Demiryolcuyuz.biz

Kurumsal Öneriler => Trenlerin Sevk ve İdaresi Konusu ile ilgili önerileriniz. => Konuyu başlatan: netcommand - 20 Ocak 2016 / 20:36

Başlık: MAKİNİST UYARI SİSTEMİ
Gönderen: netcommand - 20 Ocak 2016 / 20:36
Sinyalizasyon sisteminin kurulu olduğu bir bölgede, makinist uyarı sistemi diye bir sistemi kurmayı düşünen büyüklerimi, bir kez daha düşünmeye davet ediyorum haddim olmayarak. birincisi sinyalli bir bölgede makinist uyarı sisteminin vereceği yeşil bildirimi, sinyal yeşil olarak algıladım diyerek olacak karambolleri, ikincisi sinyallerin istenirse geçit bilgisine bağlı yeşil olma programı zaten var iken(kullanmıyoruz),  ayrı bir sinyal dikmenin mantığını.....
Ayrıca gerçekten bilmiyorum bilen varsa öğrenmek isterim, makinist uyarı sistemi UİC normlarında olan bir uygulamamı?
Başlık: Ynt: MAKİNİST UYARI SİSTEMİ
Gönderen: feyzullah - 24 Ocak 2016 / 10:52
trafik sistemi gibi hayati bir konuda herkes bir yerinden bir şey çıkarırsa sonuçları vahim olur.
ertms/etcs yapın illa güvenlik istiyorsanız
Başlık: Ynt: MAKİNİST UYARI SİSTEMİ
Gönderen: Ömer Tolga Sümerli - 24 Ocak 2016 / 15:10
Kurulacak sistemle ilgili biraz detay varsa, yurt dışı bilgi bulabilirim veya bildiğim sistemlerden örnek verebilirim.

Başlık: Ynt: MAKİNİST UYARI SİSTEMİ
Gönderen: netcommand - 24 Ocak 2016 / 20:18
kurulacak sistemin temel prensibi şöyle; geçitten 750 metre her iki tarafına sinyal direği dikiliyor, bu sinyaller tren gelirken ,geçit bariyer kollarını tam olarak kapatmışsa yeşil oluyor. tren de geçitin kapalı olduğunu anlayıp normal seyrinde gidiyor, eğer kırmızı olursa tren durmuyor, dikkatli geçiyor geçiti. bu sinyalsiz bir bölgede normal karşılanabilir. benim itirazım sinyalli bölgede böyle bir sistemin, makinistler açısından algılamada hatalara sebeb olacağı, yeşili geçit için görecek ama sinyalin kırmızısını es geçerse, neler olacağını tahmin bile edemeyiz, düşünsenize geçit indiğinde hem sağındaki hem solundaki, sinyaller yeşil olacak. karşıdan gelen trenin gelişine göre yeşil olan bir sinyal, diğer taraftaki sinyalinde yeşil olmasından doğacak sakatlıklar. Bence fazla düşünülmeden alınmış bir karar ve sakıncalı.
Başlık: Ynt: MAKİNİST UYARI SİSTEMİ
Gönderen: Ömer Tolga Sümerli - 25 Ocak 2016 / 15:22
Bildiğim kadarıyla böyle bir sistem yok. Hatta bugün biraz daha göz gezdirdim pek bir şey bulamadım. İlginç bir yaklaşım olmuş. Hemzemin geçitleri azaltmaktan daha ucuz bir yol olarak görülmüş olabilir. Fakat bahsettiğiniz gibi sorunları da var.
Hemzemin geçitlerde geçiş üstünlüğü her zaman trenlere aittir. Diyelim ki yoğun karayolu trafiği olan bir geçitte, briyer kapanmadı ve bu sistem sayesinde tren geçide yaklaşınca durdu. Sonra ne olacak? Tren raç trafiğinin geçmesini mi bekleyecek? Sefer saatleri, livre uygulaması vs. ne olacak?
Dünyada uygulanan sistem, bariyerlerin sık aralıklarla periyodik kontrol ve bakımı şeklinde olur. Bariyerle ilgili sorunlar için hemzemin geçit uyarı sisytemlerine acil durum telefonu yazılır. Sorun gören herhangi bir kişi ücretsiz olarak bu hattı arayarak bilgi verir. Bazı yerlerde bariyer arızalarında merkezi sinyalizasyon üzerinden merkeze uyarı verir. Bu uzaktan kontrol ve bilgi sistemidir.
Dünyadaki uygulamalarda, hemzemin geçitlere yaklaşmada, makiniste düşen tek görev uzun uzun düdük çalmaktır.




Saygılarımla.