Gönderen Konu: İzmir Mavi Treni Vagon Kazası  (Okunma sayısı 4405 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mertcan0403

  • Üye
  • **
  • İleti: 24
    • Trenlerin Dünyası
İzmir Mavi Treni Vagon Kazası
« : 28 Nisan 2014 / 00:56 »

Dün İzmir'den Ankara'ya gitmek üzere yola çıkan İzmir Mavi Treni Çiğli tren istasyonundan kalkışı esnasında birinci vagonun kapı bölmesi ortadan ayrılmıştı. Neyse ki bu talihsiz olayda ölen ve yaralanan olmadı.
Bu tür olayların bir daha yaşanmaması dileğimle bütün demiryolu camiasına geçmiş olsun.



Fotoğraf: Gürkan ERDOĞAN






Fotoğraflar: Mehmet DEMİRÇİNİK
GT26CW-2

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: İzmir Mavi Treni Vagon Kazası
« Yanıtla #1 : 28 Nisan 2014 / 09:26 »
Öncelikle kimseye bir şey olmaması olayın iyi tarafı. Fakat vagonun bu şekilde ayrılması oldukça düşündürücü...
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı bedendili

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 274
Ynt: İzmir Mavi Treni Vagon Kazası
« Yanıtla #2 : 28 Nisan 2014 / 22:36 »

   Tren sanırım doluydu.Bu durum Güneyköye çıkarken olsaydı neler olurdu düşünebilir musunuz.Nasıl olmuş anlamak zor.Makina sert bir kalkış mı yaptı acaba.saygılarımla.

Çevrimdışı Muhammed GEMCİ

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 243
Ynt: İzmir Mavi Treni Vagon Kazası
« Yanıtla #3 : 03 Mayıs 2014 / 14:20 »
Olaya bizzat tanık olmuş birisi olayı bana aktardı. Anahat trenlerinin İZBAN setlerine uyabilmeleri için seri hızlanmaları gerekiyor. Bu nedenle İZBAN hattı üzerindeki trenler genelde seri kalkış yapıyor. Kazanın oluşmasındaki aktör ise bölünen vagondaki ilgili bağlantı kısımlarının "çürümüş" olması. Yolcu treni uzunluğu nedeniyle bulunduğu peronu makastan makasa kapatmakta, yani tüm sistemi bloke etmekteydi. Trenin peronu ve sistemi derhal boşaltabilmesi için yapılan "seri" kalkışta üzerine aniden büyük bir yük binmiş olan vagondaki zayıf bölge yüke dayanamayarak havlu atıyor. Konuştuğum kişi "o sırada çıkan çatırdamayı duymalıydın" diyerek olayın ciddiyetini de bir nebze anlatmış oldu. Olayın gerçekleşmesinden sonra ise dizinin kesilip yan hatta çekilmesi sırasında ise yarım saate yakın bir zaman kaybı oluşmuş. Tahminimce bu yarım saatlik aksama en azından bir saatlik sürede sistemin epey yük altına girmesine neden olmuştur.

Olaydan çıkartılacak dersler açık;
1-)Demiryolu hatları yapılırken etraflarında sonradan hat sayısını artırmaya olanak verecek boşluk oluşturulmalı. Başkentray projesi bunun sağladığı faydayı, İZBAN'da yaşananlar ise aksinin sakıncalarını göstermektedir.
2-)Demiryolu araçlarının, özellikle de yoğun trafiği olan yerlerde çalışanların, bakımına büyük bir özen gösterilmeli. Yaşanan bu olayda bunun gerekliliğini zorlu bir şekilde gördük.
3-)Elektriklendirme ile sağlanan yüksek aderans ve özellikle EMU dizilerinin anahatta uygunluğunun DMU dizilerden daha fazla olması gibi nedenlerle elektriklendirmenin en kısa zamanda tüm ağa uygulanması gereklidir. Söz konusu yolcu treni EMU olsaydı böyle bir şey olmayacaktı, anahat EMU dizileri İZBAN dizileriyle rahatça entegre olup anahatta da normal bir vagonun konforunu sunabileceği için yolcu memnuniyeti oluşmuş olacaktır.

İlk madde için artık çok geç. İkinci madde en azından mevcut durumu kurtarmaya yönelik olmasının ötesinde genel bir kural niteliğinde oluşu nedeniyle trafiği ne olursa olsun her yer için geçerli bir kural. Üçüncü madde ise yaşanan sıkıntıları konforu etkilemeksizin kökten çözme potansiyeli taşımakta.

Son olarak, oldukça cesur, inatçı ve yetkin bir yönetici-mühendis-işçi ekibin sıkı bir çalışması ile İZBAN hattının Marmaray hattındaki düzeyde bir sinyalizasyona kavuşturulması gerçekleştirilebilirse o zaman üçüncü madde ile birlikte sorunu 20-30 yıllığına(sadece tahmin, teknik bilgim burası için fazlasıyla zayıf kalmakta) çözebilecektir. Daha sonrası için tek çare hattı genişletmek...

Esen kalınız...
DEMİR YOLLARI REFAH VE ÜMRAN KAYNAĞIDIR. M. Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


İzmir Mavi Treni Vagon Kazası Benzer Konular

İzmir mavi ve karesi
            Balıkesir Kütahya arasındaki poz çalışmalrı nedeniyle karesi seferden kaldırılıp,İzmir mavi Afyon üzerinden çalışaca... Devamı...

Gösterim: 2090 - Yanıt: 1 - Başlatan:bedendili
İzmir mavi treni
                Bu nasıl iş hiç reklamı yapılmadı ama Nisan ayının 1 inde İzmir Ankara arası yeni tren seferi konulmuş sanırım. ... Devamı...

Gösterim: 2755 - Yanıt: 2 - Başlatan:bedendili
Bu nasıl İzmir mavi
              Yeni sefere konan İzmir mavi Eskişehirden 22:25 de hareket ediyor, Afyona 02.05 de varıyor. Yani 3 saat 40 dk. Böl... Devamı...

Gösterim: 2144 - Yanıt: 0 - Başlatan:bedendili
Konya Mavi Ve İzmir Mavi
                    Burada farklı hızlar başlıgında bir konu açmıştım herhengi bir yanıt gelmedi. Benzer bir konu yazmak  istedi... Devamı...

Gösterim: 4699 - Yanıt: 3 - Başlatan:bedendili
İzmir mavi nin güzergahı degişiyor.
                   İzmir mavi  Alsancak  Enveriye arasında çalışacak sanırım.20 Ocak için yer durumunu öğrenmek istedim.  Alsanc... Devamı...

Gösterim: 4727 - Yanıt: 3 - Başlatan:bedendili