Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Eğitim / Ynt: ben nasıl makinist olabilirim :)
« Son İleti Gönderen: rıza 17 Şubat 2023 / 20:29  »
öncelikle.üniversite sınavına girip.ilgili puanı alıp.üniversiteden ilgili makinistlik.bölümünü.okuyup.mezun olduktan sonra.kpss.işkur.makinistlik alımlarını takip etmeniz.gerekmektedir.
2
Eğitim / Ynt: MAKİNİST NASIL OLUNUR (CEVAP)
« Son İleti Gönderen: rıza 17 Şubat 2023 / 20:09  »
ilgili bölümlerden mezun.olduktan sonra.kpss ve.işkur.kurslarını takip edilmesi lazım
3
Haritaya bakıldığında,  Bulgaristan'dan Dedeağaç'a kadar palanlanan demiryolunun devamı, ege nin en büyük işlem hacimli limanı olan Yunanistan'ın Pire limanına kadar uzanıyor. Bu liman, deniz taşımacilığında kilit bir limandır hatta, büyük konteyner gemilerinde taşınıp, Türkiye'ye gelecek yükler önce bu limana uğrar, buradan daha küçük gemilerle İzmir veya İstanbul limanlarına taşınır. Uluslar arası taşımacılıkta çok kritik bir limandır ve trafigi yoğundur.
Planlanan bu demiryoluyla birlikte, ister karadenize drek gidecek, ister bu liman üzerinden karadenize gidecek / gelecek yüklerin maliyet ve zaman hesaplanarak, iyi bir organizasyonla, İstanbul boğazını tercih etmemesi mümkün gözüküyor. Ayrıca Bulgaristan'dan Romanya, Moldova, Ukrayna hatta, kuzeydeki Baltık denizine kadar bağlanti sağlayabilir. Tabi ki İstanbul boğazını tamamen bir alternatif değildir, fakat, boğaz geçişlerinden sağlanan gelirde önemli erimeye yol açabilir.
Bizim bir zamanlar Viking treni projemiz vardı, kısıtlı olarak bir şeyler yapılmıştı. İşte buna tam bir alternatif pojedir bu demiryolu projesi.
Zamanında çok şeyler yazdım çizdim. Bazı konularda haklı çıkmak ülkem adına çok acı veriyor bana.

Saygılarımla
4
Aylardır tartışılan bir proje artık hayata geçme yolunda emin adımlarla ilerliyor. Sea2Sea projesi, kuzey Yunanistan ile Bulgaristan'ı Romanya sınırına bağlayan bir demiryolu hattına yatırım yapacak ve deniz yoluyla taşınan önemli yük hacimlerini İstanbul boğazından demiryoluna kaydıracak. Yıllık 650 milyon euroluk taşıma ilk hedefler arasında.

Sea2Sea projesi, Yunanistan'ın Selanik, Kavala ve Dedeağaç limanlarını Bulgaristan'ın Karadeniz'deki Varna ve Burgaz limanlarına bağlarken, Tuna nehri ve Bulgaristan-Romanya sınırında bulunan Rusçuk limanına kadar uzanan bir demiryolu koridoru geliştirmeyi hedefliyor.

Yunanistan ve Bulgaristan, projeyi yönetmek için ortak bir şirket kurmayı hedefliyor. Aynı zamanda, iki taraf bunu Connecting Europe Facility (CEF II) mali programına dahil etmeye çalışacak.

Yunanistan ise kendi topraklarındaki demiryolu projelerine yaklaşık 4 milyar avroluk yatırım yapacak. Yatırımlar, Selanik ile Toxotes arasındaki Kavala limanından geçen demiryolu bağlantılarını ve Yunanistan-Bulgaristan sınırına uzanan Dedeağaç-Ormenio hattını hedef alacak. Projenin inşaat sözleşmeleri 2023'te imzalanacak ve çalışmalar 2027-2028'e kadar tamamlanacak.



İki ana proje

Thessaloniki-Toxotes projesi 1,68 milyar avroluk bir bütçe kullanacak. Yunan Demiryolları'nın altyapı yatırım projelerini uygulamakla görevli yan kuruluşu ERGOSE, "206 kilometrelik sinyalizasyon ve elektrifikasyon ile yeni bir demiryolu hattını işletmeye alacak ve Selanik'i Kavala'ya bağlayan demiryolu koridorunu ve mevcut Yunan demiryolu ağını tamamlayacak" dedi. ERGOSE'ye göre bu hat, Selanik ile Dedeağaç arasındaki transit sürelerini üç saat kısaltacak.

Öte yandan, Dedeağaç-Ormenio hattı, Yunanistan ile Bulgaristan arasındaki sınır ötesi bağlantıların yanı sıra, hattın üç sınır bölgesinde yer alması nedeniyle Yunanistan ve Türkiye arasındaki bağlantıların iyileştirilmesini amaçlayan 1,08 milyar avroya varan yatırımları görecektir. ERGOSE, projenin tamamlanmasını üstlenecek yüklenicinin mevcut tek demiryolu hattının 176 kilometresini sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemleriyle donatılmış bir çift hat haline getirmesi gerekeceğini belirtti.

Yunanistan-Bulgaristan navlun koridoru yılda 650 milyon avro değerinde yükü demiryoluyla taşıyacak
09-01-2023 12:36 tarihinde yayınlandı
Resim: Wikimedia Commons. Thaliapap
Aylardır tartışılan bir proje artık hayata geçme yolunda emin adımlarla ilerliyor. Sea2Sea projesi, kuzey Yunanistan ile Bulgaristan'ı Romanya sınırına bağlayan bir demiryolu hattına yatırım yapacak ve deniz yoluyla taşınan önemli yük hacimlerini İstanbul boğazından demiryoluna kaydıracak.


Sea2Sea projesi, Yunanistan'ın Selanik, Kavala ve Dedeağaç limanlarını Bulgaristan'ın Karadeniz'deki Varna ve Burgaz limanlarına bağlarken, Tuna nehri ve Bulgaristan-Romanya sınırında bulunan Rusçuk limanına kadar uzanan bir demiryolu koridoru geliştirmeyi hedefliyor.

Yunanistan ve Bulgaristan, projeyi yönetmek için ortak bir şirket kurmayı hedefliyor. Aynı zamanda, iki taraf bunu Connecting Europe Facility (CEF II) mali programına dahil etmeye çalışacak.

Yunanistan ise kendi topraklarındaki demiryolu projelerine yaklaşık 4 milyar avroluk yatırım yapacak. Yatırımlar, Selanik ile Toxotes arasındaki Kavala limanından geçen demiryolu bağlantılarını ve Yunanistan-Bulgaristan sınırına uzanan Dedeağaç-Ormenio hattını hedef alacak. Projenin inşaat sözleşmeleri 2023'te imzalanacak ve çalışmalar 2027-2028'e kadar tamamlanacak.


Yunanistan-Bulgaristan arasında önerilen demiryolu hattı. Resim: © Google Haritalar.
İki ana proje
Thessaloniki-Toxotes projesi 1,68 milyar avroluk bir bütçe kullanacak. Yunan Demiryolları'nın altyapı yatırım projelerini uygulamakla görevli yan kuruluşu ERGOSE, "206 kilometrelik sinyalizasyon ve elektrifikasyon ile yeni bir demiryolu hattını işletmeye alacak ve Selanik'i Kavala'ya bağlayan demiryolu koridorunu ve mevcut Yunan demiryolu ağını tamamlayacak" dedi. ERGOSE'ye göre bu hat, Selanik ile Dedeağaç arasındaki transit sürelerini üç saat kısaltacak.

Öte yandan, Dedeağaç-Ormenio hattı, Yunanistan ile Bulgaristan arasındaki sınır ötesi bağlantıların yanı sıra, hattın üç sınır bölgesinde yer alması nedeniyle Yunanistan ve Türkiye arasındaki bağlantıların iyileştirilmesini amaçlayan 1,08 milyar avroya varan yatırımları görecektir. ERGOSE, projenin tamamlanmasını üstlenecek yüklenicinin mevcut tek demiryolu hattının 176 kilometresini sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemleriyle donatılmış bir çift hat haline getirmesi gerekeceğini belirtti.

Neden önemlidir?

Birkaç ay önce, özellikle geçen Nisan ayında, Yunanistan Ulaştırma Bakanı Kostas Karamanlis bu yeni koridorun önemini vurguladı. Spesifik olarak, bunun bölgedeki demiryolu yük trafiğini ve hacimlerini artıracağı için jeostratejik öneme sahip bir proje olduğunun altını çizdi. "Yunanistan'daki bu noktalar arasındaki demiryolu bağlantılarına yatırım yapmadan ve kuzey Yunan limanlarının demiryolu erişimine izin vermeden güneydoğu Avrupa'da bir lojistik merkez haline gelmenin hiçbir yolu yok" dedi.

“Bu demiryolu gelişmeleri ile Selanik, güneydoğu Avrupa'da ulaşım için bir geçiş kapısı olurken, Dedeağaç limanı giderek daha önemli hale gelecek. Hatta bu hattı Kuzey Denizi limanlarına kadar uzatma ihtimalleri var” dedi.

Nitekim ERGOSE'nin araştırmalarına göre Sea2Sea mega projesinin jeostratejik ve lojistik değeri görülmez. “Proje teslim edildiğinde, geleneksel olarak İstanbul Boğazı'ndan geçen konteynerli yükün önemli bir yüzdesini çekebilir. Denizden demiryoluna geçiş, kargoyla birlikte yılda 650 milyon avroya ulaşabilir” dedi.

Kaynak: https://www.railfreight.com/railfreight/2023/01/09/greece-bulgaria-freight-corridor-to-shift-650-million-euros-worth-of-cargo-on-rail-yearly/
5
Türkiye'den demiryolu hattındaki ilk yük treni İran üzerinden Özbekistan'a ulaşırken, Türkmenistan da son varış noktasına 3 Aralık Cumartesi günü ulaştı. Özbekistan Temir Yolları (Özbek Demiryolları) tarafından geliştirilen 4 bin 500 kilometrelik hatta çalışan ilk yük treni.

Türkiye'nin en batısındaki İzmir'deki Gümruh istasyonundan kalkan trenin son durağı Özbekistan'ın başkenti Taşkent oldu. Özbek Demiryolları'nın işaret ettiği gibi, bu “yerli girişimciler için Özbekistan'dan ihraç mallarını Türkiye'ye göndermenin yanı sıra ithal malları teslim etmenin en hızlı ve en uygun yoludur

40 vagondan oluşan konvoya, ev aletleri yani frigorifik eşyalar yüklendi. Özbek Demiryolu, bu güzergahın bu yıl Kasım ayında Semerkant'ta düzenlenen Türk Devletleri Teşkilatı Başkanlar Zirvesi'nde başlatılan bir projenin parçası olduğunu iddia etti. Girişim, alternatif rotalar oluşturmayı ve geliştirmeyi ve yeni ulaşım koridorları oluşturmayı planlıyor.

Kaynak: https://www.railfreight.com/corridors/2022/12/09/first-turkey-uzbekistan-train-inaugurates-new-corridor/
7
Avusturyalı operatör Rail Cargo Group, bir başka Türkiye hattında üç yeni bağlantı başlattı ve frekansını artırdı. Bu ay Almanya ile Türkiye arasında yeni bir bağlantı ve Slovakya ile Türkiye arasında iki yeni bağlantı başlattı.
ÖBB iştiraki, “Avrupa ve Asya arasındaki büyüklüğü ve stratejik konumu göz önüne alındığında, Türkiye uluslararası bir lojistik merkez olarak önemli bir rol oynuyor” diyor. Ağı şu anda İstanbul'a gidiş-dönüş 40'tan fazla Transfer kombinasyonundan oluşuyor.



Almanya-Türkiye

Almanya'da Baden-Württemberg'in doğusundaki Giengen'den İstanbul'un yaklaşık 80 km batısında yer alan Çerkezköy'e yeni doğrudan bağlantı, Batı Avrupa'daki ekonomik merkezleri Güney ve Güneydoğu Avrupa ülkeleri ile birleştiriyor.
Ağustos 2022'den itibaren, Transfer hizmeti Batı Avrupa'daki diğer terminallere anten bağlantıları ile Giengen – Ulm – Passau – Viyana – Hegyeshalom – Curtici – Giurgiu – Ruse – Svilengrad – Kapıkule – Çerkezköy güzergahında haftada iki gidiş-dönüş sefer yapacak. ve Türkiye. Transit süresi yaklaşık yedi gündür.



Slovakya-Türkiye

Slovakya'dan yeni bağlantılar Bratislava'dan kalkıyor. Bratislava'dan İstanbul'a doğrudan bağlantı, haftada bir gidiş-dönüş olmak üzere başlangıçta yaklaşık beş gün sürecektir.
Bir başka yeni Bratislava-Köseköy bağlantısı, Marmaray Tüneli aracılığıyla Türkiye'nin Asya bölümünü Avrupa'ya bağlamaktadır. Bu hizmet, Doğu Avrupa (Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Polonya ve Batı Macaristan) için haftada iki gidiş-dönüş ve altı günden kısa bir geçiş süresi ile başlar.



Sabit tarifeler

Şirket, "Yüksek frekanslı Transfer bağlantıları, Anadolu ve Orta Asya/Çin arasında daha fazla bağlantı olasılığı ile Batı Avrupa'daki ekonomik merkezleri Avrasya bölgesiyle bağlayacak" diyor.
“Yeni bağlantılar, sabit zaman çizelgeleri ile doğrudan bağlantılara dayanmaktadır ve özellikle ISO konteynerleri için çok uygundur, ancak tehlikeli mallar da taşınabilir. İki yeni bağlantı, Sopron'dan (Macaristan) İstanbul'a (Türkiye) geçişlerin yerini alıyor.



Romanya-Türkiye gidiş-dönüş seferleri arttı

RCG ayrıca, Romanya'daki Curtici'den Türkiye'deki İstanbul'a mevcut Transfer bağlantılarını, hemen geçerli olmak üzere haftada iki ila üç gidiş-dönüşten artırıyor.


Kaynak: https://www.railfreight.com/railfreight/2022/08/03/rcg-grows-turkey-network-an-international-logistics-hub/
8
Kırgızistan, Çin-Kırgızistan-Özbekistan (CKU) demiryolu hattı için kendi topraklarından geçecek bir güzergah önerdi. Bu demiryolu hattını inşa etme planları, Çin'den Orta Asya'ya ve nihayetinde Avrupa'ya yeni rotalar arama çabasıyla ilgili taraflarca yeniden ilgi gördü. Rota seçimi, gerçekleştirme yolunda atılacak sonraki adımlardan biridir.


Kırgızistan Ulaştırma ve Haberleşme Bakanı Erkinbek Osoyev, Çin medyasının bildirdiğine göre, bu haftaki bir çalışma toplantısında hükümete demiryolu hattının önerilen güzergahı ve inşaatı hakkında bilgi verdi. Ön rota Torugart, Makmal ve Celal-Abad'dan geçiyor.



Çin-Kırgızistan-Özbekistan (CKU) demiryolu hattı, Kaşgar'daki Çin demiryolu ağına bağlanıyor ve buradan, Yeni İpek Yolu üzerinde bir demiryolu merkezi olarak kurulmuş olan Urumçi'ye bağlanıyor.

Kırgızistan'da, Çin sınırına yakın Tian Shan sıradağlarında yüksek irtifalı bir dağ geçidi olan Torugart'ı geçiyor. Bu, bir demiryolu hattının inşası için en zor alandır, ancak Kırgız hükümetinin güzergah önerisine bakılırsa, imkansız olarak görülmemektedir.

