Gönderen Konu: Karaman, Ankara Merkezli Demiryolu Yatırımlarımız Devam Edecek  (Okunma sayısı 3441 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701

Karaman: “Ankara Merkezli Demiryolu Yatırımlarımız Devam Edecek”
Ankara Sanayi Odası (ASO)’nda 5 Mart 2012 tarihinde düzenlenen ve İngiltere Demiryolu Sektörü Ticaret Heyeti ile ASO üyelerinin katıldığı toplantıda konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “156 yıl önce ülkemize ilk demiryolunu kazandıran İngilizlerle yeni yatırımlarımızda da işbirliği yapmak istiyoruz.”dedi.
Hükümetin programında da belirtildiği üzere ülkemizin doğu-batı ve kuzey-güney akslarında yüksek hızlı tren ağlarının oluşturulacağını ve bunun merkezinin de Ankara olacağını ifade eden Karaman, 2023 yılına kadar 10 bin km YHT, 4 bin km de konvansiyonel demiryolu hattının yapılacağını, 3500 km’lik hattın inşasının devam ettiğini açıkladı.
Geride bıraktıkları dönemde mevcut 11 bin km’lik demiryolunun yüzde 70’ini yenilediklerinin altını çizen Karaman, “Yolların geri kalan bölümlerini de yenileyeceğiz. Ancak sadece yenilemek yetmiyor, hatlarımızın tamamını sinyalli ve elektrikli hale getireceğiz. Lojistik merkezler kuracağız. Üretim merkezlerini ve organize sanayi bölgelerini demiryolu ağına bağlayacağız. Demiryollarına 2023 yılına kadar yılda 4.5 milyar dolar yatırım yapılacak. Yeni demiryolu hatlarının yapımı konusunda İngilizlerle işbirliği yapmak isterim.” dedi.
Marmaray ve Demir İpekyolu diye bilinen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu projesine de değinen TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman şöyle konuştu: “Öyle bir demiryolu yapacağız ki Pekin’den kalkan bir tren kesintisiz olarak Londra’ya kadar gidecek. Bunu çok önemsiyorum. Bu anlamda Marmaray ve BTK Demiryolu projesi bu hatların ana omurgasını oluşturuyor.”
İ856 yılında ülkemize ilk demiryolunu kazandıran ve iyi hatıralarımız olan İngilizlerle yeni yatırımlarımızda da işbirliği yapmak istediklerini belirten Karaman, “Bugün ise İngiltere’de demiryolu alanında üniversitede lisansüstü eğitim için öğrencilerimize İngiltere ev sahipliği yapmaktadır. Öğrenciler bulundukları ortamdan çok memnunlar.”diye konuştu.
İngiltere Büyükelçisi David Reddaway ise yaptığı konuşmada, İngiltere olarak AB konusunda Türkiye'nin en güçlü destekçisi olduklarını belirtti. Reddaway “Türkiye'nin demiryolu sektörün kaydettiği gelişmeleri yakından takip ettiklerini, İkili ortaklıklarımız hızla gelişiyor. Bu işbirliğini demiryolu sektörüne yansıtmalıyız.” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Genel Müdür Vekili Metin Tahan, Bakü-Tiflis-Kars, Adapazarı-Bartın ve Kemalpaşa-Turgutlu Demiryolu ile Marmaray projesinin devam ettiğini, Marmaray ile saatte 150 bin yolcunun 4 ila 6 dakikada bir kıtadan diğerine geçeceğini kaydetti.

ASO Başkanı Nurettin Özdebir de 1940'lı yıllara kadar önemli hamleler gösteren Türkiye demiryolu işletmeciliğinin 1950'den sonra ihmal edilmiş, göz ardı edilmiş, birazda nankörlük edilmiş bir sektör olduğunu ifade etti.


Yıllardır ihmal edilmiş olan demiryolu üzerine ciddi yatırımların başladığı ve devam ettiği bir dönemde olduklarını altını çizen Özdebir, 2023 hedeflerine işaret ederek, 2 trilyon dolarlık bir ekonomi, 500 milyar dolarlık bir ihracat ve dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer almayı hedeflediklerini hatırlattı. Özdebir, bu hedefe ulaşabilmesi için global ısınma, enerji sıkıntısı ve karbondioksit emisyonu dikkate alındığında demiryolu taşımacılığı son derece önemli olduğunu vurguladı.Konuşmaların ardından demiryolu sektöründe faaliyetlerde bulunan İngiliz ve Türk firmaları temsilcileri tarafından sunum yapıldı. Ülkemizde bulunan İngiltere Demiryolu Sektörü Ticaret Heyeti 6 Mart’ta TCDD Genel Müdürlüğü’nü ziyaret edecekler.

Kaynak: http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=1581
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Sayın Genel Müdürümüzün bu konudaki açıklamaları aklımda takılı kaldı ve geçmişi biraz araştırdım.

Bakın ecdadımız ingilizlerle neler yaşamış..

Osmanlı Hariciye Nazırı Mustafa Reşit Paşa, Mısır valisi Kavalalı Mehmet Ali Paşa'nın isyanını bastırmak için İngilizlerden yardım istedi. Bu yardıma karşılık olarak, Büyük Britanya'ya ticari bakımdan büyük ayrıcalıklar veren bir ticaret konvansiyonunu Baltalimanı'nda devlete ait olan yalıda imzaladı. Konvansiyon 8 Ekim 1838'de Kraliçe Viktorya, bir ay sonra da Sultan II. Mahmut tarafından onaylandı.

Bu antlaşmanın bazı maddeleri şunlardır:

1. Tekel sistemi kaldırıldı. Britanyalılara diledikleri miktarda hammaddeyi satın alma imkânı verildi.
2. İç ticarete Osmanlı vatandaşlarının yanı sıra Britanyalıların de katılması öngörüldü.
3. Britanya vatandaşları Osmanlı ürünlerini Osmanlı tebâsından tâcirlerle aynı vergi koşulları altında satın alma hakkına sahip oldular.
4. Britanyalılarla olan transit ticaretten alınan vergi resmi kaldırıldı.
5. Büyük Britanya gemileriyle gelen Britanya malları için bir defa gümrük ödendikten sonra, mallar alıcı tarafından nereye götürülürse götürülsün bir daha gümrük ödenmeyecekti.

Yukarıda sıralanan maddelerin sonuncusu, Britanya vatandaşları Osmanlı Devleti sınırları içinde ticaret yaparken Osmanlı vatandaşlarından bile daha az vergi ödeyecekleri anlamına geliyordu. Örnegin Selanik'ten İstanbul'a mal gönderen Müslüman yerli tüccar devlete transit gümrük vergisi ödediği halde Britanyalı tüccar bu vergiden muaf olmuş ve Müslüman tüccarların bir başka Osmanlı şehrine mal göndermesine, ticaret yapmasına yüksek vergilerden dolayı fiilen imkân kalmamıştı.

1838-1841 yıllarında buna benzer antlaşmalar Fransa, İsveç, Norveç, İspanya, Hollanda, Belçika, Danimarka ve Portekiz'le de imzalandı. Bu antlaşmalar kapitülasyon sistemini sağlamlaştırdı, Osmanlı sanayine büyük bir darbe vurdu. Osmanlı Devleti'nin diğer devletlere borçlanmasına yol açtı ve mali çöküntüsünü hızlandırdı. (Wikipedi)

Eh, ortada hiçbir engel kalmadığına göre, İzmir’e gelen, sıfır gümrükle ve de Osmanlı’ya kazancın vergisi de ödenmeden Avrupa’ya gönderilen verimli Ege ovalarının ürünleri tek ulaşım aracı olan deve kervanlarından daha hızlı bir yöntemle ulaşmalıydı, İzmir’e. Hem hızlı ve hem de daha çok miktarlarda. Demiryolu şart olmuştu. Ama demiryolu bize lazım, kendimiz yapıverelim demediler, onu da Osmanlı’ya yüklediler.

Osmanlı yöneticileri de başka nedenlerle çok istiyorlardı demiryolunu.   Onlar da düşünür ki, giderek artmakta olan iç karışıklıklar, demiryolunun sağlayacağı hızlı asker sevkiyatı ile önlenebilir belki. İşte bu amaçla İngilizlerin dayatmasıyla ilk demiryolu imtiyazı da verilir. Anadolu’da derler ki, asılacaksan İngiliz sicimiyle asıl. İngiliz sicimi zamanı gelince ilmiğinden çekilmek üzere iyice boğazımıza oturmuştur, artık.
 

İngilizlerle ortak olarak TCDD’nin bugünde kendi kuruluş tarihi olarak benimsediği, Osmanlı’da kurulan ilk demiryolu şirketi, Oriental Railway Company 1856’da kurulur.   Bu şirket cumhuriyet kurulduktan sonra bile , (1935 yılına kadar) faal olarak çalışacaktır. Çünkü yapılan imtiyaz sözleşmesine göre, demiryolunun tamamlanıp işletmeye açılmasından 50 ve bundan sonra her 20 yılda bir Osmanlı Yönetimi, şirket ile anlaşarak demiryolunu satın almak hakkına sahip olacaktı. Genç Türkiye Cumhuriyeti, bu demiryolunu şirketten ancak 1935 yılında satın alabildi.

Neler yoktur ki, İngilizlerle yapılan imtiyaz anlaşmasında? Demiryolunun geçtiği tüm devlet arazileri bedelsiz olarak şirkete devredilecektir. Demiryolu güzergahının iki yanında 30 millik mesafedeki devlete ait arazilerden çıkacak kömür madenleri ücretsiz olarak şirkete verilecek, mülk olanlar ise şirkete satılacaktır.
 

