Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Kazakistan'dan İran üzerinden Türkiye'ye geçen ilk tren seferi şimdiden transit geçiyor. Kazakistan'ın Pavlodar kentinden bir hafta önce hareket eden tren, Türkmenistan'dan geçtikten sonra 19 Haziran'da İran'ın Tahran kentine ulaştı. Pilot tren, Orta Koridor'a giden bu alternatif rotayı kullanan birçok trenin ilki olabileceğinden, bu tarihi bir hizmet olabilir.

Hizmet, KTZ Express JSC tarafından organize ediliyor ve yolculuğunu tamamlamak için 12 güne ihtiyacı olacak. 48 adet 20 fitlik konteynerden oluşan tren, nihai varış noktasına ulaşana kadar toplam 6.336 kilometre yol kat edecek.


Çeşitlendirme ancak sınırlı

"Bugün Kazakistan'dan bir hafta önce hareket eden konteyner trenini karşıladık. Sonra Türkiye'ye gidecek. Kazakistan Devlet Başkanı Kasym-Jomart Tokayev, trenin Tahran'daki karşılama töreninde yaptığı konuşmada, zorlu jeopolitik koşullar göz önüne alındığında bu önemli bir olay" dedi.

Dahası, Kazak medyası, İran güzergahının gelişimini överek, bu güzergahı, transit güzergahlar ve alternatifleri söz konusu olduğunda Kazakistan'ın çeşitlendirme sürecinin başlangıç ​​noktası olarak nitelendirdi.


İran üzerinden ilk Kazakistan-Türkiye treni, Avrasya demiryoluna nasıl yardımcı olabilir?
20-06-2022 tarihinde 12:17 tarihinde yayınlandı
Kazakistan'dan İran üzerinden Türkiye'ye geçen ilk tren seferi şimdiden transit geçiyor. Kazakistan'ın Pavlodar kentinden bir hafta önce hareket eden tren, Türkmenistan'dan geçtikten sonra 19 Haziran'da İran'ın Tahran kentine ulaştı. Pilot tren, Orta Koridor'a giden bu alternatif rotayı kullanan birçok trenin ilki olabileceğinden, bu tarihi bir hizmet olabilir.


Hizmet, KTZ Express JSC tarafından organize ediliyor ve yolculuğunu tamamlamak için 12 güne ihtiyacı olacak. 48 adet 20 fitlik konteynerden oluşan tren, nihai varış noktasına ulaşana kadar toplam 6.336 kilometre yol kat edecek.

Çeşitlendirme ancak sınırlı
"Bugün Kazakistan'dan bir hafta önce hareket eden konteyner trenini karşıladık. Sonra Türkiye'ye gidecek. Kazakistan Devlet Başkanı Kasym-Jomart Tokayev, trenin Tahran'daki karşılama töreninde yaptığı konuşmada, zorlu jeopolitik koşullar göz önüne alındığında bu önemli bir olay" dedi.

Dahası, Kazak medyası, İran güzergahının gelişimini överek, bu güzergahı, transit güzergahlar ve alternatifleri söz konusu olduğunda Kazakistan'ın çeşitlendirme sürecinin başlangıç ​​noktası olarak nitelendirdi.


Kazakistan Cumhurbaşkanı Kassym-Jomart Tokayev ve İran Cumhurbaşkanı İbrahim Raisi, Tahran'da ilk Kazakistan-İran-Türkiye trenini karşılamasının ardından ortak basın açıklaması yaptı. Kaynak: Akorda.kz
KTZ Express JSC'nin eski AB temsilcisi Norlan Bagibayev, bir LinkedIn gönderisinde, Kazak hükümetinin daha fazla lojistik gelişme için doğru adımları attığını belirtti. Özellikle, Kazakistan-İran-Türkiye rotasının Orta Koridor'un tıkanıklığının giderilmesine katkıda bulunabileceğinin altını çizdi, ki bu ona göre Rusya'dan geçtikten sonra trafiğin önemli bir yüzdesini emdikten sonra şu anda önemli sorunlarla karşı karşıya.

Peki İran böyle bir rol oynayabilir mi? Orta Asya'daki ulaşımla ilgili olarak İran, Kazakistan'ın ağ ve terminallerindeki tıkanıklığı gidermesine yardımcı olabilir. Orta Koridor trafiği büyük ölçüde Kazakistan'a bağlıdır, bu nedenle tıkanıklık meydana gelirse tüm koridor sorunlarla karşılaşabilir. Bununla birlikte, Kazakistan bölgesel ulaşım akışlarını İran gibi farklı rotalar üzerinden çeşitlendirirse, Orta Koridor gibi uluslararası Asya-Avrupa rotaları bir miktar dolaylı rahatlama yaşayabilir.

Ancak Asya-Avrupa demiryolu taşımacılığı için İran üzerinden transit geçişe güvenmek gerçekçi bir seçenek değil. İran'ın hala ABD yaptırımlarına tabi olduğu, pazarını ve ülke üzerinden transit geçişini uluslararası şirketler ve İran toprakları üzerinden nakliyeyi kapsamayan sigorta komisyoncuları için çekici kılmadığı unutulmamalıdır.

İlgili bir örnek, İstanbul-Tahran-İslamabad tren servisidir. Son iki yılda karşılaştığı pek çok sorun arasında sigorta şirketlerinin kargoyu sigortalama konusundaki isteksizliği de yer alıyor. Sonuç olarak, yeni Kazakistan-İran-Türkiye servisi, Orta Koridorun bazı bölümlerindeki tıkanıklığın hafifletilmesinde gerçekten bir rol oynayabilir. Yine de, en azından şimdilik, sağlam bir alternatif olarak işlev göremedi.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/06/20/first-kazakhstan-turkey-train-via-iran-how-can-it-help-eurasian-rail/
2
Konuyla ilgili proje aşamasından günümüze, bu forumda kaç sefer haber paylaşıldı ve tarafımdan kaç kez yorum yaptığımı şu an ben de hatırlamasam da, ülkemizin, İran üzerinden Hindistan'a bağlanması için önemli bir koridor olarak görünüyor. Elbette İran'a uygulanan ABD yaptırımları sebebiyle kısıtlamalar olsa da bu durum ilelebet sürmeyecek. Fakat biz, başta İran bağlantısı olmak üzere konvansiyonel hatlarımızı ne kadar hazırlıyoruz veya bu zamana kadar ne yaptık?
3
St. Petersburg'dan İran üzerinden Mumbai'ye yeni bir test sevkiyatı yolda. Intermodal sevkiyat, uzun yıllardır geliştirilmekte olan mega proje olan Uluslararası Kuzey-Güney Ulaştırma Koridoru (INSTC) üzerinden gönderiliyor. İran'a Azerbaycan üzerinden karadan ulaşmak yerine, Hazar Denizi'ne başka bir deniz ayağı dahil edildi.



İran İslam Cumhuriyeti Haber Ajansı'nın yaklaşık bir hafta önce bildirdiğine göre, Rus kargosu, Hazar Denizi liman kenti Astrakhan için St. Petersburg'dan hareket eden 40 fitlik ahşap laminat levhalardan oluşan iki konteynırdan oluşuyor.

Astrakhan'da kargo, Hazar Denizi'ni geçerek İran'ın Anzali Limanı'na yeniden yüklenecek ve burada karayoluyla İran üzerinden liman kenti Bandar Abbas'a taşınacak. Mallar, Hindistan'ın Navi Mumbai'deki en büyük konteyner limanına teslim edilmek üzere tekrar İran limanındaki gemilere yüklenecek. Toplam taşıma süresinin 25 gün olması bekleniyor.


Paylaşılan fayda

Iran Shipping Lines Group tarafından bir Rus üretici için gerçekleştirilen sevkiyat, her ikisi de alternatif bir kuzey-güney ulaşım koridorundan yararlanan ülkeler arasındaki işbirliğini gözler önüne seriyor. Rus limanlarından yapılan sevkiyatlar Avrupa yaptırımlarıyla sınırlandırıldı. Benzer şekilde, İran üzerinden ulaşım da ABD yaptırımlarıyla sınırlıdır.

INSTC, birçok paydaş tarafından denenmiş ve test edilmiştir. Koridorun temel amacı, Süveyş Kanalı, Akdeniz ve Baltık Denizi üzerinden deniz yoluyla gerçekleştirilen geleneksel rotalara bir alternatif sunmaktır. Bombay ile Moskova arasındaki yolculuk sürelerini kırk günden on dört güne düşürmeli.

Koridorda ulaşım zaten mümkün olsa da, ana eksik bağlantı kurulana kadar tam potansiyeline ulaşılmayacaktır: İran'daki Rasht-Astara demiryolu hattı. Ayrıca, bu liman coğrafi olarak Hindistan'a çok daha yakın olduğu için İran'ın Chabahar limanını bağlantı noktası yapmak için bir hırs var. Ancak İran ağından bu limana demiryolu bağlantısı eksik.


Kartlar yeniden karıştırıldı

Bir başka tartışma konusu da Rusya'dan İran'a geçiş. Bu, Ermenistan veya Azerbaycan üzerinden gidebilir. Buna ilişkin karar, bölgedeki siyasi istikrarsızlık göz önüne alındığında karmaşıktır. İran hükümeti projedeki yatırımlar için kime başvuracağını bilmek istediği için bu, İran'daki Rasht-Astara demiryolu hattının tamamlanmasını da kısmen engelliyor. Ermeni altyapısı zaten orada, ancak şu anda destek Azerbaycan'dan geliyor.

Ancak mevcut durum masadaki kartları karıştırdı. Rusya, hem Azerbaycan hem de Ermenistan üzerinden karayolu taşımacılığından kaçınmayı seçti ve Hazar Denizi'ndeki bir Rus-İran terminalinden Hazar deniz limanını seçti. Ayrıca, koridor şu anda Finlandiya gibi Rusya'nın lehine olmayan şirketler tarafından dikkate alınmamaktadır. Bir yıl önce, Helsinki'den Mumbai'ye doğru yola çıkan bir test sevkiyatı. Bu yıl, rotanın faydası Rusya tarafından not edildi ve daha fazla sevkiyatın gelmesi bekleniyor.


Kaynak: https://www.railfreight.com/railfreight/2022/06/21/russia-sends-first-test-shipment-via-iran-to-mumbai-by-train/
4
Proje çok yeni değil. Fakat, gelişen şartlarla birlikte daha ciddi şekilde tekrar gündeme gelmesi, ülkemizin İran-Türkmenistan-Özbekistan-Kırgızistan üzerinden Çin'e ve ayrıca orta Asya ülkelerine kesintisiz demiryoluyla bağlanması adına önemli bir gelişme. Bu şekide Hazar Denizi engeli aşılırken, umarım biz de Van Gölü engelini aşmayı başarabiliriz.
5
Çin-Kırgızistan-Özbekistan demiryolu güzergahının yapımına önümüzdeki yıl başlanacak. Bu, 30 Mayıs Pazartesi günü yerel basına konuşan Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadyr Zhaparov'a göre. Proje yirmi yıldır masada ama ilgili taraflar şu ana kadar somut bir plana ulaşamadı.



“Bu yıl fizibilite çalışması tamamlandıktan sonra 2023'te başlayacağız. Fizibilite çalışması üç tarafın katılımıyla hazırlanıyor” dedi. Aynı medya, Özbekistan cumhurbaşkanı Shavkat Mirziyoyev'in demiryolu hattının inşaatının yakında başlayacağını doğruladığını aktarıyor.


Yararlar

Çin-Kırgızistan-Özbekistan demiryolu güzergahına ilgi tüm katılımcı ülkelerde yüksek. Birincisi, Sincan – Kırgızistan – Özbekistan demiryolu güzergahı, Çin'den Özbekistan'a olan güzergahı daha da kısaltacak. Çin ve Özbekistan arasındaki demiryolu bağlantısı İran'a (Türkmenistan üzerinden) ve Türkiye'ye ve nihayetinde Avrupa'ya, özellikle Güneydoğu Avrupa'ya bağlanıyor. Bununla, Çin'den Güneydoğu Avrupa'ya giden rota, yedi veya sekiz güne eşit olan 900 kilometreye kadar azaltılabilir.

İkinci olarak, Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nin ekonomik kalkınmasını teşvik edecektir. Orta, doğu ve güney Çin'den Avrupa'ya giden konteyner trenlerinin çoğu, Sincan üzerinden geçiyor. Çin'in en batı şehirlerinden biri olan Kaşgar, Sincan'da bir kavşak olabilir. Çin hükümeti, Kaşgar'dan biri batıya, Kırgızistan ve Özbekistan'a, diğeri ise güneye doğru iki demiryolu hattının inşasını tartışıyor.


Engeller

Hizmet birçok kişi tarafından incelenmiş ve tartışılmış olsa da, yolda oldukça fazla engel var. Güney Kırgızistan'ın zorlu ve dağlık arazisi nedeniyle rota seçimine henüz karar verilmedi. Bu nedenle, proje için kesin bir bütçe yoktur.

Başka bir belirsizlik, göstergeyle ilgilidir. Hem Kırgızistan hem de Özbekistan 1.520 milimetrelik hatlara sahipken, Çin hükümeti Kırgızistan üzerinden 1.435 milimetrelik bir demiryolu hattı inşa etmeyi teklif etti. Kırgız hükümeti, yeni güzergahın ülkeye herhangi bir fayda getirmeyeceğinden ve topraklarının sadece bir kısmını kullanacağından korkuyor. Bu nedenle, Çin'e ülke genelinde 1.520 milimetrelik bir dizi başka hat inşa etmesini teklif etti. Çin bunu yapmayı reddetti.

Plana göre, CKU demiryolunun toplam uzunluğu Çin'de 213 kilometre, Kırgızistan'da 260 kilometre ve Özbekistan'da yaklaşık 50 kilometre olmak üzere yaklaşık 523 kilometredir.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/06/06/is-the-china-kyrgyzstan-uzbekistan-railway-route-finally-happening/

6
Demiryolu Teknolojileri / Plasser&Theurer dan Hibrit Buraj Makinesi
« Son İleti Gönderen: Ömer Tolga Sümerli 01 Haziran 2022 / 13:01  »


Hem dizel hem de katenerden elektrikle çalışabilen yeni nesil hibrit buraj makinesi.


Özellikleri:

Hibrit tahrikli dünyanın ilk palet sıkıştırma makinesi

Ayrı hibrit tahrikli arabaya sahip yeni makine tasarımı

Dizel motor veya yüksek performanslı elektrik motoru ile çalışır

Sürekli çalışma eylemini kesintiye uğratmadan tahrik sistemleri arasında geçiş yapma

Seyahat ve çalışma için elektrikli tahrik sistemi

Daha düşük enerji ve lojistik maliyetleri

Daha iyi kavrama ve güvenli kaldırma

Dört traversin aynı anda sıkıştırılması sayesinde daha stabil hat geometrisi

Entegre dinamik palet stabilizasyonu

Gelişmiş ergonomiye sahip yeni kabin tasarımı

Basit ve anlaşılır şekilde düzenlenmiş işletim konsepti

WIN-ALC otomatik yönlendirme bilgisayarlı ön kabin

DRP Veri Kayıt İşlemcisi: Çalışma sırasında hat
geometrisinin ölçülmesi, belgelenmesi ve değerlendirilmesi
Kapsamlı gürültü koruma önlemleri sayesinde azaltılmış gürültü emisyonu


Detaylı bilgi ve videolar için:  https://www.plassertheurer.com/en/machine/track-tamping-machines/09-4x-e3-dynamic-tamping-express

7
İstanbul'a giden dördüncü ITI treni bir ayı aşkın süredir İran sınırında mahsur kaldı. 28 Mart'ta Pakistan'dan hareket etti ve 29 Mart'ta İran sınırındaki Taftan'a ulaştı. O zamandan beri, hizmete dahil olan Türk ve Pakistanlı nakliyeciler arasındaki mali anlaşmazlık nedeniyle ilerlemedi.

İki taraf kar marjı konusunda tartışıyor. Özellikle, Türk nakliye şirketi Pakistanlı muadillerinin kendilerine yaklaşık 34.000 avro borçlu olduğunu iddia ediyor. Pakistanlı nakliyeciler, Türk muadillerinin daha büyük bir kar payı elde etmeye çalıştıklarını iddia ediyorlar.

Bu arada, nakliyeciler, birçoğu ürünlerini Şubat ayı sonlarında sevk ettikleri ve hala İran'da sıkışıp kaldıkları için bir çözüm bulmakta çaresizler. Şikayetleri Tahran'daki Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT) Sekreterliği'ne bile ulaştı. Bu bilgi Pakistan gazetesi Dawn tarafından paylaşılıyor.

ITI trenine dahil olan ortakların sorumluluk eksikliği, hizmetin gelişimini engelleyen ana sorun gibi görünüyor. Geçen yıl, hizmetin başlangıcı birçok kez ertelendi. Hizmete güvenen nakliyeciler, Pakistanlı nakliyecileri şeffaflık eksikliği, iletişim sorunları ve görünürde bir sebep olmaksızın trenin kalkışını geciktirdikleri için güvenilirliklerinin olmamasıyla suçladılar.

Pakistanlı nakliyeciler, kendileri adına, hizmetin ana konusunun İran'a uygulanan ABD yaptırımları ve üçüncü şahıslar için sigorta kapsamının olmaması olduğunu açıkladı. Bununla birlikte, bu başından beri bilinen bir sorundu ve nakliyeci ortaklarını daha yeterli bilgilendirebilirdi.

Sonuçta, Aralık 2021'in sonlarında, ilk ITI treni yola çıktı ve şüpheciler bunun tek seferlik mi yoksa istikrarlı ve sık mı olduğunu sorguladı. Trenin İstanbul'daki karşılaması sırasında, Türk Ulaştırma Bakanı, hizmetin devam edeceği, istikrarlı olacağı ve hatta Avrupa'ya uzanacağı konusunda ilgili taraflara güvence vermek için acele etti.

Birkaç ay sonra, durum böyle değil. Aksine, hizmet aşağı yukarı 2021'dekiyle aynı sorunlarla karşı karşıya, bu da onu yaşayamaz ve kesinlikle müşteriler için çekici değil. Ne de olsa, Pakistan Navlun Derneği başkanı Aasim Siddiqui, bir ay önce ITI treninin "esas olarak ABD yaptırımları nedeniyle hiçbir zaman ve asla uygulanabilir olmadığını" belirtti.

Ama burada asıl mesele yaptırımlar gibi görünmüyor. Bu nedenle, ITI trenini sorunlu hale getiren ve müşterilerini beklemede tutan, kargo da tehlikeye girerken, yetki eksikliği ve şeffaflık prosedürlerinin yetersiz izlenmesidir.

Kaynak: https://www.railfreight.com/corridors/2022/05/06/istanbul-tehran-islamabad-train-stuck-again-due-to-financial-dispute/
8
Danimarkalı ro-ro nakliye ve lojistik grubu DFDS, bu ayın sonlarında Sète ve Calais arasında bir demiryolu taşımacılığı bağlantısı başlatacak. Bu hizmet ile müşterilerine Türkiye-İngiltere arası navlunlar için yedi günlük transit süreleri sunmayı hedefliyor.

Şu anda, İstanbul'un hemen güneyinde, Marmara Denizi'ndeki Yalova'dan Fransız Akdeniz limanı Sète'de haftada dört sefer yapan beş gemisi var ve bu sefer bu yıl içinde beş sefere çıkarılacak.

Grup, yeni rotanın DFDS'nin Avrupa ve Birleşik Krallık arasındaki mevcut hizmet ağını genişlettiğini ve artan talebe yanıt olarak geldiğini kaydetti. Bu, DFDS'nin teklifini geliştirmek için yaptığı bir dizi yatırımın sonuncusudur; Sheerness'ten Calais'e her sefer için 100'den fazla treyler veya konteyner taşıyabilen yeni bir refakatsiz nakliye hizmeti geçen yıl Haziran ayında açıldı.


DFDS, Türkiye-İngiltere yük akışlarını desteklemek için Sète-Calais demiryolu bağlantısını başlatacak
02-05-2022 tarihinde 11:55 tarihinde yayınlandı
Danimarkalı ro-ro nakliye ve lojistik grubu DFDS, bu ayın sonlarında Sète ve Calais arasında bir demiryolu taşımacılığı bağlantısı başlatacak. Bu hizmet ile müşterilerine Türkiye-İngiltere arası navlunlar için yedi günlük transit süreleri sunmayı hedefliyor.


Şu anda, İstanbul'un hemen güneyinde, Marmara Denizi'ndeki Yalova'dan Fransız Akdeniz limanı Sète'de haftada dört sefer yapan beş gemisi var ve bu sefer bu yıl içinde beş sefere çıkarılacak.

Grup, yeni rotanın DFDS'nin Avrupa ve Birleşik Krallık arasındaki mevcut hizmet ağını genişlettiğini ve artan talebe yanıt olarak geldiğini kaydetti. Bu, DFDS'nin teklifini geliştirmek için yaptığı bir dizi yatırımın sonuncusudur; Sheerness'ten Calais'e her sefer için 100'den fazla treyler veya konteyner taşıyabilen yeni bir refakatsiz nakliye hizmeti geçen yıl Haziran ayında açıldı.

En hızlı bağlantı
DFDS'nin Akdeniz İş Birimi Başkanı Lars Hoffmann, “Akdeniz ve İngiltere'deki feribot faaliyetlerimizi yeni bir demiryolu hizmetiyle birleştirerek, Londra ve İstanbul arasındaki açık ara en hızlı bağlantıyı sunabiliriz” dedi.

“İngiltere ile Türkiye arasındaki bağlantıları iyileştirmek ve ulaşım süresini kısaltmak için yeni bir demiryolu hattı hizmeti eklemekten mutluluk duyuyoruz. DFDS'nin halihazırda sunduğu kapsamlı rota ağını büyütmek ve genişletmek, müşterilerimize, topluluklarımıza ve kendi işimizin büyümesine yardımcı olmak için iş stratejimizle uyumludur” diye ekledi.

Servis, 17 Mayıs'tan itibaren Calais ve Séte arasında her yöne haftada iki sefer olacak şekilde haftada iki kez çalışacak. Bir DFDS sözcüsü Railfreight.com'a SNCF Logistics'in demiryolu taşımacılığı yan kuruluşu VIIA'nın hizmeti işleteceğini söyledi.

Bu yılın başlarında VIIA, 2023'ün başında hizmete girmesi planlanan Sète'de yeni bir çok modlu terminalin işletme ihalesini kazandığını duyurdu.

Fransız şirketi Lohr tarafından geliştirilen ve her tür standart yarı römorkun karayolundan demiryoluna yatay transferine izin veren teknoloji ile donatılacak.

Kaynak: https://www.railfreight.com/railfreight/2022/05/02/dfds-to-launch-sete-calais-rail-link-to-support-turkey-uk-freight-flows/
9
Orta Koridor, birçok engeli olan uzun bir rota olarak görülebilir, ancak bu şirket şimdiden rekor bir geçiş süresi oluşturmuştur. Orta Koridoru kullanan ilk şirketlerden biri olan TopRail, Suzhou'dan Poti'ye 22 günlük bir yolculuk bildirebilir. "Rota boyunca hala birçok zorluk var, ancak rekor geçiş süresine sahip ilk trenimizle gurur duyuyoruz. Bu, Rus rotasına bir alternatif olmaktan çok daha fazlası olabilir”, diye yorumladı TopRail Europe'un yönetici direktörü Leonardo Vender.

TopRail, hizmetlerini Rusya güzergahı üzerinden sunmaya devam ediyor. Bununla birlikte şirket, Rusya üzerinden transit geçiş yapamayan veya yapmak istemeyen müşteriler için Orta Koridor'da yeni bir hizmet sunuyor. Şirketin ilk treni 1 Nisan'da Çin'in Suzhou kentinden hareket etti ve 12 Nisan'da Aktau'ya ulaştı. Burada, ilave bir gemi kiralayarak Aktau'daki olağan gecikmeden kaçınarak 4 gün içinde ayrıldı. Bakü'deki transit süre 17'ydi ve kargo 22 Nisan'da Gürcistan'ın Poti limanına ulaştı.”


Çin'den Poti limanına: '20 günde başarabiliriz'
28-04-2022 tarihinde 10:34 tarihinde yayınlandı
Orta Koridor, birçok engeli olan uzun bir rota olarak görülebilir, ancak bu şirket şimdiden rekor bir geçiş süresi oluşturmuştur. Orta Koridoru kullanan ilk şirketlerden biri olan TopRail, Suzhou'dan Poti'ye 22 günlük bir yolculuk bildirebilir. "Rota boyunca hala birçok zorluk var, ancak rekor geçiş süresine sahip ilk trenimizle gurur duyuyoruz. Bu, Rus rotasına bir alternatif olmaktan çok daha fazlası olabilir”, diye yorumladı TopRail Europe'un yönetici direktörü Leonardo Vender.


TopRail, hizmetlerini Rusya güzergahı üzerinden sunmaya devam ediyor. Bununla birlikte şirket, Rusya üzerinden transit geçiş yapamayan veya yapmak istemeyen müşteriler için Orta Koridor'da yeni bir hizmet sunuyor. Şirketin ilk treni 1 Nisan'da Çin'in Suzhou kentinden hareket etti ve 12 Nisan'da Aktau'ya ulaştı. Burada, ilave bir gemi kiralayarak Aktau'daki olağan gecikmeden kaçınarak 4 gün içinde ayrıldı. Bakü'deki transit süre 17'ydi ve kargo 22 Nisan'da Gürcistan'ın Poti limanına ulaştı.”


20 gün mümkün

“Çin-Poti transit süresi toplamda 22 gündü. Aktau'daki bazı küçük gecikmelere rağmen beklediğimizden daha iyisini yaptık. Yine de, bu rotanın beklenen yatırımları ve iyileştirmeleri devam ederse, bunu 20 günden daha kısa sürede yapabileceğimize eminim”, dedi Vender.

Nakliye şirketi, Mayıs ayında Suzhou, Ganzhou ve Zengcheng bölgelerinden daha fazla tren planlıyor. “Durum sürekli değiştiğinden ve pazarın hala Avrupa'ya bu yeni rotayı tanıması ve test etmesi gerektiğinden, ayda gönderilen sabit tren sayısını tahmin etmek zor. Şimdilik iki kişiyi hedefliyoruz” dedi.

Köstence ve Trieste

İlk Orta Koridor trenleri için, Romanya'daki Köstence limanı, TopRail'in Avrupa'ya açılan kapısı olacak ve buradan Fransa'ya gönderilen karma bir tren Almanya'da ek duraklar yapacak.

Ancak Silk Road şirketi başka limanları da kullanmayı düşünüyor. Vender, “Başka bir seçenek de Poti'den Trieste limanına kısa bir deniz bağlantısı olabilir” dedi. Trieste mükemmel bir seçenek, çünkü Avrupa hinterlandındaki hemen hemen her yere blok trenleri veya mevcut intermodal ağı kullanarak buradan ulaşabilirsiniz.

Üstelik şirket, Poti'den Türkiye'ye kısa deniz bağlantıları kurarak sadece iki günde İstanbul'a ulaşabiliyor. Sadece iç pazara hizmet etmeyi amaçladıkları için bu bağlantının son durağı burası olacaktır. Her halükarda, Poti limanı, Batum limanını operasyonlar için dışlamadan, TopRail'in bu rotadaki ana merkezi olarak gördüğü yerdir. Oradan, belirtilenlerden çok daha fazla hedefe ulaşabilir.

Yeni pazarlar için fırsat

Vender, "Bizim fikrimiz, Fransa, İtalya, İspanya'daki Akdeniz limanlarına ve aynı zamanda Tunus veya Fas veya diğer Akdeniz limanlarına hizmet vermek için ana merkezler olarak Poti veya Batum limanlarını kullanmaktır", diyor Vender. Çekirdek bir demiryolu şirketi olduğumuz için Avrupa'da kısa deniz dağıtımını düşünmeye alışık değiliz, ancak denemenin zamanı geldi. Bu fikri daha önce almıştık ama piyasa hazır değildi. Şimdi daha duyarlı ve bu koridor, Çin yerel platformları tarafından da geliştirilecek daha fazla alan kazanıyor” diye ekliyor.

"Belki de tüm durum, daha önce orada olmayan yeni pazarlara ve rotalara yatırım yapmak için açık bir fırsattır. Örneğin, neden Kuzey Afrika'ya değil de sadece Almanya'ya bakıyorsunuz?” Vender'ı merak ediyor. Kayıtlara geçmesi için Çin, genişletilmiş bir Kuşak ve Yol girişiminin bir parçası olarak bu bölgelere yoğun yatırım yapıyor.

“Her durumda,“ bir numaralı önceliğimiz Çin'den Poti'ye hızlı bir bağlantıya sahip olmak. Ardından, ulaşabileceğimiz transit sürelere göre kısa deniz bağlantılarına karar verilecek” dedi. Bu ürün ayrıca önümüzdeki aylarda derin deniz taşımacılığının performansına da bağlı olacaktır. Vender, "Böyle bir yaklaşımla, "TopRail, esnekliğin önemli olduğunu ve tekliflerini her türlü durumda ayarlayabileceğini kanıtlıyor" diyerek sözlerini tamamladı.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/04/28/china-to-the-port-of-poti-we-could-make-it-in-20-days/
10
"Küçük hanımlar, küçük beyler... Sizler hepiniz, geleceğin bir gülü, yıldızı, bir bahtının aydınlığısınız. Memleketi asıl aydınlığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız."

M. K. Atatürk


23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN
Sayfa: [1] 2 3 ... 10