Gönderen Konu: Kim ödeyecek?  (Okunma sayısı 1041 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Kim ödeyecek?
« : 20 Temmuz 2017 / 07:59 »

Konuyu kısaca hatırlayalım, Ankara-İstanbul YHT güzergahı üzerinde T26 adıyla bilinen, tanımlanan bir tünel vardı. Bu tünel güzergahta önemliydi ama aksilik çıktı, TBM denilen tünel açma makinası daha 1 kilometre gitmişti ki tünel çöktü!

Hatırlayalım, inşaatın yüklenicisi 'milletin orasına koyacağız' diye konuşan ve bu konuşması medyaya yansıyan yükleniciydi!

Çökme nedeniyle büyük siyasi reklamlarla müjdelenen açılış tehlikeye girdi, bunun üzerine güzergah değiştirildi, bu bölümde eski güzergah kullanılmaya başlandı!

Yüklenici göçük altında kalan makina ve değişen güzergah nedeniyle zararının tazmin edilmesini istedi!

Zararın tazmin edilip edilmediği hiç açıklanmadı, yani 'tazminatı ödemiyoruz' da denmedi, 'tazminatı ödüyoruz' diyen de olmadı!

Ne oldu?

Yüklenicinin devlete olan 250 milyon dolar (TL değil, Dolar!) tutarında vergi borcu affedildi!

(Hiç devlete borcu olanınız var mı? Hiç sizlerden alacağını unuttuğunu ya da affettiğini gördünüz, duydunuz mu? Esnafın bile SGK prim borçları defalarca affedildi, ertelendi, azaltıldı, işçi ve memur için hiç bir af duydunuz, gördünüz mü? )

Efendim, yüklenici şimdi bu makinayı çıkarıp, tünelin yapımına devam etmeye başlamış.

Soruyorum; makinanın göçükten çıkarılması için yükleniciye tazminat ödendi mi?

Ödendiyse, tazminatın tutarı nedir?

Bundan sonraki bölümlerde gene bir çökme yaşanmayacağının tesbiti yapılmış mıdır?

Gönül istemez ama, diyelim ki gene bir çökme yaşandı, hasarı kim ödeyecektir?

Merak ediyorum hem de fena merak ediyorum, yüklenicinin telefonda dediğiyle neyi kastettiğini anlamış, hem de çok iyi anlamış bulunuyoruz.
..

Göçük Altındaki Tünel Açma Makinesi Çıkartılıyor :

2009 yılında, Bilecik’te Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı inşaat çalışmaları sırasında çöken tünelin altında kalan 33 milyon Euro değerinde olduğu belirtilen tünel açma makinesi 8 yıl aradan sonra çıkarılması için çalışma başlatıldı.

2009 yılında, Bilecik-Bozüyük arasındaki Ahmetpınar Köyü mevkiinde 6.2 kilometre uzunluğunda yapılması planlanan 26 No’lu YHT Hattı Tüneli’nin henüz 1’inci kilometresi açıldığı sırada göçük meydana gelmişti. Göçük nedeniyle YHT hattının bölgedeki güzergahı değiştirilmiş ancak göçük altında kalan 33 milyon Euro değerindeki tünel açma makinesi göçük altından çıkartılamamıştı. YHT hattı çalışmasını sürdüren inşaat firmasının göçük altında kalan makinenin çıkartılması için girişimde bulunduğu, yurt dışından gelen bir firmanın makineyi çıkarmak için 1 milyon lira istekte bulunmasını kabul etmediği öne sürülmüştü.

Yüksek Hızlı Tren tünellerini yapan inşaat firmasının göçük altında kalan ‘TBM’ adı verilen tünel açma makinesini çıkartarak, yarım kalan 6.2 kilometre uzunluğundaki tünelin açılması ve bağlantı tünellerinin yapımına başladığı ifade edildi.

kaynak: http://www.rayhaber.com/2017/07/gocuk-altindaki-tunel-acma-makinesi-cikartiliyor/

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter