Gönderen Konu: İZMİR METRO / Narlıdere  (Okunma sayısı 7431 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
İZMİR METRO / Narlıdere
« : 01 Şubat 2014 / 06:07 »

 :)

F.Altay-Narlıdere metrosu..

Bana öyle geliyor ki bu konuda epey bir haber çıkacak, epey de yorum, yazı yazacağız :)

Bu nedenlerle ayrı başlık açtım, yoksa varolan hattın uzatmasını ayrı bir hat gibi sunacak köylü kurnazlarından değilim!

Son bildiğimiz, bu uzatmanın bakanlığa devredildiği idi!

Haberlerden anladığımız kadarıyla bakanlık bu işe sıcak bakmıyor, topu taca atmanın peşinde :(

Kocaoğlu da eski bakanı sıkıştırıyor haliyle..

Neyse, özeti ve güzel haber şu..

Yıl içinde ihalesi var :)

Haydi hayırlısı..
..
Narlıdere metrosu

Başkan Aziz Kocaoğlu, metro konusunda farklı yorumlar yapıldığını belirterek, “Biz havlu atmadık. Biz metroyu bırakıp, diğer iller gibi ‘bu bizim işimiz değil, Ulaştırma Bakanlığı’nın işi’ demedik. İstediler, vermedik. Biz hayatımız boyunca hiçbir işi bırakmadık. Bu işi de yarım bırakmayız. Yapacaksanız, başlanmamış projelerimiz var. Projelerimizin bir kısmını da verdik. Hala sayın aday ‘projeleri yoktu’ diyor. Seçimden sonra çıkmazlarsa Narlıdere ihalesine de çıkacağız. Fahrettin Altay’a gittiğim gün, Narlıdere metrosunun startını vereceğim” dedi. Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu, “Sayın eski bakan, yeraltında uğraşmanın ne olduğunu biliyor. Konak Tüneli’nde ‘yok çanak çıktı, yok çömlek çıktı’. Burası deprem kuşağı, İzmir’in jeolojik yapısında problem var. İzmir çok hassas bir yerde. İzmir’de tünel yapmak, metro yapmak, zeminle fazla oynamak riskli. Şu anda tünelimiz bitti, raylar döşeniyor. 15-20 gün önce Üçkuyular’dan yürüyerek girdim, son geldiğimiz noktaya kadar tünelden yürüdüm. Bir problemimiz kalmadı. Raylar döşeniyor, sinyalizasyon çalışmaları devam ediyor. Biz riski sevmiyoruz, seçime yetiştireyim diye deneme sürüşleri yapmadan açmayız” diye konuştu.

http://www.egetelgraf.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=28439:ba%C5%9Fkan-kocao%C4%9Flu%E2%80%99ndan-%E2%80%9Cy%C4%B1ld%C4%B1r%C4%B1m%E2%80%9D-davet&Itemid=2


Adk System Advertising


Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #1 : 10 Şubat 2015 / 13:56 »
 :(

Aşağıdaki yazının üzerinden bir yılı aşkın zaman geçmiş :(

Eski bakan Binali Yıldırım'ın gerek genel seçimlerde gerekse yerel seçimlerde bakanlık eliyle ve bütçesiyle yapma vaadi verdiği F.Altay-Narlıdere metrosu gene kala kala belediyenin bütçesine kaldı!

Diyeceksiniz ki, ne olmuş?

Olan şu!

Ankara ve İstanbul'da bakanlığın bütçesinden yapılan yatırımlar İzmir sözkonusu olunca neden yapılmıyor?

Diğer yandan, Ankara ve İstanbul'a bütçeye yaptıkları katkının çok üstünde yatırım yapılır, belediyelerin borcu sorulmaz, aranmazken..

Neyse..

Sonuçta metronun uzatılması belediyeye kaldı!

Konuyla ilgili habere baktığımızda kayırmacılığın had safhaya ulaştığını görüyoruz  >:(

Yahu, anladık yapmıyorsunuz, yapmayacaksınız da, bari belediyenin yapmasını geciktirmeyin!

Saygıyla,
..

İzmir Metrosunun Narlıdere Hattı için Proje İhalesi

İzmir metrosunu Evka 3’ten Fahrettin Altay’a kadar uzatan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de metroyu Narlıdere İstihkam Okulu’na kadar götürmek için çalışmalarını sürdürüyor.

8.5 kilometrelik yeni metro güzergahının 4.5 kilometrelik bölümünün uygulama projelerini hazırlayan Büyükşehir Belediyesi, kalan 4 kilometrelik bölümün zemin sondaj ve uygulama projeleri için 10 Şubat 2015’te ihale gerçekleştirecek.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nden gerekli izinlerin alınmasının ardından da, uygulama projesi hazır olan F.Altay- İtfaiye arasındaki 4.5 kilometrelik 5 istasyonlu güzergahın yapım ihalesine çıkılacak.

PROJEDE NELER VAR?
Üçyol-Üçkuyular metro hattının uzantısı niteliğindeki Fahrettin Altay- Narlıdere hattı toplam 8.5 kilometre uzunluğunda olacak. 10 istasyonlu olarak planlanan güzergahın projesi hazır olan bölümünde; Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Narlıdere olarak belirlenen 5 yer altı istasyonu bulunuyor.

İkinci aşama olarak Narlıdere İstihkâm Alayına kadar olan bölüm de yine 5 adet yer altı istasyonu yapılacak. Güzergahın tamamının aç- kapa tünel şeklinde yapılması planlanıyor.

kaynak : rayhaber

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #2 : 24 Haziran 2015 / 12:13 »
:)

İzmir Metrosunun Narlıdere'ye uzatılmasında bir aşama daha kaydedilmiş, zemin sondaj ve uygulama projelerinin ihalesini tamamlayıp yer teslimi yapılmış. :)

Önce seviniyor insan;

İhale sürecinin uzamamış olmasına,
Ankara OSTİM'den ya da benzeri yerlerden birinden tetikçi kıytırık bir atelyenin KİK'e itiraz etmemiş olmasına,
Bakanlığın Konak ve Sabuncubeli tünellerinde yapmamış, yaptırmamış olduğu zemin sondajlarının yapılıyor olmasına,
Belediye eliyle yürütülecek olması nedeniyle 'havuz' ödemelerinden muaf olmasına, seviniyor!

Sonra, biraz geçince üzerinden, derinlerde bir yerlerde bir kırıklık, kırgınlık duyuyor;

Belediyenin devlete vadesi geçmiş tek kuruş borcu yokken,
Borçlu belediyelerin yatırımları bakanlık eliyle gerçekleştirilirken,
Yetmezmiş gibi, kendi yapacağı yatırımlar izin-onay bahanesiyle aylar-yıllar boyu geciktirilirken,
Bir de üstüne, utanmadan seçimlerde, saydıklarım yokmuş gibi oy istenerek adeta insanların aklıyla, hafızalarıyla alay edilmesine!

İnsan bir yandan bir kırgınlık, kızgınlık duyarken..
Diğer yandan her şeye rağmen aklıyla, onuruyla dimdik ayakta durup, kendi göbeğini kendi kesiyor olmanın gururunu duyuyor  ;D
..

Uzatmadan haberi veriyorum..


..


Narlıdere metrosu için “ikinci adım” da tamam

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 8.5 kilometrelik F.Altay-Narlıdere metro hattının ikinci bölümü için gerçekleştirdiği zemin sondajı ve uygulama projeleri ihalesini tamamlayarak yer teslimini yaptı.

İzmir metrosunu Evka 3’ten Fahrettin Altay’a kadar uzatan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de hattı Narlıdere İstihkam Okulu’na kadar uzatmak için çalışmalarını sürdürüyor.
8.5 kilometrelik yeni metro güzergahının 4.5 kilometrelik bölümünün uygulama projelerini hazırlayan Büyükşehir Belediyesi, kalan 4 kilometrelik bölümün zemin sondaj ve uygulama projeleri için gerçekleştirdiği ihaleyi sonuçlandırarak yer teslimini yaptı. İhale kapsamında 8.5 kilometrelik güzergahın tamamında fizibilite ve ÇED raporları da hazırlanacak.
9 ayda tamamlanması planlanan işler kapsamında yüklenici firmadan, ilk üç ayda uygulama projeleri hazır olan 4.5 kilometrelik Fahrettin Altay- Narlıdere İtfaiye bölümüne ait kısım için ulaşım etüdü, fizibilite ve ÇED raporları istenecek. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nden gerekli izinlerin alınmasının ardından da, uygulama projesi hazır olan F.Altay- İtfaiye arasındaki 4.5 kilometrelik 5 istasyonlu güzergahın yapım ihalesine çıkılacak.

Projede neler var?
Üçyol-Üçkuyular metro hattının uzantısı niteliğindeki Fahrettin Altay- Narlıdere hattı toplam 8.5 kilometre uzunluğunda olacak. 10 istasyonlu olarak planlanan güzergahın projesi hazır olan ilk 4.5 kilometrelik bölümünde Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Narlıdere olarak belirlenen 5 yeraltı istasyonu bulunuyor. İkinci aşama olarak Narlıdere İstihkâm Alayı’na kadar olan bölümde yine 5 adet yeraltı istasyonu yapılacak. Güzergahın tamamının aç-kapa tünel şeklinde yapılması planlanıyor.
kaynak: http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/14500/tr
 


Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #3 : 05 Haziran 2017 / 00:02 »
Beklemedeyiz..

Kraldan çok kralcı olmaya çalışan işgüzarları bekliyoruz!

Bu işgüzarlar o denli ahmak ki, parçası olduklarını düşündükleri iktidara zarar verdiklerinin farkında bile değiller!

İller bankası..

Neyi bekliyorsun arkadaş? Kimi bekliyorsun? İlla sana bakanın telefon açıp, azarlaması mı gerekiyor?

Aferin bekliyorsan, bekleme, aferin yerine konunun halka açuılması nedeniyle iktidar aleyhine malzeme olmasına neden olduğun için en hafifinden zılgıt yiyeceksin!

Hala mı kafanız almıyor, Başbakan da, Bakanlar da bu tür küçük oyunları sevmiyor!

Sizden istenen kefalet değil, kendi cebinizden de kredi vermeyeceksiniz, sadece izin vereceksiniz!

Kime?

Mali yapısı ülkedeki en güçlü kuruma!

Yapmayın, yandaşı olduğunuz iktidara yazık ediyorsunuz bu ucuz ayak oyunlarıyla!
..

kaynak : http://www.egepostasi.com/haber/narlidere-metrosu-kredi-onayi-bekliyor/160655


Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #4 : 14 Eylül 2017 / 20:43 »
Bunun adı işgüzarlık falan değil..

Bunun adı hainlik, İzmir'liye yapılmış hainlik!

Şimdi bir bakalım..

Vergi ödeme yüzdesi en yüksek il, İzmir!

Bu vergilerin en yüksek oranda ödendiği il, İzmir!

Merkeze aktarılan kaynak 42 milyar.

Merkezden gelen kaynak, memur-işçi maaşları dışında 3 milyar!

Merkeze borcu var mı? Yok!

Sizden istenen para mı? Hayır!

Garanti, kefalet vb. taahhüt mü? Hayır!

Ya ne?

Beceriksizliğinizden kullanamadığınız krediyi belediyenin kullanabilmesine vereceğiniz izin!

Neden vermiyorsunuz bu izni?

Sizin vermediğiniz iznin İzmir'e maliyeti yıllık 1,100,000 Euro!
(110 milyon Euro için ödenecek faiz farkı yıllık yüzde bir, borç bitene dek bu fark her sene ödenecek)

10,000 dolarlık ihracat ve döviz girdisi için canhıraş çabalamak, teşvik üstüne teşvik çıkarmak ne,
göz göre göre 1,100,000 Euro'yu birilerinin işgüzarlığı nedeniyle harcamak ne?

Bu akla, vicdana uyuyor mu?

Bunun hesabı, gün gelip sorulmaz mı?

Dünün efendileri, efelenenleri bugün Fetöden yargılanmıyor mu?

Yazıktır, ayıptır, vicdansızlıktır!
...

....

 “Metronun kredi onayı neden verilmez?”
İzmir'de yayın yapan üç yerel radyonun ortak yayınına canlı yayın konuğu olarak katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, gündeme damga vuracak önemli açıklamalarda bulundu. Başkan Kocaoğlu, İslam Kalkınma Bankası'nın İzmir'e vermeye hazır olduğu ve Narlıdere metrosu için kullanacakları 110 milyon Euroluk krediye ilişkin İller Bankası onayının Mart ayından bu yana neden bir türlü verilemediğini sordu.
Başkan Kocaoğlu,"8 Eylül'de gelen Başbakan'la birlikte İZBAN'ı açıp ardından İzmir'in kurtuluşunu birlikte kutlamak isterdim. Cumhuriyet Meydanı'nda İzmir’in kutlamaları var ama aynı saatte Sayın Başbakan'ın programına Buca’da temel atma töreni konulmuş. Bu çok büyük bir çelişki. Bunu kim kurguladı? Neden Sayın Başbakanı böyle bir pozisyona düşürdüler? Bunu da Başbakan'ın sorgulaması gerek" dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir'de yayın yapan üç yerel radyo, Romantik Türk, Can Radyo ve Yıldız FM’in ortak yayınına katıldı. Abdullah Polat, Gökhan Kafalı ve Melih Bingöl’ün sorularını yanıtlayan Başkan Kocaoğlu, kent ve ülke gündemine ilişkin önemli açıklamalar yaptı.

Bir kişiliğim ve kırmızı çizgilerim var

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, geçtiğimiz hafta İZBAN'ın Selçuk hattının açılış töreninde yaşanan krize ilişkin soruları da yanıtladı. Başkan Kocaoğlu, Devlet Demir Yolları ile İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ortak yatırımı olan İZBAN'ın açılış ve temel atma törenlerini bugüne dek birlikte organize ettiklerini belirterek şunları kaydetti: "Basında Sayın Başbakanımızın Selçuk’un kurtuluş gününü kutlamaya geleceği, oradan da Selçuk’ta İZBAN’a bineceği ve Torbalı’da ineceği söylemleri 15 gündür dolanıyordu. İZBAN’daki arkadaşlar Devlet Demir Yolları’na soruyorlar, 'nedir,  ne değildir' diye.  Sanırım açılıştan bir hafta kadar önce Devlet Demir Yolları Genel Müdürü aradı. Kurtuluş etkinliği sonrası Selçuk’ta Başbakan'ın trene binip Torbalı’da ineceğini söyledi. 'Tamam' dedik.  Bizim başka da bir şey bildiğimiz yok.

Bize davetiye o gün (8 Eylül) geldi. Valilik tarafından hazırlanan bir davetiyede program yazılmış. Havaalanında Başbakanı karşıladık ve Selçuk’a gittik. Ancak ne Selçuk kutlaması ne de bir şey var. İZBAN’ın açılış töreni var. Lütfedip bize de konuşma verdiler. Sıram geldi kürsüye çıktım. Önce yuhalandık, ‘İn aşağı, konuşma’ denildi. Sonra Recep Tayip Erdoğan sloganları başladı. Bitmesini bekledim. Baktım ortam gergin, ‘Arkadaşlar, müsaade ederseniz kısa konuşup ineceğim’ dedim. Ancak yuhalamalar tekrar devam ediyordu. Konuşturulmamak üzere gelinmişti. Bu son derece çirkin bir şey. Orada Sayın Başbakan var; bakanlar, milletvekilleri, il başkanları var. Bunları kimin oraya getirdiği, kimin kurguladığı herkes tarafından biliniyor.

Cevap hakkı doğmasın diye isim vermiyorum ama kimin nerede, nasıl, ne yaptığını, nasıl organize ettiğini hepimiz biliyoruz. Bunun üzerine terk etmek zorunda kaldık. Oradan birisi de kalkıp bir şey demedi. Herkes hatırlayacaktır, İzmir Enternasyonal Fuarı’nın açılışında, zamanın Sanayi Bakanı Nihat Ergün'e protesto olunca, ben en şiddetli bir biçimde kürsüye fırlayıp herkesi susturmuş, cevap vermiştim. Fuar İzmir’in açılışında Vali Yardımcısı'na böyle bir protesto yapmaya kalktılar; yine ev sahibi olarak susturdum. Ancak burada ben yuhalandıkça, protokoldeki insanların yüz hareketleri, jest ve mimikleri hiç üzülmüş, böyle bir olaydan etkilenmiş gibi değildi. Bunları da bütün kamuoyu gördü. Yanlıştı, yapılmaması gerekiyordu. Biz bunları hak etmedik. Sayın Başbakan’ın çok ağır bir lafı var; ‘Demek ki Sayın Cumhurbaşkanımızın sloganını atılmasını hak edemiyor’ diye. Benim bugüne kadar devlet protokolüne yaptığım karşılama, uğurlama ve saygı da bir kusurum yok. Ben belediye başkanıyım. Neyi doğru biliyorsam onu uygularım. Yuhalamayı, 'in aşağı' söylemlerini ne yapacağız. Bu işin kazananı yok. Başbakan'ın, kendisinin olduğu yerde bu operasyonu düzenleyenlerden hesap sorması gerekir. Beni ararsa ben bu isimleri ona da söylerim. Böyle bir davranışın Başbakan'ın olduğu bir yerde yapılmasının hiçbir açıklaması yok. Bir daha da olmamasını diliyorum.

Sayın Başbakan 8 Eylül'de geldi. İZBAN'ı birlikte açsaydık..  Aynı zamanda ertesi gün İzmir’in kurtuluşu vardı; İstiklal Savaşı’nın bitişi, ülkenin kurtuluşu. Ülke İzmir’de düşmanın denize döküldüğü gün kurtuldu. Biz bu bayramı ülkenin kurtuluşu ve kuruluşu olarak kutluyoruz. Sayın Başbakan Cumhuriyet Meydanı'na çelenk koymaya gelseydi. Hükümet Meydanı’na birlikte gitseydik, etkinlikleri birlikte izleseydik... Cumhuriyet Meydanı'nda İzmir’in kutlamaları var ama aynı saatte Sayın Başbakan'ın programına Buca’da İnkılap İstasyonu'nun olduğu yerde temel atma töreni konulmuş. Bu çok büyük bir çelişki. Bunu kim kurguladı? Neden Sayın Başbakanı böyle bir pozisyona düşürdüler? Bunu da Başbakan'ın sorgulaması gerek. Benim bir kişiliğim var, kırmızı çizgim var. Haksızlığa, adaletsizliğe, kişileri rencide etmeye karşıyım. Kim kişiliğimi rencide etmeye kalkarsa, böyle  bir pozisyon yaratırsa, elimden gelen tepkiyi gösteririm.  Geçmişte de gösterdim.  Burada da… Büyüğü,  küçüğü,  şu partilisi,  bu partilisi,  hısmı,  akrabası benim için yoktur. Benim kırmızı çizgilerime dokunuyorsa, çocuğuma da yaparım bunu."

