Güncel > Demiryolu Taşımacılığı

Raykent Lojistik - İşini Bilen Bir Firma

(1/1)

Muhammed GEMCİ:
Facebook aracılığı ile tanıştığım, işletmelerde verimi ve doğayı önde tutan bir firma Raykent. Özellikle TCDD'nin yaptığı büyük bir hata olan küçük araçları bünyesine katıyor, modernize ediyor, küçük araç konusunda kendisi de Ar-Ge faaliyetleri gerçekleştiriyor, ülkemizde ilklere imza atıyor; kısacası ülkemizde demiryolculuğa yeni soluklar getiriyor. Aşağıdaki yazı ve resimlerin tamamı firmanın sitesinden alıntıdır:


--- Alıntı ---RAYKENT LOJİSTİK Verdiği hizmetlerle özel nitelikli işleri veya Türkiye’deki bazı ilkleri başarı ile yürüten Raykent Lojistik 1996 yılından 2006 yılı başına kadar inşaat sektöründeki ticari faaliyetlerini başarı ile yürütmüştür. 2006 yılı başında faaliyet konularını ve ortaklık yapısını yeniden belirlemiş ve son şeklini almıştır.Şirketin şimdiki faaliyet konularını üç ana başlık altında toplamak mümkündür. Bunlar; demiryolu hizmetleri,karayolu hizmetleri ve Lojistik Üs olarak belirlenebilir.
--- Alıntı sonu ---


--- Alıntı ---Demiryolu Hizmetleri
    TCDD işletmeleri Türkiye deki özelleştirme akımına “hizmetlerinin özelleştirilmesi” şekliyle katılmıştır. Bu çerçevede “sahibine ait vagon” statüsünü oluşturmuş ve taşıma işinde kendi vagonunu kullanan firmalara bazı indirimler uygulamıştır. Aynı tarz indirimler yakın zamanda lokomotifler içinde uygulanacak ve “özel tren” statüleri oluşturulacaktır.  Raykentin bazı ilkleri yaşamış olması, onun konusunda tecrübeli olmasını da beraberinde getirmiştir. Edinilen tecrübeler bu sektörde yapılması gerekenleri gündeme getirmiş ve yine bazı ilkler bu sayede Raykent tarafından hayata geçirilmiştir.

Raykent'in demiryolu konusundaki oluşumlarını dört ana başlık altında toplamak mümkündür. Bu başlıklar Lokomotif, Lokotraktör,Vagon ve Lojistik hizmetler olarak adlandırılabilir.

1 -  LOKOMOTİF KİRALAMA HİZMETLERİ ( KİRALIK LOKOMOTİF ) : Raykent'in şu an itibarı ile dört adet lokomotifi mevcuttur. Bu lokomotifleri kiraya vermek suretiyle müşterilerine hizmet vermektedir. Kiralama şekli, müşterin istekleri doğrultusunda şekillendirilmektedir. Lokomotif kiralama işlemi başlangıçta pahalı gibi görünse bile, lokomotifin bedeli, V.U.K çerçevesinde sağlanacak avantajlar, çalıştırmadan kaynaklanan yasal zorunluluklar, işin devamlılığının sağlanması, personel istihdamı ve bakım - tamir giderleri göz önüne alındığında kiralamanın en uygun yöntem olduğu ortaya çıkmaktadır.  Raykent bu konudaki ilk ve tek firma olup lokomotif sayısını artırmak sureti ile konusunda büyümeyi hedeflemiştir.

2 - LOKOTRAKTÖR ( RAYTRAK) KİRALAMA HİZMETLERİ : Mevcut demiryolu piyasasında görülen eksiklerden birisi küçük çaplı manevra işlerini yapabilecek araç eksiklikleridir. Tahmil tahliye noktalarında veya bazı iltisak hatlarında vagon hareketleri, ilkel ve güvenli olmayan yöntemlerle bazı iş makinelerinin vagonları hareket ettirmesi ile yapılmaktadır. Vagonu harakat ettirmek çok kolaydır ancak durdurmak özel yöntemleri ve araçları gerektirir. Raykent'in oluşturduğu bu araçlar hem vagona zarar vermeden hemde güvenli duruş sağlayabilecek şekilde dizayn edilmekte olup, yükleme ve boşaltma noktalarında  işlerin hızlanmasını ve sefer sayılarının artmasını sağlamaktadır. Raykent  oluşturduğu lokotraktörleri kiraya vererek çalıştırdığı gibi aynı zamanda  müşteri isteğine bağlı olarak satabilmektedir.

3 - VAGON : Raykent'in vagon parkında 15 adet UCS tipi silobas vagonu ve 5 adet Smmns-w tipi platform vagonu mevcuttur. 15 adet silobas vagonla dökme çimento taşımakta ve vagon üzerinden direkt siloya  çimentoyu boşaltabilmektedir. Bu tarz vagon Türkiyede Raykent den başka hiç bir fimada veya kuruluşta yoktur. 5 adet platform vagon ise iş makineleri taşıyabilecek şekilde şasesi güçlendirilmiş vagonlardır. Bu vagonlar yol yapım işinde şantiye sahalarında kullanılabilecek vagonlardır. Raykent her iki tip vagonunu yapabilecekleri uygun işlerde çalıştırmaktadır.

4 - LOJİSTİK HİZMETLER : Raykent Polatlı Beylikköprü istasyonu yakınındaki iltisak hattı ve 25 dönümlük sahası ile demiryolunda yer hizmetlerini yapmaktadır.Karayolu demiryolu bağlantılarını oluşturmakta ve tahmil tahliye işlemlerini gerçekleştirmektedir. Polatlı OSB de bulunan bazı firmaların taşımalarını demiryoluna yönelmesini sağlamış olup gelen talepler doğrultusunda kendini geliştirmektedir. Saha içinde yükleme boşaltmaya ilişkin araç ve ekipmanlar mevcut olup her geçen gün kapasitenin artırılması için adımlar atılmaktadır. 

Demiryolu Bağlantılı Karayolu Taşıma Hizmetlerinin Organizasyonları:

Sahibine ait vagonların çoğunluğu konteynır tipi vagonlardan oluşmaktadır. Firmalar TCDD ’nın alt yapı eksikliğini, karayolu bağlantılarını da kullanarak konteynırlarla yapmakta ve kapıdan kapıya taşımayı gerçekleştirmektedirler. Bu çerçevede demiryolu taşımasına ilave karayolu taşıma işlemleri de gerekmektedir. Raykent buna benzer taşımaları bir bütün olarak mütalâ etmekte ve taşıma fizibilitesi oluşturarak müşterinin tercihlerine sunmaktadır. Sunulan tercihlerin içinde taşınanı konteynırdan aktarmak veya konteynırı bütünüyle taşımak gibi alternatifler olabileceği gibi, müşterinin yüküne göre konteynır seçimi dahi düşünülmekte ve alternatifler oluşturulmaktadır. Raykent oluşturduğu taşıma tercihlerinde projenin işleyişini kendisi yapabileceği gibi, müşterinin isteğine bağlı olarak müşterinin tercihi doğrultusunda şekillendirebilmektedir. Raykent'in hedefi de Ülkemizin ulaştırma hedefinde olduğu gibi mevcut taşıma  ağırlığımızı demiryoluna kaydırmaktır.Bu hedefe bağlı olarak Raykent sahip olduğu lojistik saha imkanlarını karayolu- demiryolu yada tersi şeklinde kullanmaktadır.

Demiryolu parlayan yıldızdır. Demiryoluna yapılacak her yatırım, her hizmet ülke ekonomisinin ve bazı politikaların değişmesini ve ticari kazançları beraberinde getirecektir

Unutulmamalıdır ki: önümüzdeki 25 yıllık dilimde dünya taşıma sektöründeki ağırlık demiryoluna kayacaktır. Çünkü AKARYAKITA BAĞLI OLMAYAN YEGANE TAŞIMA SİSTEMİ DEMİRYOLUNDADIR.
--- Alıntı sonu ---

Firmanın sahip olduğu bazı araçların resimleri;

Modernize DH3610, 600hp gücünde:








Modernize LDH70001, 960hp gücünde:



Cummins KTA38 modernize motoru görmektesiniz.


Lokomotif YHT hattında görev yapmış olduğundan dolayı lokoyu YHT ile ve YHT'ye malzeme taşırken görüyoruz.






Sanırsam firmanın icadı olan Loko Traktör(RayTrak) aracı. Temel kullanım amacı basit manevra işleri, personel ve küçük boyutta malzeme sevkiyatı:







RayTrak liman manevrasında. Resmin sol tarafındaki ray yapısının ne olduğunu anlayamadım, bilen birileri açıklasa çok iyi olacak.


Firmanın sahip olduğu UCS tipi çimento vagonları:





Burada vagona yükleme işlemi yapılıyor.


Yüklemesi tamamlanan vagonlar DE22057 ile yola çıkmaya hazırlanıyor.


Son olarak ise firmanın sahip olduğu smmns-w tipi platform vagonlar:







Raykent Lojistik 2006 yılından beri demiryolunda faaliyet gösteriyor. Demiryollarının özelleşmesi sonrasında firmanın lokomotif alanında yaptığı çalışmalar özelleştirmelerin beklemediğimiz ama yüzümüzü gülderen bir neticesi oldu. İnşallah hep böyle güzel neticeler olur, korktuğumuz başımıza gelmez ve yanıldığımızı kabul ederiz. :D
Esen kalınız...

Akifff:
Muhammed, araştırma çok güzel eline sağlık,

Biraz katkım olsun, güncel resimler paylaşmak istedim :))


Mak DH 3610 TTK Zonguldak


LDH70-002 Tüpraş Kırıkkale


LDH70-001  Raykent Polatlı Lojistik Merkezi


LDH70-001


LDH70-001 ve LDH70-002 Tüpraş Kırıkkale


LDH125-314


Raytrak-001 Eryaman Metro


Raytrak-001


Mak 3610 Eryaman Metro


LDH70-004


LDH45-186


Mak 3610 Çayyolu Metro


Raytrak 001 Çayyolu Metro

Akifff:
""RayTrak liman manevrasında. Resmin sol tarafındaki ray yapısının ne olduğunu anlayamadım, bilen birileri açıklasa çok iyi olacak.""

Orası Samsun Limanı ve Kavkaz Demiryolu Feri Hattı. Rus vagonları gemi ile gelir ve o ray sistemlerinde ilerler, ilerisinde boji değişim yeri var, rus bojisi değişir ve bizim yola uygun olan bojiler takılır. Vagonlar bu şekilde Rusya'dan yurt içine yük taşırlar.

Navigasyon

[0] Mesajlar

Tam sürüme git
Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek