Gönderen Konu: KKY  (Okunma sayısı 24504 defa)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Metin Artan

  • Ziyaretçi
KKY
« : 15 Ekim 2007 / 21:43 »

Kurumsal Kaynak Yönetimi ile ilgili hazırlanacak programla ilgili ciddi endişelerim var. TCDD'nin işleyişinin boyutlarını komplike anlayabileceklerini sanmıyorum. Anlamayanın, yönetmeye çalışmasının da pek mümkün olmayacağını düşünüyorum. Hele son günlerde bazı personelin bu proje üzerinde çalışmak üzere seçildiği duyunca adeta şok oldum. Örneğin, hiç istasyon görmemiş istasyon şefini bu projeye dahil ettiklerini duydum. Demek ki ben bu projelerin boyutunu doğru anlamamışım diye düşündürdü bana.

Ama bu proje çok büyük bir proje ve bence hataya yer yok bu projede.

Selamlar.

Çevrimdışı Oguz C. Gel

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 6
Ynt: KKY
« Yanıtla #1 : 15 Ekim 2007 / 22:52 »
Bu konuyla ilgili olarak;

- Her konuda tam yetki (Mevcut kadronun yonetimi ve gecici kadronun secilmesi dahil)
- Sifir ucret ve yan odeme
- Esnek (Zamanim yettigince) calisma kosullari
- Sadece seyahat, iase ve ibate masraflarinin resmi belge ibrazi ile karsilanmasi
- TCDD'ye bu konuda is yapan sirketlerden dolayli veya dogrudan herhangi bir kisisel maddi cikar sagladigimin ortaya cikmasi durumunda TCDD'ye on milyon dolar tazminati nakden, def'aten ve tamamen odeme taahhudu

kosullari ile calismami kabul ederlerse, bu kaygilarin bir tanesi bile olmayacak.
Oguz C. Gel

Metin Artan

  • Ziyaretçi
Ynt: KKY
« Yanıtla #2 : 16 Ekim 2007 / 10:42 »
Sayın Hocam,
Bende böyle bir projenin içinde yer alıp birikimlerimi değerlendirmek ve kuruma katkıda bulunmak isterim. Ama senin kadar iddialı laflar be edemiyorum.

Sonuçta bu senin uzmanlık alanın.

Ama bizde demiryolcuyuz sonuçta.

Keşke dediğin işler olabilse de bizde ekipte yer alıp katkıda bulunabilsek.

Çevrimdışı lokomotif

  • Administrator
  • Yeni Üye
  • *****
  • İleti: 9
Ynt: KKY
« Yanıtla #3 : 16 Ekim 2007 / 21:57 »
Yıllarca TCDD ye emek vermiş olan Süleyman YAVUZ 'un KKY nin kurum için önemini vurgulayan yazısı sizlerle paylaşmak istiyorum.

http://www.transport.com.tr/yaz65-220005-101,42@2200.html

Her nekadar emeklide olsalar, bu projenin onlar için ne kadar heyecan verici olduğunu biliyorum.

Çevrimdışı TSi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
Ynt: KKY
« Yanıtla #4 : 07 Ocak 2008 / 21:51 »
selamlar

kky projesiyle ilgili yazılanları okudum. bu projeyle ilgili  bilinmesi gereken bir kaç şey olduğu kanısındayım. öncelikle seçilen kişiler ile ilgili önyargıların kaybolması benim açımdan önemlidir.

bu projede görev yapmak üzere seçilen personel bilişim uzmanı olarak yetiştirilmek üzere seçilmişlerdir. projenin süreçlerinde görevleri verilecek yazılım eğitimlerine mütakip projenin teslimi aşamasında ve sonrasında gerekecek düzeltme,  geliştirme yazılımlarını yapmaktır. projede görevli ve imza yetkisinin bulunduğu yaklaşık 40 kişilik alan uzmanları bulunmaktadır. teknik şartname ile havelsan şirketinden yapılması istenen işler havelsan fonksiyonelcileri , süreç çözümleyicileri ve tcdd alan uzmanları tarafından yapılan analiz çalışmaları sonucunda kararlaştırılmakta ve tcdd alan uzmanları tarafından imza edildikten sonra yazılım aşamasına gelmektedir. seçilen bilişim uzmanlarının bu aşamada rolleri yoktur. fakat seçieln kişilerin hemen hepsi tcdd meslek lisesi mezunudur. yıllarca ilk atanma ünvanlarında çalışmış , aynı zamanda üniversite eğitimlerini bitirmiş ( hatta yüksek lisans ve doktora eğitimleri devam edenler bulunmaktadır ) kişilerdir. bu kişiler böyle bir projede en az alan uzmanları kadar etkili olmaktadırlar. bunun en önemli nedeni alan uzmanı olmasalarda aslında hepsinin süreç uzmanı olmasıdır. 
vizyonsuz yöneticiler tarafından harcanıp gidecek olan bu gençler kafalarda soru işareti bırakmak bir tarafa desteklenmelidir.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 760
Ynt: KKY
« Yanıtla #5 : 08 Ocak 2008 / 00:42 »
Merhaba Demiryolcular;
Ben KKY'ni tam anlamış değilim fakat bu sürece katkı yapacaklarla ilgili olarak söyleyeceklerim var.
TSi'nin dediği doğruysa sürece katkıda bulunanların hemen hepsi TCDD Meslek Lisesi Mezunu. TCDD Meslek Lisesinde öğretmenlik yapmış biri olarak açıkça söyleyebilirim ki bu süreç sonunda iyi bir ürün ortaya çıkacaktır. Ben bunu söylerken TCDD Meslek Lisesi mezunu olmayan kardeşlerim sakın ola alınmasınlar. Onlarda en azından bizim kadar demiryolcudur, ne benim ne de diğer arkadaşlarımın buna itiraz edeceklerini de sanmıyorum.
Fakat TCDD Meslek Lisesinde 1 yıl genel Demiryolculuk Eğitimi, 2 yıl da alan eğitimi almış olan, bu eğitimlerin üzerine en az 10 yıl mesleki birikim ve 4 yıl akademik eğitim almış insanlara güvenmeyecezde kime güvenecez. Başaracaklardır, başarmak zorundadırlar. Bizlere düşen görev varsa, onların eksiğini giderecek şekilde çalışmalarına yardım etmek olmalıdır.
TCDD'nin geleceği onların elindeyse, bu geleceği şekillenderecek katkıyı yapalım. Eminim ki grubumuzda o sürec içerisinde olanlar vardır ve onlar talep ettikçe biz vermeye devam edeceğiz. Varsa takıldıkları konu, onlar burada tartışılmak üzere ortaya atarlar, bizler tartışırken  onlarda alacaklarını alırlar.
Selam ve saygılar.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı ozgur

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
Ynt: KKY
« Yanıtla #6 : 08 Ocak 2008 / 20:36 »
Hocam biliyorsunuzdur belki ama bilmeyenler için söyleyeyim bende kurumsal kaynak projesindeyim.
Tcdd nin yeniden yapılanma süreci adımlarından biri olarakta görülebilecek olan sistem baştan sona kadar tüm Demiryolu süreçlerini kapsayacak şekilde planlanmaya çalışılıyor. Bu projenin içerisindede sadece bizim gibi fonksiyonel çözümleyiciler yok.
İşlerinde artık en son noktaya ulaşmış alanlarında uzmanlıkları tartışılmayan Daire Başkanları, Yardımcıları, Şube Müdürleri, Servis Müdürleri bu projede nerdeyse tam mesai ile alan uzmanlığı yapmaktalar. Bu sebep ile Metin Bey'in yazdıklarına üzüldüm.
Ama sizin gibi tecrübelerine çok çok ihtiyaç duyacağımıza inandığım abilerimizin destekleri bizleride çok mutlu ediyor.
Çok Sağolun.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 760
Ynt: KKY
« Yanıtla #7 : 08 Ocak 2008 / 22:26 »
Hocam biliyorsunuzdur belki ama bilmeyenler için söyleyeyim bende kurumsal kaynak projesindeyim.

Biliyorum sevgili Özgür;
Ben biliyorum ama grup içerisindeki diğer üyeler bilmediği için öyle yazmıştım. Sen ve öğrencim olan çok sayıda kişinin orada bu görev üzerine çalıştığını biliyorum. Bize düşen vazife olursa her zaman seve seve katkı yapacağımızı ve bundan da büyük keyif alacağımızıda sen bil.
Grupda mesajları okuyan çok sayıda insanın artık bu proje üzerinde evhamlanmasına gerek olmadığını da böylece ifade etmiş olduk. Sayın Metin Artan'ında bu sürece katkı yapmak üzere heyecen taşıdığına eminim. Onun bu konudaki ilk çıkışı sürec içerisinde ki insanların özelliklerini tam bilmiyor olmasından kaynaklanmıştır sanıyorum. Çünkü benim tanıdığım Metin Artan; bu projenin ne kadar büyük öneme sahip olduğunu bildiği gibi, kendi konusuna olduğu kadar genel demiryolculuk kültürünü de son derece vakıf bir büyüğünüzdür ve onun yazdıklarını bu işe karşı imiş gibi değerlendirmemek gerekir. Buradan onu da selamlıyorum.
Sonuç olarak, böylesi büyük bir projeyi hayata geçirmek üzere kollarını sıvıyan herkesi kutluyorum.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2401
Ynt: KKY
« Yanıtla #8 : 12 Ocak 2008 / 21:28 »
Sevgili Metin Bey, çok değerli ve çekirdekten yetişme bir demiryolcudur. Bir abimiz olarak endişelerinden bahsediyorsa ve paylaşma ihtiyacı hissediyorsa muhakkak ki geçerli sebebleri vardır.

KKY de görevli arkadaşlara düşen çalışmak ve bu güzel projeyi Kurumumuza kazandırmaktır. İşin bu aşamalara gelmesi bile mutluluk vericidir. Gerisini zaman  ortaya koyacaktır.

Özgür beyin nezdinde, tüm KKY ekibine başarılar diliyorum.
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2008 / 21:31 Gönderen: Demirkanat »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı noxon

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: KKY
« Yanıtla #9 : 17 Ocak 2008 / 01:10 »
Merhabalar,
Metin Bey elbetteki bizlerin abisi ancak biz kardeşlerini yargılarken kişilikleri yerine ünvanlarına(!) takılmış olması hepimizi üzdü açıkçası. Ortaya konulan proje hepimizi heyecanlandırdığı, tcdd için çok güzel bir aşama olabileceği için bizler bu projede bulunmayı kendimiz seçtik. Ama projeye dahil olan insanlar mülakatlardan geçti, belki bir devlet memuru için komik bir durum ama cv doldurdu ve seçilerek geldi.
Bizler buraya alan uzmanı olarak gelmedik, bizim uzmanlarımız tüm demiryolcular. Biz yanlızca bilgisayar başında sistemin devamlılığını sağlayabilmek için buradayız. Proje kapsamında alan uzmanları ile birlikte, Kapıkule, Halkalı, Derince, Haydarpaşa, Eskşehir ve Ankarada yüzlerce analiz çalışmasına katıldım. Bizim alan uzmanlarımız Daire Başkanından Manevracıya, Şube müdüründen Hareket Memuruna tüm personel.
Metin beyin KKY başlığını açmak için yazdığı mesaja çok kırıldım açıkçası, çünkü o listede her ne kadar isim belirtilmemişsede bir tek istasyon şefi var ve o benim çok değer verdiğim bir arkadaşım. Bir insanı rencide etmek bu kadar kolay olamaz ki o cümleyi hakettiğine inanmıyorum.
İstasyon yüzü görmüş bir mühendis olarak söyleyeyim ki o listedeki herkes bu proje için harcadığı emeğin karşılığını hakediyor ki bu benim için yanlızca bir teşekkürdür, bir tebessümdür.
Bütün kırkınlığıma rağmen biliyorum ki Demiryolları ve Demiryolu Meslek Okulu büyük bir ailedir.Bütün demiryolcuların bizlere bu projede destek olacağından hiç şüphem yoktur.
Yüzlerce türküye, şarkıya esin kaynağı olmuş "KARA TREN"lerin çocukları demiryolculara, kış ortasında tren bekleyen yolcuya sunulan istasyon sobasında demlenmiş hareket memuru çayının sıcaklığıyla saygılarımı, sevgilerimi sunarım.

Metin Artan

  • Ziyaretçi
Ynt: KKY
« Yanıtla #10 : 26 Ocak 2008 / 14:22 »
Değerli Meslektaşlarım,

Epeydir buralara girememiştim. Özür diliyorum. Konunun epey irdelendiği ve olgunlaştığınıda görünce hem sevindim ve hemde sevgili kardeşlerimi üzdüğüm içinde üzüldüm.
Hiç bir demiryolcunun, dahası hiç bir insanın niteliğini sorgulama hakkını kendimde görmüyorum.  Herkesin kendine göre bir niteliği ve kariyeri vardır ve bunu anlamak için o kariyere, o niteliğe sahip olmak gerekir.
Ben hiç bir KKY grup üyesinin ismen eleştirisini yapmak istememiştim. Orada bir örnek verdim ve bu örnek işimle ilgiliydi. Görev alanımla ilgili olmasını istemiştim. Üstelikte örnek verdiğim özel bir kişi olmamasına rağmen bu konuda yapılacak spekülasyonlara cevap verebilecek durumda olduğumu sanıyorum. En azından benim iş alanımda olanlar her konuya hakim diye bilirim ben.
Esasdan ayrılıp konuyu saptırmamak adına kaygılarımı bir daha paylaşıyorum.
Evet benim kaygılarım var. Ama ben ilk konuyu açarken ki görüşümüde tekrar ediyorum. Benim düşündüğüm ile şu anda yapılan farklı şeyler olabilir. Ben hata ediyor olabilirim.
Hiçbir demiryolcunun işini bilmediğini iddia edecek kadar saf ve dar görüşlü olmadığımı, ancak yapılan işlerin tartışmasız kabul edilmesinin de fikirsizlik olduğunu düşünüyorum. Ben ilk yazımıda yazarken KKY ihale şartnamesini okuduktan sonra yazmıştım. Amiyane bir tabirle projenin oldukça ağır ve kalın olduğunu biliyorum. Ben statüsü ne olursa olsun adama, dayıya göre iş değil işe göre adam seçimi taraftarıyım ve bu projede çalışan arkadaşlara acizane koşulsuz destek veririm. Çalışma grubunun bu projenin Kurumumuz adına ne kadar önemli ve hayati bir değeri olduğunu anladıklarını zaman içinde öğreniyor ve mutlu oluyorum.
Benden büyük abilerim ve benden küçük kardeşlerim bu projeleri en iyi şekilde yaparlar bence, ama bazen ünvan demek, tecrübe demek olur, bazen ünvan demek ağarmış saçlar ve birikmiş yıllar demek olur.
Kaygılarımı ifade etmek istemiştim. Sürçü lisan olmuşsa affola. Sevgili kardeşimden de özür diliyorum. Şahsı ile ilgili değildiörneğim. Sadece örnek olarak vermek istemiştim.

Çevrimdışı BoğaziçiliMahmut

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
Ynt: KKY
« Yanıtla #11 : 01 Şubat 2008 / 10:29 »
KKY konusunda yukarıda yapılanları okudum.Yıllarca demiryolu zihniyetiyle yetişmiş ve sadece dünyaya bu persfektiften bakan insanların yorumlarını görünce üzülüyorum.

2003 ten sonra demiryolları büyük bir atılımın içine girdi.Yakın bir gelecekte TCDD nin özelleştirilmesi kaçınılmaz görünüyor.Bahsedilen KKY nin Türkiyedeki bir numaralı okulu olan Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü (MIS) bitirdim. Havelsan ın yaptığı iş Türk Hava Kuvvetlerine yaptığı ERP yi TCDD ye kopyalamaktır.Sadece değişkenler değiştirilip TCDD ye monte edilecek.

Bu durum hantal bir yapıya sahip kurumumuzu  biraz olsun değiştirecek,fakat yeterli gelmeyecektir. Bu işi son derece profesyonel bir şekilde yurtdışındaki demiryolarında gerçekleştirmiş firmalar var.Demiryolları konusunda Almanya da İngiltere de bu işi yapmış şirketler.

Havelsan ilk tecrübesini bu proje sayesinde kazanacak.Belki de ileride İran demiryolarından bu referansıyla iş alabilir.Yazık.Bence sorunu çok iyi algılayabilen ve ileriyi görebilen profesyonel yöneticilere ihtiyacımız var.Yoksa kısır döngüleri içerisinde dönen bir kurum olmaya devam edeceğiz.


Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 760
Ynt: KKY
« Yanıtla #12 : 01 Şubat 2008 / 13:03 »
KKY konusunda yukarıda yapılanları okudum.Yıllarca demiryolu zihniyetiyle yetişmiş ve sadece dünyaya bu persfektiften bakan insanların yorumlarını görünce üzülüyorum.

2003 ten sonra demiryolları büyük bir atılımın içine girdi.

Sayın Kardeşim;
Kim KKY konusunda karşı tavır almışda böyle bir yazı yazmak ihtiyacı duydunuz anlamadım. Burada yazan herkes bu projenin önemini kavramış insanlar. Kimisi projenin doğrudan içinde kimiside orada bulunanlara elimizden gelen desteği sağlarız noktasında.
TCDD'nin 2003 ten sonra atılım içine girdiğini de nereden çıkardınız onu da anlamadım. Hızlı tren için yapılanları bir tarafa bırakacak olursanız, yıldan yıla yapılması gereken poz çalışmaları dahi ihmal edilmiş durumdadır. Bakın bakalım 2002-2008 arasında kaç km. yol yenilemesi yapılmış. Ben cevabını vereyim isterseniz, yalnızca 480 km. Bu dönemde yapılması gereken yol yenileme kaç km olmalıydı? yine cevabı ben vereyim her yıl için 500 km. yani toplamda  minimum 2500 km yol yenilemenin yapılması gerekirdi. Yani sonuçta TCDD ihmal edilmektedir. Yalnızca hızlı tren projesine bakarak atılım içinde olduğumuzu söylemek doğru olmaz sanırım. Kütahya kazası da bu ihmalin bir sonucudur.
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2008 / 13:05 Gönderen: leventdurusoy »
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı BoğaziçiliMahmut

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
Ynt: KKY
« Yanıtla #13 : 01 Şubat 2008 / 15:39 »
Niye öyle söylüyorsunuz ki,Ege bölgesinde neredeyse sökülme durumuna gelen Basmane-Bandırma ve Basmane-Ödemiş hatları yenilendi.

Hem feribot bağlantılı İstanbul-İzmir seferleri başladı, hem de yenilenen raybüslerle Ödemiş-İzmir seferleri. Yenilenen Basmane, Bandırma, Ödemiş garları da cabası.

Biz 3.Bölgede halktan son derece olumlu tepkiler alıyoruz. Bu yollara 72 yıldır çivi çakılmamıştı. Diğer bölge müdürlükleri de buraları örnek alıp çalışmalarına yön verebilirlerdi.Ama yapmadılarsa sorumlusu kim midir?

mustafatemel

  • Ziyaretçi
Ynt: KKY
« Yanıtla #14 : 01 Şubat 2008 / 16:52 »
Niye öyle söylüyorsunuz ki,Ege bölgesinde neredeyse sökülme durumuna gelen Basmane-Bandırma ve Basmane-Ödemiş hatları yenilendi.

Hem feribot bağlantılı İstanbul-İzmir seferleri başladı, hem de yenilenen raybüslerle Ödemiş-İzmir seferleri. Yenilenen Basmane, Bandırma, Ödemiş garları da cabası.

Biz 3.Bölgede halktan son derece olumlu tepkiler alıyoruz. Bu yollara 72 yıldır çivi çakılmamıştı. Diğer bölge müdürlükleri de buraları örnek alıp çalışmalarına yön verebilirlerdi.Ama yapmadılarsa sorumlusu kim midir?

syn boğaziçili levent bey doğruları söylemiş bence,hızlı tren proseji 2000 yılı başında tamamlanmış ihale aşamasına gelmiştir bu TCDD nin yeni bir atılımı değildir.
diğer taraftan sayın durusoyun belirttiği gibi TCDD nin her yıl ortalama yenilemesi gereken yol miktarı 500 km bu hedeflenen rakam dahi  gerçekleşse 22 yılda tüm hatlarınızı yenileyebilmeniz mümkünken son 4 yılda bu rakam 500 km civarındadır
bölge müdürlerinin poz yani yolyenileme yapabilmesi için ödenek çıkması gerekmekte 3. bölgeye ödenek çıkmış belirttiğiniz hatlar yenilenmişş çokk güzeell.
soruyorum ödenek çıkıpta yol yenilemesi yapmayan bölge gösterebilirmisiniz.
saygılarımla.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter