Gönderen Konu: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!  (Okunma sayısı 9083 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı __SHERiFF___

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 81

Arkadaşlar güzel bi çalışmayla böyle bi trenin yapımının mümkün olacağını düşünüyorum ama hiç enerji hesabını yapmadım!!

Şimdi bu tren nasıl olacak diyeceksiniz.

Bi trende her vagon tamamen bataryalı olcaktır! yani 300 cm genişliğinde 25 metre uzunluğunda 3 metre yükseklikte olması gerekirki konvansiyonellerde 2 tane birden olması gerekebilir!

her vagonun tepesinde güneş panelleri yapıpta altında 50cm kalınlığında 3 metre genişliğinde ve vagon boyu uzunluğunda batarya!ve her tekerin üzerinde kocaman bi alternatör!

Güneşın altında bi süre kalan tren bi süre kendi kendine şarj olduktan sonra tüm bataryaları dolunca o zaman o tren kalkışa hazır bi halde olur!

Hatta

Her istasyonda vagonlar,bazı yük vagonlarıda boş kaldığında üzerlerine güneş paneli ve tüm vagonlar şarj olmamış bataryaları şarj eder! ve böylece lokomotif o şarj olan bataryayı alır!

Bataryaları bi merkeze takarız dolduğu zaman onu şarj eden kablodan elektriği kesen aparat lazım ki biri doldumu kalanı diğerlerine gitsin!

yani tüm güneş enerjisi bi trafoya bağlı olmak üzere tüm bataryalara elektrik!

Konvansiyoneller bazı istasyonlarda durduğu zaman 5 dk da batarya değişimi güzel olur :)

O batarya treni ne kadar götürür bilemem mesela denizli treni diyelim hem arifiyede hem eskişehirde ve afyonda batarya değişebilir veyahut belki istanbuldan denizliye direk gidebilir :)

3 metre genişliğinde ve vagon boyu uzunluğunda güneş panalleri kaç kw/sa üretir bilemiorum ve bu elektrikli lokomotifler kaç kw/sa harcarlar acaba?

Bunun planlarını yapalım arkadaşlar!

Ve ülkemizin güzel teknolojili trenleriyle gururlanalım!

Ne güzel santral işlevinide gören trenlerimiz olur :)

Saygılar...
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2013 / 00:04 Gönderen: __SHERiFF___ »

Adk System Advertising


Çevrimiçi Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2692
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #1 : 13 Eylül 2013 / 07:55 »
Forumumuzda gençlerin düşündüğünü görmek mutluluk verici ...

Ömer Tolga Beye rakip oldunuz :)
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1715
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #2 : 13 Eylül 2013 / 10:29 »
Genç arkadaşlarımızın düşünce ve projelerini paylaşması elbette ki çok güzel. Sonuna kadar destekliyorum. Fakat lütfen yanlış anlaşılmasın, naçizane bir önerim olarak; Düşüncelerinizi ortaya atmadan önce bir ön araştırma yapmakta fayda var. İster ağabey tavsiyesi deyin ister dost tavsiyesi. Bunları yazarken ben de en az 2 sefer düşünüyorum. Çünkü genç arkadaşlarımızın hevesini kırmak istemiyorum. Bu konuda umarım yanlış anlaşılma olmaz.


Gelelim düşüncelerinize.


Batarya dolu bir vagon çok ciddi ağırlık demektir. Trenin toplam ağırlığına ek olacak bu ağırlık, çekişte daha çok enerji harcanmasını sağlar. Hatta kaba bir hesapla bu enerji, vagonun ürettiği enerji kadar veya fazlası olabilme durumu vardır, ki bu da verimsiz bir yatırım olur. Buna karşın hibrit lokomotifler yapılmaktadır. Buna örnek, aşağıdaki linktedir.


http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/alstomdan-40-yakit-tasarrufu-saglayan-hibrit-manevra-lokomotifleri-video-t2807.0.html;msg11867#msg11867


Güneş panellerinin üretiiği enerji şimdilik çok büyük miktarlarda değil. Güneş paneli kullanan trenler var fakat bu trenlerde, aydınlatma, telekominikasyon ve sinyalizasyon gibi daha az enerji harcayan birimler için kullanılıyor. Az da olsa bir enerji tasarrufu sağlanıyor. Aşağıda İtalya'da kullanılan trenin fotoları var (PV-Train)














Çekişte çok büyük enerjiler harcandığı için, tren üzerine konulan güneş panelleri ve bunların şarjlayacağı aküler yetersiz kalmaktadır.


Fakat, Belçika'da güneş panellerinden bir tünel yapılmış ve burada üretilen elektrik demiryolu sistemine verilmiştir. Bu tünelin devasa boyutu, güneş panellerinin yeterliliği hakkında sanırım bilgi verecektir. İlgili haber için link aşağıdadır.


http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/demiryollarinda-temiz-enerjiye-dogru-belcika-gunes-tuneli-hizmete-girdivideo-t2373.0.html;msg10520#msg10520


Vagonlara dinamo takmak çok eskiden vardı. Vagon tekerleklerine ya bir kayış, ya da bir şaft ile dinamolar bağlanırdı. Tren giderken bu dinamolar, aküleri şarj eder ve bu sayede vagon içi aydınlatmalara enerji sağlanırdı. Şimdi, vagonlarda aydınlatmanın yanında, iklimlendirme sistemleri telekominikasyon sistemleri ve prizler bulunmakta. Tüm bunlar için dinamo yetersiz kalmaktadır. Ayrıca, dinamonun şarj edeceği sistemi ne kadar arttırırsanız, dinamodan o kadar güç çekmek zorundasınız. Bu da, dinamonun dönüşünü oldukça zorlayacaktır. Bunu, bir bisiklet dinamosuyla deneyebilirsiniz. Dinamoyu boşta döndürün rahat dönecektir. Sonra bir lamba bağlayarak çevirmeye çalışın dönüş oldukça zor olacaktır ki, bu sadece küçük bir lamba içindir. Dinamonun dönüşünün zorlanması demek, lokomotifin, çekişte daha çok güç harcaması demektir.





Eski banliyö vagonlarından bir resim. Resimde, soldaki tekerleğin hemen yanında duran silindirik nesne, dinamo.


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2013 / 10:41 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı JpnTr

  • Üye
  • **
  • İleti: 25
  • Karabük Üniversitesi- Raylı Sistemler Mühendisliği
    • Raylı Sistemler Mühendisliği
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #3 : 13 Eylül 2013 / 11:48 »
Düşünceniz gerçekten güzel, Tolga beyinde dediği gibi güneş panelleri fazla enerji üretemiyor şimdilik.Ancak şöyle bir değişiklik ile belki birşeyler yapılabilir projeye :)

Tüm istasyonlara güneş panelleri koyulup batarya deposu yapılabilir ve bu depodan enerjinin büyük bir kısmı sağlanır.Ki zaten hızlı trenler elektriğin küçük bir kısmını geri veriyor kataner hattına bu şekilde büyük oranda tasarruf olur :)

Ancak şuanda o güneş panelleri pahalı ve bu işi belkide birkaç senede anca amorti eder.Ben 8 sene önce okulda güneş panelli vantilatör yapmak için elektronikçilere gittiğimde 12 voltluk panele 80 Lira gibi bir rakam istemişlerdi.Belki şuanda buna nazaran daha düşüktür ancak yinede pahalı olur böyle bir sistem kurmak

Çevrimiçi Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2692
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #4 : 13 Eylül 2013 / 14:13 »
Doğru söylüyorsunu Ömer Bey, düşünmek ve araştırmak, ürtmenin birbirinden ayrılmaz parçaları..

http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Muhammed GEMCİ

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 243
Güneş enerjili tren fikri epey ilgimi çekti. Zaten konuyla ilgili çok sayıda fikir de belirtilmiş olduğu için benim de bu konuda bazı fikirlerim olacak.
Çok yüksek enerji gerektirmeyen tramvay hatlarına bu sistem uygulanabilir. Yani, aracın üstünü tamamen güneş panelleri ile kaplarız ve burada üretilen enerjinin yetersiz kaldığı miktarda akımı katenerden alabiliriz. Bu sistem ciddi anlamda tasarruf sağlayabilir. Özellikle Kayseri, Samsun gibi nüfusu nispeten düşük olan şehirler için işletme masraflarını azaltacaktır. Bunun dışında biliyorsunuz, şu an Şanlıurfa Belediyesi bir troleybüs projesi üzerinde çalışıyor. Troleybüs yerine aracın tavanını güneş panelleri ile kaplamak yoluyla kendi elektriğini kullanarak gitmesini sağlamak mümkün, yoksa troleybüsle çok eziyet çekerler.
Anahat trenlerine gelince, aslında lokomotif ve vagonlar güneş panelleri ile kaplansa, cer haricinde güç tüketen kanallar panel akımına bağlansa, ve de böylelikle dizel lokolarımızda olan harici devrelerin loko gücünü düşürmesi problemini ortadan kaldırsak TCDD için pek çok fayda sağlanabilir.
Üzerinde ciddi Ar-Ge yapılması gereken bir fikir. Benim tavsiyem; sn. __SHERİFF__ ile sn. JpnTr bu fikri Karabük Üniversitesi'ne iletirlerse bu konu büyük ihtimalle bir proje ile hayat bulacaktır. Ama bu tarz bir projenin kent içi raylı sistemlerindeki potansiyeli daha fazla olacaktır, sonrasında ise hem verimin artması, hem de maliyetlerin azalması ile anahat trenlerinde de oldukça geniş uygulama alanları oluşacaktır.
Esen kalın...
DEMİR YOLLARI REFAH VE ÜMRAN KAYNAĞIDIR. M. Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı JpnTr

  • Üye
  • **
  • İleti: 25
  • Karabük Üniversitesi- Raylı Sistemler Mühendisliği
    • Raylı Sistemler Mühendisliği
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #6 : 13 Eylül 2013 / 21:59 »
Muhammed Gemci düşünceniz güzel :) kent içi raylı sistemler taşımacılığında daha doğrusu şöyle diyeyim size Eskişehir'de ki tramvayların üstü açık olmalı çünkü havalandırma sistemleri var görme şansım olmuştu üniversitenin Eskişehir gezisinde.Belki aralık bırakılırsa biraz olabilir ama birkaç sorun daha var şuanda aklıma gelen..

Güneş panelleri için bildiğim kadarı ile güneşin şiddetide önemli yani ne kadar soğurabilirse o kadar verimli oluyor.Kışın fazla güneş çıkmaması ve çok etkili olmaması sıkıntı yaratabilir.Ve bu panellerin bellirli bir açı ile döşenmesi gerekiyor, mesela 15 derecelik açı ile döşenmesi gerekiyor güneşe karşı ve bu taşıt yön değiştirdiğinde sıkıntı yaratacaktır tahminimce bunada şöyle bir çözüm olabilir tabii :) küçük bir motorlu sistemle her döndüğünde dönüş açısı ile doğru orantılı olarak panelinde yön ve derece değişimi olur tabii bu daha karmaşıklaştırır sistemi ve daha çok yük binmesine neden olur tramvayın...

Aslında bunu ben okuldaki hocalara söyleyebilirim ancak fikrin ham halini __SHERİFF__ bey düşündüğü için benim bunu üstlenmiş gibi olmam etik olmayacaktır.Eğer __SHERİFF__ bey sempozyuma gelme imkanınız olursa yada gelecekseniz sizinle yüz yüze görüşüp hocalarımla tanıştırma imkanı sağlayabilirim. Saygılarımla

Y

Çevrimdışı __SHERiFF___

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 81
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #7 : 14 Eylül 2013 / 08:58 »
Sayın JpnTr. Ben bilimle çok aşır neşir biriyimdir. ve dediğiniz gibi Hep fikirlerin Ham halleri benden çıkmaktadır!

Sempozyum nerede ne zaman?

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1715
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #8 : 14 Eylül 2013 / 09:58 »
Sevgili arkadaşlar bir de bazı şeyleri anlatabilseydim... :) Aslında iyi olacaktı. Neyse yardımcı olmaya çalışayım...


İnternette hiç araştırma yaptınız mı? Bu projeleri seneler önce düşünenler nasıl düşünmüşler, neler hayal etmişler ve neler uygulayabilmişler? Kısaca göz gezdirelim... Düşünceler güzel, fakat eksik yönümüz araştırma... Hem de çok araştırma...



Bu ilk projelerden, 2000-2002 arası ortaya atılan düşüncelerden. Temsili hızlı tren çizilmiş fakat herhangi bir raylı sisteme uyarlanabilmesi düşünülen ve sadece rayların üzerini güneş panelleri ile kapatarak, enerji üretmeye yönelik bir çalışma.



Bu da benzer projenin farklı çizimi...





Hatta konuyu biraz daha ileri götürüp, maglev hatları için düşünülmüş.





Yukarıdaki düşünceler, güneş paneli (foto voltaik paneller) teknolojileri ile birleşince, ancak Belçika'da yapılan Güneş Tüneli projesini ortaya çıkarabilmiş. Çünkü sadece rayların üzerini panelle kaplamak yetmiyor, daha çok alana ihtiyaç duyuluyor. Buna rağmen üretilen enerji sistemin toplam ihtiyacının küçük bir kısmını üretebiliyor. Hiç yoktan iyi. Projeler bununla bitiyor mu? Tabi ki hayır.



Trenlerin üzerine konulacak güneş panel teknolojisi düşünülmüş. Fakat resimde görüldüğü gibi vagonun komple üzerini kaplayan paneller yapılsa bile üretebildiği enerji ancak aydınlatma ve telekominikasyon sistemlerine yetebiliyor. (PV Train - İtalya)



Tren, tramvay, metro gibi araçların istasyonları ve bu istasyonların çatı ve sundurmaları var. Buralar da boş kalmasın denilmiş ve buralara güneş panelleri konularak enerji üretimine gidilmiş. Tabi üretilen enerji sistemin tamamını besleyemiyor.



Proje yapım aşamasında.



Bu istasyonda, yarı şeffaf elastik güneş hücreleri kullanılıyor. Camın üzerine yapıştırılan bu hücreler, hem güneş ışığının aşağıya ulaşmasını sağlarken, hem de elektrik üretebiliyor.



Örnek elastik ve yarı şeffaf güneş hücreleri.



Klasik ve yarı şeffaf güneş panellerinin kullanıldığı başka bir istasyon.



Berlin İstasyonu (garı) sundurmanın sağ taraftaki yarısı yarı şeffaf güneş hücreleri ile kaplı.






Berlin istasyonu güneş hücreleri detay.




Sevgili arkadaşlarım size projeleriniz için yardımcı olabilecek küçük bir öneride bulunmak istiyorum. Öncelikle, projelerinizde kullanacağınız malzemeleri çok çok iyi tanımalısınız. Güneş hücreleri veya panelleri ve buna ilave olarak, rüzgar tribünlerini. Elektrik enerjisiyle ilgili, üretilen ve tüketilen enerji güç oranları ve hesaplarını da... Önce bunlarla ilgili çok sıkı araştırma yapmalısınız ki, projelerinizi diğer akademik ortamlara sunarken, sıkıntı yaşamayın ve detayları iyi anlatın.


Bir araştırma konusu vereyim size:
Hem güneşi hem de rüzgarı ortak kullanarak, en verimli bir şekilde tren,tramvay, metro vs. enerji üretimi için neler yapılabilir?


Saygılarımla.

« Son Düzenleme: 14 Eylül 2013 / 10:01 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı mst

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 113
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #9 : 14 Eylül 2013 / 11:41 »
Bilumum bilimsel-teknolojik konulara meraklı bir arkadaşınız olarak burada yazılanları takdirle karşılıyorum. Ülkenin geleceğine olan güvenim artıyor. Eskiden arada sırada gazetelerde çıkan "devri daim makinesini yaptı" türünden haberler olmaması da, bilimsel seviyemizin biraz yükseldiğini gösteriyor ki bu da benim için mutluluk kaynağı. Bu tür araştırma projelerine Tübitak maddi destek veriyor bildiğim kadarıyla. Fotovoltaik konusuna gelince, üç ana problem sahası var:
1.  Güneşten alınan enerji bir saniyede metrekare başına bin watt olmasına rağmen, fotovoltaikler bunun ancak %15-20 sini enerjiye çevirebiliyor. Ana sorun budur. Dolayısıyla çözüm, güneş ışığının büyük kısmını enerjiye dönüştürebilecek yeni malzemelerin bulunmasında yatmaktadır. Bu malzemeler aynı zamanda maliyet-etkin olmalı yani ucuz olmalıdır.
2. Fotovoltaik enerji, hava şartlarına fazlaca bağımlıdır. Her bölge aynı şiddette ışık almaz, bulutlu-yağışlı havalar ve gece şartları enerji üretimini kısıtlar.
3. Fotovaltaik malzeme, diğer üretim teçhizatına göre pahalıdır.
Bu konularda bütün ülkelerde araştırmalar yapılmasına rağmen henüz dikkat çekici bir mesafe alınmış değil. Ama hiç belli olmaz, "onlar bulamamış, biz mi bulacağız?" düşüncesini kafalarımızdan atmak gerekir. Ne diyor şair?
"Hiç ummadığın keşfeder esrar-ı derunu"
Gerçekten böyledir. Adamın biri, normal dikiş iğnesinin deliğini alıp iğnenin son kısmına değil ucuna yerleştirmeseydi dikiş makinası yapılamayacaktı.
Başarılarınızın devamını diliyorum.




ledlisolaraydinlatma

  • Ziyaretçi
Ynt: Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım!
« Yanıtla #10 : 03 Şubat 2017 / 17:52 »
Türkiye'de güneş enerjili santralleri faaliyete bile sokamazken maalesef bu tarz projeler hep hayal kalacak. Mesela Ankara'da refüjler yerine tramvay olsa süper olur. Duraklarda da solar sistem. Aydınlatma ve tramvay enerjisini buradan karşılasak. Ama dedimya hayal...


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Kendi enerjisini kendisi üreten Tren tasarımı yapalım! Benzer Konular

TOBB Kendi Yolunu Çizdi!
Turgut Özal’ın “komünist işi” dediği tren, TOBB’la Başbakan Erdoğan arasındaki son toplantıda gözde istek oldu.      Türkiye Oda... Devamı...

Gösterim: 1731 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
demiryolu kanun tasarısı
benim bildiğim onlarca,hatta yüzlere varan kişiler, aylarca üstünde çalışarak bir kanun tasarısı hazırladılar. iyi veya kötü, ay... Devamı...

Gösterim: 3243 - Yanıt: 0 - Başlatan:demirtravers
Demiryolu Kanun Tasarısına MUHALEFET ŞERHİ
MUHALEFET ŞERHİTürkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısına İlişkin Muhalefet Şerhimizdir“Türk... Devamı...

Gösterim: 2196 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Jeneratör vagondan aldığı elektrikle giden Elektrikli Lokomotif yapalım!
Elektrikli lokomotifler hattaki elektrik kablolarından aldığı elektrik enerjisi iler gidiyorlar diye biliriz!Jeneratör vagonları... Devamı...

Gösterim: 4478 - Yanıt: 7 - Başlatan:__SHERiFF___
Uşak kendi treni ni yapıyor
   Uşak kendi trenini yapıyor.Eski buharlı lokomotif çalışacak konuma getirildi.Nihayet güzel bir haber bulduk.saygılarımla     ... Devamı...

Gösterim: 1458 - Yanıt: 0 - Başlatan:bedendili