İslam Kalkınma Bankası gerçeğini açıkladı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, AKP Genel Başkan Yardımcısı Hamza Dağ'ın “İzmir Büyükşehir Belediyesi, İslam Kalkınma Bankası da dahil bir çok yere kredi için başvurduğu halde olumlu dönüş alamadı" yönündeki iddiasına da oldukça çarpıcı yanıtlar verdi.

Programda tüm dinleyicilerin ve İzmirlilerin bu konuyu can kulağı ile dinlemesini isteyen Başkan Kocaoğlu, İslam Kalkınma Bankası’ndan alınacak krediye ilişkin süreci şöyle anlattı:“Narlıdere metrosu için kredi arıyoruz. Zaten bu tür işler dışında kredi almıyoruz. Dünya finans kurumlarından krediyi bulduk. Bize maliyeti Euro olarak libor + yüzde 2.85 ile 3 arası. Bu krediyi bir hafta içinde alabiliyoruz. Belediyemizin güçlü mali yapısı nedeniyle benim kredi bulamamam söz konusu değil zaten.

Bunu Hamza Dağ da çok iyi biliyor. Bilmiyorsa da şimdi öğrensin. Ben diğer kurumlarla pazarlık ederken, İslam Kalkınma Bankası’ndan yetkililer randevu alarak bana geldiler. İslam Bankası ile İller Bankası birlikte çalışıyor. İslam Bankası, Türkiye’deki işlerini İller Bankası ile anlaşarak çözüyormuş. 'Yüzde 1.35 maliyet, yüzde 0.50’de İller Bankası komisyon alıyor. 1.85 maliyetle kredi veririz' dediler. İller Bankası’nın 150 milyon Euro aldığını, 40 milyonunu Antalya’ya verdiğini ve ellerinde 110 milyon Euro'nun hazır olduğunu söylediler. Hatta ben de Buca Metrosu için 350 – 400 milyon Euro’ya daha ihtiyacımız olduğunu bildirdim. ‘Onu da çözeriz’ dediler. Biz de hemen (Mart ayında) İller Bankası’na 110 milyon Euroluk kredi için yazı yazdık; ses yok.

İller Bankası Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na bağlı olduğundan Bakanımızı ziyaret ettim. Bu konuda destek olmasını istedim.  Bakanımız bu konuda artı ya da eksi bir şey söylemedi. Ben o tarihten itibaren Sayın Başbakanımızdan randevu bekliyorum. Görüşeceğim 5-6 konu var. Bu konuların içinde en önemlilerinden biri de bu. Krediyi yüzde 1.85 maliyetle alabilirsem alacağım;  alamazsam metroyu durduracak halim yok;  2.85 ten alacağım. Ancak 1.85 dururken Başbakandan randevu alamadım diye böyle bir şey olmaz.  Ciddi bir tasarruf söz konusu. Sonra tekrar Ankara’ya gittim, İller Bankası Genel Müdürü ile görüştüm. Beyefendi ‘biz bu 110 milyon Euro’yu kentsel dönüşümde kullanacağız;  onun için veremeyiz’ dedi.  Ben de teşekkür ettim;  çıktım.

Ertesi gün İslam Kalkınma Bankası’na gittim. Oradaki yetkililer de, ‘110 milyon Euro alt yapı yatırımlarına çıktı, kentsel dönüşümde kullanılamaz’ dedi. Ramazan ayında Binali Bey geldiğinde görüşemedim.  O zamandan bu zamana, ben bu konuları konuşmak için randevu talep ettim; bekliyorum.  15 dakika görüşeceğim, olmazsa 2.85’e  imza atacağım. Hamza Dağ İslam Bankası’ndan ‘büyükşehir kredi alamadı’ diyor. Siyaset yapıyoruz. Siyasette yüzde 3, yüzde 10 bazıları yüzde 50 abartı yapabilir.  Ama İslam Kalkınma Bankası kredisi ile ilgili şu anlattığımdan başka bir şey yok”.

Vermiyorlarsa..
13 yıl önce Türkiye’nin en borçlu belediyelerinden biri olan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin bugün Türkiye’nin en güçlü belediyelerinden belki birincisi olduğunun altını çizen Başkan Kocaoğlu, “Cıngar nereden çıkıyor biliyor musunuz? 13 senedir piyasadayız. Borcumuzu bir gün bile geciktirmedik. Kredi notumuz uluslararası derecelendirme kuruluşlarında tavan yapmış halde. İslam Bankası da bunun için gelmiştir. Burada bir kaynak var.  Diğer AKP’li belediyelerin elinde hazır onaylanmış proje yoktur, ondan da olabilir. Ama ben niye İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne geldiniz diye sormadım. AKP'li vekilin 'kredi alamıyor' esprisi ile ilgili de şunu söylemek istiyorum: Zaten bizim kredimiz hazır. Yüzde 2.85 – 3 aralığında hazır olan kredimiz şu an bloke durumda. Biz İslam Bankası’ndan alabilir miyiz diye orayı bekletiyoruz. Hatta belediyemizin finans bölümünü aramışlar, kredi kullanılmayacaksa bekletmeyelim diye.." şeklinde konuştu.
İslam Bankası kredisi ile ilgili durumu Başbakan Binali Yıldırım’ın bilip bilmediği ile ilgili soruya da yanıt veren Başkan Kocaoğlu, “Başbakanımızın bu konuyu bilip bilmediğini bilmiyorum. Ama Hamza Dağ’ın açıklamasından, bu konunun belirli yerlerde konuşulduğunu, reddedilmek üzere karar verildiğini yorumluyorum. Çünkü benim bu konuyla uğraştığımı kimse bilmiyor. Konuşulmasında da yarar yok. Veriyorlarsa verecekler, vermiyorlarsa ‘iş olsun,  pahalı olsun’ diyeceğiz;  yapacağız” dedi.

Randevu isteriz,  alırsak gideriz
Bazı AKP’li siyasetçilerin “Aziz Başkan randevu alamıyorsa biz alırız” şeklindeki açıklamaları ile ilgili bir soruya da yanıt veren Başkan Kocaoğlu, “Melih Gökçek veya Kadir Topbaş Başbakan ile görüşmek istediğinde milletvekilleri mi randevu alıyor? Böyle olursa bu iş başka mecralara gider. Bu kendilerine göre bir söylemdir. Söz sahibine aittir. Bizim randevu alamamamız gibi bir şey söz konusu değil. Bu konuda aracıya, tefeciye gerek yoktur.  Randevuyu isteriz, alırsak gider konuşuruz” dedi.

Büyükşehir merkezi hükümetten daha çok yatırım yaptı

Yine AKP'li vekillerin gündeme getirdiği “İzmir hükümet yatırımlarında ikinci sırada” şeklindeki açıklamasını da değerlendiren Başkan Kocaoğlu, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin merkezi hükümetin yatırımlarından daha çok yatırım yaptığının altını bir kez daha çizerek şunları aktardı: “Geçen gün kalkmış biri de ‘İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne para veriyoruz, borçları ödedik’ demiş. Ne zaman para vermiş? İzmirli sanayici, esnaf Türkiye Cumhuriyeti’nin bütün illerinden daha fazla vergi beyan ediyor ve ödüyor.  Biz de ondan pay alıyoruz.  Onun dışında hiçbir projeye merkezi hükümetten bir kuruş teberru almadım. İzmir’den merkezi bütçeye giden para 42 milyar liradır. Merkezi hükümetten gelen 2.5- 3 milyar liradır. 13 milyar liralık zorunlu harcamaların haricinde...

Bunu Hamza Dağ, diğer milletvekilleri, Sayın Başbakan sorgulayacaklar ve İzmirlilere cevap verecekler. Astronomik rakamlarla hızlı tren geliyor 10 milyar, otoban geliyor 2 milyar...  Muhasebe şaşmaz; çift taraflıdır. Artısı eksisi sonunda tutar. Hazine'nin, Maliye Bakanlığı’nın rakamlarına bakıldığında kimin ne kadar yatırım yaptığı görülür.”
....

http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/29876/tr

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #5 : 23 Ekim 2017 / 22:22 »
:(  >:(

Anlaşıldı ki, ne ulaştırma bakanlığı ne de başbakan bu konuya el atmadılar!

Ağızları açılınca tasarruftan, döviz girdisinden, adaletten, kalkınmadan söz edenler, İzmir söz konusu olduğunda, göz göre göre 1.100.000 Avro'yu çöpe attılar!

Daha doğrusu, İzmir belediyesinin her yıl 1,100,000 Avro daha fazla faiz ödemesine sebep oldular!

Eh, orası İzmir!

Bunca yıl öğrenilemediyse, bundan sonra da öğrenilemeyeceği iyice açığa çıktı!

İzmir'linin bu vicdansızlığı unutacağını mı sanıyorlar acaba?

Biz yapalım deyip projesini üstlendiklerini açıkladıkları Otogar metro için kıllarını kıpırdatmadıkları da unutulmadı!

Kocaoğlu, mecburen, İslam Bankasından değil, AİF'den kredi kullanarak, ihaleyi açıyor !

Metro Narlıdere'ye uzanacak!

İzmir'li de bu kazığı, vicdansızlığı unutmayacak!
...

Ve şimdi sıra Narlıdere metrosunda

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 7.2 kilometrelik F.Altay-Narlıdere Metro hattının yapımı için 20 Aralık’ta uluslararası ihaleye çıkıyor. İnşaat çalışmaları sırasında günlük yaşamın olumsuz etkilenmemesi için hat "derin tünelle" geçilecek.

İzmir metrosunu Evka 3’ten Fahrettin Altay’a kadar uzatan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de hattı Narlıdere’ye kadar ulaştırarak toplam metro hat uzunluğunu 26 kilometreye çıkaracak.  Güzergah üzerindeki günlük yaşamı ve sosyal hayatı etkilememesi için “derin tünel”le geçilecek metro hattının ihalesi 20 Aralık 2017 tarihinde gerçekleşecek.

Uluslararası ihale
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 7.2 kilometre uzunluğunda, 7 istasyondan oluşacak F.Altay – Narlıdere hattı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile kredi sözleşmesini imzaladı ve  yapım işinin ihalesi için gerekli prosedürleri tamamlayarak uluslararası ihale ilanına çıktı.  2 aşamalı ihalenin ilk aşaması 20 Aralık 2017 tarihinde yapılacak. İlk aşamada teknik teklifler sunulacak;  gerekli değerlendirme sonucu 2. aşamaya geçilerek mali teklifler alınacak. İhale aşamasının tamamlanmasının ardındany 2018 yılı başlarında hattın yapımına başlanılması hedefleniyor.

7 istasyondan oluşan F.Altay –Narlıdere hattında Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane,  Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve Kaymakamlık istasyonları yer alıyor.

kaynak : http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/30012/tr

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #6 : 17 Kasım 2017 / 15:47 »
Bu ihale nefes kesecek

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 7.2 kilometrelik F.Altay-Narlıdere Metro hattının yapımı için 20 Aralık'ta uluslararası ihaleye çıkacak. Yapı sektörünün dev firmaları bu büyük projenin yapımını üstlenmek üzere yarışacak. Aralarında çok sayıda yabancının da bulunduğu 30 firma, şimdiden ihale dosyası alarak projeye olan ilgisini gösterdi.

İnşaat sektörünün devleri, Narlıdere Metrosu'nun yapım işini alabilmek için kıyasıya bir yarışa girmeye hazırlanıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Metrosu'nu Fahrettin Altay’dan Narlıdere’ye kadar ulaştırarak hat uzunluğunu 26 kilometreye çıkaracağı projenin yapım ihalesini 20 Aralık’ta gerçekleştirecek. Duyurusu 20 Ekim tarihinde yapılan uluslararası ihaleye Türkiye ve dünya çapında bir çok kuruluş ilgi gösteriyor. Şu ana kadar 6'sı yabancı 24'ü yerli olmak üzere toplam 30 firma ihale dosyası satın alarak katılım öncesi ilk adımı atı. Bu sayının ihale tarihine kadar daha da artması bekleniyor.

Derin tünelle geçilecek
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 7.2 kilometre uzunluğunda, 7 istasyondan oluşacak F.Altay – Narlıdere hattı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile kredi sözleşmesini imzaladı ve  yapım işinin ihalesi için gerekli prosedürleri tamamlayarak uluslararası ihale ilanına çıktı.  2 aşamalı ihalenin ilk aşaması 20 Aralık 2017 tarihinde yapılacak. İlk aşamada teknik teklifler sunulacak; gerekli değerlendirme sonucu 2. aşamaya geçilerek mali teklifler alınacak. İhale aşamasının tamamlanmasının ardından 2018 yılı başlarında hattın yapımına başlanılması hedefleniyor. 7 istasyondan oluşan F.Altay –Narlıdere hattında Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve Kaymakamlık istasyonları yer alıyor. İnşaat çalışmaları sırasında günlük yaşamın olumsuz etkilenmemesi için hat "derin tünelle" geçilecek.

kaynak : http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/32111/tr

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #7 : 22 Mart 2018 / 16:36 »
Daha önce bir yazımızda da sözünü etmiştik, bu kentte yapılmış planlar zaman zaman gecikme olsa da uygulanıyor.

Nitekim Narlıdere metrosu için ihalenin sonuna bir adım daha yaklaşıldı.

Hayırlısı :)

...


Narlıdere Metrosu için son adım

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Fahrettin Altay-Narlıdere metro hattının yapımı için başlattığı ihale sürecinin ikinci aşamasını 30 Mart'ta gerçekleştirecek. 2. aşama ihalede, 9'u yabancı toplam 25 firmanın yer aldığı 14 şirket ya da konsorsiyum mali tekliflerini sunacak.

7.2 kilometre uzunluğunda ve 7 istasyondan oluşacak Fahrettin Altay-Narlıdere metro hattı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile kredi sözleşme imzalayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yapım ihalesi için başlattığı süreci son aşamaya taşıdı. İlk aşaması 9 Ocak 2018 günü yapılan ve çoğu konsorsiyum 15 oluşumun teknik tekliflerini sunduğu ihalede sıra ikinci aşamaya geldi. Sunulan teknik tekliflerin ihale komisyonu tarafından değerlendirilmesinin ardından, bu aşamada mali teklif sunacak firmalar belirlendi. 30 Mart 2018 tarihinde yapılacak 2. aşama ihalede, 9'u yabancı toplam 25 firmanın yer aldığı 14 şirket ya da konsorsiyum mali tekliflerini sunacak.
Mali teklif sunması için davet edilen şirket ya da konsorsiyumlar şunlar:

1. INTEGRA CONSTRUCTION KZ LLP – LİMAK İNŞAAT SANAYİ ve TİC. A.Ş. – TAŞYAPI İNŞ. TAAH. SAN. Ve TİC. A.Ş. ADİ ORTAKLIĞI
2. SALINI IMPREGILO S.P.A & KOLİN İNŞAAT TUR. SAN. VE TİC. A.Ş. İŞ ORTAKLIĞI
3. ALSİM ALARKO SAN. ve TİC. A.Ş.
4. MAKYOL İNŞAAT SAN. TURİZM VE TİC. A.Ş. - NUROL İNŞ. VE TİC. A.Ş. İŞ ORTAKLIĞI
5. STROYTRANSGAZ JOINT STOCK COMPANY – ÖZKA İNŞAAT A.Ş. – YÜKSEL İNŞAAT A.Ş. İŞ ORTAKLIĞI
6. CHINA STATE CONSTRUCTİON ENGINEERING CORP. LTD. – ESTA CONSTRUCTION LTD. İŞ ORTAKLIĞI
7. DOĞUŞ İNŞAAT ve TİCARET A.Ş.
8. YAPI MERKEZİ İNŞAAT ve SANAYİ A.Ş.
9. CHINA MACHINERY ENGINEERING – DERE KONSTRÜKSİYON DEMİR İNŞAAT İŞ ORTAKLIĞI
10. CHINA COMMUNICATION CONSTRUCTION COMPANY LIMITED – ÖZGÜN İNŞAAT TAAH. SAN. VE TİC. LTD. ŞTI. İŞ ORTAKLIĞI
11. GÜLERMAK AĞIR SANAYİ İNŞAAT ve TAAHHÜT A.Ş.
12. IC İÇTAŞ İNŞAAT SANAYI VE TIC. A.Ş. – ASTALDI SPA İŞ ORTAKLIĞI
13. CENGİZ İNŞAAT SAN. ve TİC. A.Ş.
14.NORINCO INTERNATIONAL COOPERATION LTD. - ÖZTAŞ İNŞAAT ve TİCARET A.Ş. İŞ BİRLİĞİ

kaynak : http://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/narlidere-metrosu-icin-son-adim/34490/156

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #8 : 05 Haziran 2018 / 02:05 »
Sakın yanlış anlamayın, ihaleyi yüklenici ile Bakanlık değil, İzmir Büyükşehir Belediyesi imzaladı.

Hangi bakanlık mı?

Hani şu önümüzdeki seçimlerde kendilerine oy vermeyecek olanları '...' olarak nitelendiren bakanın yönettiği bakanlık!

Hani şu yılda 65 milyar vergi ödeyip de ödediğini alamayan şehrin belediyesi.

Hani şu kendi yağıyla kavrulmaya razı olup da, kendi yağını bile kullanmasına izin verilmeyen kentin belediyesi.

Hani şu körfezde yapacağı iskele için izin isteyip de izni bekletilen kent.

Hani şu körfezde çalıştırdığı son model gemilerini fırtınalı havalarda Bostanlı balıkçı barınağına bağlamak isteyip de izin verilmeyen kentin belediyesi.

İnsan bunların yaptıklarına bakınca 'adalet'in ne olmadığını daha iyi anlıyor.

Onların anlamadığı ise İzmir'in kimseye boyun eğmediği, eğmeyeceği!

Ama daha önce de yazdığımız gibi, bizden öğrenmediklerini hayatın kendisinden öğreniyorlar, öğrenecekler!

Hayattan öğrendiklerini pahalıya öğreniyorlar, bedelini halk ödüyor!

En yakın örnek, döviz kurları oldu, artan kurların bedelini bizler ödeyeceğiz.

Neyse..

Bu kente karşı ayrımcılık yapıldıkça, çenem düşüyor, bağışlayın. :)
...


İzmir Metro Hattı Uzatma İhalesinde Anlaşma İmzalandı

İzmir Hafif Raylı Sistem 4.Aşama F.Altay-Narlıdere-Kaymakamlık arası metro hattı yapım işi ihalesini verdiği  1.027.017.852 TL kazanan Gülermak Ağır San. İnş firması ile İzmir Büyükşehir Belediyesi Banliyö ve Raylı Sistem Yatırım Daire Başkanlığı arasında 04 haziran 2018 Pazartesi günü sözleşme imzalanmıştır.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Banliyö ve Raylı Sistem Yatırım Daire Başkanlığı, İzmir Hafif Raylı Sistem 4.Aşama F.Altay-Narlıdere-Kaymakamlık arası metro hattı yapım ihalesine 12 firma tekli vemiş ve ihaleyi verediği 1.027.017.852 TL teklifle Gülermak Ağır San. İnş firması kazanmıştı.

İhaleye katılan 12 firmanın ihaleye verdiği teklifler şöyleydi.

1-Gülermak Ağır San. İnş: 1.027.017.852 TL
2-Dere Construction-China Machinery Engineering: 1.328.542.428 TL
3-ESTA Construction-China SCEC: 1.408.880.588 TL
4-Öztas İnş. A.S-Norinco International Cooperation:1.450.900.000 TL
5-IC IÇtas İnş-Astaldi Spa:1.468.247.347 TL
6-Cengiz İnsaat: 1.539.701.323 TL
7-Kolin İnş. Tic. A. S- Salini Impregilo Spa: 1.593.460.000 TL
8-Nurol İnş. Tic. A. S-Makyol Ins. Tic. A.S: 1.598.308.944 TL
9-Yapi Merkezi İnş. : 1.603.900.000 TL
10-Özgün İnş. Tic. Ltd. Sti-CCCC Ltd. Sti: 1.704.280.217 TL
11-Limak İnş. A. S-Integra Construction-Tasyapi INS. San. A. S: 1.713.243.250 TL
12-Alsim Alarko Holding: 1.799.759.995 TL

kaynak: rayhaber

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: İZMİR METRO / Narlıdere
« Yanıtla #9 : 10 Haziran 2018 / 19:23 »
yorum yok, haber yeterince açık.

Sadece alkışlıyoruz..

..
Büyükşehir’den “milyarlık” yatırım

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 1 milyar liralık F. Altay-Narlıdere metro hattının temelini törenle attı. Narlıdere Metrosu için 176 milyon Euro’luk uluslararası kredinin sözleşmesini imzaladığını, Buca Metrosu’nun 500 milyon Euroluk kredisinin de hazır olduğunu açıklayan Başkan Kocaoğlu, “Daha öncekiler gibi, bu projelerin eti de bizim, kemiği de.. Kanunen devletin belediyeye vermesi gereken paranın dışında ne bir proje desteği, ne de bir tek kör kuruş yardım aldık” diye konuştu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 14 yıldır kesintisiz sürdürdüğü raylı sistem yatırımlarına yeni bir halka daha ekliyor. İzmir Metrosu’nun 4. aşaması olan F. Altay- Narlıdere hattının temeli Balçova’da düzenlenen törenle atıldı. Törene İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun yanı sıra CHP İzmir Milletvekilleri Atilla Sertel ve Tacettin Bayır, CHP İl Başkanı Deniz Yücel, Narlıdere Belediye Başkanı Abdül Batur, Balçova Belediye Başkanı Mehmet Ali Çalkaya, e.. Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş, Güzelbahçe Belediye  Başkanı Mustafa İnce, Urla Belediye Başkanı Sibel Uyar, Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan ve meclis üyeleri katıldı. Özellikle Balçova ve Narlıdereli vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği törenin ardından davetlilere iftar yemeği verildi. Genç ressam Ertan Kızıldağ, kendi çizdiği Aziz Kocaoğlu karakalem portresini Başkan’a hediye etti. 

Raylı sistemde tarih yazılıyor

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, törende yaptığı konuşmada “11 kilometre raylı sistem devraldım. Bugün 179 kilometre çalışıyor. 70-80 bin kişi taşıyorduk günde. Konak tramvayı oturduktan sonra 850 bin kişiye ulaşıyoruz. Yani raylı sistemde günlük taşıdığımız yolcu sayısını 12-13 kat artırmış olacağız” dedi.

İZBAN’da TCDD’den kaynaklanan sinyalizasyon probleminden dolayı kapasitenin ancak yarısını kullanabildiklerini hatırlatan Başkan Kocaoğlu, “Bir bu sinyalizasyon bir de banliyö trenleriyle aynı hattın kullanılması meseleleri var. Bu problemleri 2005 yılındaki protokolden beri konuşuyoruz ama bir türlü yapılmadı. Şu an İZBAN’da günlük 350 bin civarında yolcu taşıyoruz. Bu iki sorun çözüldüğünde, 4 ay içinde yolcu sayısını ikiye katlarız” şeklinde konuştu.

Selçuk hattında sinyalizasyon yok

‘8 Eylül’de açılacak’ denilen Selçuk İZBAN hattıyla ilgili de konuşan Başkan Aziz Kocaoğlu şunları söyledi: “Selçuk’ta törenle açtıklarını söyledikleri Torbalı-Selçuk İZBAN hattı hala bitmemiştir. Tek hat üzerinden yolculuk yapılmaktadır. Sinyalizasyon yoktur. Telsiz telefonlarla bir tren gidip gelmektedir. Selçuk’ta yaşayan hemşerilerimiz de fiyat politikasından dolayı rahatsız. Çünkü ‘gittiğin kadar öde’ sistemini bu nedenle Selçuk’ta uygulayamıyoruz.”

176 milyon Euroluk kredi tamam, sırada 500 milyon Euro var

Temelini attıkları Narlıdere Metrosu için 176 milyon Euro’luk uluslararası kredinin sözleşmesini, dün sabah Ödemiş’e giderken bir benzin istasyonunda imzaladığını ifade eden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, “Bu işin kredisi tamam. Ulaştırma Bakanlığı Alt Yapılar Genel Müdürlüğü’nde onaylanan 13.5 kilometrelik Üçyol-Buca metro hattımız için de Kalkınma Bakanlığı bir üst yazı yazıp Yüksek Planlama Kurulu’na gönderecek. Bu kurul Başbakan ve 8 bakandan oluşuyor. YPK onayladığında, onun da ihalesine çıkacağız. Buca metrosu için 500 milyon Euro’luk, Türk lirası olarak yaklaşık 3 milyar liralık, siyasetçilerin dediği gibi eski parayla 3 katrilyonluk krediyi alıp Buca’da metroyu götürmek için her türlü hazırlığı yaptık” dedi.

Eti de bizim kemiği de

Uzun yıllardır ‘İZBAN Bergama'ya gitmelidir’ dediklerini belirten Başkan Kocaoğlu şöyle devam etti: “İhaleye çıkıyorlar diye duyumlar alıyoruz. Onlar ihaleye çıkarlarsa biz de üstümüze düşen alt geçitleri istasyonları yapacağız. Bu sene temelini atarsak, İzmir’deki raylı sistem ağının uzunluğu 250 kilometreyi bulacak. 11 kilometreden başladık, 250 kilometreye doğru yürüyoruz. Bunların hazırlıkları bittikçe, finans dengemizi güçlendirdikçe daha birçok metro yatırımı İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacaktır. Şunu da ifade etmek istiyorum. Biz Türkiye Cumhuriyeti devletine bağlı bir il olarak, üçüncü büyük il olarak, kanunen devletin belediyeye vermesi gereken paranın dışında ne bir proje desteği aldık ne de bir tek kör kuruş yardım aldık. Bu projelerin eti de bizim, kemiği de..  Her şeyi bizim. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ve İzmirli hemşerilerimizin.”

Sadece imza istiyoruz
İktidar mensuplarının geçmiş dönemde İzmir’e yönelik söylemlerini hatırlatan Büyükşehir Belediye Başkanı, “Bir zamanlar bu kente başka sıfatlar ekleyenler, bir taraftan ‘sümüklü, kirli çocuk’ diyenler, bir taraftan ‘bu kentin itikadı zayıf’ diyenler, ‘bu kent bir köydür’ diyenler, şimdi ‘İzmir bizim göz bebeğimiz’ diyor. ‘İzmir’e ne yapsak yeridir’ diyorlar ama hiçbir şey yapmıyorlar. Dedik ki; biz yerel yönetim olarak kentimizi geliştirdik. Kendi gücümüzle, İzmir’in, hemşerilerimizin gücüyle kenti ayağa kaldırdık. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleri öncülük yaptı. Siz engellemeyin! Siz sadece imza atın. Bizi engellemeyin. Sizden iltifat da istemiyoruz. Biz 81 vilayet içinde kendi göbeğini kendi kesecek tek kentiz. Başka bir kentte, o kentin duruşu diye bir şey yoktur. Ama İzmir’de İzmir duruşu vardır. İzmirli hemşerilerime bu yüzden çok teşekkür ediyorum. ‘Oy verirseniz yatırım yaparız! Oy vermezseniz yatırım yapmayız’ diye bangır bangır bağıran, kürsülerde nutuk atan siyasetçilere İzmir ödün vermemiştir” dedi.

Başkan Kocaoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:

Tramvay teşekkürü

“Metronun, raylı sistemin İzmir trafiğine katkısını bir örnekle açıklamak istiyorum. Eğer biz bu raylı sitemleri yapmasaydık, bugün otobüslerle 800 bin civarında yolcu taşınacaktı. Bunu yapmak demek, sisteme 1200 tane daha otobüs sokmak demektir. Bunu yaptığınızda İzmir trafiğini ise siz düşünün. İzmir büyüyor, gelişiyor, hemşerilerimiz kalkınıyor, araba alıyor ama trafiği biz belirli oranda kontrol ediyoruz. Raylı sistem yaparak trafik problemi çözülmüş bir kent bırakmak istiyoruz. Ayrıca Gülermak firmasına da teşekkür ediyorum. Metro için değil.  Hem Karşıyaka hem de Konak tramvay projelerini zamanından önce, eksiksiz bitirdiği ve şu an tıkır tıkır çalıştığı için. Sanıyorum gelen makineler, kullanılan teknolojiler sayesinde öngördüğümüz zamandan daha kısa sürede bu metromuzu da hizmete açacağız. Onun gururunu, hizmet motivasyonunu hep birlikte yaşayacağız.”

Her yer İzmir gibi olsun

“Yaşayan kent, yaşanılacak kent” sloganının tüm Türkiye’de tuttuğunun altını da çizen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, “Burası özgür bir kent. Kimse kimseye karışmıyor. Herkes birbirini seviyor, sayıyor. İzmir’e gelen insan, çok değil 3 senede İzmirli oluyor. Bu kez ‘Her yer İzmir gibi’ olsun dedik. Billboardlarda görüyorsunuz. Her yer İzmir gibi olsun; tüm Türkiye’de demokrasi meşalesi yansın. Tüm Türkiye’de insanlar dilediği gibi yaşasın” dedi.

Seçim nedeniyle bu Ramazan ayında dininin çok büyük oranda istismar edildiğini de sözlerine ekleyen Başkan Kocaoğlu, “Bunun da mutlaka ve mutlaka önlenmesi gerekmektedir.  Biz İzmir olarak, belediye olarak her taraftan sıkıştırılıyoruz. Ama inançla, sıfır hata ile yürümek durumundayız. Yürüyeceğiz de..” şeklinde konuştu.

Devrim yapan Başkan
Törende konuşan Narlıdere Belediye Başkanı Abdül Batur şunları söyledi: “Heyecanımız büyük. İçimiz içimize sığmıyor. 15 sene içerisinde Aziz Başkan çok iş yaptı ama tarihe şu satırlarla geçecek: ‘Ulaşımda, raylı sistemde devrim yapan başkan..’ Raylı sistemi 11 km’den 179 km’ye getirdi. Narlıdere halkı adına emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Yaşadığımız ilçe için çok önemli bir proje bu.”

Balçova Belediye Başkanı Mehmet Ali Çalkaya ise konuşmasında, “Cumhuriyeti kuranların 10’uncu Yıl Marşı’nda yer verdiği ‘Türkiye’yi demir ağlarla ördük baştanbaşa’ sözlerine atıfta bulunarak, “Biz bunu çok geç tespit ettik ama zararın neresinden dönülürse kardır. Aziz Kocaoğlu başkan olduğunda ‘zararın neresinden dönülürse kardır’ dedi ve İzmir’i rayla döşedi. İleri görüşlülüğünden dolayı Aziz Kocaoğlu’nu kutluyorum” diye konuştu.

7.2 kilometrelik hat

İzmir'in 180 km'ye ulaşan raylı sistem ağı büyümeye devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin 4.aşaması olarak adlandırılan F.Altay-Narlıdere Kaymakamlık arasındaki bölümün yapımı için Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. ile sözleşme imzalandı.  7,2 kilometrelik hat TBM (tünel açma makinesi) kullanılarak “derin tünelle” geçilecek. Bir yandan kazı yapıp çıkan taşı ve kumu taşıma bandı ile ayrıştırarak çıkartan, diğer yandan da  tünelin beton plaklarını yerleştiren TBM sayesinde, tünel inşaatı sırasında oluşması muhtemel trafik, sosyal yaşam ve alt yapı sorunları da minimuma inecek.

İhale bedeli 1 milyar 27 milyon TL olan işin süresi 42 ay olarak planlandı. 7 istasyondan oluşan hatta Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve son olarak Kaymakamlık durakları olacak.

kaynak : http://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/buyuksehir-den-milyarlik-yatirim/37724/156


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter