Gönderen Konu: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ  (Okunma sayısı 7746 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

koncar52512

  • Ziyaretçi
MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« : 07 Eylül 2009 / 19:12 »

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım yüklenici firmaların zarar etmesine rağmen projenin tamamlanacağını ve 2013 yılı sonunda hizmete gireceğini söyledi.



Yıldırım, ekonomik krize rağmen başta Marmaray olmak üzere yatırımların tüm hızıyla devam ettiğini belirterek, "Krizin ilacı yatırım" açıklamasını yaptı.

Marmaray Projesi'nde bugün önemli bir aşamaya geçildi. Ayrılıkçeşme'de başlayan tünel kazı çalışmaları tamamlandı ve delme makineleri Üsküdar Meydanı'na ulaştı. Bundan sonra TBM denilen tünel delme makinesi 780 metre daha mesafe kat ederek Boğaz'daki tüp geçitlere ulaşacak. Boğaz'ın altında yapımı tamamlanan tüp tünellerden ilki Mart 2010'da kara tüneli ile birleştirilecek. Diğer tünel de Mayıs 2010'da denizdeki tünelle birleştirilecek.

TBM makinesinin son aşama çalışması nedeniyle Üsküdar Meydanı'nda denizin 30 metre altındaki şantiye alanında düzenlenen törene katılan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray Projesi ile ilgili son gelişmeler hakkında bilgi verdi. Asrın projesi Marmaray'ın adım adım hayata geçirildiğini anlatan Binali Yıldırım, İstanbul, Türkiye ve dünya için çok önemli projenin zorluklara rağmen tamamlanacağını dile getirdi. Yıldırım, yüklenici firmaların zarar etmelerine rağmen projeyi devam ettirdiklerini belirterek, "Artık bu para kazanmanın ötesine geçti. Bu Türkiye için bir prestij projesidir." dedi.

Bakan Yıldırım konuşmasının ardından TBM makinesine binerek tünel kazım çalışmasını başlattı. Ardından diğer TBM makinesinin kazacağı ikinci tünel çıkışında incelemelerde bulundu. Burada basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Bakan Yıldırım projenin 2013 yılında tamamlanacağını açıkladı. Arkeolojik buluntular nedeniyle projenin geciktiğini anımsatan Yıldırım, "İstanbul için hayati öneme sahip bu projeyi gerçekleştirirken diğer yandan da İstanbul'un tarihin kültürel zenginliklerini gün ışığına çıkarmayı çok önemsiyoruz. Hatta öylesine önemsedik ki bu projenin 4 yıl gecikme pahasına bile olsa bu konuda hiçbir fedakarlıktan kaçınmadık. Çalışmalarımızı ilgili kurullarla, müzeler müdürlüğü ve arkeologlarla yakın bir temas halinde sürdürdük. Böylece tarihi anlamda kültürel anlamda ortaya çıkarılması gereken ne var hemen hemen gerçekleştirdik. Bu anlamda projenin önünde bir engel kalmadı. Yenikapı'dan bir kaç ay sonra Sirkeci istikametinde tünel kazma çalışmalarını tamamlayacak. 2 bin 250 metrelik bölüm kısa sürede tamamlanacaktır. Böylece proje adım adım tamamlanma aşamasına ulaşacak." şeklinde konuştu.

4 YILLIK GECİKME VAR

Yaşanan gecikmenin ardından projenin ne zaman tamamlanacağına ilişkin bir soru üzerine Bakan Yıldırım, "Böylesine büyük bir projede sürekli tarih verip yanılmak istemiyoruz. Çünkü ummadığımız bir durumla karşılaşabiliriz. Ama hedefimiz 13,5 kilometrelik tünelin tamamının 2012 yılı sonunda tamamlanması, mümkün olursa daha önce bitirilmesidir. Projenin tamamının da 2013 yılı sonunda bitirilmesini hedefliyoruz. Bütün şartlar elverdiği takdirde. Beklenmedik bir olay yaşanırsa ne yazık kı proje gecikebilir. Ama bundan sonra projenin gecikmemesi için yüklenici firma ve biz daha fazla gayret göstereceğiz." açıklamasını yaptı.

4 yıllık gecikme nedeniyle yüklenici firmaların zarar etmesi ile ilgili yöneltilen bir soruya ise Bakan Yıldırım, "Proje büyük. Her şey baştan hesaplandığı gibi gitmiyor. Bazı konular zaman uzadıkça maliyetler de artıyor. Dünyada yaşanan kriz ve fiyatlarda ortaya çıkan değişimler projeye yansıtılması gerekiyor." şeklinde yanıt verdi.

"Kriz Marmaray'ı vurdu' denilebilir mi?" şeklindeki soruya ise Bakan Yıldırım şöyle yanıt verdi: "Hayır, kriz Marmaray'ı vurmaz. Vursa işler biterdi. İşler durmadı. Aksine biz krizde yatırımları daha da artırıyoruz. Çünkü işsizliğe çare iç piyasanın canlanmasına çare altyapıların daha da hızlanmasıdır. Bugün Türkiye'de 3 bin 500 noktada şantiyede yol yapımı, havaalanı yapımı var, balıkçı barınağı yapımı var. Her yerde çalışma var. 500 bine yakın insan çalışıyor binlerce esnaf bu projelerden ekmek yiyor. Bu yüzden krizin ilacı yatırım diyoruz. Yatırımları hız kesmeden devam ediyoruz. Marmaray da bunlardan biri. Benim demek istediğim şudur: Böylesine büyük, uzun süreli bir projede zaman zaman değişiklikler olabilir. Fiyatlar artabiliyor. Sözleşme gereği yapılması gereken yapılacak. İşin sonunda proje tamamlanacak. Yüklenicilerin ayakta kalmasını temin edeceğiz. Projeyi tamamlamak bizim için en önemli önceliğimizdir. "

Bakan Yıldırım üçüncü köprü ile ilgili soruya ise yanıt vermeyeceğini dile getirdi. Ancak Bakan Yıldırım bu konuyla ile ilgili herkesin konuşmasına gerek olmadığını, "Kimsenin üzerine vazife değil. Bizim üzerimize vazife. Biz ne söylersek o olur. Diğerleri boş." dedi.

Törende konuşan Japon yüklenici firma TAISEI Yönetim Kurulu Başkanı Kanju Hayama, bu projenin en kısa sürede tamamlanması için ellerinden gelen gayreti sergilediklerini söyledi. Konuşmasına Türkçe başlayan Hayama yine Türkçe "Çök teşekkür ederim" diye son verdi.

BİN KONUT YAPILABİLİRDİ

Üsküdar Meydanı'nda yürütülen inşaat çalışması yerin 30 metre altında gerçekleştiriliyor. Denize bitişik yapılan bu istasyonun dünyada benzeri çok yok. 10 katlı apartman yüksekliğinde 3 futbol sahası büyüklüğündeki alan için kullanılan beton ve demirlerle her biri 10 katlı 25 bloktan oluşan bin konut yapılabilirdi. İnşaat tamamlandığında Marmaray'ın en önemli istasyonlarından biri haline gelecek Üsküdar İstasyonu'nun üstü çok katlı alışveriş ve eğlence merkezi olarak planlandı.

Kaynak:Zaman.com.tr

Adk System Advertising


Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« Yanıtla #1 : 07 Eylül 2009 / 22:31 »
hayırlı olsun.inşallah yeni engellerle karşılaşılmazda.bir an önce türkiye marmarayına kavuşur.
saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı makinist_28

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« Yanıtla #2 : 07 Eylül 2009 / 23:21 »
valla bu yandaş medyanın iktidar pohpohlayan şişirme haberlerine pek güven olmaz

pamuk ovada devrilen hızlandırılmış trenide japonyadaki gercek hızlı trenlerden çok övmedilermi zamanında?millete yutturmadılarmı? :P
www.bagimsizyorum.com
www.forum.erdalsarizeybek.com
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR...

koncar52512

  • Ziyaretçi
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« Yanıtla #3 : 08 Eylül 2009 / 17:38 »
Bu haber dün onlarca haber sitelerinde yayınlandı.Ayrıca makinist28'in deyimiyle yandaş olan ve yandaş olmayan medyada da çıktı.Yani olay "yandaş" medyanın pohpohlayan haberi değildir..Açınız bakınız istediğiniz haber sitesine,gazetelere,yada tv haber arşivlerine..Burada yüz yıllık bir projeden bahsediyoruz,asrın projesinden bahsediyoruz lütfen biraz daha hassas yaklaşırsak etik açısından iyi olur düşüncesindeyim...En azından böylesine büyük bir projeyi sulandırmamış oluruz...
Ayrıca tek isteğimiz de projenin daha çok geçikmeden biran önce sonuçlanmasıdır..Ülkemize hayırlı olsun..
Saygılarımla..

Çevrimdışı makinist_28

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« Yanıtla #4 : 08 Eylül 2009 / 22:45 »
üstadım

bir demiryolu aşıgı

ve istanbulda yaşayan ve raylı sistem eksikliği ihmali yüzünden hergün trafikte saatler harcayan sinirleri bozulan biri olarak

fazlasıyla hassasım bu konulara merak etmeyiniz...

siyaset yapmak istemiyorum ancak bugün ülkemizdeki hal zaten akıl irade ve vicdan  sahipleri tarafından malumdur...

 dogrudur tüm gazeteler yazmış olabilir ama inşallah bir an önce biter
www.bagimsizyorum.com
www.forum.erdalsarizeybek.com
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR...

koncar52512

  • Ziyaretçi
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« Yanıtla #5 : 09 Eylül 2009 / 00:53 »
Doğrudur üstadım sıkıntı olmadan olmuyor..Ne derler bilirsiniz malum;cefayı çekmeyen,sefanın kadrini bilmez ..
Ben sizin çektiğiniz sıkıntıdan dolayı mutlu değilim aksine sizin kadar bende rahatsız olurum.Demek istediğim sıkıntının sonunda güzel şeyler olacak,sadece biraz sabır. ;) İstanbul gibi koca bir şehirde malumunuz öyle rahat rahat çalışma yapılamıyor.O yüzden sıkıntınızı ve stresinizi anlıyorum ve allah size yardımcı olsun diyorum..
Saygılarımla...
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2009 / 01:00 Gönderen: koncar52512/ Mustafa ERASLAN »

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ / OCC SİSTEMİ
« Yanıtla #6 : 24 Ocak 2013 / 01:08 »
:)

Marmaray büyük bir proje..

Çok da önemli bir proje,

Öyle ki yapımında kullanılan 'inşaat teknikleri' zaten önemliydi..

Kazılarda çıkan arkeolojik eserler, buluntular sadece inşaat sektörü açısından değil Arkeoloji bilimi açısından da önemli hale getirdi...

En tanınmış belgesel kanalları NatGeo ve Discovery Channel daha bitmeden belgesel haline getirip yayınladılar..

Emeği geçen herkese teşekkürler...

Ama sadece o kadar!

Bunca önemli olması, maliyetini, planlarını, günümüz ve yakın gelecek ihtiyaçlarını karşılama ölçülerini eleştirilmez kılmıyor!

'Hele bir bitsin bakalım, ne olduğu, olacağı ortaya çıksın hele' diye bekleyenler içinde ben de varım!

Avrupayı Asya'ya bağlıyoruz deyip kasılanlar var!

Gece yarısından sonra yük taşımacılığına açacağız diyenler de!

Metro diyenini de duydum, banliyö diyenini de!

3ncü hattan anahat treni çalışacak diyor aşağıdaki haber!

Gönül, bunca uzun süren, bunca zahmetli, bunca pahalı bir projede teknik ayrıntıların bilimsel yöntemlerle saptanmış olmasını umut ediyor!

Aşağıda bağlantısını verdiğim haberde farklı tarihler var!

Benim Sayın Sümerli'ye ya da bilen varsa bilen arkadaşlara sorum o.

Haberi bizim anlayabileceğimiz kadar basitleştirebilir misiniz?

Açılıştan sonra devreye girmesi neden?

Gözümüzden kaçan ayrıntılar var mı?

Saygıyla,

...

Bağlantı : http://www.rayturk.net/marmaray-da-occ-sistemi-kurulumu-1-mayis-ta-bitecek.html


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1812
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« Yanıtla #7 : 24 Ocak 2013 / 10:39 »
Tünel ve bağlantıları tamamlandı. Fakat, banliyö hatlarının modernizasyon işlemi devam ediyor. Bu sebeple, tamamlanan kısımda deneme sürüşlerinin yapılması ve bu sürüşlerin ardından hizmete açılması planlanıyor. Kısaca, Halkalı-Gebze arasındaki hat, kısım kısım hizmete açılacak. Tabi deneme sürüşlerinin yapılması, akabinde, belli bir süre sonra, o kısmın  hizmete açılması ve bu sırada trenlerin güvenli çalışması için sinyalizasyon sistemi gerekiyor. Bu sebepten, açılacak kısma, geçici olarak sinyalizasyon sistemi kuruluyor. 1 Mayısta tamamlanacak olan bu. Sonra, deneme sürüşleri başlıyor. Bu sürüşler, proje aşamasında öngörülemeyen sorunları göstermede oldukça faydalı. Bu da tamamlandıktan sonra, hattın bu kısmı 29 Ekim'de hizmete açılıyor. Tabi bu hattan, ileride hızlı tren de geçeceği için, Avrupa genelinde yaygınlaşmaya başlayan ve bizdeki hızlı tren sisteminde de kullanılan ERTMS/ETCS (forumumuzda bu sinyalizasyon sistemi ile ilgili bilgilendirme yazısı mevcuttur) sinyalizasyon sisteminin kurulması gerekiyor. Bu sistemin sağlıklı olarak kurulması için de, hattın tamamının veya çok büyük bir bölümünün hazır olması gerekiyor. Bu sistemin kurulmaya başlanması için verilen tarih 20 Eylül 2014. Ayrıca bu sisteme ait yönetim merkezi binası ve bina içi ekipmanları da, Gebze'ye 16 Aralık 2013'te kurulacak.


Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« Yanıtla #8 : 24 Ocak 2013 / 11:02 »
Teşekkürler Sayın Sümerli,

Bölüm bölüm devreye girmesini, teknik nedenlerini vb. anladım. Ben anladıysam herkes anlamıştır diye düşünüyorum :)

Sesli düşünüp, düşündüğümü yazarsam;

1. Gebze-Halkalı arası metro mu, İzban tarzı banliyö mü çalışacak?
2. 29 ekim'de açılacağı ilan edilen Ankara-İstanbul YHT'inin duruş istasyonu belli mi? Anadolu yakası, Sirkeci, neresi?
3. Teknik standartlar ve yeterlilikler açısından yük trenleri bu hatlarda çalıştırılabilir mi?
4. Konvansiyonel treni hızlandırarak Hızlı Tren getirdiğini söyleyen zihniyetin bu pahalı ve işlev açısından çok değerli yatırıma verebileceği olası zararlar var mı?

Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler.

Saygıyla,

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1812
Ynt: MARMARAY'DA 2013 MÜJDESİ
« Yanıtla #9 : 24 Ocak 2013 / 11:37 »
:) Rica ederim Sayın Göçebe,


:) Estağfurullah, herkes her şeyi tek şekilde anlayamaz, bu gayet doğal.


1- Gebze-Halkalı arası çalışacak, İZBAN benzeri banliyö. Fakat, burada, gerek sinyalizasyon, gerekse araç yapısı bakımından, metro kadar seri ve hızlı çalışabilecek bir sistem olacak. Metro olarak da ifade edilse bile, özellikle tünel hattını başka trenler de kullanacağı için litaratüre uygun olarak, metro denilemiyor.


2- YHT duruşunun Avrupa tarafında Gebze netlik kazandı. Diğer yerler ve için henüz tam net bir şey söylemek mümkün değil. Sirkeci ve Haydarpaşa garlarının akıbetinin de ne olacağı belli değil. :(


3- Yük trenlerinin tüneli kullanıp kullanamayacağı konusu her nedense, tünel inşaatı bittikten sonra netlik kazandı. Yük trenleri 30-40km/saat hızla tünelden geçebilecek deniliyor. Fakat, yanlış anımsamıyorsam, dünyada, benim bildiğim dalma batırma şeklinde yapılan tünel tekniğine sahip hatlarda yük trenleri işlemiyor. Tabi yanlış hatırlıyor olabilirim. Bu hattı kullanacak yük trenlerinin de teknik şartları çok sıkı olacak düşüncesindeyim. Burası benim içinde önemli bir soru işareti.


4- Tabi ki var. Özellikle, tüneli kullanacak yük trenlerinin teknik şartnamelerinin üzerinde titizlikle durulması gerekiyor. Taşınacak yükün niteliği, trenin uzunluğu, lokomotif/vagon ağırlıkları, lokomotif/vagonların boji ve tekerlek yapısı gibi pek çok teknik detayın, tünel geçişi için hazırlanması gerek. Buna en güzel örnek, İngiltereyi deniz altından Fransa'ya bağlayan Manş Tüneli örneğidir. Bu tüneli kullanacak trenlerin teknik şartnameleri çok sıkıdır ve bu sebeple tünel geçiş sertifikası alabilen trenler tüneli kullanabiliyor. Tabi taşınacak yüklerin niteliği de önemli. Kaldı ki, Manş tüneli, bizdeki gibi daldırma tünel olmayıp, deniz tabanının altına kazılan bir tüneldir.  Tabi en önemli fark, Manş Tüneli 38km'dir. Bizde sadece batırılan tünel kısmı 1,4km'dir. Buna bağlantı sağlayacak delinerek açılan tünellerin toplam uzunluğu yaklaşık 10km'dir.


Ben teşekkür ederim. :)


Saygılarımla.

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter