Gönderen Konu: Maersk Japonya'yı İngiltere'ye Trans-Sibirya Üzerinden Bağladı  (Okunma sayısı 212 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771

Maersk'in Japonya ile İngiltere'yi birbirine bağlayan ilk blok treni 2 Mart'ta Felixstowe'a ulaştı. Kırk 40 fit konteyner taşıyan tren Ocak ayında Yokohama'dan ayrıldı ve Maersk'in AE19 servisinin bir parçası olarak Rusya üzerinden Trans-Sibirya rotasını kullandı.

Yeni blok tren, Maersk'in 2019'dan beri AE19'daki uzun ortağı olan demiryolu sağlayıcısı Modul ile işbirliği içinde işletiliyordu. Yeni tren hizmetiyle birlikte Maersk, artık AE19 üzerinden haftada üç sefer sunuyor ve çoğunlukla Kuzeydoğu Asya ile Kuzey Avrupa arasında mal taşıyor . Dahası, deniz taşımacılığı Covid-19 nedeniyle çok sayıda zorlukla karşılaştığı için Maersk, Japonya ile Avrupa arasındaki demiryolu sevkiyatlarının 2021'de genişlemeye devam edeceğine inanıyor.

Müşterilere odaklanın
Maersk'in Kuzey Doğu Asya Bölge Genel Müdürü Toru Nishiyama'nın da belirttiği gibi, her şey müşterilerin ihtiyaçlarına anında çözümler sunmakla ilgili. Japonya'daki müşteri tabanımıza AE19 gibi çözümler sunabilmek, Maersk'in birçok nakliye modunda getirebileceği olanakları temsil ediyor. Müşterilerimizin desteğini görmekten son derece memnunum ve bunu giderek daha fazla müşteri için bir seçim yapmak için sabırsızlanıyorum ”dedi.

Bunun dışında Maersk, otuz yıllık hareketsizliğin ardından yükselen bir eğilimi fark etmiş görünüyor. Nishiyama'ya göre otuz yıl önce Japonya'dan Avrupa'ya transit taşımalar, Trans-Sibirya rotasındaki en önemli konteyner akışlarından birini oluşturuyordu. Sonuç olarak ve pandeminin yardımıyla bu koridora olan talep yeniden büyüyor. AE19 aracılığıyla Maersk, Japonya ile Avrupa'yı yeniden bağlamayı ve kaybolan önemini yeniden tesis etmeyi hedefliyor.

AE19 genişliyor
Maersk'in AE19 hizmeti, Ağustos 2019'da Vostochniy ve St.Petersburg limanları arasında aylık bir yolculukla başladı. Daha sonra, 2020'nin dördüncü çeyreğinde, şirket aylık hizmetten iki haftalık hizmete geçti.

2021'in başında Maersk, fazladan haftalık bir hizmet eklediğini ve ilk kez yalnızca Japonya'dan gelen mallarla tam boyutlu bir konteyner trenini taşıdığını görüyor. Maersk Doğu Avrupa Başkanı Zsolt Katona, "Asya'dan Avrupa'ya Rusya üzerinden geçiş, Süveyş Kanalı üzerinden, Japonya gibi deniz yoluyla İngiltere'ye giden yollarda bile mal taşımacılığına gittikçe daha çekici bir alternatif haline geliyor" dedi.

Kaynak (ayrıca harita için): https://www.railfreight.com/railfreight/2021/03/04/maersk-connects-japan-to-uk-via-trans-siberian-route/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771
Daha önce Güney Kore, Trans-Sibirya üzerinden Avrupa'ya bağlanmıştı. Zaten Japonya'nın da bu hattı kullanmaması olmazdı. Rusya bu hat üzerinde ciddi çalışmalar yapmasaydı, bugün bu haberleri okuyamıyorduk. Strateji ve plana sadık çalışmanın tipik örneklerinden.
Bugünlerde ülkemiz, Gürcistan ve Azerbaycan üzerinden, Rusya ile drekt demiryolu taşımacılığı yapıyor. Bu bağlantı sayesinde, Güney Kore ve Japonya ile ticaret, çok uzak bir ihtimal olmasa gerek.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter