Gönderen Konu: KÖSEKÖY LOJİSTİK MÜDÜRLÜĞÜ HEDEFLERİ AŞIYOR !!  (Okunma sayısı 3080 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Makinist_26/ Kenan ÖZCAN

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 574
  • ESKİŞEHİR

TCDD Köseköy Lojistik Müdürlüğünden, geçen yıl 15 bin 372 vagonda 627 bin 191 ton, bu yılın ilk 9 ayında da 13 bin 570 vagonda 546 bin 11 ton yük taşındı.

 Kocaeli'de, hizmete girdiği 2003 yılında yurt içi ve yurt dışına yaklaşık 8 bin vagon yük taşınan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Köseköy Lojistik Müdürlüğünden, geçen yıl 15 bin 372 vagonda 627 bin 191 ton, bu yılın ilk 9 ayında da 13 bin 570 vagonda 546 bin 11 ton yük taşındığı bildirildi.

TCDD Köseköy Lojistik Müdürü Ünal Kansızgündüz, Marmara depreminin ardından demiryolu hattının taşınmasıyla İzmit'teki Ambar Müdürlüğünün de Köseköy beldesinde faaliyete başladığını, 2003 yılından itibaren de Lojistik Müdürlüğü olarak yurt içi ve yurt dışına yük taşımacılığı yapmaya başladıklarını belirtti.

TCDD Genel Müdürlüğünün 'Lojistik Köy Projesi'ne dahil edilen Kocaeli'de proje kapsamında kamulaştırma ve ek yükleme, boşaltma yolları yapım sürecinin devam ettiğini ifade eden Kansızgündüz, Kocaeli'nin sanayi bölgesi olması nedeniyle taşımacılığın yoğun olarak yapıldığını dile getirdi.

Kansızgündüz, blok tren sistemiyle taşımacılık yaptıklarını, bu sistem sayesinde önemli miktarda yükü tek trende toplayıp, yolda manevra yaptırmadan, çıkış noktasından varış noktasına kadar götürdüklerini kaydetti.

Blok tren taşımacılığına Oyak Grubu iştiraklerinden Omsan Lojistik ile Köln-Köseköy arasında başladıklarını bildiren Kansızgündüz, şu bilgileri verdi:

''Omsan Lojistik'in, Köln-Köseköy arasında çalışan tarifeli blok trenleri haftada 4 gün çıkış, 4 gün de giriş yapıyor. Köln'e bin 500'ün üzerinde blok tren giriş ve çıkış yaptı. Başka bir lojistik firmasıyla Fiat ve Ford marka araçların Romanya'ya sevkıyatını yapıyoruz. Bulgaristan'a da başlattığımız blok tren seferleriyle 2 haftada 14 trenimiz bu ülkeye gitti. Bunların yanı sıra İran ve Suriye blok tren seferlerimiz de devam ediyor.''

TAŞIMA MİKTARI

Köseköy Lojistik Müdürlüğünün 300 metrelik taşıma rampasıyla hem ithalat, hem de ihracata yönelik olduğuna işaret eden Kansızgündüz, aralarında büyük lojistik firmalarının da bulunduğu yaklaşık 20 firma aracılığıyla ağırlıklı olarak otomobil, çeşitli sanayi ürünleri, MDF, sunta, yapı malzemeleri, alçıpan ve çatı malzemeleri gibi ürünler taşıdıklarını ifade etti.

Kansızgündüz, Avrupa'ya çalışan 'Ford treni'yle hem ihracat, hem ithalat yapıldığını, yapı malzemeleri, MDF ve sunta ihracatı yapılan İran'daki Peugeot fabrikasından Türkiye'ye otomobil, demir-çelik mamulleri, LPG tüpleri ve kimyevi maddeler ithal edildiğini kaydetti.

Yurt içinde de 'konteyner' ve 'dökme' diye tabir edilen yükleri taşıdıklarına değinen Kansızgündüz, şöyle devam etti:

''2003 yılında taşımaya açılan müdürlüğümüzde, ilk yıllar 8 bin vagon civarında taşıma yapılırken, geçen yıl itibariyle bu sayıyı ikiye katladık ve geçen yıl 15 bin 372 vagonda 627 bin 191 ton yük taşıdık. Bu yılın ilk 9 ayında 13 bin 570 vagonda taşınan 546 bin 11 ton yükle geçen yılki rakamlara yaklaştık ve yıl sonunda geçeceğimizi ön görüyoruz. Yurt dışı, özellikle Avrupa bağlantılı taşıma talepleri var. Şu an için bu talepleri karşılayabilecek kapasitede olmadığımız için talepleri erteliyoruz. Lojistik Köyü Projesi kapsamında TCDD'nin 116 bin metrekarelik arazisine, yıl sonuna kadar devreye sokmayı planladığımız ek yükleme alanları inşa ediliyor. Bu alanla birlikte gelecek talepleri önümüzdeki yıldan itibaren karşılayabileceğiz.''

Demiryolu taşımacılığının avantajlarına da değinen Kansızgündüz, şunları kaydetti:

''Çift hatlı, sinyalizasyon ve elektrifikasyonlu demiryolunun maliyeti, aynı özelliklere sahip otoyoldan daha düşük ve daha dar bir alan kaplıyor. En önemli özelliği ise çevreye daha duyarlı olması. Taşıdığımız 10 vagonla karayollarındaki en az 20 tırın yükünü taşıyoruz. Gaz emisyonu azalıyor ve yakıt tasarrufu sağlanıyor.''

Kansızgündüz, gelecekte Avrupa'da yaygın olarak yapılan, Türkiye'de de denemelerine başlanan TIR'ların dorseleriyle birlikte trenlerle taşındığı 'ROLA' taşımacılığı sisteminin kaçınılmaz olduğunu, Avrupa ülkelerinin artık TIR'lara kota uyguladığını ve karayollarında TIR trafiği istemediğini sözlerine ekledi.

 KAYNAK: www.lojiport.com
DEMİR YOLLARI MEMLEKETİN KAN DAMARIDIR !!!

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


KÖSEKÖY LOJİSTİK MÜDÜRLÜĞÜ HEDEFLERİ AŞIYOR !! Benzer Konular

BTS: KÖSEKÖY-İZMİT-GEBZE HATTI KAPATILMASIN !!!
Birleşik Taşımaçılık Çalışanları Sendikası (BTS) , Köseköy-İzmit-Gebze tren hattının Yüksek Hızlı Tren (YHT) yapım çalışmalarınd... Devamı...

Gösterim: 18855 - Yanıt: 15 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Gürcistan Devlet Demiryollarının %25'i Özelleşiyor
16 Nisan'da, Gürcistan hükümeti, Gürcistan Devlet Demiryolları'nın %25 hissesinin özelleştirilmesi planının açıkladı. Plan çerçe... Devamı...

Gösterim: 3160 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
47 yıllık memur kanunu değişiyor.
47 yıllık memur kanunu değişiyorYaklaşık 2,5 milyon devlet memuru, 1965’te çıkarılan 657 sayılı kanunla idare ediliyor. Mevcut y... Devamı...

Gösterim: 2738 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
SOYTARILAR YARIŞIYOR !
Efendim, yıllar önce rahmetli Oğuz Aral'a GIRGIR dergisinin nasıl olup da dünyanın 3ncü büyük mizah dergisi olabildiğini sordula... Devamı...

Gösterim: 2274 - Yanıt: 2 - Başlatan:Göçebe (chomez)
izmit-arifiye başkent ekspresi 26 dk,YHT 29 dk!köseköy-sapanca arası YHT 200km+!
Arkadaşlar yht izmitten arifiyeye 29 dk da gidiyorki köseköy ile sapanca arası 21 km mesafe boyunca YHT 200 km nin üstüne çıkıyo... Devamı...

Gösterim: 1709 - Yanıt: 0 - Başlatan:__SHERiFF___