Gönderen Konu: Plansızlık, Öngörüsüzlük :(  (Okunma sayısı 385 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1013
Plansızlık, Öngörüsüzlük :(
« : 25 Ocak 2017 / 22:12 »

Aşağıda bir haber..

Haber Bursaray'ın daha etkin çalışması için halihazırda kullanılan 3 yazılımın teke indirilmesi gerektiğinden, bunun maliyetinin de 45 milyon Avro olduğundan söz ediyor :(

Haberin ayrıntısında 40 kilometreyi bulan kabloların yeniden çekilmesi gerektiğinden söz ediliyor!

Haberde Belediye Başkan Raylı Sistem Danışmanının verdiği bilgiler kullanılmış.

Verilen bilgiler üzerinde düşünülmemiş, sorulabilecek sorular sorulmamış!

Örneğin;

1. Bu nasıl bir sistemdir ki, her şirketin ayrı yazılım kullanmasına, bunun gerektirdiği ayrı altyapı (kablo-monitor vb.) kullanmasına izin verilmiş? (2nci ve sonraki aşama ihalelerde varolan altyapıyla uyum şartı konulabilirdi! )

2. 40 km kablo varolan 3 sistemin toplam kablo uzunluğu değil mi?

3. Öyleyse varolan 3 set kablodan birinin yeni sistemde kullanılması neden düşünülmüüyor?

4. Ya da, kablolar eskidi, yıprandı, modası geçti diyelim, fiber kablo ile bir yandan kablo ağırlığını azaltırken diğer yandan kapasitesi neden artırılmıyor?

5. Neden 3 ayrı kablo düzeneğinin toplamı olan 40 km, yeni döşenmesi gereken kablonun toplam uzunluğuymuş gibi sunuluyor? Yapılan açıklamaya göre yeni kablonun toplam uzunluğunun 40 km'nin üçte biri uzunluk olması gerekmiyor mu?

6. Muhalif belediyelere yerli olma şartını adeta dayatan iktidarın belediyesi, neden yerli yazılımdan söz etmiyor?

7. Eğer ediyorsa, tüm kamu kurumlarına TL şartı dayatılırken, ihale bedeli neden 45 Milyon Avro?

Sorular daha da artırılabilir, ama yerel gazeteci bu soruları sormazsa, 'laf ola beri gele' açıklamalarla yetinmek zorunda bırakılırız :(

Saygıyla,
...

Bursaray’da 4 farklı vagonu çalıştıran ve 3 ayrı şirketin 3 farklı ekrandan izlenen yazılımını teke indirme maliyeti 45 milyon Euro!

Tartışmaya bile gerek yok: Bursa ulaşımının omurgası Bursaray’dır. Ulaşım için çok önemli olan proje, kentin olanakları ölçüsünde etaplar halinde büyüyor. Büyürken de bazı sorunlar ortaya çıkıyor.

Nitekim…
Raylarda 4 farklı araç olduğunu, fakat sistemi kendi vagonuna göre kuran firmanın hazırladığı yazılımla farklı araçların uyuşmadığını, bu nedenle sık sık sorunlar yaşandığını 19 Ocak 2017 günü bu sütunlarda dile getirdik.

Bunun üzerine…
Büyükşehir Belediye Başkanı Raylı Sistemler Danışmanı Taha Aydın aradı ve çok çarpıcı bilgiler verdi.
Söze…
“Sistemde 4 farklı aracın olduğu doğrudur” diye başlayıp, ortak sürüş sistemi olduğunu vurguladı ve şunu söyledi:
“Bursaray’da 3 ayrı şirketin yazılımı var. Bu programlar birbirlerine köprüyle bağlı. Yani, 3 ekranda sistem kontrolü yapılabiliyor, tek ekranda görülemiyor.”
Bunun yansımasını şöyle açıkladı:
“Metroda araçlar arası süreyi 3 dakikaya indirebiliyoruz, fakat elimizde yeterli araç olduğu halde 2 dakikaya inemiyoruz.”
Şurası çok önemli:
“3 yazılımın ve ekranların birleştirilmesi lazım. Fakat tek ekran için yazılımı yenileyip 40 kilometreyi bulan kabloların tümünü yeniden çekmek gerekiyor. Bunun da 45 milyon Euro maliyeti var.”
Ardından…
“Yapılırsa elbette çok iyi olur, fakat acil görmüyoruz” dedi ve şunu da ekledi:
“Bursaray’ın şu anki kapasitesi 3 dakikada bir araç geçmesine yetiyor, ama ileride yetmez ve 2 dakikaya inmesi gerekir. O dönem gelene kadar da bütçe ayırıp yazılımı yenilenebilir.”

kaynak : http://www.ahmeteminyilmaz.com/2017/01/bursarayda-4-farkli-vagonu-calistiran-ve-3-ayri-sirketin-3-farkli-ekrandan-izlenen-yazilimini-teke-indirme-maliyeti-45-milyon-euro/




Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Plansızlık, Öngörüsüzlük :( Benzer Konular

Ulaştırma Plansızlığı
 Hep konuştuğumuz, dert yandığımız bir konuya, plansızlığa değinmiş hocam...Paylaşmak istedim...Mümtaz hocayı bilirsiniz, bilmey... Devamı...

Gösterim: 3080 - Yanıt: 10 - Başlatan:Göçebe (chomez)