Gönderen Konu: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.  (Okunma sayısı 4896 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

halilüstün

  • Ziyaretçi

  Senelerdir uygulanması gereken makinistlerin harici merkezlerde dinlenmesi olayına genel müdürlüğümüz sıkı bir şekilde el attı. Yalnız alt yapı yetesiz. Personel 8 saat çalışıp ara istasyonlarda nasıl istirahatini yapacak makinalarını kime teslim edecek? Alt yapı hazırlanmadan tedbirler alınmadan iş yapmaya kalkıyorlar. Makinist yetersiz. 2 günlük trenler 3. güne sarkınca ne makina nede personel kalıyor depoların elinde. Diğer trenler gecikmeli çalışıyor.
« Son Düzenleme: 28 Mart 2008 / 13:09 Gönderen: halilüstün »

Adk System Advertising


Çevrimdışı turk06

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 109
Ynt: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.
« Yanıtla #1 : 28 Mart 2008 / 23:20 »
Sevgili Halil Bey;

Yazdığınız mesajdan ne anlamam gerektiğini bildiriseniz sevineceğim.
Ne olmuş? makinistler ara istasyonda mı dinleneceklermiş? Genel Müdür böyle bir emir mi vermiş? Makinistler 3 günlük yola mı gidiyorlar? Alt yapıdan anlamamız gereken nedir? Bu konudaki tedbirler sizce ne olmalıdır, her istasyona yatakhane mi yapmalarını bekliyorsunuz?
SEvgili Halil Bey, çok sayıda bir iki satırlık mesaj atıyorsunuz ama inanın anlamakta güçlük çekiyorum. Hepsi de bilmece gibi. Biz sizin aklınızdan geçeni ancak yazdıklarınızla anlayabiliriz. Bunun için de önce konuyu özetler mahiyette açıklamanız, sorunu göstermeniz, sonrada size yakışan bir şeklide çözüm önerisi sunmanız gerekmez mi?
Hoşçakalın dostum.

loko

  • Ziyaretçi
Ynt: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.
« Yanıtla #2 : 02 Nisan 2008 / 11:04 »
Sevgili Halil Bey;

Yazdığınız mesajdan ne anlamam gerektiğini bildiriseniz sevineceğim.
Ne olmuş? makinistler ara istasyonda mı dinleneceklermiş? Genel Müdür böyle bir emir mi vermiş? Makinistler 3 günlük yola mı gidiyorlar? Alt yapıdan anlamamız gereken nedir? Bu konudaki tedbirler sizce ne olmalıdır, her istasyona yatakhane mi yapmalarını bekliyorsunuz?
SEvgili Halil Bey, çok sayıda bir iki satırlık mesaj atıyorsunuz ama inanın anlamakta güçlük çekiyorum. Hepsi de bilmece gibi. Biz sizin aklınızdan geçeni ancak yazdıklarınızla anlayabiliriz. Bunun için de önce konuyu özetler mahiyette açıklamanız, sorunu göstermeniz, sonrada size yakışan bir şeklide çözüm önerisi sunmanız gerekmez mi?
Hoşçakalın dostum.
Depocu olduğum için Halil bey'i anlıyorum. Siz hangi servistesiniz bilmem ama anlaşılmayacak bir şey yok. Faal personel olsanız sizde anlardınız. Saygılarımla.

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.
« Yanıtla #3 : 17 Nisan 2008 / 20:39 »
değerli arkadaşlar konunun özü.personelin fazla çalıştırılması.ancak bunun için yatakhanelerin yetersiz olması,trenlerin uzun mesafe gitmesi falan çok önemli değil.burada en önemli sorun personel yetersizliğidir.bir başlık altında sevgili levent abimiz makina adedine göre düşen personel sayısının ne kadar olması gerektiğini ve türkiyede ne kadar olduğunu çok güzel izah etmişti. ancak bizde yetersiz olduğu içinde personel tren üzerinde kaç tane yatakhane ve merkezi geçerek treni istirahatinden fedakarlık yaptırılmak suretiyle temin eder.oysaki personel sayısı yeterli olsada dönebileceği en kısa mesafeden dönse bu sorun ortadan kendiliğinden kalkacaktır.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı halil yigit

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 55
Ynt: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.
« Yanıtla #4 : 22 Nisan 2008 / 19:43 »
Çıkış noktasından sonra belli bir saat veya hedefe varınca istirahat ediliyor buda askeri  8 saat dir.
orada makinist arkadaşlar ne yer ne içer ortamları nedir sıhhi midir,eğer hasta olanlar var ise,veya bulaşıcı bir hastalık taşıyor ise aynı yastık veya yatakta yatan insanlara bulaşma riski nedir veya olabilirmi vs..
bunlarıda geçtik
ozaman şöyle diyelim makinistler neden yakhanelerde yatsınlar veya istirahat istesinler.peki ne yapalım trenlerin hızını artırıp.livre üzerinden trenleri götürelim veya %20 ilave ile (tehir) trenlerin hedefine varmasını planlayalım.

kim yapacak,esas mesele aslında burada yatıyor hep atladığımız ve hiç görmek istemediğimiz,
bu nedenle başka başka şeyler ürettiğimiz şeyler.evet esas mesele trafiği idare edenlerde neden trenleri vaktinde gitmesini sağlayamazlar,
bunun çözümünü bulmaları gerekmektedir.

Aslında çok basit,bildik şeyler ama.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.
« Yanıtla #5 : 26 Nisan 2008 / 00:17 »
Merhaba Arkadaşlar;
Sevgili Halil Yiğit kardeşim işin püf noktasını yazmış, bundan sonraki yorumlarımızı bu konu üzerinde yoğunlaşarak yazmalıyız, tabi çözüm üreteceksek. Püf nokta PLANLAMA'dır
TCDD haritasını önünüze aldığınızda depo bulunan merkezleri göz ucuyla bir inceleyen. Ortalama her 200 km'de bir depo merkezi olduğunu göreceksiniz. Bunun bazı ististanaları da vardır tabiiki. Kavşak noktaları yada seyir süresinin kısalığına sebep olacak yaklaşımlar burada dikkate alınmıştır.
Konuyu mevcut durumu dikkate alarak çözemezsiniz. Çözüm için ilk yapılması gereken (benim açıklamalarım cer personeline yöneliktir.) Makinist personelin kaç saat çalıştırılacağının belirlenmesidir. Lokomotif personelini sıfır mesai ile çalıştıramazsınız. Bu ekonomik bir yaklaşım olmaz. Lokomotif personelinin çalışma süresi aylık 240-260 saat üzerinden düşünülmelidir. Hizmetin 24 saat aralıksız sürdüğü tüm işlerde bu genel bir kuraldır. Bu konu bile ayrıca tartışılabilir. Aynı zamanda fazla mesai ücretinin ne olması gerektiği de burada önem kazanır.
İkinci husus ise her iş merkezine kabiliyeti oranında tren ve lokomotif dağıtmaktır. Bu da ince bir işçilik gerektirir. Mevcut duruma göre başarı şansınız az ise personelin nakil yoluyla kaydırılmasını da gerektirebilir.
Son olarak da gerek lokomotif, gerekse personel için turnist planları yapmak ve bunun uygulanmasını sağlamaktır.
Sevgi ve saygıyla
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı depocu

  • Üye
  • **
  • İleti: 26
Ynt: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.
« Yanıtla #6 : 26 Nisan 2008 / 15:21 »
Sevgili Halil Bey;

Yazdığınız mesajdan ne anlamam gerektiğini bildiriseniz sevineceğim.
Ne olmuş? makinistler ara istasyonda mı dinleneceklermiş? Genel Müdür böyle bir emir mi vermiş? Makinistler 3 günlük yola mı gidiyorlar? Alt yapıdan anlamamız gereken nedir? Bu konudaki tedbirler sizce ne olmalıdır, her istasyona yatakhane mi yapmalarını bekliyorsunuz?
SEvgili Halil Bey, çok sayıda bir iki satırlık mesaj atıyorsunuz ama inanın anlamakta güçlük çekiyorum. Hepsi de bilmece gibi. Biz sizin aklınızdan geçeni ancak yazdıklarınızla anlayabiliriz. Bunun için de önce konuyu özetler mahiyette açıklamanız, sorunu göstermeniz, sonrada size yakışan bir şeklide çözüm önerisi sunmanız gerekmez mi?
Hoşçakalın dostum.
    Sizin Halil Beyle ne alıp veremediğiniz var bilemiyorum ama siz bu kurumda çalışmadığınızı veya çalışırken kafanızı kuma gömdüğünüzü sanıyorum. Yazılan mesajda anlaşılmayacak bir şey yok. Çok güzel bir noktaya değinmiş. Saygılarımla.

Çevrimdışı makinist78

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
Ynt: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.
« Yanıtla #7 : 26 Nisan 2008 / 18:44 »
      Degerli demiryolcu arkadaşlarım  neden sorunların çözümünü makinistlerin harici merkezde yatırılmasında arıyorsunuz anlamadım!!!       Genel müdürlüğün eve dönüş projesi ne oldu?  Zaten evimize ailemize uzaktık daha da uzaklaştık.          Gittigimiz yerde uzun saatler merkezimize dönmek için ya makina yada hamule yada sıra bekler olduk. Bence bizleri evimizde yatırmanın yollarını arayın.  Ailemize zaman ayıramadıgımız için artık kopukluk yaşar olduk çouklarımız ile bibirimizi tanıyamaz hale geldik.

Çevrimdışı turk06

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 109
Ynt: MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ.
« Yanıtla #8 : 27 Nisan 2008 / 00:06 »
Sevgili Halil Bey;

Yazdığınız mesajdan ne anlamam gerektiğini bildiriseniz sevineceğim.
Ne olmuş? makinistler ara istasyonda mı dinleneceklermiş? Genel Müdür böyle bir emir mi vermiş? Makinistler 3 günlük yola mı gidiyorlar? Alt yapıdan anlamamız gereken nedir? Bu konudaki tedbirler sizce ne olmalıdır, her istasyona yatakhane mi yapmalarını bekliyorsunuz?
SEvgili Halil Bey, çok sayıda bir iki satırlık mesaj atıyorsunuz ama inanın anlamakta güçlük çekiyorum. Hepsi de bilmece gibi. Biz sizin aklınızdan geçeni ancak yazdıklarınızla anlayabiliriz. Bunun için de önce konuyu özetler mahiyette açıklamanız, sorunu göstermeniz, sonrada size yakışan bir şeklide çözüm önerisi sunmanız gerekmez mi?
Hoşçakalın dostum.
    Sizin Halil Beyle ne alıp veremediğiniz var bilemiyorum ama siz bu kurumda çalışmadığınızı veya çalışırken kafanızı kuma gömdüğünüzü sanıyorum. Yazılan mesajda anlaşılmayacak bir şey yok. Çok güzel bir noktaya değinmiş. Saygılarımla.
Değerli dostlarım, sevgili demiryolcu arkadaşlarım;
Öncelikle belirtmeliiyim ki benim ne Halil Beyle ne de bir başkası ile alıp veremediğim olmaz. Ben demiryolcuyum, demiryolunu seviyorum, demiryoluna emek veren tüm demiryolu emekçilerini de seviyorum. Ben alıntı yaptığım yazıyı yazdığım dönemlerde3 sevgili Halil dostum, ifade ettiğim gibi bir iki satırlık yazılar yazıyor ve anlaşılması zor ifadeler kullanıyordu. Ben kendisine; Halil bey yazılarınızda çok imla hatası var lütfen düzeltin şeklinde bir cevap yazamam, benden büyük ise ayıp etmiş olurum. Bu nedenle bende ; yazılarınızdan bir şey anlayamıyorum şeklinde yazı yazdım. Buradaki amacım Halil Beyin konuyu açmasını sağlamak ve faal görevde olmayan diğer demiryolcularında konuları anlamasını sağlayacak netlikte yazılar yazmasını sağlamaktı. Bunu da sağladığımı düşünüyorum. Çünkü (her ne kadar Halil Bey yazdığım bu yazıya içerlemiş olsa da bu tarihten sonraki yazılarında daha açıklayıcı ve net ifadeler kullanmak suretiyle bir iki satırlık mesajlardan vaz geçmiş, daha doyurucu cevaplar yazmıştır.
Eve dönüş projesinin ne olduğunu ben size açıklayayım. Diğer tüm projeler gibi rafa kaldırıldı. Şimdiki geçer akçe günü kurtarma projesidir.
Hoşçakalın


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


MAKİNİSTLERİN HARİCİ MERKEZLERDE DİNLENMESİ. Benzer Konular

MAKİNİSTLER İÇİN TREN SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Değerli Demiryolcu arkadaşlarım , makinistlerin yararlanması amacıyla emekli olmadan önce hazırlamış olduğum "tren sürüş teknikl... Devamı...

Gösterim: 2846 - Yanıt: 2 - Başlatan:leventdurusoy
MAKİNİSTLERİN İSTİRAHAT SORUNLARI
ARKADAŞLAR BUNDAN BELKİ 1 KAÇ AY ÖNCE DLE GETİRMİŞTİM BU SORUN KALKMADIKÇA BU GİBİ KAZALAR HEP OLACAK YORGUNLUK VE DİKKATSİZLİK ... Devamı...

Gösterim: 2709 - Yanıt: 3 - Başlatan:cufcuf
MAKİNİSTLERİN 8 SAAT DİNLENME MECBURİYETLERİ
arkadaşlar sağlam bir bilgiye ihtiyaç duymaktayım. bildiğiniz gibi makinistlere loko üzerinde çalışma süresi getirildi. örneğin ... Devamı...

Gösterim: 2594 - Yanıt: 1 - Başlatan:toshiba
Lojistik Merkezlerde Hayal Kırıklığı
İlgili haber linktedir. https://tr.railturkey.org/2019/05/13/lojistik-merkez-husrani/ Devamı...

Gösterim: 1265 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli