Gönderen Konu: Karşıyaka Tramvayı / Son dönemeç  (Okunma sayısı 2202 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Karşıyaka Tramvayı / Son dönemeç
« : 27 Mart 2017 / 17:17 »

 :)

Özetleyelim; izmir-Karşıyaka tramvayında deneme seferleri başlamıştı, son rötuşlar da bitmek üzere. Habere göre önümüzdeki Nisan ayının 15'inden başlamak üzere tramvay çalışmaya başlıyor.

Ne denli doğrudur bilinmez ama (bence doğrudur, yapım süresince eziyet çekenlere bir nevi teşekkür anlamına gelen bu tür jesti İzmir Belediyesi daha önce Hatay semtinde oturan yurttaşlara yapmıştı), ilk bir ay da ücretsiz olacağı bilgisi var.

Az kaldı..

...


Karşıyaka Tramvayı'nda son dönemeç!

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı sürdürülen Karşıyaka Tramvayı’nda işlemler sona geldi. İnşaat ve altyapı çalışmaları önümüzdeki hafta bitirilecek olan projede trenler Nisan ikinci haftası çalışacak. Trenlerin bir ay süreyle ücretsiz hizmet vermesi bekleniyor.

EGEDESONSÖZ - İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Konak ve Karşıyaka’da yapımını sürdürdüğü tramvay projeleri devam ediyor. Çalışmalarına geçtiğimiz yıl başlanan Karşıyaka Tramvayı’nın Mavişehir-Alaybey arasındaki güzergahta sona gelindi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun katıldığı tören ile Mavişehir-Bostanlı arasındaki mesafenin test sürüşleri tamamlanmış, raylar ve yollar hazır hale getirilmişti.

Bostanlı Vapur İskelesi ile Alaybey Tersanesi arasındaki kısım da büyük oranda tamamlandı. Günlerdir devam eden Karşıyaka Sahili ve Vapur İskelesi önündeki hummalı çalışmaların ince işlerine geçildi. Altyapı, kazı ve hafriyattan sonra direkler dikildi, elektrik hatları çekildi. Durak ve istasyonların da montajı yapılırken bir yandan çevre düzenlemesi ve ağaçlandırma çalışmaları da tamamlanma noktasına geldi.

NİSAN’A HAZIR

İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri 24 saat süreyle vardiyalı sistemle çalışmalarını devam ettirirken Nisan ayının ikinci haftası gibi trenlerin çalışmaya başlayacağı, hattın aktif olarak yolcu taşımaya başlayacağı öğrenildi. Tüm çalışmalar bittiğinde Mavişehir’den hareket eden tramvay Alaybey Tersanesi’nin olduğu bölgeye kadar gelebilecek. Trenler karşılıklı seferler halinde çift yönlü çalışacak. Nisan ayı itibariyle sorunsuz bir şekilde yolcu taşıma işlemine başlayacak olan tramvayların da bir ay süreyle ücretsiz hizmet vereceği öğrenildi.

kaynak: http://www.egedesonsoz.com/haber/karsiyaka-tramvayi-nda-son-donemec/949743


Adk System Advertising


Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: Karşıyaka Tramvayı / Hayır'lı uğurlu olsun :)
« Yanıtla #1 : 11 Nisan 2017 / 19:10 »
:)

HAYIR'lı, uğurlu olsun :)

Karşıyaka tramvayı hizmete girmiş, Haziran başına kadar da ücretsiz yolcu taşıyacak.

Soluk fotoğraflarda kalmış tramvay yeniden sahnede, yolcularına hayırlı ve uğurlu olsun.

Yakışır Karşıyaka'ya, ülkemizin aydınlık yüzüne, demokrasi kalesine :)

...

Karşıyaka’da “tramvaylı” günler başladı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Alaybey ile Mavişehir İZBAN arasında 14 durakla hizmet verecek Karşıyaka Tramvayı’nı hizmete aldı. Yolculu ilk sefere katılarak Karşıyakalılarla birlikte bu heyecanı paylaşan Başkan Kocaoğlu, seferlerin Haziran ayına kadar ücretsiz olacağını açıkladı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 450 milyon liralık Karşıyaka ve Konak tramvay projesiyle toplu ulaşımında yeni bir dönemin daha kapılarını açtı. Kentteki karbon salımını azaltacak çevreci, hızlı ve konforlu ulaşım modeli, tramvayla daha da güçlendi. Yılbaşından bu yana test sürüşlerinin yapıldığı Karşıyaka hattında ön işletme seferleri, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun da katılımıyla başladı.

Çevreyolu Durağı’ndan tramvayla yola çıkan Başkan Aziz Kocaoğlu,  Alaybey’e kadar vatandaşlarla birlikte seyahat etti. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile birlikte tramvaya binen Karşıyakalılar ise büyük bir heyecan ve mutluluk yaşadı. Karşıyaka tramvayının ilk yolcuları Atakent Ortakokulu'na giden öğrenciler oldu. Büyük bir heyecan ve merakla tramvaya binen öğrenciler, Başkan Kocaoğlu'nu karşılarında görünce ayrı bir sevinç yaşadı. Öğrenciler ve yolcular, Başkan Kocaoğlu ile birlikte fotoğraf çektirerek bu tarihi güne not düştü. Kadın makinist Sabiha Şen'in kullandığı tramvayda yolculuk keyfini yaşayan Karşıyakalılar, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nu alkışlayarak, “Başkanım sizinle gurur duyuyoruz. Bu proje İzmir'in gurur projesi. Karşıyaka'ya çok yakıştı” dedi.  Vatandaşların sevincine ortak olan Başkan Aziz Kocaoğlu, tramvayın Haziran’a kadar ücretsiz olacağını söyledi.

Tramvayın ilk yolcuları ne dedi?
 
Hüseyin Tokmak-Gökhan Tokmak: “İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Aziz Kocaoğlu'na  çok teşekkür ediyoruz. Emekliyiz ve artık çok rahat bir şekilde seyahat edeceğiz. Çok güzel bir yatırım.”

Mustafa Önal: “Ben Antalya'da yaşıyorum. Bostanlı'dan Karşıkaya'ya nasıl gideceğim diye sorduğumda tramvayın bugün hizmete gireceğini söylediler. Çok güzel bir yatırım. Çok beğendim. İzmir'e hayırlı uğurlu olsun.”

Haldun Kasnakoğlu: “Ben doğma büyüme Karşıyakalıyım. Tramvay gelecek dediklerinde  çok şaşırmıştık. Bugün bu gerçek oldu. Karşıyaka'ya bir gerdanlık bir çok yakıştı. Çok yerinde çok güzel bir hizmet. Başkanımıza çok teşekkür ederiz.”

Gülay Basa: “Kışın çok dolu olduğu için taksi dolmuşla Karşıyaka'ya gidemiyorduk. Bu projeyi eleştirenler utansın. Bugün hizmete gireceğini duyar duymak koştum. Çok güzel. Allah Başkanımıza ve İzmir'e yaptığı yatırımlara nazar değirmesin. Bu yatırımı belediyenin bütçesi ile yaptı. İnşallah Konak tramvay hattı da kısa sürede hizmete girer ve onu eleştirenler de mahcup olur.”

Karşıyaka’ya gerdanlık


14 durak olarak hizmet verecek 8.8 kilometrelik Karşıyaka tramvay hattında ray döşeme çalışmaları Nisan 2015'te başlamış, 2017 yılı Ocak ayında ise test sürüşlerine geçilmişti. Karşıyaka Tramvayı, Alaybey’den başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosu'na kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat olarak çalışıyor.  Buradan sonra deniz ve kara tarafında 2 ayrı hat olarak devam eden tramvay, Bostanlı Deresi Köprü bölgesinde birleşerek Cengiz Topel ve Selçuk Yaşar caddelerinden Cahar Dudayev Bulvarı’na çıkıp güzergahını Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu’nda tamamlıyor.  Güzergahta 17 adet tramvay aracı çalışıyor.  İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İZBAN İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne uzatılması için ön projeye onay aldı. Projenin yapımına ise bu yıl içinde başlanacak.

Konak tramvayında yoğun tempo

İzmir Büyükşehir Belediyesi, F.Altay Meydanı-Konak- Halkapınar arasında 12.8 kilometre uzunluğunda ve 20 durakla hizmet verecek Konak Tramvayı’nı da Sonbahar’da hizmete almayı planlıyor. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak ilerleyecek tramvay hattı, Konak Meydanı’ndan Gazi Bulvarı’nı takip ederek Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı ve Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı’na bağlanacak. Alsancak Garı’ndan Şehitler Caddesi’ne gidiş, Liman Caddesi dönüş olmak üzere Halkapınar Köprüsü geçişi ile Halkapınar ESHOT Garajı’nda sona erecek. Konak Tramvayı, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde “yeşil kesitli” olarak ilerleyecek. Sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlanacak.   Konak Tramvayı çalışmaları kapsamında Karataş-Konak arasında çift hat imalatları ile Şair Eşref Bulvarı’nda hattın ikinci etap çalışmaları devam ediyor.

kaynak : http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/22451/tr



Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: Karşıyaka Tramvayı / Ferrari gibi :)
« Yanıtla #2 : 28 Mayıs 2017 / 22:35 »
Karşıyaka tramvayına ilişkin bir yabancının, Norveç'linin benzetmesi böyleymiş :)

Abartmış tabii ki, hız açısından bakıldığında olsa olsa espri yaptığı düşünülebilir.

Ama konuk Norveç'li, yani dünyada 'problemsizlik' sorunu yaşayan bir ülkenin vatandaşı :)

Aklıma tramvayı metro ve benzeri ulaşım araçlarıyla kıyaslayıp, çağın gerisinde bulanlar geldi.

Tramvayı beğenmeyenlerin en büyük savunuları, tramvay nedeniyle lastik tekerlekli araçların hareket özgürlüğün kısıtlanmasıdır. Onlara göre, yeraltından metro yaparsın, yerüstünü lastik tekerleklilere bırakırsın!

Oysa, dünyanın en gelişmiş ülkelerinde lastik tekerlekli araçlar, hele hele özel araçlar artık kent merkezine sokulmuyor! Ulaşımı, acelesi olanlar için metro, hafif metro ile, acelesi olmayanlar için ise tramvayla çözüyorlar! Sanırım Norveç'li konuk da bir yandan Karşıyaka'nın güzelliği, diğer yandan vagonların dizaynı, konforu ve temizliği nedeniyle Ferrari'ye benzetmiş :).

Konuk ne bilsin, bizde kent merkezinden geçen demiryolu hattını kaldırmayı marifet sananların olduğunu!

Neyse..

Haberin ilgili bölümü aşağıda..

..
"Tramvay vagonları Ferrari gibi"
Bosna Hersek Fahri Konsolosu ve eski Karşıyaka Belediye Başkanı Kemal Baysak ise kente kazandırılan tramvayın son derece önemli olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Yıllar sonra çocukluk hayalim gerçekleşti. Ben Başkanıma teşekkür ediyorum; İzmir’e medeni bir toplu ulaşım aracı kazandırdığı için.. Egzoz gazı olmayan, çağdaş bir araç bu. Norveç'ten konuklarım geldi Karşıyaka'ya.. Tramvaya bindiklerinde dedikleri şey şu oldu; ‘Bu vagonlar Ferrari gibi’. Yabancılar tarafından da dikkat çeken bu başarı, kenti daha ileri seviyeye taşıyacaktır.”
..


Kaynak : http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/26592/tr

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: Karşıyaka Tramvayı
« Yanıtla #3 : 26 Kasım 2017 / 20:57 »
İzmir Karşıyaka'dan Selim Türsen'in tramvaylara ve İzmir trafiğine ilişkin yazısını okuyunca çok sevindim.

Neden derseniz, son günlerde iktidar partisinin trollerinin yaygaralarına kendi partisinden de eklenenler olmuştu.

Öyle ki inşaatı, inşaat maliyetlerini bilen biri olmama karşın halen sektörün içindeki arkadaşlara sormak zorunda hissetmiştim.

Daha açık yazayım, şikayetlere bakılırsa;

1. Karşıyaka tramvayından Karşıyaka'lılar şikayetçiydi,
2. Tramvayın yolcu sayısı, tramvayı geri ödeyecek kadar değildi,
3. Tramvayın devreye girmesi trafiğe rahatlama getirmemiş, tersine trafiği engelliyordu,
4. Konak tramvayından da umudu kesmek gerekiyordu,
5. Bunlar boşuna yatırımdı,
6. İnşaatı neden gece-gündüz sürdürmüyorlardı?

Bildiğim halde sordum bazılarını;

1. İnşaatta gece mesaisi %40 iş artışı sağlarken maliyette %100ü aşkın artış getiriyormuş,
2. İhalede böyle bir bedel öngörülmemişse, artış için bakanlar kurulu izni gerekiyormuş!

Hah, işte tam da bu nedenle böyle bir yola gidilemiyor çünkü İzmir'in para değil izin istekleri bile en erken 2 yılda çıkıyor!

Şimdi anladınız mı trollerin neden geceli-gündüzlü çalışılmıyor dediklerini?

Diğer şikayetlerin cevabı aşağıdaki yazıda.
Buyrun, okuyalım.
..
Trafikte köklü değişikliklere hazırlanın

KARŞIYAKALILAR tramvayın keyfini sürmeye başladı, ama Konak hattı için bekleyiş sürüyor. Fahrettin Altay ile Halkapınar arasındaki son bağlantılar için yoğun faaliyet var. Yolum üzerinde olduğu için her yapım aşamasını gözlemleme fırsatım oluyor. Örneğin, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda pek çok durak yerlerine konup, çevre düzenlenmesi bile yapıldı. Şu anda Alsancak Garı çevresi ve Ziya Gökalp Bulvarı’nda yoğun bir çalışma var.

Malum şu sıralar en sıkıntılı zamanlar. Bir taraftan inşaat çalışmaları, diğer yandan okulların açılması ve yazın sona ermesiyle kalabalıklaşan şehirde, trafik bazen kördüğüm oluyor. Özellikle işe gidiş ve çıkış saatlerindeki yoğunluk İstanbul’u aratmıyor. O nedenle bir çok semtte tramvay hatları inşaatının bitmesi dört gözle bekleniyor.

Peki, 165 milyon euro (660 milyon TL) kredi kullanılarak yapılan bu devasa yatırım gerçekten İzmir trafiğinin rahatlamasına katkıda bulunacak mı?

Tramvayın İzmir trafiğine yararını anlamak için artık varsayımlarla konuşmaya gerek yok. İstanbul zaten iyi bir örnekti, ama Karşıyaka çok taze bir örnek olarak önümüzde duruyor. Anlaşıldığı kadarıyla Karşıyakalılar tramvayı sevmiş. Günde ortalama 30 bin kişi tramvayla taşınıyor. Bostanlı Pazarı’nın kurulduğu günlerde bu sayı 40 bine kadar çıkıyormuş. Aslında tramvayla ilgili ilk projeler yapıldığında 2015 yılındaki tahminler Karşıyaka’da günde 15 bin yolcunun tramvayı kullanacağı varsayılıyormuş. Temmuz’da normal seferlerine başlayan Karşıyaka tramvayının bu kadar kısa sürede tahminlerin iki kat üzerinde yolcu taşımaya başlaması ne kadar doğru bir yatırım olduğunun kanıtı. Aslında bunu görebilmek için kahin olmaya da gerek yok. Tramvayın 300 yolcu kapasitesi varken bir otobüs en fazla 100 yolcu taşıyabiliyor. Otobüs trafikte diğer araçlarla boğuşarak oflaya puflaya giderken, tramvay önünde hiçbir engel olmadan raylardan yağ gibi kayıp her 10 dakikada bir duraklardan geçiyor. Konak tramvayının ise yolcu sayısının yoğun olduğu saatlerde 3 dakikada bir geçmesi planlanıyor.

Ben Karşıyaka’da oturanlara tramvayla ilgili düşüncelerini sorduğumda, genellikle olumlu izlenimler alıyorum. Otobüs ve dolmuşların çekilmesiyle trafiğin çok rahatladığını söylüyorlar. Yolculuğunu çok konforlu buldukları tramvayı ayrıca renkleri ve modern tasarımıyla çok sevimli buluyorlar.

ÇOK KAPSAMLI PLAN HAZIR
Geçtiğimiz günlerde Capital dergisinin İzmir için yaptığı bir çalışmayla ilgili sorularımızı yöneltirken Başkan Aziz Kocaoğlu’na tramvay projeleri tamamlandığında kaç otobüsün trafikten çekileceğini sormuştum. Raylı sistem ve deniz otobüsleriyle İzmir’in 50 yıllık ulaşım altyapısını yaptıklarını söyleyen Başkan Kocaoğlu, geçen hafta konuyla ilgili hayli önemli rakamlar verdi. Buna göre, tramvayların da devreye girmesiyle raylı sistemde günde 750 – 800 bin yolcu taşınacak ve bu sayede en az bin 200 otobüs trafikten çekilecek. Yakında çok kapsamlı bir trafik planlamasını açıklamaya hazırlanan Başkan, özellikle Konak tramvayının trafiğe büyük bir rahatlama getireceği düşüncesinde. Bakın neler dedi Kocaoğlu:

“Konak tramvayı kentin en yoğun bölgesi Konak-Alsancak aksından geçeceği için trafik açısından çok daha büyük bir önem taşıyor. Trafik düzeni açısından köklü değişiklikler olacak. Bu konuyla ilgili çok kapsamlı bir planlama yapıldı. Önümüzdeki günlerde detayları kamuoyuyla paylaşacağız. Tramvayın yani raylı sisteme dayalı toplu taşımanın hayatımızı nasıl kolaylaştıracağını hep birlikte göreceğiz.”

kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/selim-tursen/trafikte-koklu-degisikliklere-hazirlanin-40650924


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter