Gönderen Konu: Rusya Üzerinden Çin-Avrupa Güzergahında Artan Konteyner Taşımacılığı  (Okunma sayısı 177 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771

Rusya Demiryolları altyapısında Çin ile Avrupa arasındaki konteyner taşımacılığı, 2020'nin ilk 11 ayında geçen yılın aynı dönemine göre 1,6 kat artarak 502.600 TEU'ya ulaştı. Yüklenen konteyner taşımacılığı ise 1.8 kat artarak 485.600 TEU oldu. Hacim olarak 3,6 milyon ton, 1,9 kat artışla Rus demiryolu ağı üzerinden taşınmıştır.

Aynı zamanda, Çin'den Avrupa'ya geçiş, yıl başından bu yana 1.8 kat artarak 346.800 TEU'ya, üçte bir oranında Avrupa'dan Çin'e 155.700 TEU'ya ulaştı. Sevkiyatların çoğunu tüketim malları, arabalar, donanımlar, takım tezgahları ve motorlar, kimyasallar ve demir dışı metaller oluşturmaktadır.

Genel olarak, Ocak-Kasım 2020 arasında Rus Demiryolları'nın demiryolu ağı üzerinden konteyner taşımacılığı hacmi, geçen yılın aynı dönemine göre 1,5 kat daha fazla olan yaklaşık 680.000 TEU'yu buldu.

Transit hacimlerinin büyümesi, belirlenen rekabetçi fiyatlandırma koşulları, sevkiyat yelpazesinin genişletilmesi ve hizmet kalitesindeki iyileşmenin yanı sıra transit rotalarının çeşitlendirilmesiyle kolaylaştırılmıştır.

Kazakistan, Rusya ve Beyaz Rusya üzerinden Çin-Avrupa-Çin güzergahında konteyner taşımacılığı hizmeti veren UTLC ERA'ya göre 2020'nin başından bu yana üç demiryolu ağında 500 binden fazla TEU taşındı. “Hedefin yarısı bu rotada yılda bir milyon konteyner teslimatı gerçekleştirilmiştir. UTLC ERA CEO'su Alexey Grom, planlarımızın ve beklentilerimizin büyük ölçüde bu hedefe odaklanması için ortaklarımızla 2025'ten önce oraya varmaya devam edeceğiz ”dedi.

Şirket, demiryolu yük trafiği tarihinde ilk kez bu rekorun 1520 mm Çin-AB ray açıklığında elde edildiğini söylüyor. Mevcut toplam taşıma hacimleri 2019 yılına göre bir buçuk kat fazla ve 333 bin TEU'ya ulaştı. Hacim artışına katkıda bulunan temel faktörler, pandemi sırasında rayın sigortaladığı tedariklerin öngörülebilirliği ve istikrarıdır. COVID-19 kısıtlamaları nedeniyle hava ve deniz taşımacılığı maliyetlerindeki artış da etkisini gösterdi. Demiryolunun avantajlarından etkilenen büyük mallar ve otomobil üreticileri, koronavirüs krizi sırasında Avrupa ile Çin arasındaki demiryolu yük trafiğini genişletme kararı aldı. Zamanın altını çizdiler ve çeşitli testler, özellikle kış mevsiminde demiryolunun beklenenden çok daha güvenilir olduğunu kanıtladı.

Kaynak: https://www.railwaypro.com/wp/increased-china-europe-container-transport-through-russia/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter