Gönderen Konu: İzban ve Sinyalizasyon  (Okunma sayısı 2093 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
İzban ve Sinyalizasyon
« : 31 Mart 2018 / 05:45 »

Yaşam büyük öğretmen, sabırlı, soğukkanlı, adil, tarafsız.

Bazı durumlara verdiğimiz tepkilerin yerinde olup olmadığını kısa sürede bizlere gösteriyor.

İzban işletmeye açıldığında, öngörülen yolcu sayısına ulaşıp ulaşmayacağı endişeyle beklenirken..

Tahminlerin çok çok ötesine geçerek yolcuların kalabalıktan, sıkışıklıktan şikayetçi olacakları boyuta ulaştı.

Güzergah uzatıldıkça yolcu sayısı da aritmetik değil geometrik olarak artmaya başladı. İlk başlarda iş giriş-çıkış saatlarında yaşanan sıkışıklık giderek tüm saatlar görülmeye başlandı.

Kentin Belediye başkanı, İzban'ın diğer ortağı TCDD'ye sefer sayısını artırabilmek için aynı hatta çalışan bölge ve anahat trenlerinin Kuzeyde Menemen güneyde Cumaovasında kalmalarını, yük trenlerinin de gece kente girmelerini önerdi. Tabii buna ek olarak da daha önce Ömer Tolga Sümer Beyin de değindiği gibi sinyalizasyonun da bir üst seviyeye yükseltilmesi gerekiyor.

TCDD israrla bu önerilere karşı çıktı, çıkıyor.

Anahat ve bölge trenlerinin kent merkezine girmeleri bir derece anlaşılabilir olsa da sinyalizasyonun neden yükseltilmediği gerçekten merak uyandırıyor.

Varolan güzergahın güneyde Selçuk'a ulaştıktan sonra kuzeyde Bergama'ya ulaşacak olmasının getireceği turistik yolcu yoğunluğunu gerçekten öngöremiyor olabilirler mi?

Bugün Konak Tramvayı tanıttığı toplantıda konuşan Kocaoğlu Tramvaylarla birlikte İzmir'de raylı sistemle taşınan yolcu sayısının 800 bine ulaşacağını açıklıyor. Ve ekliyor, TCDD'nin trenlerle ve sinyalizasyonla ilgili önerilerinin kabul edilmesi durumunda taşınan yolcu sayısının bir milyon ikiyüz bine çıkacak diyor.

Şimdi sakin sakin düşünelim ve soralım.

Taşınan yolcu sayısında günlük 400,000 (dörtyüzbin) kişilik bir artış ne demektir?

Sinyalizasyonun maliyeti nedir ve bu artışın getireceği ek gelirle kaç günde ödenebilir?

Bir kentte, günlük 400,000 yolcunun karayolundan raylı sisteme aktarılmasının getireceği;
* Yollarda trafikten çekilecek otobüslerin yokluğunun getireceği rahatlık,
* Dolayısıyla mazot tüketiminden kaynaklı döviz tasarrufu,
* Otobüslerin yokluğunun önleyeceği çevre kirliliği,
* Güvenli ve rahat yolculuk yapanların ruh sağlığı,

ilk akla gelenler.

Şimdi bu verilerin ışığında, ödediği verginin çeyreğini bile yatırım olarak alamayan İzmir'in bu talebinin reddedilmesinin açıklaması var mıdır?

Yazının başında değindiğimiz yaşamın öğreticiliği de burada çıkıyor.

O önerilerin kabul edilmesini yaşamın kendisi yavaş yavaş dayatmaya başladı, bakalım TCDD daha ne kadar reddetmekte israr edecek, edebilecek?
...
    
Tramvayla geldiler

İzmir ve ülke ekonomisine yön veren isimler, ön işletme seferlerine başlayan Konak Tramvayı'nda buluştu. İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon Kurulu üyeleri Tarihi Havagazı Fabrikası'nda gerçekleşecek Mart ayı toplantısına tramvayla gitti. İzlenimler, tramvay yolculuğunun keyifli ve konforlu olduğu yönündeydi. 

Kent ekonomisinin gelişmesinde rol oynayan kurum ve kuruluşların temsilcilerinin katılımıyla oluşturulan İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon Kurulu'nun (İEKKK) 78. toplantısı yapıldı. Kurul üyeleri, toplantının yapılacağı Tarihi Havagazı Fabrikası'na, yolculu ön işletme seferlerine başlayan Konak Tramvayı ile geldi. Fahrettin Altay'daki ilk istasyonda gerçekleşen buluşmanın ardından vatandaşlarla birlikte tramvaya binen İEKKK üyeleri, bu önemli yatırım için Başkan Kocaoğlu'na teşekkür etti.  Kurul üyeleri, tramvay yolculuğuyla ilgili görüşlerini şöyle özetledi:

Selami Özpoyraz: "Tramvay projesi kent için önemli bir dönemeç. Ulaşımı kolaylaştırmasının yanı sıra kent estetiği için de çok önemli. O kadar rahat bir yolculuk yaptık ki.. 10 numara hizmet olmuş."

Uğur Yüce: "Muhteşem. Bütün gelişmiş ülkelerde bilhassa kent merkezlerinde hem trafik hem hava kirliliği açısından son derece önemli. Bunlar da ayrıca çok iyi seçilmiş çok konforlu kaliteli araçlar. Allah razı olsun."

Enis Özsaruhan: "Beğendim. Gayet güzel. Sürati de normal geldi bana. Yepyeni tramvaylar, çok da rahat. İnşallah çoğalır ve toplu taşımacılığın büyük kısmını karşılar diye düşünüyorum."

Mustafa Güçlü: "Hayırlısı olsun. Bu hattaki tramvayın eski halini yaşayan Konak-Güzelyalı tramvayını yaşayan biriyim. Aradan yıllar geçti, tekrar tramvayla tanıştık. Bu sefer farklı teknoloji, farklı imkanlar. Yeni tramvayı çok beğendim."
Şerife İnci Eren: "Çok beğendim. Son derece rahat, konforlu, modern bir ulaşım hizmeti sağlanmış. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum."

Tramvay güzergahından otobüsler çekilecek

Tramvaydaki ön işletmenin ardından seferlerin sıklaşacağını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise "Bir alışma sürecinin geçmesi gerekiyor. Bu sürecin sonunda, tramvay hattında paralel çalışan 100-150 otobüsü çekeceğiz. Bu da trafiği rahatlatacak" diye konuştu. Önümüzdeki günlerde Narlıdere metrosunun ikinci aşama ihalesini yapacaklarını belirten Başkan Kocaoğlu, bunu Buca metro projesinin izleyeceğini söyledi.

Her yapılan raylı sistem hattının başka hatlarla ilgili ihtiyacı getirdiğini, raylı sistemin giderek kılcal damarlara kadar yaygınlaşacağını ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı şunları kaydetti:
"İşin özü şu: 14 sene önce raylı sistem 70-80 bin kişi taşıyordu. Bugün Konak Tramvayı ile birlikte 800 bini geçeceğiz. Eğer İZBAN'daki önerimizi TCDD kabul ederse, bu sayıyı kolaylıkla 1 milyon 200 bine çıkarmak mümkün. Ama hem sinyalizasyon, hem bölge trenlerinin devreden çıkarılması konusunda bir türlü mutabakata varamıyoruz."

kaynak : http://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/tramvayla-geldiler/37504/156

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


İzban ve Sinyalizasyon Benzer Konular

Yerli Sinyalizasyon
Türkiye yerli sinyalizasyon yapabilirmi bildiğim kadarıyla tamamen yurt dışına bağımlıyız Devamı...

Gösterim: 2554 - Yanıt: 1 - Başlatan:tuncay18
TCDD Yerli Sinyalizasyon Yaptı
TCDD, yerli sinyalizasyon yaptıDevlet Demiryolları, TÜBİTAK- BİLGEM ve İTÜ işbirliği ile Türkiye'nin ilk yerli sinyalizasyon sis... Devamı...

Gösterim: 3050 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
sinyalizasyon
     Balıkesir Kütahya arasında sinyalizasyon çalışmaları yapılacak diye gündüz çalışan trenler seferden kaldırılmıştı.Bu çalışm... Devamı...

Gösterim: 3364 - Yanıt: 0 - Başlatan:bedendili
CBTC Sinyalizasyon Sistemi Nedir?
  Communications-Based Train Control CBTC, (İletişim Tabanlı Tren Kontrol) sinyalizasyon sistemi, tren ile merkez arasında sürek... Devamı...

Gösterim: 4279 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
İzmir metro / Sinyalizasyon
İşte budur!Darısı, onca uyarıya onca teknik ve sosyal zorlamaya karşın seviyesi yükseltilmeyen İzban'ın sinyal sisteminin başına... Devamı...

Gösterim: 952 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)