Gönderen Konu: Ömer Bey, ya bu ne derece doğru?  (Okunma sayısı 1496 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ömer Bey, ya bu ne derece doğru?
« : 05 Temmuz 2017 / 00:30 »

Tren taşımacılığının ticari omurgasını yük taşımacılığının oluşturduğunu konuya ilgi duyanlar zaten biliyor. Yatırım kararı verenlerin de bu basit ve temel gerçeği bildiği kesin! Bu bilgiye rağmen, yük taşımacılığına öncelik vermek yerine hala YHT israrını sürdürenlerin niyetlerinden kuşku duymamak mümkün değil! Konuya kafa yoranlara, yoracaklara malzeme vermemek için olsa gerek, nedense projelerin ihale bedelleriyle, kesinleşmiş maliyet rakamları kamuoyuna hiç açıklanmıyor!

Hoş, nerede yaşadığımızı hepimiz biliyoruz, yüklenicinin ticari zarar olarak üstlenmesi gereken tünel çökme zararının kendisine ödendiğini dert edinmiştik, öğreniyoruz ki, aynı yüklenicinin, hani şu 'milletin orasına koyacağız' diyen yüklenicinin 400 küsur milyonluk vergi borcu affedilmiş! Böyle bir ortamda, bizim yatırımlarda verimlilik ve olabilirlik (fizibilite) tartışmaları açmamız ne kadar naif, ne kadar safça kalıyor değil mi?

Bir başka yazıda Ömer Bey'e resmi açıklamaya (BTK'nın haziran sonunda devreye alınacağı haberine) inanalım mı diye sormuştuk, temmuz ayındayız, henüz açılmış bir şey yok! Umarız sayın bakan çok kolaylıkla gerçekleşebilecek terslikleri, gecikmeleri gözönüne alarak, bu türden aceleci açıklamalar, erkenci tarih vermelerden vazgeçer. Kamuoyunun, o da eğer var ise, bu türden erkenci tarihlere değil, er ya da geç, ama verilmiş tarihte gerçekleşen açılışlara ihtiyacı var! Naçizane önerimiz budur bu konuda.

Ömer Beye şimdi sorduğumuz ise, kendisinin çok yakından takip ettiği uluslararası koridorun bizi ilgilendiren bölümüyle ilgili yabancı uzmanın yaptığı açıklamaların ne denli gerçeği yansıttığıyla ilgili! Çünkü, ülkemizden geçecek koridorla ilgili çok olumlu düşünceler dile getiriyor.

Ne dersiniz Ömer bey, Savelyev'in dedikleri ne derece doğru?

Bilgi için peşinen teşekkür ederim.

...

Yeni İpekyolu Türkiye’yi büyütecek!


Türk-Rus parlamentolar arası dostluk grubu başkan Yardımcısı Savelyev, “’Türkiye bu projeyle(Yeni İpekyolu ile) pazarını ve ihracat hacmini önemli ölçüde büyütecek. Zira bu ulaşım koridoru Türkiye ile Çin arasındaki nakliye süresini 10 güne kadar kısaltacak”

Rusya’nın başkenti Moskova’da 29-30 Haziran tarihlerinde siyaset ve iş dünyası temsilcileriyle analist ve bilim insanlarını bir araya getiren 2. Primakov Okumaları Forumu gerçekleştirildi. Forum için 20 ülkeden 45 önde gelen uzman Moskova’ya gitti. Türk-Rus Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkan Yardımcısı Dmitriy Savelyev, Moskova’daki Primakov Okumaları Forumu’nun ayrıntıları ile ilgili Sputnik’in sorularını yanıtladı.

KUŞAK VE YOL İNİSİYATİFİ(YENİ İPEK YOLU) YENİ BİR KÜRESELLEŞME MODELİ

İpek Yolu’nun yeniden canlandırılmasını hedefleyen Kuşak ve Yol Forumu ile ilgili konuşan Savelyev “Çin’in Kuşak ve Yol İnisiyatifi, ekonomik anlamda olduğu gibi jeopolitik açıdan da önemli. Zira bu proje, Batı ile Doğu arasında sert bir karşıtlık döneminde ortaya çıktı. Çin, cepheleşme yerine ülkeler arasındaki ekonomik ilişkileri arttıracak bir ulaşım entegrasyonunu öneriyor. ‘İpek Yolu’ küreselleşme için kaynak ve pazarlara serbestçe erişim sağlamaya yönelik yeni bir küreselleşme modeli” dedi.

İPEK YOLU KISA VE YENİ ALTERNATİF YOLLAR SUNUYOR

Savelyev, Kuşak ve Yol projesinin faydalarıyla da ilgili “Bugün Çin’den Avrupa’ya giden yüklerin çoğu deniz yoluyla taşınıyor, bu da çok zaman alıyor. Sözgelimi herhangi bir yük St. Petersburg’a deniz üzerinden 30-40 günde ulaşıyor. ‘İpek Yolu’nun hayata geçirilmesi Çin ile Avrupa arasında yeni ticaret kanalları ve ulaşım koridorları oluşturulmasını sağlayacak. Herhangi bir hükümet değişikliği, savaş veya tarife tartışmasında alternatif güzergâhlar kullanılabilir. Proje ekonomide 21 trilyon dolar değerinde bir artış hacmine, nüfusun yüzde 65’ini, enerji kaynaklarının yüzde 75’ini ve dünya GSYİH’inin yüzde 40’ını kapsayan bir bölgede yeni istihdam alanları oluşturup refah düzeyinin artmasına neden olacak” bilgisini verdi.

ÇİN’DEN TÜRKİYE’YE YÜK TAŞIMACILIĞI DAHA HIZLI VE KÂRLI HÂLE GELECEK

“Azerbaycan’a, projede önemli bir rol oynaması mı teklif ediliyor?” sorusuna yanıt veren Savelyev, “Başta proje için İran, Irak ve Suriye’den Akdeniz’e giden bir güzergâh söz konusuydu. Ancak bölgedeki savaş nedeniyle bu güzergâhtan vazgeçilmek zorunda kalındı. Hazar Denizi, Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye üzerinden geçecek güzergâh daha fazla gelecek vaat ediyor. Azerbaycan’ın Hazar Denizi kıyısında 25 milyon ton kargo ve 1 milyon konteyner kapasiteli büyük bir liman inşa ediliyor. Bakü- Tiflis-Kars demiryolunun inşasının tamamlanmasıyla Çin’den Türkiye’ye yük taşımacılığı daha hızlı ve kârlı hâle gelecek. Azerbaycan bir kez daha ticaret yollarının kesişimi olma yönündeki tarihi namını bir kez daha doğruluyor” yorumunda bulundu.

TÜRKİYE İLE ÇİN ARASINDAKİ NAKLİYE SÜRESİ10 GÜNE DÜŞECEK

Türkiye’nin projedeki rolüne değinen Savelyev, “Türkiye bu proje ile pazarını ve ihracat hacmini önemli ölçüde büyütecek. Zira bu ulaşım koridoru Türkiye ile Çin arasındaki nakliye süresini 10 güne kadar kısaltacak. Ayrıca Türkiye böylece ulaşım, enerji ve altyapı projeleri alanında büyük yatırımları çekebilecek. Yalnızca birkaç yılda İstanbul Boğazı’nda bir demiryolu ve köprü inşa edildi. Bugün Türkiye, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu inşası projesinde yer alıyor, bu da Ankara’nın İpek Yolu projesinin inşasına yönelik ilgisini gösteriyor” dedi.

kaynak:sputnik, aktaran: rayhaber

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1777
Ynt: Ömer Bey, ya bu ne derece doğru?
« Yanıtla #1 : 19 Temmuz 2017 / 19:00 »
Cevap biraz geç olsa da durumu kısaca anlatmaya çalışayım.  :)
2010 yılında, yani Suriye olayları başlamadan önce forumumuz da paylaştığım bir haberde, İran'ın uzun vadede Irak üzerinden Suriye Lazkiye limanına ve oradan da, Akdenize demiryoluyla bağlanacağından bahsediliyordu (http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/iranin-uzun-vadede-iraksuriye-uzerinden-akdenize-acilmasinda-ilk-adim-atildi-t2038.0.html;msg9123#msg9123). Bu haberde bahsedilen ve hem Irak'da, hem de Suriye'deki olayla sebebiyle gerçekleşemeyen proje bu.
 Hazar bölgesinin ve Çin'in, yük trafiği açısından Akdeniz'e açılması önemli. İran-Irak-Suriye projesi gerçekleşseydi, yeni tamamlanan Kazakistan-Türkmenistan-İran hattı üzerinden sadece demiryoluyla yükler Akdeniz'e ulaştırılacak, Türkmenistan'dan İran'a giderken ray açıklığı farkından, dolayı burada kısa bir bekleme (vagon-boji değişimi) yaşanacaktı.
Türkiye üzerinden Akdeniz'e ulaşmada, hem Hazar denizini gemiyle geçme, hem de Türkiye'ye gelince ray açıklığı farkından dolayı iki sefer  bekleme durumu yaşandığında süre uzayabilir, maliyet de artabilir. Tabi bunun hesapları yapılmıştır. Önemli olan ülkemizin hem liman (en yakın Mersin limanı), hem de demiryolu ve lojistik altyapı olarak buna ne kadar hazırlıklı ve istekli olduğumuzdur. Konya-Ankara hızlı tren hattını yaklaşık 2,5 senede bitirdik diye övünen yöneticilerimiz, Temeli 2007'de Gürcistan'da, 2008'de Türkiye'de atılan, 75km'si ülkemizde 29km'si Gürcistan'da olan, elektrifikasyonu olmayan, tek hatlı(proje çift hat olarak yapılsa da sonradan tek hatta düşürüldü), ülkemizin hazar ve buradan Kafkaslar ve Çin'e bağlanmada çok önemli olan toplam 104km'lik hattın, sudan bahanelerle halen bitirilmemesi, "isteklilik" yönünde bende şüphe uyandırmaktadır.


Saygılarımla



Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter