Gönderen Konu: Jeneratör vagondan aldığı elektrikle giden Elektrikli Lokomotif yapalım!  (Okunma sayısı 4857 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı __SHERiFF___

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 81

Elektrikli lokomotifler hattaki elektrik kablolarından aldığı elektrik enerjisi iler gidiyorlar diye biliriz!

Jeneratör vagonların varolduğunu biliriz!

Acaba şöyle bi yöntem olabilirmi diye merak ediyorum?

hybrid lokomotif!

Hem hattaki elektrikten hemde jeneratör vagondan aldığı elektrikten faydalanan,elektrikli hatlarda elektrikle giden,elektriksiz hatlarda jeneratördeki elektrikten faydalanan bi lokomotif olsa ne güzel kimi yerlerde elektrik tasarrufu güzel olur!

Ne dersiniz bu projeye?

mesela van gölü ekspresi ankaraya kadarelektirikle sonra jeneratör vagonla oldan sonra kayseri-sivas ve çetinkayaya kadar jenertör vagonla sonra malatyaya kadar elektrik ve sonra tekrar jeneratör vagonla Kaiteli olur siye düşünüyorum!1997 yılında istanbuldan elazığa giderken bi baktımki çetinkayadan sonra malatyaya kadar elektrikli hat var ve orada lokomotif değişmiyor!bu da TCDD ye masraf oluyor!

Bu yüzden DE lokomotiflerde buharlı lokomotifler gibi tarih olabilir :D

böyle bi lokomotif varmı dünyada?

Adk System Advertising


safak44

  • Ziyaretçi
DE nin açılımını öğren cevabı kendiliğinden bulucaksın;)

Çevrimdışı __SHERiFF___

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 81
DE nin açılımını öğren cevabı kendiliğinden bulucaksın;)

Biliyorum diesel electric ve siz yazdıklarımı dikkatli okuyamamışsınız tekrar bi okuyun!

Buradada tekrar vurgulayım; istanbuldan ankaraya kadar elektrik,sonra sivas çetinkayaya kadar jeneratör vagondaki elektrik çetinkayadan malatyaya kadar hatlardaki elektrik ve sonra jeneratördeki elektrik!bu bayaa bi yakıt tasarrufu sağlar hem bi süreliğine çevreyide kirletmez!

HTUNÇ

  • Ziyaretçi
Değerli fikir sahibi... Mevcut lokomotiflerimizin güç aktarım sistemi ve iletim düzenleri hakkında fikir sahibi olmadığınz pek bi aşina. Dizel lokomotifler ile yapılmış yolcu trenlerinde jenaratörün amacı hamuleyi cer etmek değil. Vagonlarımızın iklimlendirdilme işlemlerini yapmaktır. Bunu 1000 V AC ile sağlarken. Elektrikli lokomotflerde kataner enerjisi 25 000 V AC olup. amacı sadece tahrik ve kumanda devreleridir.

Diyeceğim o ki Jenaratörde elektrik üretip Değil treni Drezin bile yürütemezsin ... Saygılar.

Çevrimdışı __SHERiFF___

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 81
Değerli fikir sahibi... Mevcut lokomotiflerimizin güç aktarım sistemi ve iletim düzenleri hakkında fikir sahibi olmadığınz pek bi aşina. Dizel lokomotifler ile yapılmış yolcu trenlerinde jenaratörün amacı hamuleyi cer etmek değil. Vagonlarımızın iklimlendirdilme işlemlerini yapmaktır. Bunu 1000 V AC ile sağlarken. Elektrikli lokomotflerde kataner enerjisi 25 000 V AC olup. amacı sadece tahrik ve kumanda devreleridir.

Diyeceğim o ki Jenaratörde elektrik üretip Değil treni Drezin bile yürütemezsin ... Saygılar.

DE Deki 16 siindirli V motor alternatörü çevirip alternatörün elektrik üretmesini sağlar ve alternatördeki ellektrik CER motorlarını elektrik vererek lokomotifin hareket etmesini sağlar diye biliriz!

Ya bi vagonda Motor olsa ve o motorda alternatörü çevirip elektrik üretmesini sağlayıp lokomotifteki cer motorlara elektrik iletse olamazmı yani?

hem trendeki motordan daha büyük motor ve alternatöre sahip olabilir o vagon diye düşünüyorum :) gerçi gerek yokta 200km giden dizel bile var!

ama ben böyle bi hybrid lokomotif olabileceğini düşündüm?

HTUNÇ

  • Ziyaretçi
Ya bi vagonda Motor olsa ve o motorda alternatörü ....

Zaten elimizdeki makinada motor varken. neden Cer etmek için farklı bi vagona motor yükleyelim ki . Üstelik vagondan tekrar lokomotfin cer motorlarına enerji göndermek... Bu yapılması güç bişey . Ayrıca Bundan aderansn ne kadar etkileneceğide malum . Bir lokomotifi yürütmek için sadece Dizel motor ve alternatör akabinde cer motoları kullanmıyoruz. ki . Hem lokodaki motordan tahrik alan kompresör , fan , Soğutucu bloverler hatta aşırı doldurma sistemi var . onu ne yapacaz pekiiiii ???

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1738
Sevgili arkadaşlar, buna benzer bir projeyi hızlı tren sınıfında deneyen var.
Linki aşağıda:


http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/dizel-ve-elektrikle-calisan-hizli-trenler-t2491.0.html;msg10897#msg10897




Jenaratör vagonu değil de, ikiz lokomotif şeklinde yapılır. Bir taraf elektrikli diğeri dizel olur. Fakat buradaki asıl sorun, lokomotifin kendi ağırlığının artmasıdır. Ağırlık artması, sadece lokomotifin kendini hareket ettirmesi için tükettiği enerjinin artması demektir. Kaldı ki enerji kıymetli olduğu için, dünya genelinde, çok istisnai durumlar haricinde pek tercih edilmez.


Hibrit lokomotifin bir diğer versiyonu, lithium akülerle çalışan ve bu aküleri şarj eden küçük bir dizel motora sahip lokomotiflerdir. Tabi bunlar şimdilik manevra lokomotifleridir. Konuyla ilgili link aşağıdadır.


http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/alstomdan-40-yakit-tasarrufu-saglayan-hibrit-manevra-lokomotifleri-video-t2807.0.html;msg11867#msg11867


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2013 / 09:44 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı __SHERiFF___

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 81
evet işte böylesi çok güzel olur :) konya karaman arası yol yenilenirse ankaradan konyaya 250 km ve konyadanda karamana yol yenilendini ii giderki hele şu afyon-ankara demiryolu yapıldıktan sonra ankara sincandan afyona 250 km afyondan gümüşçaya dizel olarak yavaş gider ama gümüşçaydan sonra manisaya kadar 180 km  ile gidebilir tabi istasyonlarda makaslarda ve köprülerde geçitlerde iyi bi yenileme yapılabilirse güzel olur :)
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2013 / 12:17 Gönderen: __SHERiFF___ »


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Jeneratör vagondan aldığı elektrikle giden Elektrikli Lokomotif yapalım! Benzer Konular

Türkiye dizel elektrikli lokomotif üssü olacak
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, TÜLOMSAŞ’ın General Elektric ile imzaladığı anlaşma sonucunda Türkiye’nin ileri teknoloji ürün... Devamı...

Gösterim: 2683 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Elektrikli Lokomotif Motorları
Sayın üstadlar.Elektrik motorlu lokomotifler ile ilgili bir merakım var  1- Bu lokolar ne kadar enerjiye ihtiyaç duyarlar ? 2- H... Devamı...

Gösterim: 8809 - Yanıt: 8 - Başlatan:Tilki
TCDD- Hyundai Rotem 80 Adet Elektrikli Lokomotif Temini İçin Anlaşma İmzaladı
TCDD- Hyundai Rotem 80 Adet Elektrikli Lokomotif Temini İçin Anlaşma İmzaladı “Elektrikli Lokomotif ve Simülatör Temini Sözleşme... Devamı...

Gösterim: 6449 - Yanıt: 3 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Milli Elektrikli Lokomotif Fabrika Test Sahasında
Telif haklarından dolayı ilgili haber aşağıdaki linktedir.Saygılarımla.http://www.rayhaber.com/2014/milli-elektrikli-lokomotif-e... Devamı...

Gösterim: 1868 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Körfez Ulaştırma Stadler'den Dizel ve Elektrikle Çalışan Dual Mod Lokomotif Aliy
Petrol rafinerisi Tüpraş demiryolu taşımacılığı iştiraki olan Tüpraş, Stadler’e 2021’li yedi adet Eurodual elektro-dizel lokomot... Devamı...

Gösterim: 1009 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli