Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
2
Avusturyalı operatör Rail Cargo Group, bir başka Türkiye hattında üç yeni bağlantı başlattı ve frekansını artırdı. Bu ay Almanya ile Türkiye arasında yeni bir bağlantı ve Slovakya ile Türkiye arasında iki yeni bağlantı başlattı.
ÖBB iştiraki, “Avrupa ve Asya arasındaki büyüklüğü ve stratejik konumu göz önüne alındığında, Türkiye uluslararası bir lojistik merkez olarak önemli bir rol oynuyor” diyor. Ağı şu anda İstanbul'a gidiş-dönüş 40'tan fazla Transfer kombinasyonundan oluşuyor.



Almanya-Türkiye

Almanya'da Baden-Württemberg'in doğusundaki Giengen'den İstanbul'un yaklaşık 80 km batısında yer alan Çerkezköy'e yeni doğrudan bağlantı, Batı Avrupa'daki ekonomik merkezleri Güney ve Güneydoğu Avrupa ülkeleri ile birleştiriyor.
Ağustos 2022'den itibaren, Transfer hizmeti Batı Avrupa'daki diğer terminallere anten bağlantıları ile Giengen – Ulm – Passau – Viyana – Hegyeshalom – Curtici – Giurgiu – Ruse – Svilengrad – Kapıkule – Çerkezköy güzergahında haftada iki gidiş-dönüş sefer yapacak. ve Türkiye. Transit süresi yaklaşık yedi gündür.



Slovakya-Türkiye

Slovakya'dan yeni bağlantılar Bratislava'dan kalkıyor. Bratislava'dan İstanbul'a doğrudan bağlantı, haftada bir gidiş-dönüş olmak üzere başlangıçta yaklaşık beş gün sürecektir.
Bir başka yeni Bratislava-Köseköy bağlantısı, Marmaray Tüneli aracılığıyla Türkiye'nin Asya bölümünü Avrupa'ya bağlamaktadır. Bu hizmet, Doğu Avrupa (Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Polonya ve Batı Macaristan) için haftada iki gidiş-dönüş ve altı günden kısa bir geçiş süresi ile başlar.



Sabit tarifeler

Şirket, "Yüksek frekanslı Transfer bağlantıları, Anadolu ve Orta Asya/Çin arasında daha fazla bağlantı olasılığı ile Batı Avrupa'daki ekonomik merkezleri Avrasya bölgesiyle bağlayacak" diyor.
“Yeni bağlantılar, sabit zaman çizelgeleri ile doğrudan bağlantılara dayanmaktadır ve özellikle ISO konteynerleri için çok uygundur, ancak tehlikeli mallar da taşınabilir. İki yeni bağlantı, Sopron'dan (Macaristan) İstanbul'a (Türkiye) geçişlerin yerini alıyor.



Romanya-Türkiye gidiş-dönüş seferleri arttı

RCG ayrıca, Romanya'daki Curtici'den Türkiye'deki İstanbul'a mevcut Transfer bağlantılarını, hemen geçerli olmak üzere haftada iki ila üç gidiş-dönüşten artırıyor.


Kaynak: https://www.railfreight.com/railfreight/2022/08/03/rcg-grows-turkey-network-an-international-logistics-hub/
3
Kırgızistan, Çin-Kırgızistan-Özbekistan (CKU) demiryolu hattı için kendi topraklarından geçecek bir güzergah önerdi. Bu demiryolu hattını inşa etme planları, Çin'den Orta Asya'ya ve nihayetinde Avrupa'ya yeni rotalar arama çabasıyla ilgili taraflarca yeniden ilgi gördü. Rota seçimi, gerçekleştirme yolunda atılacak sonraki adımlardan biridir.


Kırgızistan Ulaştırma ve Haberleşme Bakanı Erkinbek Osoyev, Çin medyasının bildirdiğine göre, bu haftaki bir çalışma toplantısında hükümete demiryolu hattının önerilen güzergahı ve inşaatı hakkında bilgi verdi. Ön rota Torugart, Makmal ve Celal-Abad'dan geçiyor.



Çin-Kırgızistan-Özbekistan (CKU) demiryolu hattı, Kaşgar'daki Çin demiryolu ağına bağlanıyor ve buradan, Yeni İpek Yolu üzerinde bir demiryolu merkezi olarak kurulmuş olan Urumçi'ye bağlanıyor.

Kırgızistan'da, Çin sınırına yakın Tian Shan sıradağlarında yüksek irtifalı bir dağ geçidi olan Torugart'ı geçiyor. Bu, bir demiryolu hattının inşası için en zor alandır, ancak Kırgız hükümetinin güzergah önerisine bakılırsa, imkansız olarak görülmemektedir.

Dağ sırasını geçtikten sonra demiryolu hattı, koridor üzerinde bir ticaret merkezi olarak gelişme potansiyeli yüksek olan Narın bölgesinden geçecektir. Şu anda, komşu ülkelerin ilgisini çekebilecek hayvan ve tarım ürünlerinde yerel tüccarlar hakimdir.

Celal-Abad'dan demiryolu, Özbekistan demiryolu ağına bağlanacak. Özbek şehri Namangan'da sınırı geçecek. Celal-Abad da maden suları ve kaplıcaları ile potansiyel bir ticaret merkezidir.

Çin-Kırgızistan-Özbekistan demiryolu güzergahının yapımına önümüzdeki yıl başlanacak. Kırgızistan cumhurbaşkanı Sadyr Zhaparov Mayıs ayında yaptığı açıklamada, fizibilite çalışmasının üç tarafın katılımıyla hazırlandığını söyledi. Proje yirmi yıldır masada ama bu bahara kadar bunu gerçekleştirmek için somut bir plan yoktu.

Katılan taraflar, özellikle Avrupa ve Asya arasındaki geleneksel rotaların daha az popüler hale geldiği günümüzde projeye büyük anlam veriyor. Çin ve Özbekistan arasındaki demiryolu bağlantısı İran'a (Türkmenistan üzerinden) ve Türkiye'ye ve nihayetinde Avrupa'ya, özellikle Güneydoğu Avrupa'ya bağlanıyor. Çin'den Güneydoğu Avrupa'ya giden rota, yedi veya sekiz güne eşit olan 900 kilometreye kadar azaltılabilir.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/07/08/preliminary-route-for-china-kyrgyzstan-uzbekistan-line-on-the-table/


4
Kazakistan'dan İran üzerinden Türkiye'ye geçen ilk tren seferi şimdiden transit geçiyor. Kazakistan'ın Pavlodar kentinden bir hafta önce hareket eden tren, Türkmenistan'dan geçtikten sonra 19 Haziran'da İran'ın Tahran kentine ulaştı. Pilot tren, Orta Koridor'a giden bu alternatif rotayı kullanan birçok trenin ilki olabileceğinden, bu tarihi bir hizmet olabilir.

Hizmet, KTZ Express JSC tarafından organize ediliyor ve yolculuğunu tamamlamak için 12 güne ihtiyacı olacak. 48 adet 20 fitlik konteynerden oluşan tren, nihai varış noktasına ulaşana kadar toplam 6.336 kilometre yol kat edecek.


Çeşitlendirme ancak sınırlı

"Bugün Kazakistan'dan bir hafta önce hareket eden konteyner trenini karşıladık. Sonra Türkiye'ye gidecek. Kazakistan Devlet Başkanı Kasym-Jomart Tokayev, trenin Tahran'daki karşılama töreninde yaptığı konuşmada, zorlu jeopolitik koşullar göz önüne alındığında bu önemli bir olay" dedi.

Dahası, Kazak medyası, İran güzergahının gelişimini överek, bu güzergahı, transit güzergahlar ve alternatifleri söz konusu olduğunda Kazakistan'ın çeşitlendirme sürecinin başlangıç ​​noktası olarak nitelendirdi.


İran üzerinden ilk Kazakistan-Türkiye treni, Avrasya demiryoluna nasıl yardımcı olabilir?
20-06-2022 tarihinde 12:17 tarihinde yayınlandı
Kazakistan'dan İran üzerinden Türkiye'ye geçen ilk tren seferi şimdiden transit geçiyor. Kazakistan'ın Pavlodar kentinden bir hafta önce hareket eden tren, Türkmenistan'dan geçtikten sonra 19 Haziran'da İran'ın Tahran kentine ulaştı. Pilot tren, Orta Koridor'a giden bu alternatif rotayı kullanan birçok trenin ilki olabileceğinden, bu tarihi bir hizmet olabilir.


Hizmet, KTZ Express JSC tarafından organize ediliyor ve yolculuğunu tamamlamak için 12 güne ihtiyacı olacak. 48 adet 20 fitlik konteynerden oluşan tren, nihai varış noktasına ulaşana kadar toplam 6.336 kilometre yol kat edecek.

Çeşitlendirme ancak sınırlı
"Bugün Kazakistan'dan bir hafta önce hareket eden konteyner trenini karşıladık. Sonra Türkiye'ye gidecek. Kazakistan Devlet Başkanı Kasym-Jomart Tokayev, trenin Tahran'daki karşılama töreninde yaptığı konuşmada, zorlu jeopolitik koşullar göz önüne alındığında bu önemli bir olay" dedi.

Dahası, Kazak medyası, İran güzergahının gelişimini överek, bu güzergahı, transit güzergahlar ve alternatifleri söz konusu olduğunda Kazakistan'ın çeşitlendirme sürecinin başlangıç ​​noktası olarak nitelendirdi.


Kazakistan Cumhurbaşkanı Kassym-Jomart Tokayev ve İran Cumhurbaşkanı İbrahim Raisi, Tahran'da ilk Kazakistan-İran-Türkiye trenini karşılamasının ardından ortak basın açıklaması yaptı. Kaynak: Akorda.kz
KTZ Express JSC'nin eski AB temsilcisi Norlan Bagibayev, bir LinkedIn gönderisinde, Kazak hükümetinin daha fazla lojistik gelişme için doğru adımları attığını belirtti. Özellikle, Kazakistan-İran-Türkiye rotasının Orta Koridor'un tıkanıklığının giderilmesine katkıda bulunabileceğinin altını çizdi, ki bu ona göre Rusya'dan geçtikten sonra trafiğin önemli bir yüzdesini emdikten sonra şu anda önemli sorunlarla karşı karşıya.

Peki İran böyle bir rol oynayabilir mi? Orta Asya'daki ulaşımla ilgili olarak İran, Kazakistan'ın ağ ve terminallerindeki tıkanıklığı gidermesine yardımcı olabilir. Orta Koridor trafiği büyük ölçüde Kazakistan'a bağlıdır, bu nedenle tıkanıklık meydana gelirse tüm koridor sorunlarla karşılaşabilir. Bununla birlikte, Kazakistan bölgesel ulaşım akışlarını İran gibi farklı rotalar üzerinden çeşitlendirirse, Orta Koridor gibi uluslararası Asya-Avrupa rotaları bir miktar dolaylı rahatlama yaşayabilir.

Ancak Asya-Avrupa demiryolu taşımacılığı için İran üzerinden transit geçişe güvenmek gerçekçi bir seçenek değil. İran'ın hala ABD yaptırımlarına tabi olduğu, pazarını ve ülke üzerinden transit geçişini uluslararası şirketler ve İran toprakları üzerinden nakliyeyi kapsamayan sigorta komisyoncuları için çekici kılmadığı unutulmamalıdır.

İlgili bir örnek, İstanbul-Tahran-İslamabad tren servisidir. Son iki yılda karşılaştığı pek çok sorun arasında sigorta şirketlerinin kargoyu sigortalama konusundaki isteksizliği de yer alıyor. Sonuç olarak, yeni Kazakistan-İran-Türkiye servisi, Orta Koridorun bazı bölümlerindeki tıkanıklığın hafifletilmesinde gerçekten bir rol oynayabilir. Yine de, en azından şimdilik, sağlam bir alternatif olarak işlev göremedi.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/06/20/first-kazakhstan-turkey-train-via-iran-how-can-it-help-eurasian-rail/
5
Konuyla ilgili proje aşamasından günümüze, bu forumda kaç sefer haber paylaşıldı ve tarafımdan kaç kez yorum yaptığımı şu an ben de hatırlamasam da, ülkemizin, İran üzerinden Hindistan'a bağlanması için önemli bir koridor olarak görünüyor. Elbette İran'a uygulanan ABD yaptırımları sebebiyle kısıtlamalar olsa da bu durum ilelebet sürmeyecek. Fakat biz, başta İran bağlantısı olmak üzere konvansiyonel hatlarımızı ne kadar hazırlıyoruz veya bu zamana kadar ne yaptık?
6
St. Petersburg'dan İran üzerinden Mumbai'ye yeni bir test sevkiyatı yolda. Intermodal sevkiyat, uzun yıllardır geliştirilmekte olan mega proje olan Uluslararası Kuzey-Güney Ulaştırma Koridoru (INSTC) üzerinden gönderiliyor. İran'a Azerbaycan üzerinden karadan ulaşmak yerine, Hazar Denizi'ne başka bir deniz ayağı dahil edildi.



İran İslam Cumhuriyeti Haber Ajansı'nın yaklaşık bir hafta önce bildirdiğine göre, Rus kargosu, Hazar Denizi liman kenti Astrakhan için St. Petersburg'dan hareket eden 40 fitlik ahşap laminat levhalardan oluşan iki konteynırdan oluşuyor.

Astrakhan'da kargo, Hazar Denizi'ni geçerek İran'ın Anzali Limanı'na yeniden yüklenecek ve burada karayoluyla İran üzerinden liman kenti Bandar Abbas'a taşınacak. Mallar, Hindistan'ın Navi Mumbai'deki en büyük konteyner limanına teslim edilmek üzere tekrar İran limanındaki gemilere yüklenecek. Toplam taşıma süresinin 25 gün olması bekleniyor.


Paylaşılan fayda

Iran Shipping Lines Group tarafından bir Rus üretici için gerçekleştirilen sevkiyat, her ikisi de alternatif bir kuzey-güney ulaşım koridorundan yararlanan ülkeler arasındaki işbirliğini gözler önüne seriyor. Rus limanlarından yapılan sevkiyatlar Avrupa yaptırımlarıyla sınırlandırıldı. Benzer şekilde, İran üzerinden ulaşım da ABD yaptırımlarıyla sınırlıdır.

INSTC, birçok paydaş tarafından denenmiş ve test edilmiştir. Koridorun temel amacı, Süveyş Kanalı, Akdeniz ve Baltık Denizi üzerinden deniz yoluyla gerçekleştirilen geleneksel rotalara bir alternatif sunmaktır. Bombay ile Moskova arasındaki yolculuk sürelerini kırk günden on dört güne düşürmeli.

Koridorda ulaşım zaten mümkün olsa da, ana eksik bağlantı kurulana kadar tam potansiyeline ulaşılmayacaktır: İran'daki Rasht-Astara demiryolu hattı. Ayrıca, bu liman coğrafi olarak Hindistan'a çok daha yakın olduğu için İran'ın Chabahar limanını bağlantı noktası yapmak için bir hırs var. Ancak İran ağından bu limana demiryolu bağlantısı eksik.


Kartlar yeniden karıştırıldı

Bir başka tartışma konusu da Rusya'dan İran'a geçiş. Bu, Ermenistan veya Azerbaycan üzerinden gidebilir. Buna ilişkin karar, bölgedeki siyasi istikrarsızlık göz önüne alındığında karmaşıktır. İran hükümeti projedeki yatırımlar için kime başvuracağını bilmek istediği için bu, İran'daki Rasht-Astara demiryolu hattının tamamlanmasını da kısmen engelliyor. Ermeni altyapısı zaten orada, ancak şu anda destek Azerbaycan'dan geliyor.

Ancak mevcut durum masadaki kartları karıştırdı. Rusya, hem Azerbaycan hem de Ermenistan üzerinden karayolu taşımacılığından kaçınmayı seçti ve Hazar Denizi'ndeki bir Rus-İran terminalinden Hazar deniz limanını seçti. Ayrıca, koridor şu anda Finlandiya gibi Rusya'nın lehine olmayan şirketler tarafından dikkate alınmamaktadır. Bir yıl önce, Helsinki'den Mumbai'ye doğru yola çıkan bir test sevkiyatı. Bu yıl, rotanın faydası Rusya tarafından not edildi ve daha fazla sevkiyatın gelmesi bekleniyor.


Kaynak: https://www.railfreight.com/railfreight/2022/06/21/russia-sends-first-test-shipment-via-iran-to-mumbai-by-train/
7
Proje çok yeni değil. Fakat, gelişen şartlarla birlikte daha ciddi şekilde tekrar gündeme gelmesi, ülkemizin İran-Türkmenistan-Özbekistan-Kırgızistan üzerinden Çin'e ve ayrıca orta Asya ülkelerine kesintisiz demiryoluyla bağlanması adına önemli bir gelişme. Bu şekide Hazar Denizi engeli aşılırken, umarım biz de Van Gölü engelini aşmayı başarabiliriz.
8
Çin-Kırgızistan-Özbekistan demiryolu güzergahının yapımına önümüzdeki yıl başlanacak. Bu, 30 Mayıs Pazartesi günü yerel basına konuşan Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadyr Zhaparov'a göre. Proje yirmi yıldır masada ama ilgili taraflar şu ana kadar somut bir plana ulaşamadı.



“Bu yıl fizibilite çalışması tamamlandıktan sonra 2023'te başlayacağız. Fizibilite çalışması üç tarafın katılımıyla hazırlanıyor” dedi. Aynı medya, Özbekistan cumhurbaşkanı Shavkat Mirziyoyev'in demiryolu hattının inşaatının yakında başlayacağını doğruladığını aktarıyor.


Yararlar

Çin-Kırgızistan-Özbekistan demiryolu güzergahına ilgi tüm katılımcı ülkelerde yüksek. Birincisi, Sincan – Kırgızistan – Özbekistan demiryolu güzergahı, Çin'den Özbekistan'a olan güzergahı daha da kısaltacak. Çin ve Özbekistan arasındaki demiryolu bağlantısı İran'a (Türkmenistan üzerinden) ve Türkiye'ye ve nihayetinde Avrupa'ya, özellikle Güneydoğu Avrupa'ya bağlanıyor. Bununla, Çin'den Güneydoğu Avrupa'ya giden rota, yedi veya sekiz güne eşit olan 900 kilometreye kadar azaltılabilir.

İkinci olarak, Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nin ekonomik kalkınmasını teşvik edecektir. Orta, doğu ve güney Çin'den Avrupa'ya giden konteyner trenlerinin çoğu, Sincan üzerinden geçiyor. Çin'in en batı şehirlerinden biri olan Kaşgar, Sincan'da bir kavşak olabilir. Çin hükümeti, Kaşgar'dan biri batıya, Kırgızistan ve Özbekistan'a, diğeri ise güneye doğru iki demiryolu hattının inşasını tartışıyor.


Engeller

Hizmet birçok kişi tarafından incelenmiş ve tartışılmış olsa da, yolda oldukça fazla engel var. Güney Kırgızistan'ın zorlu ve dağlık arazisi nedeniyle rota seçimine henüz karar verilmedi. Bu nedenle, proje için kesin bir bütçe yoktur.

Başka bir belirsizlik, göstergeyle ilgilidir. Hem Kırgızistan hem de Özbekistan 1.520 milimetrelik hatlara sahipken, Çin hükümeti Kırgızistan üzerinden 1.435 milimetrelik bir demiryolu hattı inşa etmeyi teklif etti. Kırgız hükümeti, yeni güzergahın ülkeye herhangi bir fayda getirmeyeceğinden ve topraklarının sadece bir kısmını kullanacağından korkuyor. Bu nedenle, Çin'e ülke genelinde 1.520 milimetrelik bir dizi başka hat inşa etmesini teklif etti. Çin bunu yapmayı reddetti.

Plana göre, CKU demiryolunun toplam uzunluğu Çin'de 213 kilometre, Kırgızistan'da 260 kilometre ve Özbekistan'da yaklaşık 50 kilometre olmak üzere yaklaşık 523 kilometredir.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/06/06/is-the-china-kyrgyzstan-uzbekistan-railway-route-finally-happening/

9
Demiryolu Teknolojileri / Plasser&Theurer dan Hibrit Buraj Makinesi
« Son İleti Gönderen: Ömer Tolga Sümerli 01 Haziran 2022 / 13:01  »


Hem dizel hem de katenerden elektrikle çalışabilen yeni nesil hibrit buraj makinesi.


Özellikleri:

Hibrit tahrikli dünyanın ilk palet sıkıştırma makinesi

Ayrı hibrit tahrikli arabaya sahip yeni makine tasarımı

Dizel motor veya yüksek performanslı elektrik motoru ile çalışır

Sürekli çalışma eylemini kesintiye uğratmadan tahrik sistemleri arasında geçiş yapma

Seyahat ve çalışma için elektrikli tahrik sistemi

Daha düşük enerji ve lojistik maliyetleri

Daha iyi kavrama ve güvenli kaldırma

Dört traversin aynı anda sıkıştırılması sayesinde daha stabil hat geometrisi

Entegre dinamik palet stabilizasyonu

Gelişmiş ergonomiye sahip yeni kabin tasarımı

Basit ve anlaşılır şekilde düzenlenmiş işletim konsepti

WIN-ALC otomatik yönlendirme bilgisayarlı ön kabin

DRP Veri Kayıt İşlemcisi: Çalışma sırasında hat
geometrisinin ölçülmesi, belgelenmesi ve değerlendirilmesi
Kapsamlı gürültü koruma önlemleri sayesinde azaltılmış gürültü emisyonu


Detaylı bilgi ve videolar için:  https://www.plassertheurer.com/en/machine/track-tamping-machines/09-4x-e3-dynamic-tamping-express

10
İstanbul'a giden dördüncü ITI treni bir ayı aşkın süredir İran sınırında mahsur kaldı. 28 Mart'ta Pakistan'dan hareket etti ve 29 Mart'ta İran sınırındaki Taftan'a ulaştı. O zamandan beri, hizmete dahil olan Türk ve Pakistanlı nakliyeciler arasındaki mali anlaşmazlık nedeniyle ilerlemedi.

İki taraf kar marjı konusunda tartışıyor. Özellikle, Türk nakliye şirketi Pakistanlı muadillerinin kendilerine yaklaşık 34.000 avro borçlu olduğunu iddia ediyor. Pakistanlı nakliyeciler, Türk muadillerinin daha büyük bir kar payı elde etmeye çalıştıklarını iddia ediyorlar.

Bu arada, nakliyeciler, birçoğu ürünlerini Şubat ayı sonlarında sevk ettikleri ve hala İran'da sıkışıp kaldıkları için bir çözüm bulmakta çaresizler. Şikayetleri Tahran'daki Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT) Sekreterliği'ne bile ulaştı. Bu bilgi Pakistan gazetesi Dawn tarafından paylaşılıyor.

ITI trenine dahil olan ortakların sorumluluk eksikliği, hizmetin gelişimini engelleyen ana sorun gibi görünüyor. Geçen yıl, hizmetin başlangıcı birçok kez ertelendi. Hizmete güvenen nakliyeciler, Pakistanlı nakliyecileri şeffaflık eksikliği, iletişim sorunları ve görünürde bir sebep olmaksızın trenin kalkışını geciktirdikleri için güvenilirliklerinin olmamasıyla suçladılar.

Pakistanlı nakliyeciler, kendileri adına, hizmetin ana konusunun İran'a uygulanan ABD yaptırımları ve üçüncü şahıslar için sigorta kapsamının olmaması olduğunu açıkladı. Bununla birlikte, bu başından beri bilinen bir sorundu ve nakliyeci ortaklarını daha yeterli bilgilendirebilirdi.

Sonuçta, Aralık 2021'in sonlarında, ilk ITI treni yola çıktı ve şüpheciler bunun tek seferlik mi yoksa istikrarlı ve sık mı olduğunu sorguladı. Trenin İstanbul'daki karşılaması sırasında, Türk Ulaştırma Bakanı, hizmetin devam edeceği, istikrarlı olacağı ve hatta Avrupa'ya uzanacağı konusunda ilgili taraflara güvence vermek için acele etti.

Birkaç ay sonra, durum böyle değil. Aksine, hizmet aşağı yukarı 2021'dekiyle aynı sorunlarla karşı karşıya, bu da onu yaşayamaz ve kesinlikle müşteriler için çekici değil. Ne de olsa, Pakistan Navlun Derneği başkanı Aasim Siddiqui, bir ay önce ITI treninin "esas olarak ABD yaptırımları nedeniyle hiçbir zaman ve asla uygulanabilir olmadığını" belirtti.

Ama burada asıl mesele yaptırımlar gibi görünmüyor. Bu nedenle, ITI trenini sorunlu hale getiren ve müşterilerini beklemede tutan, kargo da tehlikeye girerken, yetki eksikliği ve şeffaflık prosedürlerinin yetersiz izlenmesidir.

Kaynak: https://www.railfreight.com/corridors/2022/05/06/istanbul-tehran-islamabad-train-stuck-again-due-to-financial-dispute/
Sayfa: [1] 2 3 ... 10