Gönderen Konu: Kazakistan AB-Çin Demiryolu Trafik Yoğunluğundan Kamyonları Durdurdu  (Okunma sayısı 96 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771


Kazakistan, Çin-Avrupa trenlerinin kapasitesini artırmak için Çin sınırındaki kamyon trafiğinin dondurulduğunu duyurdu. Yasak 1 Mart Pazartesi günü başladı ve bir ay boyunca yürürlükte kalacak. Yeni İpek Yolu trafiği için en çok kullanılan sınır kapısı olan Alashankou-Dostyk sınır noktası için geçerlidir. Haber, Kazakistan Devlet Kargo Şirketi tarafından açıklandı ve RailFreight.cn tarafından bildirildi.
Pandemiden bu yana, Kazakistan-Çin sınırında ciddi bir yük birikimi yaşandı. 2020'nin sonlarından itibaren Çin Demiryolu, Kazakistan-Çin sınırlarından geçen trafiğe ilişkin birkaç yasağı çıkardı. Ancak, bu yasaklar tıkanıklığı etkili bir şekilde hafifletmedi. Halihazırda çok sayıda tren liman sahalarında mahsur kalmış durumda, bu da yüklerin bozulmasına ve nakliyeciler için kayıplara neden oluyor.


Tıkanıklığın nedenleri
“Limanlarda terk edilmiş trenlerin sayısı artıyor ve Kazakistan'ın ana hat ağının iş hacmini olumsuz etkiliyor. Halen 12.000 yüklü vagon terk edilmiş durumda. Demiryolu idaresi birkaç başarısız önlem aldı. Onların ihracat sözleşmeleri”gerçekleştiremedik olarak sebebiyle uzamış askıya alınmasına, vagon sahipleri ve ihracatçılar hem birçok kayıplara uğruyor, ktz anlattı RailFreight.cn .

Karaya oturmuş malların önemli bir kısmının tahıllar olduğunu belirtmekte fayda var. Hiç kimse bu tahılları uygun şekilde depolama için zamanında ambarlara taşıyamayacağından, çoğu nakliye beklerken küflendi. Şu anda, tahıl yüklü yaklaşık 250 kamyon, kalkış istasyonlarına geri dönerken, diğer ihracatçılar bir yönlendirme rotası için başvuruda bulundu. Bu bağlamda, daha fazla kamyon trafiğine yasak getirildi.

Daha önceki yasaklar
Çin ve Kazakistan'daki yetkililer, trafik sıkışıklığını hafifletmek için düzenli olarak trafiği yasaklar. Çoğunlukla öncelik, Avrupa'ya giden ve Avrupa'dan gelen trenler içindir. Örneğin, geçen yıl Aralık ayında Çin'den Kazakistan ve Moğolistan sınırına giden tren trafiği, planlanan yolculuklar dışında askıya alındı.

Kazakistan Ulusal Taşımacılık Şirketi daha sonra Urumçi Demiryolu ile bir işbirliği anlaşmasına varmıştı. Bu anlaşma kapsamında, Alashankou Limanı'nda her gün 18 tren alınıp serbestçe geçilebiliyordu. Bu hala yerinde. Ancak sınırlı sayıda trene ek olarak, artık kısıtlanan da kamyon trafiğidir

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2021/03/02/kazakhstan-stops-trucks-to-free-up-space-for-china-europe-trains/
« Son Düzenleme: 04 Mart 2021 / 08:52 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771
Avrupa-Çin bağlantısında, ayrıca, Hazar denizi limanı aracılığıyla  Bakü bağlantısıyla, çok önemli geçiş noktası olan Kazakistan, yük taşımacılığında, artan trafikle birlikte, organizasyon sorunları da yaşadığı bu haberden de anlaşılıyor. Geçen ay, Çin sınır geçişindeki yığılmalardan dolayı, tarifeli trenler haricindeki ara trenleri durdurmuştu.
Çok önemli bir geçiş noktasında olmak ve demiryolu altyapısı ve araçları büyük ölçüde yenilemek tek başına yeterli olmuyor. Bunu, iyi bir organizasyonla taçlandırmak gerekiyor.
Peki Kazakistan'da yaşanan bu sıkıntılar sürekli tekrarlanırsa, Çin, Trans-Sibirya hattı haricinde başka bir rotaya niyetlenirse, biz buna ne kadar talibiz ve ne kadar hazırız?

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter