Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1

Söz konusu haberler hakkında yazılı bir açıklama yayımlayan TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü, "Bugün bazı gazete ve internet haber sitelerinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi kaynaklı bilgilerle Marmaray Hattı'nda ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7 TL ücret ödeneceğine dair yalan bilgiler içeren kamuoyunu yanlış bilgilendirici haberlere yer verildiği tespit edilmiştir" ifadelerini kullandı.

"Yolcuların, ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7 TL ücret ödeneceğine dair bilgi yalan"

Yapılan yazılı açıklamanın devamında ise şu ifadeler yer aldı:

"Marmaray, metrobüs hattı gibi ana ulaşım omurgası olarak planlanmıştır. Ücret toplaması sisteminde de Marmaray ve metrobüs hattı aktarma kabul etmeyen bir sistem olarak tanımlanmıştır. Önceki UKOME kararlarında da belirtilmesine rağmen karar alınırken hiçbir gerekçe gösterilmeden metrobus hattının aktarma sisteminde değişiklik yapılmadan sadece Marmaray'ın aktarma sisteminde değişiklik yapılmıştır. 06/02/2020 tarih, 2020/1-6 sayılı kararla İBB tarafından teklif edilip İBB temsilcileri tarafından kabul edilen İstanbul'da toplu ulaşıma yapılan fahiş yüzde 35 zamma itiraz ettiğimiz gibi bu şekilde yapılan yanlış ve hukuksuz karara da itiraz edilmiştir. Toplu taşımaya İBB tarafından yapılan yüzde 35 zammın iptali için itirazımızın mahkeme süreçleri devam etmektedir. Marmaray; Metrobüs gibi aynı sistemde çalışmaya devam etmekte olup sistemin verimli çalışabilmesi için yapılacak değişikliklerin iki sistemi de kapsaması gerekmektedir. İstanbul 10. İdare Mahkemesinin 2020/728 sayılı kararı ile 6 Şubat 2020 tarihli İstanbul UKOME kararının yürütmesinin durdurulması sonucu, Marmaray'ın ücretlendirilmesi 13 Mart 2019 tarihindeki durumuna geri dönmüş ve metrobüs ile aynı olmuştur. Marmaray biletlerinin ücretlendirmesi durak sayısına göre 6 kademe olarak belirlenmiş olup yolcularımız bindikleri durağa göre en kısa mesafe olan 1-7 durak arasında tam 3.50 TL, indirimli 1.70 TL, en uzak mesafe olan 36-43 durak uzaklıkta tam 7.75 TL, indirimli 3.50 TL ödemektedir. Yolcuların, Ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7 TL ücret ödeneceğine dair bilgi yalan olup, yolcular gittiği durak kadar ücret ödemektedir. İBB'nin toplu ulaşıma yaptığı yüzde 35 zam kararının iptali için açtığımız davanın mahkeme süreci de takip edilmektedir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur."
2
İlk olarak 2013 yılında Ayrılıkçeşmesi ile Kazlıçeşme arasında 5 istasyonda yolcu taşımacılığına başlayan Marmaray raylı sistem hattında, ücret tarifeleri UKOME tarafından aktarma ücreti uygulanacak şekilde belirlenmişti. 2019 Yılı Mart Ayı’na kadar aktarma ücreti bu şekilde uygulanmıştı. 2019 yılında Gebze-Halkalı arasında 43 istasyonun tamamının işletmeye alınmasının ardından, bir önceki İBB yönetiminin aldığı UKOME kararıyla, Marmaray Hattı’nın “aktarma almayacağı, aktarma vereceği” karar altına alınmıştı.

Yeni İBB Yönetiminin Şubat 2020’de UKOME’ye sunduğu teklifle, Marmaray’ın yeniden aktarma uygulamasına dahil edilmesi sağlandı. Hat, diğer tüm raylı sistem hatlarının yanında, metrobüs, otobüs ve minibüs hattıyla entegre hale getirildi. Alınan kararla, metrobüsün yoğunluğun bir kısmının Marmaray Hattına kaydığı da tespit edildi. Ancak, TCDD tarafından açılan dava sonucunda; Temmuz 2020’de UKOME kararında yer alan elektronik bilet ücret düzenlemelerinin Marmaray ile ilgili hükümler içeren kısımlarının yürütmesinin durdurulmasına karar verildi. İBB, Bölge İdare Mahkemesi’ne itirazda bulundu ve koşulları oluşmayan yürütmenin durdurulması talebinin reddine karar verildi. 6 Kasım tarihinde, İstanbul 10. İdare Mahkemesi TCDD’nin açmış olduğu davaya istinaden, “TCDD’ye ağır külfet getireceği ve bu düzenlemenin hangi sebeple yapıldığı somut tespitlere yer verilmediği” gerekçesiyle, yeniden yürütmenin durdurulmasına karar verdi. İBB, bu kararı da Bölge İdare Mahkemesi’ne taşıdı ve hukuki süreç devam ediyor.  UKOME’de “aktarma alır” uygulaması reddedildi İBB Ulaşım Daire Başkanlığı; yolculukların tek biletle sağlanması ve vatandaşların ulaşımının en ekonomik şekilde sağlanması amacıyla, Marmaray hattının aktarma almaya devam etmesi konusunu, 26 Kasım’da UKOME gündemine taşıdı. Ancak yapılan oylama sonucunda, İBB temsilcilerinin dışında kalan merkezi yönetim temsilcilerinin oyu ile Marmaray hattında “aktarma alır” uygulamasının reddine karar verildi.

Yarından itibaren Marmaray’da seyahat eden İstanbullular, ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7,00 TL ücret ödeyecek. Marmaray’dan sonra metro ve otobüs gibi diğer toplu ulaşım araçlarında yapılan yolculuklarda ise aktarma indirimi devam edecek.

 İBB, kararı mahkemeye taşıdı Bugün sona erecek “Aktarma alır” uygulamasıyla, Marmaray’a aktarma yapan tam İstanbulkart kullanan bir vatandaş, 3,50 TL metro ücreti ödedikten sonra 3,50 TL daha ücret ödeyerek yolculuğunu Marmaray Hattı’nda ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7,00 TL toplam ücretle tamamlıyor. Seyahat 3,50 TL daha ucuza yapılabiliyor. Marmaray’ın aktarma sistemine dahil edilmesinin hemen ardından 19 Şubat 2020 tarihinde merkezi yönetimin yayınladığı genelge ile UKOME’nin üye sayısında değişiklik yapılarak, İBB’nin çoğunluk oyu elinden alınmıştı. Bu karar da İBB tarafından mahkemeye taşındı.
3
Sivil Toplum Örgütleri / İşsizin evinde huzur olmaz
« Son İleti Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ 30 Kasım 2020 / 09:21  »
Türk-iş'in Sakaryalı Genel Başkanı Ergün Atalay, “Herkesin oğlu, kızı, gelini işsiz bu ülkede. Her evde bir işsiz var. İşsizin olduğu evde huzur olmaz. İşsizliğe çare bulmak lazım. Esas problem bu” dedi. İşte Sözcü Gazetesinin haberi:
Ergün Atalay, 1 milyonu aşkın üyesiyle Türkiye'nin en büyük işçi örgütü olan Türk-İş'in genel başkanı… Hükümet hemen her fırsatta işçinin kıdem tazminatını yok edecek, köle işçiliği yaygınlaştıracak düzenlemeler hazırladığı için Atalay'ı da kamuoyunda çok sık görür olduk. Türkiye en son TBMM Genel Kurulu'na kadar gelen köle işçilik teklifinde Atalay'ın yeni nesil eylemine şahit oldu. Atalay, pandemi ve hükümetin yasakları yüzünden meydanlara inme imkanı kalmayan işçileri sosyal medya üzerinden örgütleyip adeta sanal miting yaptı. İşçiler, işlerinin başından bile ayrılmadan sosyal medya platformlarından milyonlarca mesaj atıp hükümete seslerini duyurmayı başardı. Köle işçilik maddeleri geri çekildi, sendikacılık tarihinde bir ilk yaşandı…


Kaynak: https://www.sakaryadetayhaber.com/haber/ergun-atalay-issizin-evinde-huzur-olmaz-97062.html
4
Demiryolu Bilgileri / INTERMODAL TAŞIMACILIK NEDİR?
« Son İleti Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ 26 Kasım 2020 / 09:31  »


eTA sizlere taşımacılık sektörünün kavramlarını yansıtmaya devam ediyor. Literatürde birden fazla taşıma türünün entegrasyonu ile yapılan faaliyetler için multimodal, intermodal ve kombine taşımacılık olmak üzere üç temel kavram kullanılmaktadır. Daha önceki yazılarımızda kombine taşımacılık kavramından bahsetmiştik. Bugün ki konumuz ise intermodal taşımacılık.
Intermodal TaşımacılıkSürdürülebilir taşıma sisteminin bir parçası olan intermodal taşımacılık, eşyaların iki veya daha fazla ulaşım türü arasında aynı taşıma kabı veya aracı kullanılarak; taşıma türü değiştirildiğinde eşyanın kendisi yeniden elleçlenmeden yapılan taşımadır.
Aynı zamanda intermodal taşımacılık, kombine taşımacılığın temelini oluşturmaktadır.
Intermodal taşımacılıkta denizyolu, demiryolu, havayolu, karayolu taşıma türleri sistemin birbirine entegre edilebilen temel bileşenlerini oluşturmaktadır. Böylelikle uygun taşıma türlerinin seçilmesiyle hız, güvenlik ve maliyet optimizasyonu sağlanarak taşımacılık yapılmaktadır.
Intermodal taşımacılığın belli başlı özelliklerini şöyle sıralayabiliriz;
  • Intermodal taşımacılıkta eşyanın süreç içinde yeniden elleçlemesinin yapılmaması ön planda tutulur.
  • İntermodal yük taşımacılığının en önemli özelliği, modlar arasındaki ekipmanın serbest değişimidir. Bir kamyonun konteyner parçası, bir uçağın içinde taşınabilir veya bir demiryolu aracı denizyolu taşımacılığı ile taşınabilir.
  • Intermodal taşımacılıkta; yükler, içinde bulunduğu taşıma ünitesinden başka bir üniteye aktarılmazlar.
  • Intermodal taşımacılıkta, yükleme ve varış adresi arasında kullanılacak farklı taşıma modları için, birden fazla taşıyıcı ve taşıma sözleşmesi yapılmaktadır.
  • Birden fazla taşımacı firma süreçten sorumludur.
  • Denizyolu-Karayolu-Demiryolu kombinasyonu yapılabilir.
Kaynak: https://www.etasimacilik.com
5
Demiryolları ile ilgili haberler / Demiryolu talebe yetişemiyor
« Son İleti Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ 26 Kasım 2020 / 09:21  »
Karayolunda yaşanan geçiş belgesi problemleri demiryoluna talebi artırdı. Ancak kapasite yetersiz olduğu için firmalar yeni müşteri alamıyor. TCDD'nin lokomotifleri yetersiz kalıyor. Özel sektör lokomotif yatırımı yapmak istiyor ama bunun için serbest rekabet ortamının sağlanmasını bekliyor.

Demiryolu taşımacılığına talep arttı. Kur artışıyla hızlanan ihracatın yanı sıra karayolunda yaşanan geçiş belgesi gibi sorunlar demiryolundaki bu talep artışında etkili oldu. Ancak kapasite yetersiz kaldığı için firmaların çoğu yeni müşteri alamıyor. En büyük sıkıntı lokomotif konusunda yaşanıyor. Hem yurtdışı hem de iç taşımalarda tam kapasite ile çalışan TCDD’nin lokomotiflerinin kapasitesinin yetersiz kaldığını dile getiren DTD Başkanı Ercan Güleç, “Özel sektör lokomotif yatırımı yapmak istiyor ama bunun için serbest rekabet ortamının gerçek anlamda sağlanması gerekiyor” dedi.

Kaynak ve devamı:https://www.dunya.com/sektorler/lojistik/demiryolu-talebe-yetisemiyor-haberi-601478
6
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) İzmir Alsancak Limanı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın izniyle 2 yıl aradan sonra yeniden Ro-Ro operasyonlarına açıldı.

https://www.dunya.com
7
Siz de kadrajınıza takılan eşsiz güzellikleri paylas@tcdd.gov.tr adresine gönderin, dünyayla paylaşalım. #UlaşıncaBaşlar
8
Yeniden Yapılanma / Ynt: Demiryollarında Yeni Özelleştirmeler
« Son İleti Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ 23 Kasım 2020 / 13:30  »
Ülkemizin karına olan yük ve yolcu taşıması yapmaktır.

Bunu ekonomik kriterler dahilinde kim yaparsa yapsın ülkemizin menfaatine olacaktır.

Özel sektörle devlet arasındaki en büyük fark özel sektör yük bulmak için adeta saldırmaktadır. Lokomotifinden tutunda vagon gayri faal sürelerine kadar incelemekte ve bunları iyileştirmeyi yıllık hedeflerine almaktadır.

Buna karşı devlet ne yapmaktadır. Siyaset yüzünden elindeki değerleri kullanamamakta ve giderek atıl kalmaktadır. Bu nedenle de yeniden yapılan durumlarına maruz kalmaktadır. Yavaş yavaş özel sektöre açılmakta ve kolunu kanadını kaybetmektedir.

Devlet herkese eşit, alt yapı iyileştirici ve  taşıma odaklı davranırsa özel sektör taşımalarını bile alabilir. Güç elindedir, kullanmak da elindedir.
9
Yeniden Yapılanma / Demiryollarında Yeni Özelleştirmeler
« Son İleti Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ 23 Kasım 2020 / 11:59  »
TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, TCDD Taşımacılık AŞ tarafından yapılan yolcu taşımacılığının, 2021 itibarıyla özel şirketlerin de katılımına açılacağını açıkladı. 

 Türk Demiryolu Zirvesi kapsamında gerçekleştirilen "Demiryolları Reformu" başlıklı panelde konuşan TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, çevreci ve ekonomik olan demir yollarının diğer ulaşım türlerine göre sunduğu avantajlara değindi.Uygun, demir yolunun, lojistik ve lojistiğe bağlı sanayi üretiminin hızını, kabiliyetini ve kapasitesini artıran ulaşım modu olarak bütün dünyada 21. yüzyıla damgasını vurduğunu ancak bu alandaki yatırımların maliyetinin yüksek olduğunu söyledi.

18 yılda demir yollarına 167,5 milyar liralık yatırım yapıldı

Türkiye'nin bütünsel kalkınma hedefleri doğrultusunda sürdürülebilirliğini sağlayabilmek için demir yollarına önemli yatırımlar yapılması gerektiğini belirten Uygun, "Bu gereklilikten dolayı hükümetlerimizce son 18 yılda devlet politikası haline dönüştürülmüş olan demir yollarımıza 167,5 milyar liralık yatırım yapılmıştır." dedi. Uygun, diğer ulaşım modlarının çok hızlı gelişmesi, lojistik sektöründeki ihtiyaçların ve yolcu beklentilerinin değişmesinin daha rekabetçi ve sürdürülebilir bir demir yolu sektörü için yeniden yapılanma ihtiyacı doğurduğunu söyledi.
 Bu yapılanmayı sağlayabilmek için dünyada birçok örnek reform uygulamaları hayata geçirildiğini belirten Uygun, reformların; devletin yükümlülüklerini ve harcamalarını azaltmak, finansal verimliliğin sürdürülmesi sağlamak, demir yolu sektörünün ulaşımda payını artırmak gibi hedeflerine değindi.
 Almanya ve Rusya'da hayata geçirilen demir yolu reformlarını ve bu reformlarla sağlanan gelişmeleri anlatan Uygun, dünyada demir yolunda son reform gelişmelerinin Fransa, İngiltere, İspanya, Ukrayna ve Hindistan'da yaşandığını kaydetti.
 TCDD Genel Müdürü Uygun, Türkiye'nin demir yollarında yaşadığı süreçlere değinerek, "Ülkemizde 1950'li yıllarda demir yollarının yolcu taşımacılığındaki payı yüzde 42, yük taşımacılığındaki payı ise yüzde 68 düzeyindeyken 2018'e gelindiğinde bu oranlar yüzde 1,3 ve yüzde 5,5 seviyelerine düşmüş ve canlılığını yitirmiştir." dedi.

 "TCDD'nin yeniden yapılandırılması ihtiyacı doğmuştur"

Demir yollarının ülkelerin kalkınmasındaki önemine işaret eden Uygun, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ülkemizin kalkınmasında ve bağımsızlığında belirleyici rol oynayan demir yollarının yeniden canlandırılması ve taşımacılıktaki rolünün güçlendirilmesi için serbest, rekabetçi, ekonomik ve sosyal açılardan sürdürülebilir ve Avrupa Birliği (AB) mevzuatı ile de uyumlu bir demir yolu sektörünün oluşturulmasına ihtiyaç vardır. Demir yolu sektörüne son yıllarda yapılan büyük yatırımların artarak sürdürülmesinin yanında sektörün düzenlenmesi ve TCDD'nin yeniden yapılandırılması ihtiyacı doğmuştur."

 "Yolcu taşımacılığında da serbestleşme tamamlanmış olacak" Tarihsel süreç içinde Türkiye'nin demir yolu yatırımlarının gelişimine değinen Uygun, halihazırda 1213 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere 12 bin 803 kilometre uzunluğunda demir yolu hattına sahip olduklarını, çift hatların oranının yüzde 5'ten yüzde 13'e yükseldiğini bildirdi.
 Altyapı yatırımlarına ek olarak, yük ve yolcu taşımacılığında demir yolunun payının artırılması için sektördeki aktörlerin etkinleşmesini sağlayan reformların gerçekleştirilmesinin ülke için kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Uygun, bu kapsamda TCDD'de yapılan reformları anlattı.
 Uygun, "TCDD Taşımacılık AŞ tarafından yapılan yolcu taşımacılığı, 2021 itibarıyla özel şirketlerin de katılımına açılarak yolcu taşımacılığında da serbestleşme tamamlanmış olacak." dedi.

 "Türkiye ile yoğun bir şekilde çalışmaya devam etmek istiyoruz"

 İtalyan Demiryolları (FS) Uluslararası İş Geliştirme Dairesi Başkan Yardımcısı Giovanni Rocca da TCDD'ye ilişkin, "Çalışmaya uzun yıllar önce başladık. Bu yüzden TCDD'nin nasıl evrim geçirdiğini ve nasıl hedefleri olduğunu biliyoruz." ifadesini kullandı. Ulaşım sektörü açısından Türkiye'nin çok önemli bir ülke olduğunu belirten Rocca, "İstanbul'da, holdingimizin bir ofisi var ve Türkiye'de 10 yıldan fazla süredir çalışmaktayız. İstanbul ve Ankara'daki yüksek hızlı tren için bakım merkezlerini oluşturduk. Boğaz'daki tüneller üzerinde çalıştık. Biz Türkiye ile yoğun bir şekilde çalışmaya devam etmek istiyoruz." diye konuştu.
 Rocca, farklı ülkelerde altyapı ve ulusal taşımacılık alanlarında faaliyet gösteren şirketleri bulunduğunu ve çok fazla şirketi bünyesinde birleştirmiş bir yapı olduklarını söyledi.
 
Sayfa: [1] 2 3 ... 10