Gönderen Konu: Macaristan-Ukrayna Üzerinden Çin Yük Taşımacılığında On Kat Artış  (Okunma sayısı 205 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771


Rail Cargo Hungaria, Macaristan-Ukrayna sınırındaki Zahony aktarma istasyonundan ülkeye gelen Çin yük konteyner trenlerinde önemli bir artış olduğunu bildirdi. Şirketin yönetim kurulu başkanı Imre Kovacs, "2019'a kıyasla, Ağustos 2020'den itibaren trafik on kat artış yaşadı" dedi. 2019'da Zahony'ye aylık olarak gelen toplam dört intermodal trenden, sayı, her biri kırk ila elli konteyner taşıyan altı ila sekiz aylık intermodal trene ulaştı.


Zahony'deki gelişme, Macaristan'ın Yeni İpek Yolu için önemli bir Avrupa giriş noktası haline gelmesi gerektiğini gösteriyor. Özellikle artan trafik hacmiyle başa çıkma ve Malaszewicze / Brest gibi yoğun sınır geçişlerini hafifletme açısından, Macaristan oldukça güçlü bir oyuncuya dönüşebilir. Fényeslitke'deki East-West-Gate terminali gibi bölgedeki planlanan diğer yatırımlar da ülkenin büyüme rotasını kanıtlıyor.

Doğu-Batı Kapısı
Macaristan-Ukrayna sınır kapısı, Avrasya taşımacılığı için en çok seçilenler arasında değildi. Ancak Rail Cargo Hungaria ( RCH) rakamları artık durumun böyle olmadığını gösteriyor. Macaristan'daki East-West-Gate CEO'su Janos Talosi RailFreight Live ile yaptığı röportajda, Fényeslitke'deki yatırımın son yirmi yılda bir düşüş yaşadıktan sonra Macaristan'ın lojistik haritasındaki konumunu daha da belirleyeceğini açıkladı.

İntermodal olacak
Genel olarak, Macaristan'da demiryolu yük taşımacılığı rakamları 2020 yılında yüzde 7,5 arttı. Demiryolu hizmetlerine olan talep önemli ölçüde artarken, trafik hacimleri de arttı. En önemli artış, ülkenin intermodal sektöründe yaşandı. Macaristan intermodal pazarı neredeyse yüzde 2'lik bir artış kaydettiği için, rakamlar açısından belki değil, ancak ulaşımda verimlilik ve hız elde etme açısından.

Ülke şu anda altyapısına yoğun bir şekilde yatırım yapıyor. Bu tür gelişmeler göz önünde bulundurularak, intermodal trafik muhtemelen daha fazla artacaktır. Aynı zamanda, Doğu'ya ve Doğu'dan bir Avrupa kapısı olarak rolünü de üstlenecek. Anlaşılır bir şekilde, Macaristan ile ilgili beklentiler ve Avrasya taşımacılığındaki konumu hızla artıyor. Orada başka neler var? Yüksek ciro rakamlarının devam etmesi ve yatırımların tamamlanması gösterecektir.

Kaynak ve konuyla ilgili İngilizce röportaj: https://www.railfreight.com/railfreight/2021/01/27/tenfold-increase-for-eurasian-rail-freight-traffic-through-hungary/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771
Avrupa-Çin bağlantısında Polonya- Belarus-Rusya-Kazakistan-Çin güzergahı kullanılıyor. Artan trafikten, Polonya'da yaşanan tıkanıklığa alternatif olarak, tam da Avrupanın ortasına gelen, Macaristan-Ukrayna-Rusya bağlantısında ciddi artış var. Ayrıca, önceki haberde de belirtildiği gibi Macatistan, Ukrayna sınırındaki bir bölgeye Avrupa'nın en büyük lojistik merkezi kuruluyor. İki yıla kadar yamamlanacak bu merkezden sonra, bize de, "sizin altyapı uzun, gelin Bulgaristan-Romanya- Macaristan üzerinde sizi Çin'e bağlayalım" derler mi?

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter