Gönderen Konu: LÜTFEN OKUYUNUZ!!! İŞ DAGILIMINDA (TARİFE) PERSONEL ARASINDAKİ HUZURSUZLUK  (Okunma sayısı 15106 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı makinist78

  • Üye
  • **
  • İleti: 23

Degirli arkadaşlar ben burda personel iş dagılımı yani tarife yazılımından ve yazanlardan bahsetmek istiyorum... Ben adana personeliyim diğer iş yerlerini bilmiyorum ama burda dopoda makinistlerin tarifesini 1 adet tarife şefi (oda genelde tarifeyi yanındaki makinistte bırakıyor) ve sırayla 3 adet makinist yazıyor. Garda t.ş ttm. ve kondoktörlerin tarifesini sırayla trenşefleri yapıyorum. BU "DEMEK OLUYORKİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜN HERKESİN KENDİ ÜNVANININ DIŞINDA ÇALIŞTIRILMAMASI EMRİNE AYKIRI" iş yapılıyor. anlıyorum ki bizim burda genel müd.lüğün emri çignendiğine göre burda genel müdürden üst amir var yada burda genel müd.lüğün emri hiçe sayılıyor.   Birde paranın öbür yüzü var tarifede kalan arkadaşlar en güzel trenlere gidiyor, gece hergün evde,manevra yok ohhh ne ala benim aynı mertebedeki arkadaşım bana amirlik taslar, mazeretim oldumu izin istemek için sanki benim amirim gibi amiyane tavırlar... (yanlış anlaşılmasın 3 makinist sırasıyl 10 ar gün tarifede kalıyor ama geri kalan 20 gün anlatmaya gerek yok yine her gün evinde gece yok, manevra yok stres yok.vs.vs.vs.) SORUYORUM ; Böyle bir işyerinde adalet olurmu?  Huzurlu bir çalışma olurmu? Herseferinde müdürlerimize kadar giden bu konular niye kulak ardı ediliyor ? onların menfaati ne? ne demek bana görev dagılımı yapan arkadaşlar benimle aynı ünvanda ama ben den ayrıcalıklı çalışacak. Ondan sonra benden saglıklı bir iş iste rahat HUZUR  bekle.... ARKADAŞLAR DEGERLENDİRMESİ Nİ LÜTFEN SİZ YAPINIZ. Bu kurumun her bölgede ayrı bir genel müdürümü varda biz bilmiyoruz ??? Yoksa sayın genel müdürümüze intikal etmeyen böyle konularda kimse emirleri çiğnemekten neden korkmuyor??? Sizlere rahatsızlık verdiysem özür dlerim ama tek rahatsız olan ben degilim bilesiniz... SAYGILARIMLA..     
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2008 / 22:51 Gönderen: makinist78 »

Adk System Advertising


cuneytgurler

  • Ziyaretçi
makinist78 arkadaşım hoşgeldin foruma, yazdığın yazı benim için çok anlamlı, çünkü baştan beri bu tip şeyleri dışardan biri olarak yazıyordum. Aslında anlattığın durumdan daha da ötesi olduğunu biliyorum. Mühim olan bu konuları açabilmek,konuşabilmek. cesaretinden dolayı seni tebrik ediyorum.

Çevrimdışı makinist78

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
 teşekkür ederim cüneyt bey.

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
arkadaşım bu hususta denecek fazla bir şey bulamıyorum.çünkü hangi depoya bakarsanız bakın olay hemen hemen aynı.tarife hep yoldan kaçan veya işini sağlama almak isteyen makinistlerin yeridir.ve her depoda da bir veya bir kaç makinist tarifeyi yapar ve tarifeden sorumlu depo şefide yan gelir yatar.sadece altına bir imza atar.yani suya sabuna dokunmadan aybaşında maaşı cebine atar.zaten araştrırsanız çoğunun emekliliği domuştur.bırakıp gitmez niye.dışarda bu maaşı kimse onlara vermez ve bu şekilde yangel osman bitarla bostan demez.(dürüst çalışanları tenziye ederim)artı birde kocaman şef.ama dışarda onları kimse tanımaz.gitseler selam verecek adam bulamayacaklar.ancak burda mecburiyetten herkes iyi geçinmek zorundadır.benim şahsi fikrime gelirsek tarifede bir tane makinistin bu kişilere yedek olarak durması iyidir.ama işe girdi gireli yol yüzü görmemiş.makinistliğin ne olduğunu ve şartlarını bilmeyen kişiler değil,tam tersi makinistliği tamamen benimsemiş ve şartlarını iyi bilen ve onlara gerekli anlayış ve kolaylığı sağlayabilen,adil davranan  kişilerin tarifeye oturması gerekir.bu da çok zor.onun içi yapılacak en mantıklı iş iki tane tarife depo şefi olacak ve tarifeyi bunlar yapacak.her önüne gelen karışmayacak.böylece bizlerde iki kişi daha turnise girerse daha az mesai ile çalışmış olacaz.zaten sağda solda kaytaran makinistler eğer düzgün çalışsalar.millet bu kadar yıpranmaz.ama malesef onların yapması gereken trenlerde çalışan makinistlerin sırtına biniyor.sanki depolarda bu işleri yapacak başka personel yoktur.bu aynı askerdeki rütbelilerin yapması gereken her işi erlere yüklemesi gibi tcdd de makinistlere yüklenir.yanlız arkadaşlar şuda bir gerçektir tarifecilik yenecek nane değildir.vaktiniz olursa bir ki gün yanlarında oturun da neler oluyor bir bakın.çok geniş olmaları ve de sabırlı olmaları lazım.çünkü tarifesine bakan çok arkadaş arkasından hemen bi fasıl geçer artık kimler nasibini alır bilmem.artı milletin derdi hiç bitmez.hangisini memnun edebilirsin.bi tarafı ederken diğer tarafın tarifesi aksar.milletin işi gücü pek bitmez.zaten olayda bundan kaynaklanıyor.birileri kendi rahatı için hep tarifeyi karıştırır ancak arkadaşına verdiği zararı hiç düşünmez.tarifeci ne yapsın ne kadar fazla kişinin işini görebilirim diye turnisi allak bullak eder.sonuç hep fiyasko.yani arkadaşlar bana soracak olursanız tcdd de en zor iş nedir diye ben direk olarak tarifecilik derim.bunu da söylerken ben tarifeci değilim.sadece yanlarında çok takılmışlığım olduğu için zorluğunu gören biriyim.eğer kolay bir iş olsaydı zaten şefler kendi yapardı.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı makinist78

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
    yakup kardeş dogru söylüyorsun ama benim anlatmak istedigim tarifeyi yapacaksa benim makinist arkadaşım yapmasın. oda gelsin benim gibi işini yapsın. o zaman tarifeyi isteyen makinistler sırayla  herkes yapsın. olurmu??? olmaz niye???  o zamanda kişiler arasında intikam mücadelesi başlar. yok kardeşim ben bu konuda ısrarımı sürdürecegim sayın genel müdürümüzün herkes ünvanında çalıştırılacak emri uygulansın...  zaten ortada bir suç var gerkirse yargının yoluda tutulur niye olmasın.

Çevrimdışı milkeroz

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 169
Benim bir makinist olarak fikrim makinistler tarifeden uzak tutulmalıdır.
Tekerleğe kanat taktık...
Dağları deldik yardık...
Kendi özgücümüzle...
Yurdu rayla donattık.

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
sayın makinist78 abicim bende zaten sizin fikrinize katılıyorum vede yazdıklarımda da buna detaylıca değinmişim.lütfen yazımı daha dikkatlice okuyunuz.o kadar depo şefi var otursun iki tanesi yapsın.herkeste kendi ünvanında çalışsın.zaten  o şekilde olsa nerelerde personel eksiği olduğu açıkca ortaya çıkar ve o ünvana adam alınır.depolarda sadece tarifede değil bir çok işte makinistler kullanılıyor.hatta sizlere askeriye örneğinide verdim.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı halil yigit

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 55
Değerli arkadaşlar,bazı eleştirilerde bulunurken daha yapıcı ve isabetli eleştirilerde bulunursak daha güzel olur kanaatindeyim.
Şöyleki ki;

Yakup kardeşimizin söyledikleri son derece doğru, eleştirirken bu tür, ayrıntılara dikkat etmemizde fayda var.

bu tür eleşririlerde bulunan arkadaşlara önerim, (Gar ve Depo farketmez)Tarifelerin nasıl bir yer olduğunu,tarifelerde nasıl çalışıldığını,trenlerin nasıl yazıldığını,tren proğramlarının nasıl ve neye göre yazıldığını,trenler yazılırken Tren taleplerini ve tren saatleri ayarlanırken bölgelerdeki Trafik toplantılarında,ne kadar tartışıldığını , hatta bu ve benzeri konularda bölgelerin vermiş oldukları Trenlere tarifecilerin nasıl itiraz ettikleri veya Trenler üzerinde  (Tren saatleri veya Trenlerin hangi depo tarafından yapılması şeklinde) nasıl şiddetli tartışdıklarını görmelerini isterdim.En son bir tarifecimnizin kalp krizi geçirmesi manidardır.(Sigara ve başka alışkanlığı olmadığı halde)

demekki bu arkadaşımız fazla tarifeye girip çıkmadığı için konulara fazla vakıf olamamış,

Ayrıca makinist yazmasın diye arkadaşımız tepkide bulunuyor.
Şunu açık ve net bir şekilde ifade edelim:buraya koyacağınız hiç bir memur,bölgelerden Tren taleplerine ,isteklerine itiraz etmez,neden mi bana ne yazarım giden gitsin gitmezse gitmesin,veya adam yetişirse yetişsin,yetişmezse banane der.Neden mi memur olduğundan gelecek beklentisi vardır, Amiri ile kötü olup ta önünün kesilmesini istemez.

Makinisttin ise makinist ünvanından başka bir şey olamıyacağın dan ünvan beklentisi yoktur. (Bu  sadece makinist ünvanında vardır.Diğer ünvanların hepsinin yükselmesi için önleri açıktır.)

Ayrıca tatil  ve bayram günleri memuru nasıl getireceğiz,o bizi ilgilendirmez diyemeyiz çünkü  sonuçta bu iş makinistlerle direkt alakalı sorun her türlü yine bize yansıyacak.

Tarifeciler iş yerlerince seçilirken bazı kıstaslar aranır ,yoksa her önüne gelen, zaten tarifeci olamaz.
arkadaşımızın belirtiği gibi kincilik vs. bu tür şeylere zaten fırsat verilmez.

Belki şöyle denebilir başka arkadaşlar da yapsın denebilir,zeten bu tür istek ve önerilerde gayet makul önerilerdir.

Unutmayalım ki makinistlik  normal bir meslek değildir;
İki kişi evinde olmadığı zamandan fazla beraber olmakta.
huyları uymasada berader aynı ortamda kalmak zorundalar
eğer birinde bir hastalık varsa  bulaşma riski var ise de katlanmak zorunda,
sigara içiyorsa,diğer akkadaşı hasta dahi olsa çoğu zaman karşılıklı katlanılmak zorunda,

Bir arkadaşının evinde pişen yemeği ortaya çıkarıp beraber ortak olma,
hatta araları küs veya dargın dahi olabilmektedir.bunları çoğaltabiliriz.
Bunlar belki başka meslekler için bu ne böyle böyle şeyler mi olurmuş denebilir.
ancak bunlar hayatın acı gerçekleridir.yaşamıyan bilmez.

dolayısıyla bunları da ancak kendi arkadaşı yani bir makinist bilebilir bu anlamdada tarifedeki makinist'tin önemi büyüktür,yolda giderken kafası rahat ve huzurlu olması gerekir.  Yanındaki arkadaşının hem loko bilgisine hemde özel anlamda güvenmesi gerekir.Bütün tarifeciler bir trene yazarken acaba yazdığım bu kişiler sorunsuz bu treni götürebilir mi veya bunların ikisi yazdiklerı bu treni götürebilir mi veya bir zayıf kapasiteli ise yanına kumandası sağlam birini ayarlama,uykusu sağlam  birini yazma vs. gibi bütün bu tür ayrıntılara çok dikat eder yazdığı trende eğer bir şey olmuş ise , kendi kendini yer,keşke şunu yazsaydım veya şöyle yapsaydım gibi.

Sonuç olarak bu ve benzeri bilgileri ancak bir makinist olan anlayabilir..
 




  

Çevrimdışı milkeroz

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 169
Sayın Halil Yiğit yazınızda ki iyiniyeti anlıyorum ama ne yazık ki iyi niyet ne yazık ki her zaman iyi sonuç vermiyor...
Tabii ki tarife çok çok çok önemli bir iş düşünsenize tren personelinin kimle nereye ne zaman gideceğini dinlenmesini iznini ailesiyle geçireceği zamanı aybaşında alacağı maaşı (ve daha birçok şeyi) tarife belirliyor
Biz de tarifeyi depo şefi yapıyor tabii ki personel sıkıntısı olduğu için ekstra trenlere mümkün mertebe karşı koyuyor
Bir dönem tarifeyi makinistler yapmışdı da Allah o günleri geri göstermesin adam kayırmalar almış başını gitmişti.Allaha çok şükür kurtulduk.Tarifeye geçen makinist arkadaş ne yazık ki makinist olduğunu unutmak da ve kendinde bir amirlik vasfı görmektedir.Ama depo şefi sonuçta amir olduğu için nispeten personele karşı eşit mesafe de duruyor.Açıkçası ben depo şefine derdimi daha rahat anlatabiliyorum.
Bahsettiğiniz bilgileri de tarife yapan kişi zaten kısa bir süre içinde öğrenmekte ve dezavantajını avantaja çevirmektedir.
Ayrıca tarife depo şefinin görevleri arasında sayılabilir ama makinistin görevleri arasında tarifecilik yoktur...
Saygılarımla...
Tekerleğe kanat taktık...
Dağları deldik yardık...
Kendi özgücümüzle...
Yurdu rayla donattık.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Merhaba Arkadaşlarım;
Konuyu baştan beri izliyorum sonu nereye varacak diye bakıyorum. Bir yere varacağıda yok gibi gözüküyor. Her arkadaş kendince yorumunu yapmış. Konuya ben de dahil oldum. Ankara'da üniversiteye devam ettiğim yıllarda bende makinistler için tarife yaptım, makinist unvanımla. Tarifeden çok sayıda şikayet vardı, demard servis müdürüne beni önermiş. Teklif geldiğinde hemen kabul ettim. Kabul gerekçem haksızlıkları düzeltebilme imkanına kavuşacak olmamdandır. O kadar güzel tarife yaptım ki TCDD içinde ilk defa loko turnistlerini personele adaptasyonunu sağladım. İnsanlar 1 ay sonra bile nerede olacaklarını bilir hale gelmişlerdi. Aylık fazla çalışma süreleri 5-10 saatlik farklara düşürülmüştü. Hiç kimseye en ufak bir tolerans göstermiyordum. Herhangi bir nedenle trene gitmek istemeyen personel yerine depoya ihtiyata yazacağım paersoneli gönderiyor eksra kazanmasını sağlıyor bir nevi ödüllendiriyordum. İşin emir yönü ise açıktır. Makinist olmama rağmen bende arkadaşlarıma ve büyüklerime emir veriyor, gerektiğinde azarlıyordum da. Bir göreve ait yetkiyi kullanıyorsanız bunuda yapmak zorundasınız zaten. Yoksa 350 kişiyi idare edemezsiniz. İşimi o kadar güzel yapıyordum ki yıllar sonra beni o göreve getiren servis müdürümüz Kurtuluş ÖZKABA bey; benim o dönem yapmış olduğum iş ve uyguladığım yöntemin TCDD için bir devrim olduğunu söyledi (2005). Tabi onun bu söylemi beni fazlasıyla memnun etti.
Değerli arkadaşlarım;
Tarifeyi hangi unvandaki personelin yaptığı değildir önemli olan, kişinin hangi niyetlerle o görevi yaptığı ve uyguladığı yöntem önemlidir. Yöntemin sağlıklı olabilmesinin yegane şartı ise yapılabilir tren kabiliyeti ile personel için turnist uygulamaktır.
Saygı ve sevgilerimle
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı milkeroz

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 169
Doğru diyorsunuz Hocam ama siz iyi örneksiniz.Bizim depoda da iyi örnekler vardı ama üzülerek söylüyorum geneli kötü örneklerdi.Bu yüzden ben yine de makinistin tarife yapmasına karşıyım naçizane...
Saygılarımla...
Tekerleğe kanat taktık...
Dağları deldik yardık...
Kendi özgücümüzle...
Yurdu rayla donattık.

Çevrimdışı halil yigit

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 55
Konu  levent abinin tesbiti ile aydınlığa kavuştuğu kanaatindeyim.Mutlaka benim dediğim olacak deniyorsa o da ayrı bir olaydır,Burada amaç bağcıyı dövmek değilde üzüm yemekse,Arakadaşlara önerim buyrun bunu sizlerde yapın,belkide sizler daha iyi yaparsınız.

söylemekle bu tür işler olmuyor,bizzat yapmak gerekiyor,
ilgili arkadaşların bizzat tarifeyi yapmalarını öneriyorum.


« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2008 / 16:54 Gönderen: halil yigit »

Çevrimdışı makinist78

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
   Sayın Halil bey cevap yazdıgınız için tşk. ama olayı saptırmışsınız!!   
   1)Benim yazdıgım yazıda yıkıcılık oldugunu sanmıyorum
   2)Tarife yazan makinist arkadaşların trafik toplantısında çıkan tren talep sayısına hiç bir zaman itiraz etmedigini zaten görüyoruz. İstesede karşısındaki müdürlerimize karşı konuşamadıgını görüyoruz
   3)Tren sayısı=personel sayısı+makina durumu+hamule... Hangisine uyuluyor size sorayım?
   4)Hem ne demek makinistten başkası yazarsa (banane der,giderse gitsin ,önü kesilir diye tiraz etmez v.s yazmışsınız) orda duralım herkes verilen görevi layıkıyla yapmak zorunda kimsenin şahsi işi degil yazdıklarınıza bir anlam veremedim. Biz den nasıl yaptıgımız işin gerekenleri soruluyorsa herkesden sorulur.
   5)"Hem tatil ve bayramda memuru nasıl getirecegiz" yazmışsınız!!! ya biz makinist olarak memur degil miyiz? ;D ben nasıl geliyorsam oda gelecek.
   
   6)Benim yazdıgım konuyu tam okumadıgınız belli çünkü tarife yazan arkadaşların tarife yazmadıgı kalan 20 gün nasıl çalıştıklarını yazmıştım hiç deginmemişsiniz.
          Sayın halil bey sizin yazdıklarınıza ancak 3 gün sonra cevap yaza bildim çünkü  maalesef 3 gün dür yollardayım...
          Hani dedik ya muhterem arkadaşlar gibi evimizde yatamazsakta dışarıda yatmaya alıştık. 
          Bildigim kadar siz yeni başmakinist oldunuz eskidende tarife yazıyordunuz.   Sizi kırmak gibi bir niyetim olmadıgını belirteyim ama sadece soruyorum tarife yazdıgız dönem sizde sırayla yola gidiyordunuz ayda kaç gece dışarıda kalıyordunuz? kaç defa manevraya giriyordunuz? kaç gece tren yaptınız?
           Benim bu konuyau açarken niyetim bu haksızlıkları arkadaşlarla paylaşmaktı. saygılar...

Çevrimdışı makinist78

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
           Sayın hocam (Levent bey) sizi şahsen tanımam ama ilker arkadaş sizin iyi bir örnek oldugunuzu yazmış demek ki sizi tanıyor saygı duyuyorum...
          Siz 5-10 saatlik çalışma farklarından bahsediyorsunuz hocam duyuyoruz ve görüyoruz çalışma saatlari  başka iş yerlerinde de aynı yarı yarıya fark ediyor.
 Neden mi? onu da söyleyeyim her iş yerinde var  maddi açıklarını fazla yola gitmekle kapatmaya çalışan arkadaşlar var bu da tarifece biliniyor. İşte o arkadaşlara saat gözetmeksizin iş yaptırılıyor ve göz yumuluyor iş verirkende başkalarının hakkının gasp edildigi hiç düşünülmüyor. ama ay sonunda çalışma saatleri ortaya çıktıgında gerçekten arkadaşların bazılarının iki makinist kadar çalıştıgı görülüyor ...
            Hocam nerde herkes sizin yazdıgınız gibi keşke adil olsa.. teşekkürler 

Çevrimdışı tuncay18

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 97
Tarife makinist camiasında en  büyük sorun . dedikodu çok .falan şu treni geldi filan şu treni döndü birbirlerine model göstermeler bak ben bu kadar az çalıştım . tek çözüm turnis ama taviz vermeden   turnis uygulanırkende altyapının iyi olması gerekir Ankara da problem var kimisinde 24000 lik bröve var kimisinde yok elektrikli daha fazla sorun  mecburen brövesi olan adamın yanına yardımcı olarak yazılıyor o da yardımcı makinist turnisini etkiliyor

  Ankara dan 11 kişi 9500 loko brövesi ancak bir tane loko var bu yüzden turnise giremiyoruz  bu sorunları halletmek için bir çok kişinin gayretiyle düzelir inancındayım


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


LÜTFEN OKUYUNUZ!!! İŞ DAGILIMINDA (TARİFE) PERSONEL ARASINDAKİ HUZURSUZLUK Benzer Konular

LÜTFEN VAZGEÇİN
Yeter artık;Bir taraftan trenlerin neden tehir ettiğini araştırıyormuş ve çözüm arıyormuşsunuz gibi yapıyor diğer taraftan ise T... Devamı...

Gösterim: 5252 - Yanıt: 9 - Başlatan:leventdurusoy
NASIL MAKİNİST OLABİLİRİM LÜTFEN YARDIM EDİN???
Ben 11.inci sınıf makina bölümü öğrencisiyim liseden sonra yardımcı makinistlik kursları oluyormuş onlara nasıl girebilirim kpss... Devamı...

Gösterim: 14878 - Yanıt: 14 - Başlatan:ckumulga
TCDD İLE BELEDİYELER ARASINDAKİ HEMZEMİN GEÇİDİ KRİZİ BÜYÜYOR
Altı yılda 375 hemzemin geçit yapan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), faturayı belediyelere yolladı.Ancak 70 beled... Devamı...

Gösterim: 5017 - Yanıt: 3 - Başlatan:koncar52512
Yardım lütfen
TCDD sitesinde bir duyuru:"YOLCULARIMIZIN DİKKATİNEKIŞ SAATİ UYGULAMASINA GEÇİLECEĞİNDEN 28 EKİM 2012 PAZAR SAAT 04.00'DAN İTİBA... Devamı...

Gösterim: 2502 - Yanıt: 3 - Başlatan:mst
lütfen yardım edin??
merhabalar arkadaşlar ben 25 yaşındayım meslek lisesi makina alanından mezun sırf gurbet oldugu için koç holding bir şirketindek... Devamı...

Gösterim: 1811 - Yanıt: 1 - Başlatan:uguret