Gönderen Konu: Sn. Ahmet Arslan'ın açıklamaları  (Okunma sayısı 711 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Sn. Ahmet Arslan'ın açıklamaları
« : 28 Mart 2018 / 17:36 »

Daha önce de yazmıştık, İBB Başkanı Kocaoğlu'nun hükümetten beklediği izinler ve onaylarla ilgili dosya hazırlamış dosyayı İzmir'deki tüm partilerin İl Başkanlarına yardımcı olmaları için vermişti.

AKP İl Başkanı Şengül de, yanına partisinin İzmir vekillerinden ikisini alarak hem Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan'ı hem de BAşbakabı ziyaret ederek dosyayı teslim etmişti.

O gün bugündür konuyla ilgisi olanlar dosyada dile getirilen konulara özellikle Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan'ın vereceği cevabı bekliyordu.

Bugün internet sitelerinden birinde, Sayın Arslan'ın İzmir Valiliğini ziyaret ettiği, basın açıklaması yaptığı yazıldı.
Ne yerel ne ulusal basında (yazıyı yazdığımız an itibarıyla) bu konuda bir haber olmamasına rağmen, açıklamada değinilen konılardan dolayı haberden ilgilendiğimiz bölümleri özetledik.

* İzbanın sefer sayısının artırılmasına dönük talebe Sayın Bakan pik saatlarda sefer sıklığının 6 dakikada bire indirildiğini söyleyerek cevap vermiş. Aynı şekilde bölge ve anahat trenlerinin Alsancak garına geleceğini belirterek Kocaoğlu'nun bu trenlerin kuzeyde Menemen güneyde Torbalı'da kalması talebini de cevaplamış oluyor. Bakan Arslan devam ederek anahat trenlerinin (siz anahat ve bölge trenleri diye düşünün) de hasaba katılması halince sefer sıklığının 4 dakikada bire düştüğünü belirtmiş.

* Sayın Bakan'a akıl vermek bize düşmez, bu işi yapması için kadrolu, maaşlı danışmanları var.
Ancak görünen köy de kılavuz istemez, o sinyal sistemi bir üst seviyeye taşınacak, nokta!

Er ya da geç, taşınacak!
Ülkenin en karlı raylı sistem işletmeciliğini yapacaksınız, yolcular istasyonda bekleyecek, siz kapasiteyi sonuna kadar kullanmayacaksınız! Neden? Çünkü, sinyalizasyon elverişli değil!
Düzenlediğiniz kongrelere, konferanslara gelenler sakın bunu öğrenmesin, sizi tefe koyarlar!

Ayrıca neden bu sinyal sistemini yükseltmeme israrı?
Binemeyen yolcuların Kocaoğlu'na puan kaybettireceğini düşünüyorsanız, yeniden düşünün, orası İzmir ve insanlar neyin ne olduğunu çok iyi biliyor, izliyorlar, metro inşaatındaki gecikmelere verdikleri tepkileri hatırlamanız yeterli!

* Otogar metro?
Halkapınar'dan otogara metro yok, İzban çalışacak!
4 hat olarak planlanmış, 2 hattı İzban kullanacak diğer 2 hat YHT ve konvansiyonel trenler için olacak.
2 hattın YHT 2 hattın metro olarak kullanılması yapım tekniği açısından sıkıntı yaratacağında olsa gerek, böyle bir seçim yapılmış.
Projelerin bittiğini, Bakanlar Kuruluna sevkedildiğini belirten Bakan Arslan, Bakanlar Kurulu Kararının kısa sürede çıkacağını, yıl içinde ihalesinin yapılacağını müjdeliyor.

* Ankara-İzmir YHT
Yukarıdaki açıklama YHT'nin Turgutlu-Kemalpaşa-Otogar-Halkapınar olduğu yolunda bir izlenim veriyorsa da Bakan Arslan güzergahı Manisa-Menemen üzerinden getiriyor. Bu, güzergahın kesinleşmediği ya da güzergahın ikili olacağı yolunda bir beklenti yaratıyor. Öyle ya, Ankara'dan kalkan trenlerin bir kısmı Manisa üzerinden diğer kısmı doğrudan Kemalpaşa üzerinden gelecek demektir. İkisi arasında yarım saatlık bir süre farkı var. Diğer yandan her iki ile de hizmet ediyor olması açısından anlaşılabilir bir seçim.

* İzban Bergama
Aliağa-Bergama uzatmasının projelerinin bittiğini, ihale sürecinin devam ettiğini müjdeliyor Sayın Bakan.
Müjdeliyor ama bütçeden neden pay ayrılmadığını açıklamıyor.
Tecrübelerimiz işe başlamanın bu yıl içinde olmayacağını söylüyor ve müjde sönüyor.

* Ödemiş-Tire hattının elektrifikasyonu
Torbalıdan Tire ve Ödemiş'e giden hattın elektrifikasyonu ve sinyalizasyonu için projeler bitirilmiş ihale aşamasına gelinmiş.
Önümüzdeki yıl yapılması, bitirilmesi bekleniyor.

* Menemen-Manisa-Balıkesir-Bandırma hattının elektrifikasyonu başlamış idi, yıl sonuna kadar tamamının bitirilmesi hedefleniyor.

* Ödemiş-Kiraz demiryolu
Ödemiş-Kiraz demiryolu projesi yatıorım programına alınmış, 30 km hat uzunluğu, 400 milyon TL bedelli.
Çift hat, elektrikli ve sanyalli olarak yılın ikinci yarısında ihalesinin yapılması hedeflenmiş.

* Bergama-Soma demiryolu
Bergama -Soma demiryolunun da yıl içinde etüt projesi için yatırım programına alındığını müjdelemiş.

Genel olarak umut vaad eden açıklamalar, dileğimiz verilen sözlerin tutulup, gerçekleştirilmesi.
Ve yine umudumuz, kısır hesaplardan vazgeçilip, gerçekten maliyet-geri dönüş hesapları ışığında cesur adımların atılması.

Ne demek istiyoruz?
Özellikle demiryolu yatırımlarında kaynaklarımızın kıt olduğu bir gerçek.
Hal böyleyken, Basmane-Menemen-Manisa-Balıkesir-Bandırma hattının elektirifikasyonuyla birlikte ihale edilmiş, edilecek sinyalizasyon sisteminin ne olduğu sorusunu sormak gerekiyor!

Bu hattın İzban ile kullanılacak ortak Halkapınar-Menemen bölümü var. Yukarıda da değindiğimiz gibi, eninde sonunda İzban hattında sinyalizasyonu yükselteceğinize göre, Basmane-Bandırma hattının sinyalizasyonunu şimdiden yükseltmenizde fayda var.
Yoksa yarın, milyonlar ödeyip, kısa bir süre kullandıktan sonra değiştirmek için terketmek zorunda kalacağınız sistemin hesabı sorulabilir. Gerçekten de sorulacağına inanmıyoruz ama bu işin erbaplarının vicdanına güvenmek istiyoruz. Artık, işlerimizin yasalardan yönetmeliklerden çok vicdanlara kaldığının bilincindeyiz.

Bergama-Soma hattının ayrıntılarını bilmiyoruz.
Sadece konvansiyonel trenler için mi olacak yoksa Çandarlı limanı da gözetilerek elektrifikasyon ve sinyalizasyonu da öngörülecek mi?
Ya da yakın zamanda ihtiyaç duyulacağı göz önüne alınarak hızlı tren standartları mı gözetilecek.
Geç kalınmış olmakla birlikte projenin gündeme gelmesine sevindiğimizi belirtmek gerekiyor.

Uzun haberin özeti bu. Gerisi sözcükleri kullanarak reklam ve algı yaratma etkinliği.
Yine de meraklıları için..

...
İzmir’de Halkapınar-Otogar Arası 4 Hatta Çıkıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan,İzmir Valiliği’ni ziyaret ederek basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

İzmir’de İZBAN da dahil İzmirlilerin yaşamını kolaylaştırmak ve Devlet Demiryollarının kendi hattını şehir içi taşımaya da kullandırmak adına Belediye ile İZBAN projesini ortak yürüttüğünü ifade eden Bakan Arslan, “Aliağa-Cumaovası arası 80 km 33 setin tekli, 33 setin ikili olarak 12 sefer aralığıyla 176 sefer olarak 2011’de hizmet verdiği İZBAN, 2014’te Devlet Demiryollarının projenin daha ekonomik daha verimli çalışabilmesi adına 10 set ve ilave edilen bu setlerle ilgili makinist personelini de destek olarak vermesi marifetiyle çok daha verimli ve çok daha iyi kullanılabilir hale geldi. 2016 yılında Aliağa-Cumaovası arasını bir de Tepeköy’e uzatarak 110 km’ye çıkardık ve bununla birlikte 40 ilave set getirildi. Set sayısı 73’e sefer sayısı 193’e çıktı. Daha sonra 2017 yılında Sayın Başbakanımızın katılımıyla bu sefer Selçuk’a kadar uzattık 136 km oldu hattın tamamı 10 dk.’lık sefer aralıklarıyla 242 sefer yapılabilir hale geldi.” dedi ve “Çalışma kapsamında pik saatlerde 07.00-09.00, 16.00-19.00 saatleri arasında sefer aralığını 10 dakikadan 6 dakikaya düşürmüş olduk. 24 Aralık 2017 tarihinden itibaren sefer aralıkları artık 6 dk ve burada sefer sayısını da 267’ye yükseltmiş olduk bu da bizim bir memnuniyetimiz.” dedi.

Bakan Arslan, “Tabi biz Devlet Demiryollarının hatlarını İZBAN’a kullandırdığımızda ayrıca ana hat trenlerimiz de çalışıyor burada bizim çalışan günde 28 ana hat trenimizi de bu işin içine kattığımız zaman 6 dakika dediğimiz İZBAN sefer aralıkları aslında hatta yaklaşık 4,5-5 dakikaya düşmüş oluyor. Çünkü ana hat trenlerimiz de çalışmak zorunda bunu özellikle söyleyelim. Tabi pik saatlerde ana hat trenlerinin buraya daha az girmesi ve yolcuya daha fazla hizmet vermesi adına şimdi bir talimat verdik arkadaşlar bunu da çalışmış oluyorlar. Bir şeyin daha unutulmaması lazım ister güneyden ister kuzeyden trenlerimiz geliyor Alsancak’a giriyor. Tekrar Alsancak’tan çıkarken de aynı hattı bir kere kullanmış oluyor. Yani bunu da hesaba kattığınız zaman biz 5 dakikanın altında bir sefer aralığıyla zaten işlem yapıyoruz. Kuzey- güney aksında gelip Alsancak’a girip çıkan trenleri ana hat trenlerini de düşündüğünüz zaman biz zaten 4 dakikada bir işletme yapmış oluyoruz. Bunu memnuniyetle ifade etmek isterim.” diye konuştu.

İzmir’de özellikle Halkapınar-Otogar demiryolu bağlantısını ki 4,5 km metro olarak İzmirlilerin hizmetine sunmak adına bütün projelerin bittiğini ifade eden Arslan, “Bakanlar Kuruluna arz ettik. İnşallah kısa sürede Bakanlar Kurulu Kararı çıkacak ve biz böylece Halkapınar-Otogar arasını 4 hatlı yapmış olacağız. Bu hattın iki tanesi İZBAN trenlerine hizmet edecek bu 4 hattın hepsini tamamen bir seferde yapmış olacağız. Böylece İZBAN hem YHT hem konvansiyonel trenlerimiz bu hattı da kullanabilecek. İnşallah kısa sürede bunun da süreçlerinin tamamlayıp bu yıl bunun da ihalesini başlatmış olacağız. Daha önce verdiğimiz sözü de yerine getirmiş olacağız.” diye kaydetti.

“YHT SEFERBERLİĞİMİZ DEVAM EDİYOR”

Ülke olarak YHT seferberliğinin devam ettiğini ve 1.213 km demiryolu hattının işletmede olduğunu belirten Bakan Arslan, “İnşallah önümüzdeki yıl 405 km olan Ankara-Sivas arasını açmış olacağız. Bu sene içerisinde Konya-Karaman’ı da elektrikli sinyalli hale getirip açmış olacağız ve inşallah bir sonraki adım elbette ki Ankara-İzmir’i YHT ile buluşturmuş olmak.” diye ifade etti.. Proje bedelinin şu ana kadar öngörülen 8 milyar TL olduğuna dikkat çeken Bakan Arslan, IMF’ye el pençe divan duran Türkiye’den artık sadece Ankara-İzmir arasındaki bir projeye 8 milyar TL ayıran bir ülke haline geldik bu çok önemli.” dedi.

UDH Bakanı Ahmet Arslan, “Alt yapıda tamamen hiçbir yerde başlamadığımız iş yok tamamında başladık. Yüzde 13 ilerleme sağlamış durumdayız. Projenin tamamını da inşallah 2 ila 2,5 yıl arasında bitirmiş olacağız. Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak arasının üst yapı elektrikli, sinyalli, telekomünikasyon da dahil üst yapı ihalesini yaptık. Değerlendirme bitmek üzere bugünlerde sözleşmesini de yapacağız. Hemen devamında nisan ayında da Uşak-Manisa-Menemen arası kısmının yine üst yapı elektrik, sinyal, telekomünikasyon ihalesini yapacağız. Böylece üst yapısına da başlamış olacağız. Bunu da memnuniyetle ifade etmek isterim.” diye söyledi.

“İZBAN’I 186 KM’YE ÇIKARACAGIZ”

Özellikle İZBAN’ı Tepeköy-Selçuk’a bağlayıp 136 km’ye çıkardıklarını belirten Arslan, “Daha önce müjdesini verdiğimiz Aliağa-Bergama arasını da yapacağız dediğimiz kısmının ihalesini yaptık ihale süreçleri devam ediyor. böylece biz İZBAN’ı 186 km’ye çıkarmış olacağız ve 50 km’lik Aliağa-Bergama kısmını da buna eklemiş olacağız daha verdiğimiz bir sözü ihale süreci aşamasına getirmiş olmanın memnuniyetini ifade etmek isterim. Yine Torbalı-Ödemiş-Tire hattının elektrikli, sinyalli, telekomünikasyonlu hale getirilmesi de ki yaklaşık 150 milyon TL’lik bir proje onun da inşallah ihalesini yaptık değerlendirmeleri devam ediyor. ve önümüzdeki yıl bu hattı da elektrikli ve sinyalli hale getirmiş olacağız.” dedi.

İzmir’in bir başka önemli projesi Menemen-Manisa-Balıkesir-Bandırma hattının ise elektrikli, sinyalli hale getirilmesi projesi olduğunu dile getiren Arslan “Bu 310 km’lik bir proje toplam bedeli yaklaşık 520 milyon TL, bununla ilgili de yüzde 50’ye varan mertebede bir ilerleme sağlamış durumdayız. Bugünlerde Manisa-Balıkesir kısmının testlerini yapıyoruz bu ayın sonu itibariyle inşallah burayı devreye almış olacağız ve sene sonu itibariyle de Bandırma-Balıkesir kısmını da tamamlayarak hattın tamamını elektrikli sinyalli hale getireceğiz.” diye bildirdi.

“ÖDEMİŞ-KİRAZ DEMİRYOLU PROJESİ’Nİ YATIRIM PROGRAMINA ALDIK”

Ödemiş-Kiraz Demiryolu Projesi’ni yatırım programına aldıklarını müjdeleyen Arslan, “Bunun da buradan müjdesini vereyim. Bu yıl bu projeyi yatırım programına aldık. Ödemiş-Kiraz demiryolu yapılması yaklaşık 30 km ve 400 milyon TL’nin üzerinde bir proje bedeli var. Elektrikli, sinyalli ve çift hatlı proje olarak bunu da yatırım programına aldık çalışmalarımızı bitiriyoruz. Bu yılın ikinci yarısında inşallah bunun yatırım ihalesini gerçekleştirmiş olacağız.” diyerek, Bergama-Soma demiryolu projesinin önemli olduğunu orada eksik olan halkanın demiryoluyla bağlandığında o güzergahta kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapabilir hale gelineceğinin ve etüt projesini hazırlamak üzere bu seneki yatırım programına alındığının altını çizdi.

“İZMİRLİLERİN HİZMETİNDE OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ.”

Haberleşmeye de değinen ve bu alanda büyük mesafe alındığını kaydeden UDH Bakanı Ahmet Arslan, “İzmirlilerin hayatını, erişimini kolaylaştırmak bizim için çok önemli. Hükümet ve Bakanlık olarak İzmirlilerin hizmetinde olmaya devam edeceğiz.” diye konuştu.

kaynak : http://www.rayhaber.com/2018/03/izmirde-halkapinar-otogar-arasi-4-hatta-cikiyor/

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter