Gönderen Konu: klimalar  (Okunma sayısı 10164 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
klimalar
« : 22 Temmuz 2009 / 18:38 »

değerli arkadaşlar hepimizinde bildiği gibi gerek makinalar da gereksede vagonlarda ısıtma ve soğutma konusunda sürekli sorunlar yaşanıyor.fakat ne hikmetse fazla bir şeyde yapılmıyor.yolculardan ve personelden şikayetler devam ediyor.tamir olayları ne şekilde yapılıyor pek bilgi sahibi  değilim.makinalar için zannedersem servislerden adam isteniyor.tabi gelip bakıldığıda şüpheli.vagonların ki hakkında bilgi sahibi arkadaşlar burada  bizleri aydınlatırsa sevinirim.ben bu konuda buradan sayın yöneticilerimize bir öneride bulunmak istiyorum.bazı merkezlerde iklimlendirme soğutma branşıyla ilgili müdürlükler ve şeflikler kurulsun.iklimlendirme soğutma konusunda uzman kişiler ,işçiler alınsın ve buralarda klimalara bakılsın.sadece bunlarla sınırlı kalınmaz binalarda da bir sürü iklimlendirme ve soğutma cihazları  var neden hep dışarıya  para verilsin ki.öyle çok fazla ahım şahım cihazlarda gerekmiyor.servislerin elindeki cihazlar malum.hatta firmalarda gerkli yardımda bulunurlar.çünkü gerek yedek malzeme gereksede yeni cihazları onlardan temin edeceksin ki onlarda bazı fedakarlıklarda bulunmak zorundalar.bildiğim kadarıyla askerye bu işten anlayan erler oldumu cihazların bakımını yaptırıyor.ben şahsen iklimlendirme soğutma teknikerliğini bitirdim ve hala makinistlik yapıyorum benim gibi bir çok arkadaş belkide tcdd bünyesinde farklı işlerde çalışıyor.imkan sağlanmış olsa bu sorunlarla uğraşılabilir.şuna inanın ki temelini öğrenirseniz yapılamıyacak iş yoktur.iklimlendirme ve soğutma işide bilen için çok zor bir iş değildir .şu an için bildiğim kadarıyla hala 4 yıllık yükseği yok ,sadece teknikerliği var ve makina mühendisliğinin alt dalı.ve geleceğinde mesleklerinden biri.bu durumun farkına tcdd de varırsa ne mutlu.çünkü artık herkes konforu tercih ediyor.tcdd de bu konforu yakalamak zorunda.bu yüzdende  iklimlendirme ve soğutma işine gereken önem verilmeli.şimdiden bazı önlamler alınmalı.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Adk System Advertising


Çevrimdışı ozeryaltcdd

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 64
Ynt: klimalar
« Yanıtla #1 : 24 Temmuz 2009 / 12:46 »
Merhaba Yakup Bey,
Konuya başlamadan önce bir vagoncu olarak vagonlarla ilgili bölümden bahsedeceğimi belirteyim.

Yolcu taşımacılığında konforu direkt olarak etkileyen en önemli etken klimalardır. Bu nedenledir ki  klimalarda yaşanan en küçük bir aksaklık size şikayet olarak geri dönecektir.
      Vagonlarda bulunan klima sistemlerinin bakımı ve kontrolü Vagon bakım onarım atelyeleri ve bunlara bağlı şefliklerde yapılır. Bakım ve kontrolü yapanlar vagon elektrik teknisyenleri ve işçilerdir. Yani bizim atelye müdürlüğümüzü sizin belirttiğiniz merkez olarak düşünebilirsiniz.
     Vagonlardaki klima sistemleri hakkında temel bazda size fikir verebilecek bilgiye aşağıda belirtmiş olduğum linkten ulaşabilirsiniz. Vagon üzerindeki iklimlendirme sistemleri hafif bir konu değil detay için gerekli olan notları hazırlamak uzun bir süreç ister. Bundan dolayı kafanıza takılanları sorular şeklinde sorarsanız elimden geldiğince yardımcı olurum.
 
     Konunuzda yazmış olduğunuz bir nokta benim epey dikkatimi çekti. Bizim kurumu askeriyenin sistemi ile karşılaştırmak doğru olmaz. Kurumumuz içerisinde herkesin bir ünvanı ve görevi vardır. Dolayısıyla herkesin kendi görevini yapması daha doğru olacaktır. Hepimiz başka şeylere ayıracağımız vaktimizi kendi alanımızda geliştirmeye ayırırsak daha faydalı olur düşüncesindeyim

Yakup Bey böyle önemli bir konuya değindiğiniz için teşekkür ederim iyi çalışmalar dilerim.

http://menemenvagoniklim.blogspot.com/
 
"Dünyada her şey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir fendir."

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: klimalar
« Yanıtla #2 : 25 Temmuz 2009 / 02:36 »
sevgili özer bey sanırım yazımı yanlış anlamışsınız.ben iklimlendirme soğutma ile ilgili ayrı birim kurulması ve bakım onarımlarını buradaki konunun uzmanlarının yapması gerektiğininden bahsettim zaten.askerye benzetmesindeki bahsettiğim kişilerde servislerde çalışmış deneyimli elemanlara bakımların yaptırılması husudur.ayrıca linkide inceledim burada tren personelinin veya elektrik revizörünün yapabileceği basit müdahaleler yazıyo.genel bir tanıtım.gazı eksikse nasıl basabileceğiniz veya elektrik tesisatındaki bir arızada hangi kabloyu değiştireceğiniz,roleyi nasıl değiştireceğiniz v.b gibi işler yok.daha detaylı bahsetsem terimler yabancı geleceğinden bilmeyen arkadaşlar anlayamacaktır.ben iklimlendirme soğutma mezunu olduğumu belirtmiştim.sistemin çalışma prensiplerini veya teknik terimleri az buçuk bilirim.benim anlatmak istediğim gerektiğinde yanan veya arıza yapan bir parçanın değiştirilebilmesi ,gazı kaçmıssa eklenebilmesi  veya komprasörün yağı eksilmişse ilave yapılabilmesi,kırılan bakır boruların değiştirilebilmesi ,yani sistemin sürekli faal tutulabilmesi.bunuda sadece fabrikalarda değil bazı vagon atelyesi bulunan merkezlerde de yapabilmek.lokomotifler içinde loko bakım atelyerinde olabilir.üzerinde durmak istediğim bu konu idi.ayrıca değerli katkılarınızdan dolayı ben teşekkür ederim.saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: klimalar
« Yanıtla #3 : 27 Temmuz 2009 / 16:29 »
sevgili arkadaşlar dün 33000  lik makinalarımızdan biriyle tren temin ettik.ve malesef aylardır bir invertör  takılamadığı için ne kliması,ne de buzdolabı çalışıyor.yazık dünyanın parası verilip takılıyor fakat çalışmıyor.eğer gereksizse sökülsün ,hiç olmazsa biraz kullanım alanımız artar markizde.ki bu makina 33000 lik ve ilklerinden,şurada imal edileli daha kaç sene oldu.belkide garantisi bitmedi .ve bugünlerde havalar çok sıcak ,ayrıca her taraf sivrisinek ve benzeri haşeralarla dolu.oysaki klima çalışsa bize çok faydası olacak.bunlarıda faal tutmak için daha önce ki yazdıklarım yapılabilse böyle olmazdı.saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Ynt: klimalar
« Yanıtla #4 : 28 Temmuz 2009 / 11:16 »
Yakup Bey,

Bu konu geçen sene bu zamanlarda gündeme gelmiş ve konuyu sağlık açısından incelemiş ve doktorlara danışmıştık. Doktorlarımız sağlıklı bir ortam için gerekli olduğunu söylemişlerdi. Aslında, doktorlarımıza danışmamıza bile gerek yoktu, akilane düşünceli herhangi biride bunu bize söyleyebilirdi. Sorumluluk sahibi olanlarda sizin hizmet verirken iş ortamınızı düzeltmek için bunu yapmalılar.

Sağlıklı ve huzurlu iş ortamı, yolcularımıza ve kurumumuza faydamızı arttıracaktır. Yöneticilerimizinde temel hizmet anlayışı bu olmalı.

Nasrettin hoca misali sizin sıkıntınızı çekmeyeler sizi anlamazlar.

Sorun invertör arızasından kaynaklanıyorsa ilgililere sorunu birebir iletmenizi öneririm. Sorumlu olduklarından kayıtsız kalamıyacaklarıdır. Yine sonuç alamazsınız MİS yazmanızı öeneririm. Arkadaşlarımız misafir haneler için bu yöntemi kullandırlar.

Merkizde Serin  yolculuklar dilerim.

http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: klimalar
« Yanıtla #5 : 29 Temmuz 2009 / 00:55 »
sayın adminim biz her gün makinaların defterine arızaları yazıyoruz.ancak karşısına hep yedek parça yok temin edilince yapılacak yazılıyor.mazeret basit anlıyacağınız.birde bu MIS olayına takıldım.açabilirseniz sevinirim.saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Ynt: klimalar
« Yanıtla #6 : 29 Temmuz 2009 / 10:58 »
İnvertör arızasının giderilmesi için gerekli olan yedek parçanın ne olduğunu anlıyamadım dorğrusu. Ben EAM deyken gerken parçalar direnç, entegre, diyod gibi parçalardı. Bu parçalarda Türkiyenin her yerinde rahatlıkla bulunabiliyor. Telefonla bile temin edebilirsiniz.

Siz makinist arkadaşlarımızın kullanımı alınmış klimalar traji komik bahanelerle kullandırılmıyor. Acaba yollarda bu arkadaşlarımız olsalardı, ne düşünürlerdi..

Müşteri lişkileri Sisteminin (MİS) adresini aşağıda veriyorum. Buradan personelde yararlanabiliyor ve resmi olarak istek veye şikayet inceleniyor ve tedbirler alınmaya çalışılıyor.

Konuyu mis tende gündeme getirirseniz, tüm makinist arkadaşlar için sağlıklı bir ortam için adım atmış olur ve örnek bir davranış gösterirsiniz.

Merkizde Serin  yolculuklar dilerim.

MİS LİNKİ:
http://miys.tcdd.gov.tr/tcdd_djp/UI/MIYS/Sikayetler/Public_MusteriSikayetGirisi.aspx
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: klimalar
« Yanıtla #7 : 29 Temmuz 2009 / 14:48 »
sayın adminim baktım linke ancak yolcuların şikayetiyle ilgili.ve hangi teren güzergah v.b. gibi bilgiler isteniyor.oysaki ben genel bir konudan bahsediyorum bu yüzden yazamadım.çünkü sadece yolcu treni değil yük trenlerinde de bu sorunlar var.daha farklı bir yöntem varsa değerlendirebilirim.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Ynt: klimalar
« Yanıtla #8 : 29 Temmuz 2009 / 15:10 »
Sevgili Yakup,

Adım 1: Diğer Konuları seç
Adım 2: Boş geçebilirsin
Adım 3: İletişim bilgilerini yaz
Adım 4: İsteğini yazabilirisin.

Yukarıdaki adımları uygulayarak isteğini iletebilirsin.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: klimalar
« Yanıtla #9 : 01 Ağustos 2009 / 14:09 »
sayın admınım teşekkür ederim.size gönderdiğim metni aynen buraya gönderdim.ben buradan diğer arkadaşlara da seslenmek istiyorum.sizde yazın ki dikkate alınsın.iki dk nızı alır.hiç olmazsa bizlerinde bu kurumda insan gibi çalışmak istediğimizi anlasınlar.saygılar,selamlar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Ynt: klimalar
« Yanıtla #10 : 02 Ağustos 2009 / 10:50 »
Kendinize ve etrafınıza karşı sorumlu ve örnek bir davranış gösterdiniz.

Diğer arkadaşlarımızda sizin gibi davranıp bu konunun üzerine giderlerse hem birliktelik yakalanmış hemde sorunlar daha çabuk çözülmüş olur.

Davranışınızdan ötürü demiryolcu olarak teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2009 / 11:59 Gönderen: Demirkanat »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı devlet makinisti

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 67
Ynt: klimalar
« Yanıtla #11 : 04 Ağustos 2009 / 13:05 »
   Sayın Yakup Ustam; her zaman en iyi yerleri yakalamasını ve masaya yatırmasını bililiyorsun, seni kutlarım.
   Bende bir ilave yapmak isterim.
   Havanın temiz olması ve temiz kullanılması için  ataletli filtre bölmesinde gerekli donanım  mevcuttur.
   Bilindiği gibi 33 000 lokolarda atletli filtre dolabı markiz içersinden de hava emişi yaparak gerekli yerlere hava akışını sağlamaktadır. Markiz içersinin bu nedenle çok temiz ve özenle korunması gereken bölme olmasına dikkat edilmesi gerekir.
   Yaz mevsiminde klimanın açılmaması veya olmaması neticesinde oluşabilecek aksaklıkları bilmemiz gerekir kanaatindeyim.
   Özellikleri itibarı ile bu lokolarda hassas patinaj devresi olduğunu biliyoruz.
   Patinaj neticesinde açık olan markiz penceresinden kum tozu markize emiş yapılarak en ücra noktalarına kadar markizin kum denizi haline geldiğini biliyoruz.
   Sıcak havada pencerenin açık olması halinde;
   A-Bütün kumu ve yolda bulunan bütün tozu soluyarak vücudumuzun ne kadar tahrip edildiğini düşünmemiz gerekir.
   B-Markiz içinden emilen tozun turboları besleyerek lokonun kalbine gittiğini biliyoruz,
   C-Markiz içinde bulunan tozun birikmesi halinde Markiz duvarında bulunan yüksek gerilim bölmesi ve diğer elemanların çalışmasını engelleyebileceği gibi yangına bile neden olduğunu unutmayalım,
   Daha sıralıyabileceğimiz nedenlerden ötürü kendi canımız ve devletin malı için klimaları özenle kullanalım ve kliması çalışmayan makineleri almayalım. Saygılar, Allaha emanet olun.
   

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: klimalar
« Yanıtla #12 : 10 Ağustos 2009 / 20:45 »
sayın ustam çok teşekkür ederim değerli iltifatlarınız için.sevgili adminimiz demirkanat mis diye bir şikayet linki vermiş sizlerden ricam bu derin bilgilerinizi bu şikayet bölümüne iletiniz ki amirlerimiz bunları okur belkide gerekenleri yapar.mümkün olduğunca burayı meşgul edelim.ben bu işe öncülük etmek babında ilk mesajı attım.gerisi sizlere kaldı.saygılar,selamlar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı semendiferci

  • Üye
  • **
  • İleti: 37
Ynt: klimalar
« Yanıtla #13 : 26 Ağustos 2009 / 23:49 »
aranıza yeni katılan 28 yıllık ve üçüncü kuşak demiryolcu olup. demir yollarına bir malul bir şehit veren  dede baba meslegi olan ve halen makinistlik yapan biri olarak hepinizi saygı ile selamlıyorum.
klima ile ilgil birkaç satırı sizlerle paylaşmak istiyorum.klima çalışanların daha sağlıklı ortamda çalışması için düşünülmüş olmasına rağmen malesef bizim lokomotiflerdekinin geneli normal şekilde çalışmayıp iyi bir aksesuar olarak lokomotiflerde yerini almakta çalışanların sağlıklı ortamda çalışmasını bir tarafa bırak çalışanları hasta etmektedir.klimalardan kaynaklanan ölüme bile sebeb veren lejyoner hastalığı ile ilgili bilimsel paylaşımı sizlerle paylaşmak istedim.                                                                                                                                             KLİMAYA BAĞLI SOLUNUM YOLU HASTALIKLARI
LEJYONER HASTALIKLARI
Yaz günlerinin vazgeçilmez donanımı olan klimalara bağlı problemler iki ana başlık altında toplanır: Fiziksel ve rezervuar (depo) etkiler.

A) FİZİKSEL ETKİLER
İnsan organizması ani ısı değişikliklerine karşı kendini çok iyi koruyamaz. Soğuk vücut direncini düşürür. Bu da fırsatçı bakterilerin aktif hale geçmesine yol açar.
Ayrıca soğuk ve aşırı üfleme mukozada ödem ve kurumaya yol açan ''alerjik'' bir ortam yaratır. Bunun sonucunda başta rinosinüzit olmak üzere bademcik enfeksiyonları ve hatta akciğer hastalıkları kaçınılmaz olur.
Özellikle araba klimaları yüz felcine yol açabilir. Klimanın esintisi sinir kılıfını şişirir, ödeme yol açar ve sinirde basıya bağlı felç meydana getirebilir.
B) REZERVUAR (DEPO) ETKİSİ
Son yıllarda kullanımı hızla artan klimaların temizliği her sene ciddi bir şekilde yapılmalıdır. Aksi takdirde klimaların filtre sistemlerinde uygun nem ve ısıda birtakım bakteriler birikir, çoğalır ve ortam havasına dağılır.Bu organizmalar akut alerjik akciğer dokusu iltihabına yol açabilir. Ateş, baş ağrısı, kas ağrısı, öksürük, balgam ve nefes darlığı en önemli bulgulardır.
Son yıllarda isminden sıklıkta bahsettiren'' Lejyoner hastalığı'' için ayrı bir parantez açmamız gerekir. Akciğer enfeksiyonlarının klima sistemi yoluyla bulaşan tipine ''Legionella pnömonisi'' denir. Bu hastalık ilk kez 1976 yılında Amerika'da lejyonerlerin katıldığı bir toplantıda görülmüştür. Yapılan çalışmalar bu hastalığın Legionella pneumophilia adındaki bakterinin toplantı salonundaki klimaların filtre sisteminde üreyip ortama dağılması ile ortaya çıktığını göstermiştir. Salgınlar genellikle otellerde, büyük toplantı salonlarında ve hastanelerde meydana gelir. Bu işyerlerinde çalışanlar, havalandırma işçileri ve sağlık personeli büyük risk altındadır.
Lejyoner hastalığı insandan insana bulaşmaz. Akciğere ait şikayetler ön planda değildir. Yaygın kas ağrıları,baş ağrısı, halsizlik, ateş ve huzursuzluk ilk belirtilerdir. Çok nadir de olsa, konsantrasyon bozukluğu, ajitasyon ve koma gibi merkezi sinir sistemi bulguları görülebilir. Lejyoner hastalığını düşündüren tek ve önemli bulgu ilk günlerde ortaya çıkan kuru öksürükdür. Bu nedenle sıcak havalarda ateş ve kuru öksürük şikayetleri olan hastalar muhakkak doktora başvurmalıdır.
ÖNLEMLER
1) Klimaların bakım ve temizliğinin her yıl ciddi ve düzenli olarak yapılması gerekir.
2) Dış ortamdaki partikülleri, toz, toprak gibi istenmeyen cisimleri tutan, beslenme yollarındaki bakterileri azaltan filtreler kullanılmalıdır.
3) Birden çok soğuk ısılara inilmemelidir. 23-24 derece olan ideal ısıya kademeli olarak geçilmelidir. Ortam sıcaklığının 4'er derece düşülmesi uygundur.
4) Çocukların, yaşlıların ve kronik hastalıkları olanların klima kullanımına çok dikkat etmesi gerekir.
kaynak: www.almanhastanesi.com.tr/makale/.../Legionella.htm
*****************************************************************************************Hasta Bina Sendromu

Hava kirliliği denildiğinde ilk olarak akla dış ortamdaki kirlilik geliyor. Oysa iç mekanlar hava kirliliğinden dış ortamlara göre 2-5 kat daha fazla etkileniyor. Bunun nedeni ise temiz hava girdisi az olan kapalı binaların havalandırma kanallarındaki kirlilik.

Hayatımızın büyük bölümünü geçirdiğimiz ev, ofis, okul, alışveriş merkezi, gibi değişik mekanların çoğu aynı şekilde havalandırılıyor. Hasta Bina Sendromu havalandırma kanallarında biriken mantar, küf, virüs gibi zararlıların meydana getirdiği kirlilik yüzünden ortaya çıkıyor ve bugün pek çok insanın sağlığını tehdit ediyor.

Ayrıca kirli hava kanalları sadece insan sağlığını tehdit etmekle kalmıyor, çalışan insanların verimini de düşürmektedir. Çalışanlar da görülen bu yorgunluk ve isteksizlik hallerine psikologlar iş ve okul sendromu adını vermişlerdir. Bu rahatsızlıkların kirli kanallar da yaşayan mantar, küf, virüs gibi zararlı canlıların neden olduğu anlaşılmıştır. Yani sorunların psikolojik değil fiziksel olduğu ortaya çıkmıştır.

Havalandırma kanallarının temizliği sayesinde bu zararlı canlıların yok edilmesi sağlanmaktadır. Düzenli yapılan dezenfektasyon sayesinde bu temizlik daha uzun ömürlü olabilmektedir.

Kirli Hava Kanallarının Sonuçları

Düzenli olarak bakımı ve temizliği yapılmayan havalandırma kanallarında insan sağlığını olumsuz yönde etkileyecek olan farklı türde pek çok canlı ürüyor. İş yerlerimizde filtre edilmiş temiz bir havayla çalıştığımızı sandığımız her an bu kanallarda bakteriler, virüsler, küf ve küfün neden olduğu zehirli gaz, toz, toz piresi ve atığı, mantarlar, polenler ve sigara dumanı birikiyor. Kanallardaki canlılar ve atıklar, solunum yoluyla vücudumuza girerek çeşitli hastalıklara neden oluyor. Ofislerde çalışan herkesin zaman içerisinde karşılaştığı bu hastalıklar ise alerji (göz ve burun nezlesi), baş ağrısı ve sinüs ağrıları, yorgunluk ve halsizlik, konsantrasyon bozukluğu, astım rahatsızlıkları, gribal enfeksiyonlar ve son yıllarda tanınmaya başlayan lejyoner hastalığı.

Lejyoner Hastalığı

Lejyoner hastalığı konusunda son zamanlarda Sağlık Bakanlığı da pek çok uyarıda bulundu. Hatta ölümle sonuçlanan vakalar basına yansıdı. Bir çeşit zatüre olan lejyoner hastalığı havalandırma kanallarında üreyen bakterilerin solunum yoluyla girmesiyle ortaya çıkıyor. Bakteriyi alan insanda gribal enfeksiyona benzer öksürük, baş ağrısı, ateş ve halsizlik başlıyor. Bir süre sonra bakteri akciğere, karaciğere ve böbreklere yerleşip tahrip etmeye ve solunum yetersizliklerinin başlamasına neden oluyor. Solunum yetersizliği evresinde girilirse tedavi güçleşiyor. Böyle durumlarda bazen vaka ölümle sonuçlanabiliyor. Lejyoner hastalığından korunmanın tek yolu havalandırma kanallarında uzmanlar tarafından gerekli bakım, temizlik ve çevreye uyumlu kimyasallar ile dezenfektasyon yapılması. Dezenfektasyon işlemi sayesinde küf, bakteri ve mantarların 6 ay süreyle üremesi engelleniyor.

Kirli Hava Kanallarının Enerji Tüketimine Etkisi

Kirlilikten dolayı daralan havalandırma kanallarından düzgün debide hava akımını sağlamak ancak daha fazla enerji kullanımı ile mümkün oluyor. Bu da enerjinin boşuna kullanılmasına neden oluyor. Oysa düzenli olarak hava kanalları temizliği üzerinde uzman kişiler tarafından yapılan hava kanalı temizliği sayesinde dolaşım minimum enerji kullanımıyla gerçekleşiyor. Böylece ısıtma ve havalandırma sisteminiz daha verimli çalışıyor. Periyodik bakım masrafları önemli ölçüde azalıyor. Çevreye uyumlu kimyasallar ile kanal içleri dezenfekte ediliyor. Metal, cam elyafı ve plastik havalandırma kanallarının kullanım ömrü uzuyor. Havalandırma ızgarasındaki siyah lekeler yok oluyor. Hava filtreleri daha uzun süre kullanılabiliyor. Elektronik cihazlar daha sağlıklı çalıştıkları için ömür uzuyor. Enerji sarfiyatı %32’ye kadar önemli bir oranda azalabiliyor.

Mutfak Kanallarının Yağlardan Arındırılması

Mutfaklarda yangın tehlikesi yağlı havalandırma kanallarında başlıyor. Ufak bir kıvılcım büyük zararlara yol açabiliyor. Dolayısıyla bu kanalların düzenli olarak temizlenmesi gerekiyor. Periyodik temizleme mutfak kullanımına göre değişmekle birlikte mutfak kanal ve davlumbazlarında her 3-4 ayda bir temizlik yapılması önerilmektedir. Yağlı kanal temizlemek için üretilen özel cihaz ve malzemeler ile yağlı kanal içinde uzunluk fark etmeksizin hem dikey hem de yatay olarak istenilen temizlik sağlanıyor. Böylece hem önceden önlem alınarak olası bir felaket önlenmiş oluyor, hem de emişi azalan kirli kanalların temizlenmesiyle cihaz, ilk gün ki randımanına kavuşuyor.

kaynak:http://www.alfaklima.com.tr/productdetail2.asp?ID=14
 yukardaki yazılanları dikkata alırsak tunelli bölgeleri destekli çalışan trenleri yetersiz bakıkımı göze alırsak konfor yerine hastalıklara davetiye çıkartıldığı aşikardır .temiz bir hava solumak dilegiyle..
Cevizin kabugunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk
zanneder.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Ynt: klimalar
« Yanıtla #14 : 29 Ağustos 2009 / 15:51 »
Sayın semendiferci, araştırmanız ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

Yakup beyinde söylediği gibi konu ne çok destek görürse o ölcüde başarılı olacaktır.

Diğer makinist arkadaşlarınız için okadar güzel bilgiler vermişsiniz ki, yazınızı okuduklarında klimanın önemini daha iyi anlamış olacaktır.

Bizim forumumuzun en büyük amaçlarından biri kendi kendimizi bilgilendirerek, bilgi seviyemizi arttırmak ve aşağıdan yukarıya bilinç yaratmaktır.

Bilgiler için tekrar teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter