Gönderen Konu: Kanada Demiryollarında Doğal Gaz İle Çalışan Dizel Lokomotif Projesi ve Gelişimi  (Okunma sayısı 2818 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1735

Merhaba Değerli Arkadaşlarım,


Kanada Ulusal Demiryolları CN, %90 doğal gaz kullanmak için dönüştürülen iki adet dizel lokomotifi test ediyor. Bunun yanında sistemin verimli çalışması ve uzun süre devamlılığı için gaz ihale sürecine girmek üzere. Ayrıca, gaz nakil ve saklama teknikleri için araştırma ve yatırım yapmakta.





Testte kullanılan araçlar, 2 adet, 3000hp SD40-2 model dizel lokomotif bu lokomotiflerin ortasında, gaz yüklü tanker vagon ve sistem ile ilgili verilerin kontrol ve kayıt edildiği personel vagonundan oluşmaktadır. 450km'lik Edmonton - Fort McMurray hattında test sürüşleri devam etmektedir.


Sistem, dizel-doğal gaz hibrit şeklinde çalışır. Dizel motorların, ağırlıklı doğal gaz ile çalışabilmesi için özel dönüştürücü ekipman kullanılmaktadır. Motor silindirinin içerisine, hava ile alınan belirli miktarda doğal gaz, piston tarafından sıkıştırılır. Daha sonra, normalden çok daha az bir miktarda dizel yakıt enjeksiyonu ile ateşleme sağlanır. Bu sayede mevcut gücün korunmasının yanı sıra, havayı kirleten emisyonlar içerisinde, %30 oranında karbondioksit (CO2), %70 oranında da Nitrojen Oksit (NOx)(*) azalması sağlanmaktadır.


CN, lokomotif üreticisi EMD'ye proje gelişiminde destek vermektedir. Özellikle yeni nesil SD70M-2 dizel lokomotiflerin dönüşümü üzerinde çalışmalar yoğunlaşmıştır. Labaratuvar testlerinin tamamlanması için 2013 yılı, ilgili lokomotiflerin testinin başlaması için 2014 yılı öngörülmektedir.

(*)  Nitrojen oksitler (NOx): özellikle nitrojen dioksit, yüksek sıcaklıkta yanma reaksiyonları sonucu açığa çıkar. Şehirlerin üzerinde ince kahverengi bir sis kubbesi veya rüzgar yönünde bir duman sütunu gibi görülebilir. Nitrojen dioksit, NO2 formülüne sahip kimyasal bir bileşiktir. Birçok nitrojen oksitten bir tanesidir. Bu kırmızımsı kahverengi, zehirli gazın keskin ve yakıcı karakteristik bir kokusu vardır. NO2 en önemli hava kirleticilerden birisidir.

Saygılarımla.




« Son Düzenleme: 29 Eylül 2012 / 10:25 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Kanada Demiryollarında Doğal Gaz İle Çalışan Dizel Lokomotif Projesi ve Gelişimi Benzer Konular

Türkiye dizel elektrikli lokomotif üssü olacak
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, TÜLOMSAŞ’ın General Elektric ile imzaladığı anlaşma sonucunda Türkiye’nin ileri teknoloji ürün... Devamı...

Gösterim: 2514 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Dizel Lokomotif Yakıt Deposu
Dizel Lokomotiflerin yakıt depoları kaç litre yakıt alır ve azami yüklü bir dizel loko, bu yakıtla kaç km gidebilir Cevap verenl... Devamı...

Gösterim: 8138 - Yanıt: 1 - Başlatan:Tilki
İran Cumhurbaşkanı Ahmedinecad Yerli Üretim Dizel Lokomotif Fabrikası Açıyor
İran Cumhurbaşkanı Ahmedinecad, 17 Temmuzda, İran sanayi gurubu MAPNA tarafından ve ulusal yeterlilik açısından çok büyük bölümü... Devamı...

Gösterim: 3034 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Revell 1/87 TCDD DE 22000 Tipi Dizel Lokomotif Maketi Oylaması
MerhabalarModeltrenciler Kulübü'ndeki arkadaşlarımın başlatmış olduğu DE 22000 tipi anahat lokomotifinin maketi kampanyasına des... Devamı...

Gösterim: 3723 - Yanıt: 1 - Başlatan:Mertcan0403
Rus Demiryolları ve Italferr'den Sırbistan Demiryolları Gelişimi İçin Anlaşma
RZD International ve Italferr, Rus şirketin Sırbistan'daki faaliyetlerini kapsayan 4.8 milyon Euro tutarında iki sözleşme imzala... Devamı...

Gösterim: 335 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli