kurulacak sistemin temel prensibi şöyle; geçitten 750 metre her iki tarafına sinyal direği dikiliyor, bu sinyaller tren gelirken ,geçit bariyer kollarını tam olarak kapatmışsa yeşil oluyor. tren de geçitin kapalı olduğunu anlayıp normal seyrinde gidiyor, eğer kırmızı olursa tren durmuyor, dikkatli geçiyor geçiti. bu sinyalsiz bir bölgede normal karşılanabilir. benim itirazım sinyalli bölgede böyle bir sistemin, makinistler açısından algılamada hatalara sebeb olacağı, yeşili geçit için görecek ama sinyalin kırmızısını es geçerse, neler olacağını tahmin bile edemeyiz, düşünsenize geçit indiğinde hem sağındaki hem solundaki, sinyaller yeşil olacak. karşıdan gelen trenin gelişine göre yeşil olan bir sinyal, diğer taraftaki sinyalinde yeşil olmasından doğacak sakatlıklar. Bence fazla düşünülmeden alınmış bir karar ve sakıncalı.