Gönderen Konu: Perondaki Yolcuların Güvenliği İçin Otomatik Kapı Sistemleri  (Okunma sayısı 4147 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Çeşitli Avrupa ülkelerinde metrolarda kullanılan bir sistem, yavaş yavaş, başta hızlı trenlerin kullanıldığı istasyonlar için de adapte edilmeye çalışılıyor. Bu sistem, aşağıdaki resimlerde görüldüğü gibi, bir kapı sistemi. Fakat sistemin arkasındaki teknoloji, dışarıdan görüldüğü gibi basit değil. Öncelikle tren istasyona her gelişinde, neredeyse santimi santimine aynı yerde durmak zorunda. Bunun için, sinyalizyasyona bazı ilaveler yapılması gerekiyor. İstasyon giriş ve çıkışlarında, rayların üzerine ek balisler yerleştiriliyor.  İstasyona giren tren, bu balisler sayesinde yavaşlatılıyor. Belirli bir hızda perona yanaşan tren İstasyon çıkışına doğru olan balis tarafından durduruluyor. Kısacası durma işlemi tamamıyla otomatik yapılıyor. Metro araçları tek tip olduğu için, durma mesafesi aşağı yukarı belli. Burada araştırılan konu ise, farklı araçlardaki farklı durma mesafesi. İstasyona yanaşan trenin özelliği daha önceden giriş tarafındaki bir balis tarafından belirlenip, sinyalizyasyon sistemindeki program sayesinde tren, peronlara doğru bir hızla yaklaştırılıyor. Ayrıca kayar kapılar geniş tutuluyor. Nedeni ise, vagonlardaki, kapı mesafelerinin farklı olması. Aynı zamanda yolcu iniş ve binişlerinde de kolaylık sağlamakta. Kayar kapılardan sonra da peronda bir miktar boşluk bırakılmaktadır. Tren perona gelip, durduğu zaman tren kapılarıyla birlikte  eşzamanlı olarak perondaki kayar kapılar açılmaktadır. Burada da istasyonda bulunan sinyalizyasyon sisteminin rolü büyüktür.
Bu sayede, yolcuların raya düşmesi ya da gereksiz yere raylara inmesiyle olacak olası kazalar engellenmiştir. Sistemin doğmasındaki anafikir, katener değilde, üçüncü raydan elektrik temin eden metro taşıtlarında, peronda bekleyen yolcu güvenliğinin sağlanmasıdır. Fakat, özellikle hızlı tren hatlarında artan yolcu ve tren trafiği gözönünde tutularak, bu sistemin hızlı tren hatlarında da kullanılması için araştırmalar yapılmaktadır.
Saygılarımla.




 

 
 
« Son Düzenleme: 30 Mart 2012 / 09:01 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Yukarıda bahsettiğim konunun, Dünya genelindeki bazı uygulamalarının fotoğraflarını aşağıda gönderiyorum. Fotoğrafların ait olduğu yerler; Londra (İngiltere), Şangay (Çin) ve Kopenhag (Danimarka).
Saygılarımla.












« Son Düzenleme: 11 Temmuz 2011 / 09:27 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Değerli Arkadaşlarım,
Konuyla ilgili olarak, Japon hızlı tren istasyonundan örnek bir video yu sizlerle paylaşıyorum.
Video da, perondaki bariyerler göze çarpmaktadır. Bu bariyerlerde, tren kapılarının mesafesi kadar, aralıklar bulunmaktadır. Bariyer kapılarının olduğu bölgelerde sarı kabartmalı çizgiler daha kalındır. Bu, hem kapıların olduğu bölgenin daha rahat farkedilmesi hemde görme engelliler için kapının olduğu bölgeyi göstermeye yaramaktadır. Bu sistem sayesinde, büyük ölçüde yolcu veya eşyanın yanlışlıkla raya düşmesi engellenmektedir.
Trenin perona yanaşması ve her seferinde aynı noktada durması, istasyona yaklaşmada kullanılan hassas sinyalizyasyon tarafından kontrol edilmektedir.
Saygılarımla.

Video: http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=437

« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2009 / 12:22 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Perondaki Yolcuların Güvenliği İçin Otomatik Kapı Sistemleri Benzer Konular

Bakım/Onarım Yapan Yol Personelinin Güvenliği İçin Uyarı Sistemleri (Video)
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Almanya, İsviçre ve Fransa'da bakım/onarım yapan yol personeline "tren geliyor" uyarısını yapan ve ... Devamı...

Gösterim: 3997 - Yanıt: 3 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Son Dakika Yolcuları ve Kuralsız TCDD
Son Dakika Yolcuları ve Kuralsız TCDD Uçaklarda  yurtiçi uçuşlar için 1 saat önce yurt dışı için 2 saat önce hava alanında olma ... Devamı...

Gösterim: 3339 - Yanıt: 3 - Başlatan:trenren
Amerika'da Hemzemin Geçit Güvenliği İçin Akıllı Ulaşım Sistemleri Uygulamaları
Merhaba Değerli Arkadaşlarım,Hemzemin geçitlerin yoğunlu ve paralelinde gelen güvenlik sorunlarını, en sık yaşayan ülkelerin bir... Devamı...

Gösterim: 4977 - Yanıt: 3 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Engelli Demiryolu Yolcularının Dikkatine

Gösterim: 1890 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
TCDDden İşitme Engelli Yolcular İçin, Görüntülü Görüşme Merkezi
TCDD, İşitme Engelli Yolcular için görüntülü görüşme Merkezi Hafta İçi  08:00 - 23:00 17:30 Hafta Sonu 09:00 - 17:30arasında hiz... Devamı...

Gösterim: 2960 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