Gönderen Konu: "Haydarpaşa Port" projesine yeni onay  (Okunma sayısı 5376 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
"Haydarpaşa Port" projesine yeni onay
« : 14 Eylül 2012 / 09:33 »

Radikal.com.tr nin 13/09/2012 22:06 tarihli haberine göre,

Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi için nihai düzenleme kararı, Büyükşehir Belediye Meclisi'nden geçti
Mecliste, 1/5000 ölçekli Haydarpaşa Garı ile Kadıköy Meydanı ve Çevresi Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı teklifi oylamaya sunuldu. Teklif, CHP 'nin ret oyu vermesine karşın AK Partili meclis üyelerinin oylarıyla kabul edildi.

   Alınan kararla, 2007 yılında yapılan protokolle ilk adımı atılan “ Haydarpaşa Port” projesinin 2009'da başlanan planlama çalışmalarıyla ilgili düzenlemeler için gerekli onay verildi.

   Böylece plan düzenlemesi tamamlanan projenin ihale ve uygulama çalışmalarına start verilecek. Projenin hayata geçmesi için önünde engel kalmadı. Yapılacak ihalenin ardından Haydarpaşa Port projesinde ilk kazma vurulacak.


Kaynak ve haberin tamamı: http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=1100230&CategoryID=77
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2012 / 10:23 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Ynt: "Haydarpaşa Port" projesine yeni onay
« Yanıtla #1 : 14 Eylül 2012 / 10:58 »
Galataport projesi ile ilgili çekincelerin anlatıldığı  "galataport.org/" web sitesi hazırlanmış.

Bilgi almak isteyen arkadaşlar "http://www.galataport.org/" ziyaret edebilirler.



http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Ynt: "Haydarpaşa Port" projesine yeni onay
« Yanıtla #2 : 27 Eylül 2012 / 20:06 »


Haydarpaşa Garı Özelleştirme İdaresi Başkanlığına (ÖİB) devrediliyor. TCDD Yönetim Kurulu’nun 12 Eylül tarihinde aldığı karar gereği garın bulunduğu 1.000.000 metrekarelik alan ÖİB’ye devredildi.

Haydarpaşa Garı’nın yok edilmesi projesi hız kazanıyor. TCDD Yönetim Kurulu sit alanı olarak tescillenen tarihi garın içinde bulunduğu 1.000.000 metrekarelik alanı “gelir getirecek bir proje yapılması amacıyla” ÖİB’ye bildirdi. Haydarpaşa Port projesinin bir gün sonra onaylandığı göz önüne alındığında TCDD'nin kararı bir gün önceden bilerek böyle bir kararı aldığı ortaya çıktı.

TCDD’den ÖİB’ye gönderilen yazıda şu ifadeler yer aldı:

“Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası’nda Kuruluşumuzun mülkiyetinde bulunan yaklaşık 1.000.000 metrekarelik taşınmazın İstanbul’un tarihi, kültürel vesosyal yapısıyla bütünleşerek ülkemiz ve kuruluşumuz açısından gelir getirici yönden değerlendirilmesine yönelik olarak 4046 sayılı Kanun ile 5793 sayılı kanunun 43. Maddesi kapsamında değerlendirilmesi amacıyla Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’na bildirilmesi hususunda Yönetim Kurulumuzun 12.09.2012 tarih ve 19/200 sayılı yönetim kurulu kararı alınmıştır.

Konuya ilişkin alınan Yönetim Kurulu kararı, plan ve dokümanlar yazımız ekinde sunulmakta olup Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası’nda Kuruluşumuz mülkiyetinde bulunan yaklaşık 1.000.000 metrekarelik taşınmazın idarenizce değerlendirilmesi hususunda gereğinin yapılmasını arz ederiz.”

"Haydarpaşa Port"a onay verildi

 Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi için nihai düzenleme kararı, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nden 13 Eylül tarihinde yapılan oylamanın ardından geçmişti.

Mecliste, 1/5000 ölçekli Haydarpaşa Garı ile Kadıköy Meydanı ve Çevresi Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı teklifi oylamaya sunulurken, teklif, CHP'nin ret oyu vermesine karşın AKP'li meclis üyelerinin oylarıyla kabul edilmişti.

Alınan kararla, 2007 yılında yapılan protokolle ilk adımı atılan ''Haydarpaşa Port'' projesinin 2009'da başlanan planlama çalışmalarıyla ilgili düzenlemeler için gerekli onay verildi. Böylece plan düzenlemesi tamamlanan projenin ihale ve uygulama çalışmalarına start verilecek. Projenin hayata geçmesi için önünde engel kalmadı.(soL-haber)

Odatv.com
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
HAYDARPAŞA GAR ÖZELLEŞTİRİLMELİ Mİ ?
« Yanıtla #3 : 27 Eylül 2012 / 20:24 »
Değerli Demiryolcular,

Haydarpaşa tüm demiryolcuların gönlünde apayrı bir yeri olduğu kadar hiç kuşkusuz ülkemiz insanının gönlünde de çok özel bir yeri vardır. 

Facebook da Demiryolcu grubu "HAYDARPAŞA GAR ÖZELLEŞTİRİLMELİ Mİ ?" diye anket açmış.

Eğer bir tuzunuzun bulunmasını istiyorsanız. Aşağıdaki linten anketi cevaplayabilirsiniz.

Haydarpaşanın halktan kopmamsı dileklerimle..

http://www.facebook.com/questions/10151079418320186/



http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697



Haydarpaşa Port için TCDD yola önceden çıktı


Haydarpaşa Port projesi kararı imzalanmasından bir gün önce TCDD kurul toplantısında kendisine ait 1 milyon metrekarelik alanı Özelleştirme İdaresi'ne vermeyi kararlaştırmıştı. BTS uyarıyor: TCDD'nin görevi demiryolları işletmeciliği, rant sağlamak değil.

Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi için nihai düzenleme kararı daha İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nden geçmeden Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) kendine ait araziyi Özelleştirme İdaresi'ne devretme kararı aldı.

Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yavuz Demirkol, "TCDD'nin bu kararı Haydarpaşa Garı'nın ölüm fermanı niteliğinde" diyor.

2004'ten beri sivil toplum örgütlerinin, "Haydarpaşa Port" projesine "kamu yararı taşımıyor, doğal ve tarihsel değerleri yok ediyor, şehircilik ilkelerine, ulusal ve evrensel koruma hukukuna aykırı" diyerek karşı çıkıyor.

Uzun süren tartışama ve mücadelenin ardından 13 Eylül'de Hayrdarpaşa Port için karar Belediye Meclisi'nden geçti.

12 Eylül'de ise TCDD kurulu Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri sahasında kendisine ait yaklaşık 1 milyon mertrekare taşınmazın, "İstanbul'un kültürel ve sosyal yapısıyla bütünleşerek ülkemiz ve kuruluşumuz açısından gelir getirici yönden değerlendirilmesi" amacıyla Özelleştirme İdaresi Başkanlığına bildirilmesine karar verdi. 18 Eylül'de de başvuru yapıldı.

"TCDD'NİN İŞİ DEMİRYOLU İŞLETMECİLİĞİ"

Haydarpaşa Dayanışma Platformu'nun bileşenlerinden BTS'nin Genel Başkanı Yavuz Demirkol, "TCDD'nin bu kararı Haydarpaşa Garı'nın ölüm fermanı niteliğinde" diyor.

"2004'ten beri TCDD'nin Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) hükümeti ve Belediye ile işbirliği içinde çalıştığını zaten biliyorduk. Bu kararın proje daha geçmeden alınması da süreci hızlandırmak için yapılmış bir hamle."

Hatırlanacağı üzere projeyle ilgili tartışmalar devam ederken Aralık 2010'da Haydarpaşa Garı'nda yangın çıktı. Şubat ayından itibaren de Gebze-Köseköy arasındaki hızlı tren çalışmaları gerekçe gösterilerek ana hat yolcu ve yük trenleri seferleri kaldırıldı.

"TCDD'nin işi demiryolu işletmeciliğidir" diyen Demirkol şöyle konuştu:

"TCDD'nin Haydarpaşa Gar'ın tarihsel misyonuna uygun işlevini yerine getirmesi gerekirken ticari bir yaklaşımla turizm, konaklama ve ticaret vurgusunu öne çıkararak Gar ve çevresini rant alanına dönüştürme çabası düşündürücüdür."

"GAR TRENLERE VE HALKA KAPATILMAMALI"

Demirkol, Haydarpaşa Garı'ndaki tren hatlarının mutlaka sürdürülmesi gerektiğini söyledi:
"Proje ile bölgenin rantsal alana dönüştürülmesi aynı zamanda tarihi ve doğal dokuya da zarar verecek. Yine Haydarpaşa Gar'ına artık ihtiyaç kalmayacak yalanıyla da kamuoyu yanıltılıyor. Oysa İstanbul'un Anadolu'ya açılan kapısı olan garın asıl işlevini bir tarafa bırakarak trenlere ve halka kapatılması asla düşünülmemeli, Marmaray Projesi kapsamında yapılabilecek bir düzenleme ile tren hatları varlığını ve tarihsel sürekliliğini devam ettirebilmeli."

HAYDARPAŞA PORT'TA NELER VAR?

Harem Otogarı'ndan, Kadıköy Moda'ya kadar 1 milyon 300 bin metrekarelik alanı kapsayan projede, Haydarpaşa'ya uluslararası turistik gezilerin yapıldığı kruvaziyer liman yapılması planlanıyor; bu alan halka kapatılacak.

"Ticaret ve turizm" merkezi yapılmak istenen bölgede, kültür, turizm alanları, dini tesis, konaklama tesisleri gibi yapılar inşa edilecek. Haydarpaşa Garı'nın ne amaçla kullanılacağı kesin olarak bilinmiyor.

Projeye karşı platformun içinde yer alan Mimarlar Odası dava açmaya hazırlanıyor.


Kaynak: http://www.haber10.com/haber/302478/
« Son Düzenleme: 28 Eylül 2012 / 09:46 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1738
Ynt: "Haydarpaşa Port" projesine yeni onay
« Yanıtla #5 : 28 Eylül 2012 / 11:14 »
BTS'nin Haydarpaşa'ya yönelik uzun süredir devam ettiği çalışmaları, takdir edilecek boyutta. Kendilerine teşekkür ediyorum, gönülden destekliyorum. Fakat, bir noktaya da değinmeden duramayacağım. Son zamanlarda yaşanan demiryollarımızın geneline yönelik gelişmelerde, BTS'nin sesi  cılız kalıyor. Demiryollarımızın serbestleşmesi / özelleşmesi konusunda, Haydarpaşa gar performansını pek göremiyorum. Nedenini merak ettim de...
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: "Haydarpaşa Port" projesine yeni onay
« Yanıtla #6 : 14 Kasım 2012 / 21:31 »
 :)
...

TCDD arsalarına verilen ticarat izni iptal
Büyükşehir Belediye Meclisi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın "Tüp geçit var. Bina yapılamaz" itirazı üzerine, Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi için TCDD arsalarına verdiği ticaret imar iznini iptal etti. Arsalar imar planına yeşil alan olarak işlendi. Haydarpaşa Port'un TCDD arsaları olmadan yapılabileceği kaydedildi.

Haydarpaşa Port Projesi’yle ilgili imar planları oluşturulurken, Haydarpaşa Garı’nın çevresi turistik ve ticari merkez, arka taraftaki TCDD arsaları ise kamu hizmet alanı olarak belirlenmişti.

TCDD arsaların ekonomik değerinin düşeceğini ve kurumun zarara uğrayacağını belirterek planların yeniden düzenlenmesini istedi. TCDD’nin talebini 13 Nisan 2012’de Belediye Meclisi’nin gündemine alan İBB, TCDD arsalarına 2 katla sınırlı olmak kaydıyla ticari imar izni çıkardı. Böylece Haydarpaşa Port Projesi daha da büyümüş oldu.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul Boğazı’nın altından geçecek Karayolu Tüp Geçişi Projesi’nin imar planlarına işlenmediğini belirledi. Bakanlık İBB’ye gönderdiği yazıda, tüp geçişinin güzergahı üzerinde yapı yaklaşma sınırları olduğunu, bu durumun gözardı edilmesi halinde ileride sakıncalar doğurabileceğini belirtti. Bunun üzerine bölgede yeni bir imar planı oluşturularak,TCDD arsaları yeni imar planına yeşil alan olarak işlendi.

TCDD ise karara itiraz ederek, kaybettiği haklarının projenin başka bir kısmında yeniden verilmesini istedi. Talebi inceleyen Büyükşehir Belediye Meclisi, TCDD arsalarındaki imarın geri alınmasından kaynaklanan hak kaybının projenin başka bir kısmında telafi edilmesini de karara bağladı.

14 Kasım 2012

Kaynak : http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=378564



Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Sondakika: Haydarpaşa Port tüpe takıldı
« Yanıtla #7 : 16 Kasım 2012 / 09:07 »
İSTANBUL Büyükşehir Belediye Meclisi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın “Tüp geçit var. Bina yapılamaz” itirazı üzerine, Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi için TCDD arsalarına verdiği ticaret imar iznini iptal etti. Arsalar imar planına yeşil alan olarak işlendi. Haydarpaşa Port Projesi’yle ilgili imar planları oluşturulurken, Haydarpaşa Garı’nın çevresi turistik ve ticari merkez, arka taraftaki TCDD arsaları ise kamu hizmet alanı olarak belirlenmişti. TCDD arsaların ekonomik değerinin düşeceğini ve kurumun zarara uğrayacağını belirterek planların yeniden düzenlenmesini istedi. TCDD’nin talebi 13 Nisan 2012’de İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin gündeme geldi. TCDD arsalarına 2 katla sınırlı olmak kaydıyla ticari imar izni çıktı. Böylece Haydarpaşa Port Projesi daha da büyümüş oldu.
BAKANLIKTAN JET İTİRAZ
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul Boğazı’nın altından geçecek Karayolu Tüp Geçişi Projesi’nin imar planlarına işlenmediğini belirledi. Bakanlık İBB’ye gönderdiği yazıda, tüp geçişinin güzergahı üzerinde yapı yaklaşma sınırları olduğunu, bu durumun gözardı edilmesi halinde ileride sakıncalar doğurabileceğini belirtti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi uyarı üzerine bölgede yeni bir imar planı hazırladı. Tüp geçitin tehlike sınırında kaldığı gerekçesiyle TCDD arsalarına verilen ticaret imar izninin kaldırılması kararlaştırıldı. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin dün yapılan oturumunda gündeme gelen plan teklifi kabul edildi. TCDD arsaları yeni imar planına yeşil alan olarak işlendi.
TCDD BAŞKA YERDEN HAK İSTEDİ
TCDD yeni imar planları hazırlanırken İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bir yazı göndererek, kaybettiği haklarının projenin başka bir kısmında yeniden verilmesini istedi. Düzeltme taleplerini inceleyen Büyükşehir Belediye Meclisi, TCDD arsalarındaki imarın geri alınmasından kaynaklanan hak kaybının projenin başka bir kısmında telafi edilmesini de karara bağladı.
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/sondakika/21925655.asp
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


"Haydarpaşa Port" projesine yeni onay Benzer Konular

Kayseri'den Sivas'a "Cumhuriyet Eğitim Treni" Yola Çıkıyor.
Cumhuriyetimizin 85. Yıldönümünde, Kayseri'den Sivas'a “Cumhuriyet Eğitim Treni” Yola Çıkıyor… Projeye, Atatürk'ün “Biz Cumhuriy... Devamı...

Gösterim: 2291 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Yüksek Planlama Raporu "Raylarda Risk Büyük"
Başbakanlığa bağlı Yüksek Denetleme Kurulu müfettişleri, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) temin ettiği rayları... Devamı...

Gösterim: 2468 - Yanıt: 3 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
"Uluslararası Hemzemin Geçitler Farkındalık Günü"'nü Farketmeden Geçtik (Video)
ILCAD (International Level Crossing Awareness Day) olarak 40 ülkenin katılımıyla, 22 Haziran 2010 Salı günü bir etkinlik düzenle... Devamı...

Gösterim: 3812 - Yanıt: 3 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
"Demiryollarının dünyada ve Türkiye'de geleceği aydınlık" Süleyman YAVUZ
Avrupa ve Asya ülkeleri arasındaki 1 trilyon dolar bedeli bulan malların geçişinden elde edilen gelirin 50 milyar dolar olduğunu... Devamı...

Gösterim: 3742 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
"DEMİRYOLU SERBESTLEŞME KANUN TASLAĞI" ÜZERİNE BİR YORUM
Yaptığımız bir anketten de anlaşıldığı üzere demiryolcular aslında serbestleşmeye karşı değiller ve samimi,AB standartlarında ye... Devamı...

Gösterim: 3146 - Yanıt: 1 - Başlatan:demiryolcu