hele ki rayların Kardemir'den sağlanabiliyor olması, Kardemir'in bu kalitede ray üretiyor olması mutluluk verici.

Güzel şeyler bunlar :)

Haberi alıntıladığım Rayhaber sitesindeki bir diğer haber de, Tepeköy'den Selçuk'a uzanacak bölüm için açılacak ihaleden sözediyor.

Bu gelişmeler, İzban'ın örnek olma niteliklerini de artırmakta.

Düşündüğünüzde, kuzeyden güneye uzun ince bir coğrafi görünüm sergileyen kentin, kuzeyden güneye banliyöye sahip olması, trenlerin en son yeniliklerin çoğunu barındırması, işletmeciliği TCDD ile kent yönetiminin ortaklaşa yapması yeterince dikkat çekici ve özendirici.

Ben hala israrcıyım ve umutluyum İzban'ın her yönüyle araştırma, inceleme ya da tez konusu olmasında!

Geçtiği köylerdeki sosyo-ekonomik dönüşümlerle, o köylerdeki insanların gelir seviyesine, tüketim alışkanlıklarına etkisiyle, köy halkının kent yaşamına katılımının sonuçlarıyla gerçek bir toplumsal laboratuvar olacağı görülüyor. İş ki, bu laboratuvarın değerinin bilinmesi. Değerinin bilinmesinden kasıt, yaşanacak değişimlerin olumsuz olanlarının nasıl önleneceği üzerine kafa yorarken, olumlu yönde olanlarının yaygınlaştırılması yönünde neler yapılabileceğinin araştırılmasıdır.
...
Doğal olarak bunu gündeme getirmek, bu konuda araştırmalar yapılmasını teşvik etmek öncelikle İzban sonra da İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin işi.

Her konuda öncülük yapan ya da yaptığını öne süren bir kentin bu konuda da öncülük yapması beklenmelidir.

Bakalım yaşayıp göreceğiz...

Saygılarımla,


TCDD 3. Bölge Cumaovası – Tepeköy İstasyonları arasında kullanılacak 780 ton ray alımı ihalesi sonuçlandı :
T.C. Devlet Demiryolları (TCDD) 3. Bölge Müdürlüğü tarafından 24 Mayıs 2013 tarihinde teklifleri toplanan, Cumaovası – Tepeköy İstasyonları arasında 7 km yol yenilemesi için 780 ton 60 E1 R 260 kalitesinde ray alımı ihalesi sonuçlandı.

Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; yaklaşık maliyeti 1.353.446 lira olarak belirlenen ihaleyi 546.000 euro teklifiyle tek katılımcı firma olan Kardemir Karabük Demir Çelik Sanayi ve Ticaret A.Ş. kazandı. Yetkililer, ihaleyi kazanan firma ile 01 Temmuz 2013 tarihinde sözleşme imzalandığını kaydettiler.

Kaynak: Rayhaber


Çevrimdışı Muhammed GEMCİ

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 242
Ynt: İZBAN / Yaya Geçitleri
« Yanıtla #42 : 24 Temmuz 2013 / 16:22 »

Şemikler’e 40 metre tünelli yaya geçidi

Şemikler altgeçidi için çalışmalara başlandı. Geçit, ulaşımı rahatlatacak ve merkezin daha da hareketlenmesini sağlayacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Şemikler'in merkezine yapacağı "40 metre tünelli" yaya alt geçidi için çalışmalara başladı. Projesi tamamlanan ve yapım ihalesine çıkılarak yer teslimi yapılan bölgede, ilk etapta tespit kazıları başlatıldı. Kazılarda yerin altındaki çeşitli kurumlara ait olan kablolar ortaya çıkarılarak yaya geçidine uygun bir şekilde düzenleme yapılacak.

Genişliği 6 metre
Nisan ayında Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Şemikler sakinleri ile bir araya gelmiş ve Şemikler'deki yol sorununa çözüm konusunda fikir alışverişinde bulunmuştu. Esnaf, muhtar, dernek temsilcileri gibi her kesimden vatandaşın katıldığı toplantının ardından Şemikler'e yaya alt geçidi yapılması konusunda görüş birliğine varılmıştı. Mahalle halkının ulaşımını büyük ölçüde rahatlatacak ve merkezin daha da hareketlenmesini sağlayacak olan alt geçit, ilerde gelecek talepler doğrultusunda araç geçişine uygun olarak düzenlenebilecek. Büyükşehir Belediyesi, proje kapsamında Erdoğan Akaya Sokağı, Merkez Camisi ve pazaryerinin önünden geçen 6418 Sokak'a bağlayacak şekilde yaya alt geçidi inşa edecek. Yaklaşık 5 metre zemin altından yapılması öngörülen altgeçidin genişliği de 6 metre olacak. Alt geçit için yaklaşık 40 metrelik tünel yapılacak.

Kaynak : http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberleri/2013/02/04/semiklere-40-metre-tunelli-yaya-gecidi

Şemikler alt geçidi oldukça önemli bir projeydi fakat o da yılan hikayesine dönmüş durumda. Buyrun:

İZBAN hattının Şemikler geçidi İnşaatı durdu :

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin sekiz ay önce çalışmalarına başladığı Karşıyaka Şemikler’deki İZBAN hattının altına yaya alt geçidini yapan yüklenici firma işi bıraktı. Firma, gerekçe olarak üniversiteden aldığı “proje yapılamaz” raporunu ortaya koydu. Belediye, ihaleye çıkılan projenin aynısında ısrar edince işler tıkandı. Yüklenici firma Yörük İnşaat Sahibi Ahmet Yörük, “Kaza olursa bunun vebalini kim ödeyecek. Fore kazık sistemi olmadan rayların altından geçemiyoruz” dedi. Şirket ayrıca, sözleşmenin iptali için mahkemeye başvurdu, teminatın yanmasına engel oldu.

Büyükşehir Belediyesi’nin bölge halkından gelen tepkiler, eylemler ve yol kapatma kararlarının ardından çalışmalarına başladığı Karşıyaka Şemikler Yaya Alt Geçit Projesi durdu.

Geçtiğimiz yıl Aralık ayında yapılan İZBAN hattının altından geçecek şehirle projelendirilen ihaleyi 1 milyon 698 bin TL’ye alan Yörükoğlu İnşaat ihale süresi içinde birçok gerekçe ile işleri tamamlayamadı. Süre, 6 Temmuz’da dolarken belediye ek olarak 65 gün süre verdi. Şantiyeye çevrilen Şemikler Meydanı’nda sadece kanal, elektik ve doğalgaz çalışmaları yapabilen şirket fore kazıkların yüzde 70’ini ancak çakabildi. Henüz zorlu ve tehlikeli olan 40 metre tünelin yapılacağı rayların altına hiç girilmedi. Şirket ile belediye arasında yazışmalarla geçen zaman sonrası süre biterken bölgedeki vatandaşlar isyan etti.

İKİ ÜNİVERSİTEDEN AYRI AYRI RAPOR
Yüklenici firmanın talebi üzerine İstanbul Teknik Üniversitesi ve Ege Üniversitesi’nden uzman raporu alındı. Üniversiteden alınan “Geoteknik” değerlendirme raporunda mevcut proje ile sistemin çalışamayacağı ifade edildi.

İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayfer Erken’in yazdığı raporda daha dayanıklı olan “fore kazık” sistemi ile toprak içine beton enjekte edilmesi yöntemiyle yapılan “jet grout” sistemi karşılaştırıldı. Erken, belediyenin projesinin tehlikeli olduğunu altını çizdi. Aynı zamanda İTÜ Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü Öğretim Üyesi de olan Erken raporunda sekiz madde sıraladı.

Erken raporunda, “Hat altında yapılacak olan imalatlar süresince demiryolu askı tertibatı ve tekrarlı yük etkisi yaratan tren yüklerini ‘jet grout’ kolonlarına aktarılacak olduğu için bu jet grout imalatları geçici iksa niteliğinde değildir. Jet grout uygulamalarının yatay yükler ile tren yükünün oluşturduğu dinamik yükler altında kullanılması uygun olmamaktadır. Projede jet grout kolonlar içinde düşey yüklere karşı profiller yerleştirilmiştir. Yaya alt geçidinde rayların geçtiği JBK altında uygulanacak jet grout kolonlar sıvılaşacak zon içerisinde kalmaktadır. Sıvılaşma olması durumunda sistemde oturma beklenmelidir. Demiryolu geçişlerinde jet grout sistemi yerine zeminde sağlamlığa neden olacak fore kazıklı sistem uygulanması depremler sırasında olabilecek zemin kaynaklı hasarların önlenmesi açısından gereklidir” açıklamasını yaptı.

Kaynak: http://www.rayhaber.com/2013/izban-hattinin-semikler-gecidi-insaati-durdu/

Ray Haber sitesinde ayrıca üniversite raporunun resmi de bulunuyor...
DEMİR YOLLARI REFAH VE ÜMRAN KAYNAĞIDIR. M. Kemal ATATÜRK

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 643
Ynt: İZBAN / Son Haberler
« Yanıtla #43 : 29 Temmuz 2013 / 16:12 »
:)

Haberin tümünü aşağıda okuyabilirsiniz.

Ben okumaya, öğrenmeye üşenenlerimiz için..
Ne anladığımdan emin olmak için sıralayacağım.

1. Cumaovasından Tepeköy'e uzanacak hattın TCDD tarafından üstlenilen kısmı yıl sonunda bitmekle birlikte, Belediyenin üstlendiği istasyon ve üstgeçit yapımlarında gecikmeler var, diğer bir deyişle gecikme olacaksa belediyenin kusurundan dolayı olacak!
2. Hattın Tepeköy'den Selçuk'a uzatılabilmesi için projelendirme sonuçlanmış,
3. Öyle ki 3 hafta sonra ihalesi yapılacak,
4. Öbür ucu olan Aliağa-Bergama bölümünün de projelendirilmesi bitmiş, ihale için hazırlıklar sürdürülmekte!

Ne kadar güzel haberler bunlar :)
Gezmeyi seven, evde sıkılan bu nedenle nerdeyse balkonda, kaldırımda yaşayan İzmir'liler eve hiç  girmeyecek demektir :)

Sabahtan Bergama'yı gezip akşam soluğu Selçuk'ta alacaklar. Ya da tam tersi :)

Ama en çok turistlerin hoşuna gidecektir bu durum, yollarda varolan otobüs kalabalığı azalacak, Selçuk için gelen Bergama'ya, Bergama için gelen Selçuk'a gidebilir hale gelecektir.
..
Diğer haberlere gelince;
a. Tramvayların onayı çıktı, top belediyede, belediyenin bu saattan sonra bahane üretme şansı yok (başkaca merkezi idare kaynaklı engel, geciktirme çıkmazsa),
b. Halkapınar-Otogar arası metro hattının projesi tamam,
c. Burası aynı zamanda YHT merkezi ve onun da projesi bitmek üzere,
d. Üçyol-Buca Kaynaklar kampüs hattının projesi de bitmek üzere.

 ;D

Heyt be, Sayın Bakanın ağzından bal damlamış :)

Dileriz ki, burada verilen demeçler..

Diğer bazı demeçlerin akıbetine uğramaz, yerine getirilen birer söz olur.


Teşekkür ederiz Sayın Yıldırım :)
..
Saygılar,


...
Bakan Yıldırım Aliağa-Menderes İZBAN hattı şantiyesinde inceleme yaptı :

Bakan Binali Yıldırım, Aliağa-Menderes İZBAN hattı kapsamında yapımı devam eden 30 kilometrelik Cumaovası-Tepeköy şantiyesinde inceleme yaptı. Bakan Yıldırım yapılan çalışmalarla ilgili bilgi aldıktan sonra açıklamada bulundu. TCDD’nin projedeki üstlendiği işlerin altyapısını bitirdiğini, üstyapı çalışmalarını da tamamlamak üzere olduğunu söyleyen Bakan Yıldırım, TCDD’nin yaptığı işin 130 milyon TL olduğunu, belediyenin de üstgeçit ve istasyonlara 40 milyon TL harcayacağını belirtti. Bakan Yıldırım, “Projenin tamamı 170 milyon TL olacak. TCDD altyapıyı tamamladı. Üstyapıdaki sinyalizasyon ve elektrikle ilgili işler devam ediyor. TCDD projede üstlendiği işlerin tamamını Aralık 2013 tarihinde bitirecek” dedi.

Buna karşın İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan işlerin biraz daha geride göründüğünü, ancak yüzde 30 seviyesinde olduğunu dile getiren Bakan Yıldırım, işlerin aynı anda bitmemesi durumunda açılmasının mümkün olmadığını söyledi. Yıldırım “Hattın açılması ancak üstgeçit ve istasyonların tamamlanmasıyla mümkün olacak. Belediye’nin biraz daha hızlanmasında fayda var. Bir an önce bitirip raylı sistemin bu kısmını da açmayı hedefliyoruz” dedi.

Yıldırım, Tepeköy-Selçuk arasında projelerin bittiğini 13 Ağustos’ta ihalesinin yapılacağını açıkladı. Ayrıca, hattın Bergama-Aliağa arası 53 kilometrelik bölümünün projesinin tamamlandığını, yapım ihalesi için hazırlıkların sürdürüldüğünü belirtti.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Konak ve Karşıyaka tramvaylarını onayladıklarını artık yapımının belediyenin insiyatifinde, uktesinde olduğunu söyledi. Yine belediyenin yapımını sürdürdüğü Üçyol-Üçkuyular metrosu ile ilgili iki keşif artışı talebinin onaylandığını hatırlatan Yıldırım, “Belediyenin bakanlığa devredilmesi öngörülen iki hat var. Halkapınar-Otogar hattının projesini tamamladık. Hızlı tren merkezi olan buradaki 4,5 kilometrenin projesini tamamlamak üzereyiz. Üçyol-Buca Kaynaklar kampus 9 kilometre giden hattının uygulama projesi yoktu. Bunu tamamlıyoruz” dedi. Binali Yıldırım, daha sonra İZBAN hattında elektrik kataner hattı çalışmalarına katıldı. Baret takan Yıldırım, operatör koltuğuna oturup, vinçle kataner hattı telinin yerleştirmesini yaptı.

Kaynak: rayhaber


Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1463
Ynt: İZBAN
« Yanıtla #44 : 29 Temmuz 2013 / 17:38 »
Ah şu 2014'teki belediye seçimleri yok mu.... :)

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


İZBAN Benzer Konular

İZBAN Torbalıya UZUYOR.
Temelleri 1856’da İzmir – Aydın tren yolu hattı kapsamında atılan Torbalı İstasyonu tarihi bir gün yaşadı. 80 kilometrelik Aliağ... Devamı...

Gösterim: 661 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
İZBAN'da Üst Yönetim Değişikliği
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Devlet Demiryolları’nın (TCDD) ortaklaşa hayata geçirdiği Aliğa Menderes Hattı’nı işleten şirket... Devamı...

Gösterim: 680 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Enerji dalgalanması İZBAN seferini aksattı
Izmir'de toplu ulaşımın en önemli araçlarından biri olan Aliağa-Menderes arası banliyö hattı seferlerinde sabah saat 9.20'de aks... Devamı...

Gösterim: 356 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
İZBAN’a 'En İyi İşbirliği' ödülü
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD’nin yüzde 50 ortaklığıyla kurulan ve 30 Ağustos 2010’da yolculu ön işletmeye başlayan İZBAN... Devamı...

Gösterim: 223 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
İzban'ı örnek alanlar / Erzurum
 Aslında bu yazıyı alkış başlığına almak da olası Neden?Farklı siyasi partilere mensup olmaya takılıp kalmadıkları, bir taraf ya... Devamı...

Gösterim: 201 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)