Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Senelerdir bu platformda anlatmaya çalıştığım bağlantılardan birisidir. İran'a Van gölü geçişi haricinde transit bağlantının önemini çok anlattım. Bu haber ve kaynaktaki harita konunun önemini bir kez daha vurguluyor.

Konuyla ilgili daha önce belirtmeye çalıştıklarımdan biri: http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/moskova-iran-bandaar-abbas-liman-deneysel-konteyner-treni-anlasmasi-imzalandi-t4422.0.html;msg16475#msg16475

Saygılarımla.
2
Dünyadan Haberler / Finlandiya'dan Kalkan Blok Tren Hindistan Yolunda
« Son İleti Gönderen: Ömer Tolga Sümerli 27 Haziran 2021 / 18:51  »
Finlandiya'daki Helsinki'yi Hindistan'daki Nhava Sheva konteyner limanına bağlayan ilk konteyner blok treni çoktan yola çıktı. 21 Haziran'da İsveçli bir müşteriden kağıt bazlı ürünlerle dolu 32 adet 40 fit'lik konteyner taşıyarak yola çıktı. Şu anda Rusya üzerinden seyahat ediyor ve Azerbaycan'ı da geçecek. Sonraki durakları Astara ve İran'daki Bandar Abbas limanı olacak.

Bandar Abbas'ta kargo bir gemiye aktarılacak ve son istasyonuna kadar Hint Okyanusu boyunca bir deniz ayağını takip edecek. Hareket halindeki trenin, Azerbaycan-İran sınırında bulunan Helsinki ile Astara arasındaki güzergahı tamamlaması sekiz gün sürecek.

Ayrıca hizmet için Nurminen Logistics ile işbirliği yapan RZD Logistics'e göre trenin toplam geçiş süresi başlangıçta tahmin edilenden daha kısa olacak. Özellikle, Rus şirketinin dediği gibi, Finlandiya ile Hindistan arasındaki geçiş süresi 22 günü geçmeyecek.

Finlandiya ve Hindistan'ı demiryolu ile bağlamanın yanı sıra, özel hizmet, Nurminen lojistiği için başka bir nedenle bir kilometre taşıdır. Fin şirketi “Uluslararası Kuzey-Güney Taşıma Koridoru'nun (INSTC) Batı kanadı üzerinden Avrupa'dan Hindistan'a bir blok tren gönderen tarihin ilk lojistik operatörüdür.

INSTC, Hindistan, İran, Azerbaycan ve Rusya'yı gemi, demiryolu ve karayolu ile birbirine bağlayan 7.200 kilometre uzunluğunda bir yük rotasıdır. Hat, Mumbai ile Moskova arasındaki yolculuk sürelerini kırk günden on dört güne indirmelidir. Koridorun temel amacı, Süveyş Kanalı, Akdeniz ve Baltık Denizi üzerinden deniz yoluyla gerçekleştirilen geleneksel rotalara bir alternatif sunmaktır.

Hat zaten çalışıyor ancak tamamlandığında tam potansiyeline ulaşacak. Ana eksik bağlantı, İran'daki Rasht-Astara demiryolu hattıdır. 2018'de iki önemli bağlantı daha teslim edildi; biri Azerbaycan'daki Astara ile İran'daki aynı adı taşıyan şehri birbirine, diğeri İran'ın Rasht ve Kazvin şehirlerini birbirine bağlıyor. Sonunda, altyapı yılda 15 milyon ton yükü kaldırabilmelidir.

Kaynak, İlgili Resimler ve Harita: https://www.railfreight.com/beltandroad/2021/06/23/first-block-train-from-finland-to-india-already-on-the-move/
3
İlk körfez taşıması 2012 durdu ve 10.02.2015 açıldı. 12.07.2016 tarihinde Başkentray çalışmaları için kapatılmış olan Sincan-Kayaş-Lalahan hat kesimi 01 Mayıs 2021 tarihinde işletmeciliğine açılmıştır.

Körfez ile Yahşihan Uzun Yol,

1351 km ve 36 saat seyirve

Körfez ile Yahşihan Kısa Yol,
503 km 15 saat.

Taşımalarda ciddi zaman ve gider tasarrufu sağlayacaktır.

Hayırlı olmasını dilerim.
4
TÜRASAŞ ESKİŞEHİR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ, son yıllarda güçlü bir işbirliği yaptığı Körfez Ulaştırma A.Ş. için 35 adet RGNS tipi VAGON imalatı siparişinin ilk 20 adetini teslim ve sevk etmiştir.

Emeği geçenlere teşekkür ederiz.
5
PKP Cargo Connect ve Türk lojistik sağlayıcısı Logitrans, Polonya ile Türkiye arasında yeni bir demiryolu taşımacılığı hizmeti başlatmayı kabul etti. Özel tren Gliwice ve İzmit şehirlerini birbirine bağlayacak. Gliwice, Güneydoğu Polonya'da Krakow yakınlarında yer alırken, İzmit, Türkiye'nin Marmara denizi kıyısında bir liman kentidir. Her ikisi de nakliye ve lojistik merkezleri olarak giderek önem kazanıyor.

Servis, haftalık Gliwice-İzmit-Gliwice gidiş-dönüş seferiyle başlayacak. Yıl sonuna kadar PKP Kargo, önceki performansa ve müşteri talebine göre rotaya bir sefer daha eklemeyi hedefliyor. Her durumda, iki varış noktası arasındaki ilk doğrudan bağlantı olduğu için tren hizmetinin kurulması için biraz zamana ihtiyacı olacaktır.

Stratejik hareket
PKP Kargo'nun Türkiye'ye genişlemesi çok iyi hesaplanmış bir hareket. Her şeyden önce, PKP'nin birkaç Polonya şehrini İtalya'daki Piacenza ve Almanya'daki Duisburg ve Hamburg gibi Avrupa destinasyonlarına bağlayan daha geniş kapsamlı Connect Operator ağının bir parçası olarak işlev görecek.

Türkiye, PKP'ye Güneydoğu Avrupa, Orta Doğu ve Asya'ya erişim sağlayacak yeni uluslararası bağlantı olacaktır. Polonyalı operatöre göre Türkiye, Avrasya taşımacılığında yükselen bir güç ve bu bölgedeki faaliyetler, şirketin yeni ve rekabetçi pazarlar için fırsatlarını genişletecek. Logitrans ile işbirliği aynı perspektife dayanmaktadır. Türk şirketi, PKP Kargo'nun gündemine almayı hedeflediği Asya, Rusya, Kazakistan ve diğer ülkelerde faaliyet gösteriyor.

Bunun da ötesinde PKP, Karadeniz havzası ülkelerindeki varlığını güçlendirecek ve Karadeniz ile Baltık arasındaki Kuzey-Güney nakliye koridoru için de faydalı olabilecek rotalar geliştirecek.

Kombine taşımacılık
Yeni hizmetin bir başka ilginç yanı da ilk ve son mil hizmetleri sunacak olması. Spesifik olarak, iki ortak, nakliyatçılardan terminale ve terminalden alıcılara kamyon bağlantılarını sağlarken aynı zamanda gümrük işlemlerini de üstlenmeye isteklidir.

Sonuç olarak, Gliwice-İzmit demiryolu bağlantısı, tüm lojistik ayrıntılarla ilgilenen ve eksiksiz kombine taşımacılık hizmetleri sağlayan uçtan uca bir hizmet olarak işlev görecek. Bu teklif muhtemelen hizmetin oluşturulmasında ve daha fazla müşteri çekilmesinde önemli bir rol oynayacaktır.

Kaynak ve harita: https://www.railfreight.com/railfreight/2021/04/15/new-poland-turkey-connection-to-start-early-may/
6
Doğu-Batı Kapısı'nın (EWG) geliştiricisi East-West Intermodal Logistics ve Kazak EuroTransit Group, Asya ile Avrupa arasındaki demiryolu yük trafiğini artırmak ve Avrupa ihraç ürünlerinin demiryolu taşımacılığını mümkün kılmak için bir anlaşma imzaladı.

İşbirliği anlaşması, 12-14 Nisan 2021 tarihlerinde Moskova'da düzenlenen TransRussia Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Fuarı'nda imzalandı.

İki şirket, sürekli büyüyen kara taşımacılığı trafiğinin operatörlerine ortaklaşa hızlı ve güvenilir bir ulaşım rotası sunacak.

Anlaşma sadece iki kıta arasındaki demiryolu yük trafiğini basitleştirmek ve arttırmakla kalmayacak, aynı zamanda tamamlanması beklenen terminallerin yol değiştirme teknolojisi sağlaması nedeniyle, Macaristan üzerinden Batı Avrupa'dan Asya'ya ihracat da önemli ölçüde artabilir.

“Fényeslitke'ye [EWG terminaline] yapılan yatırımla, Macaristan bir kez daha uluslararası demiryolu taşımacılığında önemli bir oyuncu haline gelebilir. Macaristan'ın Moskova Büyükelçisi Norbert Konkoly, Macaristan Doğu ile Batı arasında bir geçit ve Doğu-Batı Kapısı projesi bunun somut bir gerçekleşmesi olacak ”dedi.

Geçen yıl Çin ile Avrupa arasında çalışan rekor sayıda yük treninin açıkça gösterdiği gibi, Asya ile Avrupa arasındaki ticarette hızlı ve güvenilir demiryolu yük trafiğine duyulan ihtiyaç sürekli olarak artmaktadır. İki kıta arasındaki yük taşımacılığının daha da büyümesinin önündeki en büyük engellerden biri, trafiğin çoğunu idare eden ve halihazırda maksimum kapasitede çalışan Orta ve Doğu Avrupa'daki Polonya ve Belarus terminalleridir.

Intermodal Logistics ve Kazak EuroTransit Grubu ortaklaşa ortaklar arıyor ve onlara uzun vadeli bir işbirliği anlaşması kapsamında başta Batı ve İç Çin olmak üzere Asya ve Avrupa Birliği arasında karmaşık lojistik hizmetler sunuyor. . EWG, teknolojik bilgi birikiminin aktarılması yoluyla EuroTransit Group'un gelişimini de desteklemektedir.

Kazak EuroTransit Grubu, Kazak-Çin sınırında bir demiryolu ve birkaç kamyon terminali işleten ve şu anda büyüyen trafiği idare etmek için ikinci bir demiryolu terminali inşa eden bir trafik yönetimi ve nakliye grubu olan Asya ve Avrupa arasındaki yük trafiğinde önemli bir oyuncu. .

“Kazak-Çin sınırının en önemli aktarma bölgesi olan Dostyk'teki terminalin operasyonu, Fényeslitke'deki Doğu-Batı Kapısı ile koordine edilecek. EuroTransit CEO'su Erlan Dikhanbayev, iki terminalin hizmete alınmasına kadar kalan sürede nakliye üssü inşa edilecek, iş akışları senkronize edilecek ve bu da terminalin teslim edildikten hemen sonra tam kapasite ile çalışmasına olanak sağlayacak ”dedi.

Fényeslitke Doğu-Batı Kapısı , 2022 yılında hangi Avrupa'ya ve buluşma noktasında Asya'ya Avrupa ihracat için Asya'dan konteyner trafiği için alternatif bir rota sunan nominal kapasiteli bakımından Avrupa'nın en büyük kara bazlı ve geniş/normal hat demiryolu geçişini sağlayan terminal olacak.

Kaynak: https://www.railwaypro.com/wp/rail-freight-between-asia-and-europe-to-be-increased/
7
Fransız milletvekilleri, karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla tren alternatiflerinin bulunduğu kısa mesafeli iç uçuşları yasaklamak için harekete geçti.

Hafta sonu milletvekilleri, aynı yolculuğun iki buçuk saatten kısa sürede trenle yapılabileceği rotaların sonlandırılması için bir yasa tasarısı lehinde oy kullandı.

Ancak bağlantılı uçuşlar etkilenmeyecektir.

Planlanan tedbirler, yasa haline gelmeden önce Senato'da tekrar oylanacak.

Dünyanın dört bir yanındaki havayolları, koronavirüs salgınından ciddi şekilde etkilendi ve web sitesi Flightradar24, geçen yıl uçuş sayısının 2019'a göre neredeyse% 42 düştüğünü bildirdi.

Önlemler, Paris ile Nantes, Lyon ve Bordeaux gibi şehirler arasındaki seyahati etkileyebilir.

Fransız hükümeti daha da katı kurallar getirme çağrılarıyla karşı karşıya kalmıştı.

2019 yılında Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron tarafından oluşturulan ve 150 halk üyesini içeren Fransa'nın İklim Konulu Vatandaş Sözleşmesi, dört saatin altındaki tren yolculuklarının olduğu uçak seferlerinin hurdaya çıkarılmasını önermişti.

Fransa dış ısıtıcıların yasaklandığını duyurdu
Birkaç sık uçan yolcu, hava yolculuğuna hakimdir
1.5C iklim hedefini aşma 'yükselme şansı'
Ancak bu, bazı bölgelerin ve Air France-KLM havayolunun itirazlarından sonra iki buçuk saate indirildi.

Fransız Ulusal Meclisi üyesi Francois Pupponi de Reuters haber ajansına verdiği demeçte, planın "doğru plan olmadığını" söyledi.

"Çevre seçimi öncelikli olmalı, ancak sanayi ve havalimanları etrafındaki sosyal ve ekonomik seçimlerden vazgeçmeyelim - ikisi birbirini tamamlayıcı niteliktedir." Dedi.

Ancak Fransız tüketici grubu UFC-Que Korosu, milletvekillerini dört saatlik sınırı korumaya çağırdı.

"Ortalama olarak, uçak bu rotalarda trene göre yolcu başına 77 kat daha fazla CO2 yayıyor, ancak tren daha ucuz ve kaybedilen süre 40 dakika ile sınırlı" dedi.

Ayrıca, "[Fransız ulusal demiryolu] SNCF'nin fiyatlarını yapay olarak artırma veya demiryolu hizmetinin kalitesini düşürme fırsatını yakalamayacağı güvencesi" çağrısında bulundu.

Cumartesi günkü oylama, Fransız hükümetinin Air France'daki hissesini iki katından fazla artırmasından günler sonra geldi. Hükümet daha önce havayolunun salgının üstesinden gelmesine yardımcı olmak için 7 milyar € (8.3 milyar $, 6 milyar £) kredi teklif etmişti, ancak Fransa ekonomi bakanı o sırada finansmanın havayolunun bazı iç uçuşlarını hurdaya çıkarmasına bağlı olduğunu söylemişti .

Bu, benzer önlemlerin ilk kez uygulanışı değil.

Geçen yıl, Avusturya Havayolları, karbon ayak izini azaltacak hükümler içeren bir hükümet kurtarma paketi aldıktan sonra, başkent Viyana ile Salzburg şehri arasındaki uçuş rotasını artırılmış bir tren hizmeti ile değiştirdi

Kaynak: https://www.bbc.com/news/world-europe-56716708
8
Aralık ayında İran-Afganistan demiryolu bağlantısının açılmasıyla, Türkiye-Çin Arası yeni bağlantı oluşablileceğiyle ilgili düşüncelerim, zannedersem bu haberle gerçekleşiyor.
9
Özbekistan ve Kırgızistan'ın demiryolu şirketleri, iki ülke arasında demiryolu taşımacılığı ve altyapısının geliştirilmesine yönelik bir anlaşma imzaladı.

Çerçeve işbirliği, Mayıs'tan Eylül 2021'e kadar Taşkent - İssyk - Kul (Rybachye) - Taşkent demiryolu hattındaki yolcu trafiğinin yeniden başlatılması, Çin'den Kırgızistan'dan Özbekistan'a geçen demiryolu güzergahının inşasını içermektedir. Şirketler bir tren hizmeti sunmayı planlamaktadır. Mayıs'tan itibaren beş ay boyunca haftada. Anlaşma aynı zamanda Taşkent Birleşik Sevk Merkezi ile Kırgız demiryolları üzerindeki Jalal - Abad istasyonunun tren sevk memuru arasında doğrudan bir sevkıyatçı iletişim sisteminin oluşturulmasını ve diğer konuları da içeriyor.

Özbekiston Yönetim Kurulu Başkan Vekili Temir Yullari Hasilov Husnutdin Nuriddinovich, üçlü uzman çalışma grubunun faaliyetleri çerçevesinde yakın işbirliğine hazır olduğunu göstererek, Kırgız demiryolu.

Ayrıca, taraflar, uluslararası trafik için yük vagonlarının kullanımı için nakliye ve ödeme için karşılıklı yerleşimlere ilişkin konuları kapsamlı bir şekilde değerlendirdiler.

Kırgızistan, Güneybatıda Taş-Kumyr, Jalal-Abad, Osh ve Kyzyl-Kiya bölgelerinde, ülkenin sanayi bölgeleri, yoğun nüfuslu bölgeler ve Ferghana Vadisi , Özbekistan'daki demiryolu halkası arasında demiryolu taşımacılığı bağlantıları sunan dört demiryolu hattına sahiptir. , elektrikli olan.

Bu hatların hiçbir noktasının Kırgızistan demiryolu ağının geri kalanıyla bağlantısı olmadığı için , ülkenin demiryolu gelişimi, Çin'i Kırgızistan üzerinden Özbekistan'a bağlayan demiryolu hattının inşasına bağlıdır. Çin - Kırgızistan - Özbekistan demiryolu güzergahı ülkeler arasındaki mesafeyi 1.400 km azaltacak ve seyahat süresini ve maliyetlerini azaltacak. Bazı tahminlere göre, koridor yılda 10 milyon ton taşıyacak ve Kırgızistan transit trafikten 280 milyon ABD doları fayda sağlayacak.

Güzergah, Kırgızistan'ın Kuzey-Güney demiryolu eksenine ve Avrasya demiryolu sistemine entegre olmasına izin verecek. Çin - Kırgızistan - Özbekistan demiryolu hattı, Trans-Afgan koridoru üzerinden Afganistan, İran, Türkiye ve Avrupa'ya erişim sağlayacak . Kırgızistan'ın ayrıca Bakü-Tiflis-Kars hattı üzerinden Türkmenistan, Azerbaycan ve Gürcistan ile bağlantıları olacak.

Kaynak: https://www.railwaypro.com/wp/uzbekistan-and-kyrgyzstan-to-develop-the-rail-transport/
10
TCDD’nin, yeniden yapılandırılmasına ilişkin yasa çalışmasının ayrıntıları ortaya çıktı. Yeni yapıda, “holding” modeli yaklaşımı öngörülüyor; bu kapsamda “TCDD AŞ” adlı bir çatı şirket kurulacak


TCDD AŞ’nin altında, “geçiş dönemi” olarak belirlenen süre içinde Altyapı AŞ, Taşımacılık AŞ, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi (TÜRASAŞ) ve Teknik AŞ şirketleri yer alacak. İzleyen aşamada, “hedef” olarak belirlenen yapı içinde TCDD AŞ bünyesinde 6 şirket faaliyet gösterecek. Altyapı AŞ, TÜRASAŞ, Yolcu AŞ (bu şirkete bağlı Banliyö AŞ),Lojistik AŞ, Teknik AŞ ve Hizmetler AŞ. Söz konusu yapılandırmaya ilişkin mevzuat çalışmasının bu yılın ilk yarısında tamamlanması hedefleniyor. Teklif, yıl sonuna dek yasalaşacak; 2022 yılının ilk yarısında da ilgili şirketler kurulacak. TCDD, yeni yapısına kavuşacak; KİT statüsünden çıkacak, Türk Ticaret Yasası hükümlerine tabi bir şirket olarak faaliyetlerine devam edecek.

ŞİRKETLER İÇİN MUAFİYETLER

Çalışmada, TCDD AŞ bünyesinde faaliyet gösterecek şirketler için bazı muafiyetler de ön görülüyor. İşte o muafiyetler:
-Sayıştay denetimi,
-Gelir ve Kurumlar vergisi,
-Devlet İhale Yasası,
-Harcırah Yasası.

TCDD ÇALIŞANLARI

Çalışmada, personel rejimi de yer alıyor. TCDD AŞ bünyesindeki şirketlerde, “tek tip” olarak ifade personel rejimine geçilmesi hedefleniyor. Personelin bir bölümünün de teşviklerle emekli olması gündeme gelebilecek. Bazılarının da başka bir kamu kurumuna geçişi ya da nakli söz konusu olabilecek. Çalışmaya göre, personel rejimi değişiklik süreci 2025 yılının ortasında tamamlanacak.
https://www.haberturk.com/iste-tcdd-nin-yapilanmasina-iliskin-yasa-calismasi-3032580-ekonomi
Sayfa: [1] 2 3 ... 10