Dağ sırasını geçtikten sonra demiryolu hattı, koridor üzerinde bir ticaret merkezi olarak gelişme potansiyeli yüksek olan Narın bölgesinden geçecektir. Şu anda, komşu ülkelerin ilgisini çekebilecek hayvan ve tarım ürünlerinde yerel tüccarlar hakimdir.

Celal-Abad'dan demiryolu, Özbekistan demiryolu ağına bağlanacak. Özbek şehri Namangan'da sınırı geçecek. Celal-Abad da maden suları ve kaplıcaları ile potansiyel bir ticaret merkezidir.

Çin-Kırgızistan-Özbekistan demiryolu güzergahının yapımına önümüzdeki yıl başlanacak. Kırgızistan cumhurbaşkanı Sadyr Zhaparov Mayıs ayında yaptığı açıklamada, fizibilite çalışmasının üç tarafın katılımıyla hazırlandığını söyledi. Proje yirmi yıldır masada ama bu bahara kadar bunu gerçekleştirmek için somut bir plan yoktu.

Katılan taraflar, özellikle Avrupa ve Asya arasındaki geleneksel rotaların daha az popüler hale geldiği günümüzde projeye büyük anlam veriyor. Çin ve Özbekistan arasındaki demiryolu bağlantısı İran'a (Türkmenistan üzerinden) ve Türkiye'ye ve nihayetinde Avrupa'ya, özellikle Güneydoğu Avrupa'ya bağlanıyor. Çin'den Güneydoğu Avrupa'ya giden rota, yedi veya sekiz güne eşit olan 900 kilometreye kadar azaltılabilir.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/07/08/preliminary-route-for-china-kyrgyzstan-uzbekistan-line-on-the-table/


9
Kazakistan'dan İran üzerinden Türkiye'ye geçen ilk tren seferi şimdiden transit geçiyor. Kazakistan'ın Pavlodar kentinden bir hafta önce hareket eden tren, Türkmenistan'dan geçtikten sonra 19 Haziran'da İran'ın Tahran kentine ulaştı. Pilot tren, Orta Koridor'a giden bu alternatif rotayı kullanan birçok trenin ilki olabileceğinden, bu tarihi bir hizmet olabilir.

Hizmet, KTZ Express JSC tarafından organize ediliyor ve yolculuğunu tamamlamak için 12 güne ihtiyacı olacak. 48 adet 20 fitlik konteynerden oluşan tren, nihai varış noktasına ulaşana kadar toplam 6.336 kilometre yol kat edecek.


Çeşitlendirme ancak sınırlı

"Bugün Kazakistan'dan bir hafta önce hareket eden konteyner trenini karşıladık. Sonra Türkiye'ye gidecek. Kazakistan Devlet Başkanı Kasym-Jomart Tokayev, trenin Tahran'daki karşılama töreninde yaptığı konuşmada, zorlu jeopolitik koşullar göz önüne alındığında bu önemli bir olay" dedi.

Dahası, Kazak medyası, İran güzergahının gelişimini överek, bu güzergahı, transit güzergahlar ve alternatifleri söz konusu olduğunda Kazakistan'ın çeşitlendirme sürecinin başlangıç ​​noktası olarak nitelendirdi.


İran üzerinden ilk Kazakistan-Türkiye treni, Avrasya demiryoluna nasıl yardımcı olabilir?
20-06-2022 tarihinde 12:17 tarihinde yayınlandı
Kazakistan'dan İran üzerinden Türkiye'ye geçen ilk tren seferi şimdiden transit geçiyor. Kazakistan'ın Pavlodar kentinden bir hafta önce hareket eden tren, Türkmenistan'dan geçtikten sonra 19 Haziran'da İran'ın Tahran kentine ulaştı. Pilot tren, Orta Koridor'a giden bu alternatif rotayı kullanan birçok trenin ilki olabileceğinden, bu tarihi bir hizmet olabilir.


Hizmet, KTZ Express JSC tarafından organize ediliyor ve yolculuğunu tamamlamak için 12 güne ihtiyacı olacak. 48 adet 20 fitlik konteynerden oluşan tren, nihai varış noktasına ulaşana kadar toplam 6.336 kilometre yol kat edecek.

Çeşitlendirme ancak sınırlı
"Bugün Kazakistan'dan bir hafta önce hareket eden konteyner trenini karşıladık. Sonra Türkiye'ye gidecek. Kazakistan Devlet Başkanı Kasym-Jomart Tokayev, trenin Tahran'daki karşılama töreninde yaptığı konuşmada, zorlu jeopolitik koşullar göz önüne alındığında bu önemli bir olay" dedi.

Dahası, Kazak medyası, İran güzergahının gelişimini överek, bu güzergahı, transit güzergahlar ve alternatifleri söz konusu olduğunda Kazakistan'ın çeşitlendirme sürecinin başlangıç ​​noktası olarak nitelendirdi.


Kazakistan Cumhurbaşkanı Kassym-Jomart Tokayev ve İran Cumhurbaşkanı İbrahim Raisi, Tahran'da ilk Kazakistan-İran-Türkiye trenini karşılamasının ardından ortak basın açıklaması yaptı. Kaynak: Akorda.kz
KTZ Express JSC'nin eski AB temsilcisi Norlan Bagibayev, bir LinkedIn gönderisinde, Kazak hükümetinin daha fazla lojistik gelişme için doğru adımları attığını belirtti. Özellikle, Kazakistan-İran-Türkiye rotasının Orta Koridor'un tıkanıklığının giderilmesine katkıda bulunabileceğinin altını çizdi, ki bu ona göre Rusya'dan geçtikten sonra trafiğin önemli bir yüzdesini emdikten sonra şu anda önemli sorunlarla karşı karşıya.

Peki İran böyle bir rol oynayabilir mi? Orta Asya'daki ulaşımla ilgili olarak İran, Kazakistan'ın ağ ve terminallerindeki tıkanıklığı gidermesine yardımcı olabilir. Orta Koridor trafiği büyük ölçüde Kazakistan'a bağlıdır, bu nedenle tıkanıklık meydana gelirse tüm koridor sorunlarla karşılaşabilir. Bununla birlikte, Kazakistan bölgesel ulaşım akışlarını İran gibi farklı rotalar üzerinden çeşitlendirirse, Orta Koridor gibi uluslararası Asya-Avrupa rotaları bir miktar dolaylı rahatlama yaşayabilir.

Ancak Asya-Avrupa demiryolu taşımacılığı için İran üzerinden transit geçişe güvenmek gerçekçi bir seçenek değil. İran'ın hala ABD yaptırımlarına tabi olduğu, pazarını ve ülke üzerinden transit geçişini uluslararası şirketler ve İran toprakları üzerinden nakliyeyi kapsamayan sigorta komisyoncuları için çekici kılmadığı unutulmamalıdır.

İlgili bir örnek, İstanbul-Tahran-İslamabad tren servisidir. Son iki yılda karşılaştığı pek çok sorun arasında sigorta şirketlerinin kargoyu sigortalama konusundaki isteksizliği de yer alıyor. Sonuç olarak, yeni Kazakistan-İran-Türkiye servisi, Orta Koridorun bazı bölümlerindeki tıkanıklığın hafifletilmesinde gerçekten bir rol oynayabilir. Yine de, en azından şimdilik, sağlam bir alternatif olarak işlev göremedi.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/06/20/first-kazakhstan-turkey-train-via-iran-how-can-it-help-eurasian-rail/
10
Konuyla ilgili proje aşamasından günümüze, bu forumda kaç sefer haber paylaşıldı ve tarafımdan kaç kez yorum yaptığımı şu an ben de hatırlamasam da, ülkemizin, İran üzerinden Hindistan'a bağlanması için önemli bir koridor olarak görünüyor. Elbette İran'a uygulanan ABD yaptırımları sebebiyle kısıtlamalar olsa da bu durum ilelebet sürmeyecek. Fakat biz, başta İran bağlantısı olmak üzere konvansiyonel hatlarımızı ne kadar hazırlıyoruz veya bu zamana kadar ne yaptık?
Sayfa: [1] 2 3 ... 10