Hattın her iki yanında 30’ar mil mesafede devlete ait orman ve taş ocakları ücretsiz olarak kullanılabilecektir. Osmanlı devleti bu hatta başka hiçbir işletmeye izin vermeyecektir. Anlaşmayla devlet şirketin işlerine hiçbir şekilde karışmayacağına da ayrıca söz vermiştir.

İşte bu anlaşma öteki Avrupa devletlerinin iştahını da kabartacak, daha sonraki yıllarda da Osmanlı Devleti verilen borçlarla, tehditlerle, şantajlarla başka ülkelere de imtiyazlar dağıtacaktır.

1857 yılının Eylül ayında  büyük bir törenle demiryolunun temeli atılır. İngiltere’nin Büyük elçisi Lord Stratford de Redeliffe’in temel atma anında yapmış olduğu hani seviyor mu, dövüyor mu  belli değil, derler ya, o türden konuşması, ünlü Time Dergisi’nde şöyle yer almıştır.
 

 ’’Bu demiryolunun, sanayi ürünlerimizin Osmanlı Topraklarına girişini kolaylaştıracak, faydalı bir sermaye yatırımı olacağı inancındayız. Hepimizin bildiği üzere Osmanlı’nın yeniden canlandırılmasında, Avrupa’nın her zamankinden çok daha fazla çıkarı bulunmaktadır. Batı uygarlığı, Levant ( Akdeniz’in doğu toprakları) kapılarına gelip dayanmıştır. Şu ana kadar geçmeyi başaramadığımız bu kapılar, artık ardına kadar açılacaktır. Eğer bu kapılar ardına kadar açılmaz ise kendi çıkarlarımız doğrultusunda, gerekirse zor kullanarak bu kapıları açacak ve isteklerimizi kabul ettirecek güce, hatta daha sahip olduğumuzu herkesin bilmesini isterim.”
 1857 yılında başlayan trenyolunun ilk 70 kilometrelik bölümü olan İzmir Torbalı hattı 1860 yılının son ayında  devreye alınır ve ilk tren seferi yapılır.İzmir Aydın demiryolunun Torbalı’dan sonra ikinci ulaştığı merkez Selçuk (Ayasuluğ) idi. Bu istasyonun hizmete açılmasından sonra bu demiryolu Efes antik şehrinden yağma şeklinde kaçırılan eserleri de taşıdı. Kaçakçılığın en büyük elebaşı ise, demiryolu imtiyazından sonra hattın planlanması amacıyla İzmir’e ilk gelen üç İngiliz mühendisten biri olan James T. Wood’du. Büyük kaçakcıdır kendisi.  Osmanlı zamanında İngiliz, Fransız ve Almanlara demiryolları imtiyazları verilmiş ve bugünkü sınırlarımız dışında ve içinde;
 -Şam- Hama hattı,
 - Yafa- Kudüs hattı,
 - Bursa-Mudanya hattı,
 -Ankara – Yahşihan Hattı,
 -Adana – Feke hattı,
 -Mersin – Adan hattı,
 -İzmir - Aydın hattı,
 -İzmir – Kasaba( (Turgutlu) hattı,
 -İstanbul – Viyana Hattı (ki Saraybosna’dan çıkana kadar hattın tamamı Osmanlı toprağından geçiyordu)
 -İstanbul - Bağdat hattı,
 - Hicaz demiryolu hatları yapılmıştı.
 Osmanlı döneminde yapılıp işletmeye açılan demiryollarının toplam uzunluğu 8.619 km’ydi ama Lozan barış anlaşması ile elde ettiğimiz milli sınırlarımız içinde sadece 4559 km. lik kısmı kaldı. Uğruna imparatorluğun en zor dönemlerinde ülke kaynaklarını akıttığımız demiryollarının yarısı sınırlarımız dışında kalmıştı. Bu hatların da 2 353 km. si olduğu gibi yabancı firmalara, kalanı da devletin de bir kısmına ortak olduğu yabancı firmalara aitti.
 Yeni cumhuriyet bütün gücüyle yeni demiryolları yapımına girişti. 1923 yılında 1940 yılına kadar 4559 km. demiryolunu 8637 km. ye ulaştırdı. Bu genç cumhuriyet için büyük bir atılımdı. Onun için onuncu yıl marşının bir ikiliği, “demir ağlarla ördük, anay urdu dört baştan,” der.
 1940 yılındaki 2. dünya savaşı yılları kıtlığı, maddi zorluklar, daha sonra gelen DP iktidarlarında demiryolları politikasının terk edilmesi sonucu artık demiryolları üvey evlat ilan edilmiştir. 1940 yılında 2000 yılına kadar  toplam 409 kilometre yol yapılır Türkiye’de. Bu yeni kuşaklara devredilen bir ayıp olarak tarihimizdeki yerini alırken, dünyada hızlı trenler yapılır. Demiryolu teknolojisi geliştirilir.
 Dedik ya, devletin ulaşım politikası değişmiştir artık. Karayoluna ağırlık verilir. 2000’li yıllarda sanki marifetmiş gibi, Avrupa’nın en büyük kamyon filosuna sahip olmakla övünürüz. Devletin koca Ulaştırma Bakanı 10 tane Setra marka otobüs aldı diye, ……….. Turizm firmasının otobüsleri sefere alma  törenlerine katılır. 2000 yılında Türkiye'de karayolu yolcu taşıma payı %96, demiryolu yolcu taşıma payı ise %2'dir.
 TCDD'nin şu anda aktif olarak kullanılan demiryolu uzunluğu 10.984 km'dir. Bunun %95’i ise tek hat taşımacılığıdır.
 
 Kaynak:
 http://www.ezberbozanbilgiler.com
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
İ856 yılında ülkemize ilk demiryolunu kazandıran ve iyi hatıralarımız olan İngilizlerle yeni yatırımlarımızda da işbirliği yapmak istediklerini belirten Karaman, “Bugün ise İngiltere’de demiryolu alanında üniversitede lisansüstü eğitim için öğrencilerimize İngiltere ev sahipliği yapmaktadır. Öğrenciler bulundukları ortamdan çok memnunlar.”diye konuştu.


1857 yılının Eylül ayında  büyük bir törenle demiryolunun temeli atılır. İngiltere’nin Büyük elçisi Lord Stratford de Redeliffe’in temel atma anında yapmış olduğu hani seviyor mu, dövüyor mu  belli değil, derler ya, o türden konuşması, ünlü Time Dergisi’nde şöyle yer almıştır.
 

 ’’Bu demiryolunun, sanayi ürünlerimizin Osmanlı Topraklarına girişini kolaylaştıracak, faydalı bir sermaye yatırımı olacağı inancındayız. Hepimizin bildiği üzere Osmanlı’nın yeniden canlandırılmasında, Avrupa’nın her zamankinden çok daha fazla çıkarı bulunmaktadır. Batı uygarlığı, Levant ( Akdeniz’in doğu toprakları) kapılarına gelip dayanmıştır. Şu ana kadar geçmeyi başaramadığımız bu kapılar, artık ardına kadar açılacaktır. Eğer bu kapılar ardına kadar açılmaz ise kendi çıkarlarımız doğrultusunda, gerekirse zor kullanarak bu kapıları açacak ve isteklerimizi kabul ettirecek güce, hatta daha sahip olduğumuzu herkesin bilmesini isterim.”

İngilizlerle iyi hatıralar mı ingilizler için iyi hatıralar mı ..
« Son Düzenleme: 11 Mart 2012 / 01:29 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Hatalardan ders alınsaydı, tarih tekerrür eder miydi?


                                                                                                     Mehmet Akif Ersoy
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Karaman, Ankara Merkezli Demiryolu Yatırımlarımız Devam Edecek Benzer Konular

Ankara-Sivas demiryolu projesinde verilen karar tartışma yarattı
Ankara-Sivas arasını 3 saate indirecek demiryolu projesinde verilen karar tartışma yarattıAnkara-Sivas arasını 3 saate indirecek... Devamı...

Gösterim: 3921 - Yanıt: 4 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Yeni Demiryolu yapımlarında oluşabilecek darboğazların aşılması için önerim.
Proje önerisi : 3Yeni Demiryolu yapımlarında darboğazın aşılması Demiryolu yapımlarında  arazi darlığından dolayı darboğaz yaşan... Devamı...

Gösterim: 3334 - Yanıt: 2 - Başlatan:salih koç
TÜVASAŞ, AB'ye MODERN VAGON İHRAÇ EDECEK..
Türkiye Vagon Sanayi AŞ Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki, 2009'da ürettikleri çağdaş ve modern yolcu vagonlarını Avrupa Birliği ül... Devamı...

Gösterim: 1864 - Yanıt: 0 - Başlatan:koncar52512
Konyada BALO Projesine İştirak Edecek.
Dr. Lüfti Şimşek, "Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar Projesi'ne Konyada iştirak edecekDr. Lüfti Şimşek, "Batı Anadolu Lojist... Devamı...

Gösterim: 2892 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Çin, 242 milyar dolarlık yatırımla Pekin-Moskova demiryolu hattını inşa edecek
Çin, Pekin’i Moskova’ya bağlayacak hızlı tren hattı inşa edeceklerini bildirdi.Hattın maliyetinin 242 milyar dolar olması beklen... Devamı...

Gösterim: 1282 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