Gönderen Konu: Rusya Demiryolları Avrupa'yı Büyük Okyanusa (Pasifik) Demiryoluyla Bağladı  (Okunma sayısı 7270 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Rusya Demiryolları, başta Güney Kore Limanı olmak üzere, Avrupa'yı Büyük Okyanus'a, buradan da Amerika Kıtası'nın Batısına denizyoluyla bağlayacak olan Trans Container Asia Pacific hizmetini resmen başlattı.
Aşağıdaki haritada, demiryolu ve denizyolu olarak Trans Container Asia Pacific hattını gösterilmektedir.
 
« Son Düzenleme: 31 Ocak 2017 / 13:55 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Haberde Pasifik Okyanusu bağlantısı ön plana çıkmış. Bir de Rusya Avrupa'yı her geçen gün gelişen ekonomisiyle Güney Kore'ye de bağlamış oldu. Aşağıda 2009 Ocak ayında gönderdiğim haberde, Avrupa bağlantısı için Dobra konteyner istasyonunun yenilenmesi yer almakta.
Rusya Demiryolları sıralı işlerle emin adımlar atarak ilerlemekte.

http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/index.php/topic,1102.msg5535.html#msg5535

« Son Düzenleme: 04 Ekim 2010 / 16:05 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Tilki

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 57
Güney kore'den Avrupa ya deniz yolu ile taşımacılık yapılması, demiryoluna nazaran daha ucuz olmaz mı ? Yani nereden bakarsanız 8000 veya 10 000 km lik bir yol var orada. O kadar uzun bir yolda taşıma maliyeti söz konusu olduğunda, yapılanlara değecek mi ?

Bunu eleştiri olarak değil, merakını gidermek isteyen birisnin sorusu olarak görünüz  :)

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ulaştırmanın Temel ilkesi, Uzun mesafede Denizyolu ve Demiryolu, Limaanların ve Demiryolu terminalerinini karayolları ile baağlanması bu şekilde sistemler arasında rekabetin ortadan kaldırılarak birbirlerini besleyecek ve destekleyecek şekilde planlamak ve bir devlet politikası haline getirmektir.

Ulaştırmanın üç kuralı ise,

Taşıma süresi, maliyet ve emniyet

Denizyolunda taşıma maliyeti daha düşük ancak transit süre daha fazladır. Mesela Çin-Liangungan ila Hamburg arası denizyolu ile yaklaşık 30-35 gün blok tren ise 15-17 gündür. Taşıma Maliyeti ise denizyolu demiryoluna nazaran %40  daha ucuzdur. Denize çıkışı olmayan ülkeler örneğin orta asya ülkeleri zorunlu olarak demiryolu ile bir limana ulaşmak zorundadır. Budara yük trafiği  deniz ve demiryolu koridorlarının mevcut olup olmadığına ve göndericinin maliyet ve süre açısından tercihine bağlıdır.

Pazara erken ulaşmak daha fazla getiri sağlayacaksa zaman önemli demektir. Mağliyet çok önemli ise uzun süreleri tercih edebilir.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Tilki

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 57
Teşekkür ederim  :)
Umarım cahilliğim sıkmıyordur sizi  :(


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Estafurullah,
Lojistik konusu hassas bir konu. Tamamıyla planlama ve sıkı bir koordinasyon gerektiriyor. Basitçe anlatmaya kalkarsam, bir gemiyi dolduracak kadar konteynerin birikmesi biraz zaman alabiliyor. Bunun için büyük depolama alanlarına ihtiyaç duyulabiliyor. Değişik bölgelerden gelen yükler, anlaşmalı gemiyi doldurması için bir müddet bekletilmesi gerekebiliyor. Ya da aynı yöne giden başka bir gemiye de (tabi anlaşmalıysa) yüklenip gönderilebiliniyor. Bu ve benzeri durumlarda, yükün ulaşım süresi haricinde, bir de depolarda bekleme süresi de işe dahil oluyor. Bu da ek lojistik maliyeti anlamına geliyor. Ton başına hesaplandığında deniz yolu en ucuz taşımacılık. Fakat sevgili Kürşad Bey'inde bahsettiği gibi, süre uzamakta ve ayrıca yukarıda bahsetmeye çalıştığım gibi, depolamada da beklemeler yaşanabiliyor. Bu durumda işe demiryolları giriyor. Mümkün olabilecek en az bekleme ile, daha hızlı ve tabi ki gemiye nazaren daha az miktarda yük taşınılabiliyor. Tabi demiryolu için gerekli altyapı ve araç durumunuzun iyi olması yanında sıkı bir planlama ve koordinasyonda gerekiyor. Bunu en iyi başarabilen ülke, hiç kuşkusuz Amerika'dır.
Sadece dizel taşımacılığı hesaba kattığınızda, karayoluna nazaren yaklaşık 3/1 enerji tasarrufu sağlıyorsunuz. Ayrıca nakliyede kullanılan personel sayısı da azalıyor. Bir de bunun elektrikli olanını düşünün. Ayrıca işin başka bir stratejik boyutu, elektrikli taşımacılıktaki enerji maliyetinin dizel taşımacılığına göre daha stabil olması. Uzun süreli nakliye anlaşmalarında, bu ciddi olarak ön plana çıkmaktadır.
Hız konusuna gelince, Avrupa'da, gelecek için çok ciddi çalışmalar yapılmaktadır. Pek çok haber ve yazımda da dile getirdiğim gibi, ülkeler arası geçişler için 160km/saat yük, 250km/saat yolcu taşımacılığında kullanılacak hatlar planlanmaktadır ve kısmen yapılmaya başlanmıştır. Ayrıca Rusya, bu konuda çok ciddi çalışmalar yapmaktadır. Rusya demiryolları, günümüzde 750 ile1000km gitme garantisini müşterilerine sunmaktadır. 2020 yılı ve sonrası için bu, günde 2000km'ye çıkacaktır. Basit bir hesapla 24 saatlik zaman dilimi haricinde, bir yük treninin, 20 saat boyunca 100km/saat hızda gitmesi demektir. Kalan 4 saate ise, beklemeler, hava koşullarının oluşturduğu olumsuzluklar, personel değişimleri ve yol koşullarına göre hızın düşürülmesi gereken bölgeler gibi durumlar sığdırılacaktır.
Aslında yük taşımacılığı yolcu taşımacılığına nazaren daha zordur. Hem teknik açıdan, hemde koordinasyon ve planlama açısından çok hassastır.
Önceden belirttiğim gibi Amerika demiryolu yük taşımacılığında ileri bir ülkedir. İngilizceniz iyi ise Amerika;'da faaliyet gösteren demiryolları firmalarının internet sitelerini ziyaret edip, nasıl bir koordinasyon ile yük taşındığını görebilirsiniz. Demiryolu/karayolu/denizyolu koordinasyonların sağlanması, aktarma bölgeleri ve bu bölgelerin seçimi gbi çok önemli konular var. Ayrıca bu şirketler, resmen kendilerini aşmış durumdalar. Çünkü door to door yani kapıdan kapıya teslim olanaklarınıda sunuyorlar. INTERMODAL taşımacılığın velinimetleri sonuna kadar kullanılıyor. :)
Sanırım bu açıklamalar bazı sorularınıza yanıt olabilecek türden. Geri kalanınıda siz kendi araştırmalarınızla ulaşabilirsiniz. Yine de sormak istedikleriniz için bizler buradayız. :) Bilgim dahilinde yanıtlamaya çalışırım. :)
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Tilki

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 57
Çok teşekkür ederim gerçekten aydınlatıcı bilgiler sundunuz bana  :) Bu bağlamda, Türkiye den orta afrika cumhuriyetine ya da vietnam'a demir yolu ile taşımacılık yapmak hiçte mantık dışı gelmiyor artık  :)


Tekrar teşekkür ederim cevaplarınız için  :)

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
      Konunun içeriğinden çok, Sayın Kürşat Yavuz ve Ömer Tolga Sürmeli beyin, adeta ders niteliğindeki açıklamaları dikkat çekicidir. Lojistiğin ne olduğu, ulaşımın uluslararası boyutu ve usların gelecek öngörüleri dikkat çekicidir.
      Ulaştımanın kuralları konusu ve o bilginin üzerine inşa edilen lojistik konulu açıklama takdire değer çalışmalar ve belirli bir birikimin sonuçlarıdır.
      Yalnızca TCDD yöneticileri değil, Ülkemizin ulaştırma politikalarına kafa yoranlarında bu ve benzeri yorumları ve yazılanları okumaları gerektiğini ısrarla söylüyorum. Ulaştırmanın parlayan yıldızının geç de olsa demiryolu olduğunu anlayanlara ne mutlu.
Saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745






2016 yılı boyunca Rus demiryolları (RZD), Avrupa ve Baltık ülkelerini Pasifik Okyanusu'na (Ayrıca Doğu Asya ülkelerine) bağlayan ulaşım koridorunun önemli bir bölümü olan, Baykal-Amur (Haritada turuncuyla belirtilen hat)-Trans Sibirya demiryollarının kapasitesini arttırma amaçlı modernizasyonunu sürdürmeye devam etti. Proje dahilinde 2016 yılında  116.6km istasyon rayları ve altyapısı (yan hatlar da dahil) yenide yapılmış, 1200km'li demiryolu komple rehabilite edilmiş, Baykal hattını büyük oranda kısaltacak 6,7km'lik Baylal tünelinin kazı işlemleri bitirilmiş, Breya Nehri köprüsü ve 11 adet küçük köprü tamamlanmış, ilave olarak, bölgede yeni lokomotif bakım tesisleri faaliyete geçirilmiştir. 2017 yılı için şirket, 693 tesisin geliştirilmesi için 95,8 milyar Ruble (1,58 milya ABD Doları) yatırım yapmayı planlıyor. 2020 yılına kadar kapasiyeyi 66,8 milyon ton arttırmak için toplam 562,4 milyar Ruble'ye ihtiyaç duyulmaktadır. 
« Son Düzenleme: 31 Ocak 2017 / 14:46 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Rusya Demiryolları Avrupa'yı Büyük Okyanusa (Pasifik) Demiryoluyla Bağladı Benzer Konular

Rusya Demiryollarında Avrupa'ya Açılmada Önemli Bir Adım
Merhaba Değerli arkadaşlarım.Bilindiği üzere Eurasia Demiryolunda ilerlemeler hızlı bir şekilde devam etmekte. Bununla ilgili aş... Devamı...

Gösterim: 2533 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Avrupa Demiryolları ve Avrupa fiziki Haritası
Avrupa Demiryolları Haritası Avrupa Fizik Haritası Devamı...

Gösterim: 27347 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasından Rusya Demiryollarına 500 Milyon Dolar Kredi
EBRD (European Bank for Reconstruction and Development) Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası Rusya Demiryollarına uzun vadeli tam 500... Devamı...

Gösterim: 2416 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Avrupa'ya Demiryoluyla Ürün Nakli Kolaylaşıyor
Manisa Ticaret ve Sanayi Odası’nın girişimiyle Türkiye ile Orta Avrupa ülkeleri arasındaki mesafe 675 km kısalacak. İhraç ürünle... Devamı...

Gösterim: 2167 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Pasifik-Transsibirya-Avrupa Konteyner Taşımacılığı İçin Anlaşma İmzalandı
RZD Logistics ve Fesco Transport Group, Fesco'ya ait olan Vladivostok Deniz Ticaret Limanı üzerinden Trans-Sibirya Demiryolu boy... Devamı...

Gösterim: 573 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli