Gönderen Konu: LOJİSTİK MERKEZLER / Giriş  (Okunma sayısı 2573 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
LOJİSTİK MERKEZLER / Giriş
« : 18 Şubat 2013 / 20:49 »

Öyle anlaşılıyor ki yakın bir gelecekte, lojistik köyler ve merkezler demiryollarının ayrılmaz parçası haline gelecek. Gelecekte diyorum çünkü halihazırda tüm işlevleriyle işletmeye alınmış merkez, bildiğim kadarıyla, yok.

Haberden anlaşıldığı kadarıyla ülkenin her yanına yayılmış görünen, inşaatları süren bir çok merkez var. Merkezlerin tümü işletmeye açıldığında TCDD'ye ek olarak 26 milyon ton yük kapasitesi kazandırması öngörülüyor.
Sözü edilen 26 milyon ton yük kapasitesinin ne anlama geldiğini bize Sayın Sümerli'nin açıklamasını bekleyerek habere geçiyorum.

Saygılar,
...
TCDD’nin lojistik merkezlerinde yıllık 26 milyon ton yük taşınacak

Yaklaşık 8.5 milyon metrekarelik lojistik alan yaratacak olan 16 lojistik mekez, yılda 26 milyon ton ilave taşıma kapasitesi kazandıracak. TCDD’nin yapımı devam eden lojistik merkezleri içerisinde en fazla yüzde 5’lik paya sahip olacak.


Esra ÖZARFAT

BURSA - TCDD tarafından yapımı devam eden 16 lojistik merkez Türk lojistik sektörüne yıllık yaklaşık 26 milyon ton ilave taşıma imkanı ve 8,4 milyon metrekarelik lojistik alan kazandıracak. Merkezlerin 2020 yılına kadar tamamlanması ve tam kapasite faaliyete geçmesi bekleniyor. TCDD tarafından İstanbul (Halkalı/Yeşilbayır), İzmit (Köseköy), Samsun (Gelemen), Eskişehir (Hasanbey), Kayseri (Boğazköprü), Balıkesir (Gökköy), Mersin (Yenice), Uşak, Erzurum (Palandöken), Konya (Kayacık), Denizli (Kaklık), Bilecik (Bozüyük), Kahramanmaraş (Türkoğlu), Mardin, Kars, Sivas olmak üzere 16 ayrı bölgede sürdürülen lojistik merkez projelerinin 2020 yılına kadar tam kapasite faaliyete geçmesi planlanıyor. Lojistik merkezlerin Türk lojistik sektörüne yıllık yaklaşık 26 milyon ton ilave taşıma imkanı ve 8,4 milyon metrekarelik lojistik alan kazandırması beklenirken, TCDD, demiryolu işletmeciliği ağırlıklı olarak inşa edilen lojistik merkezlere özel sektörün de destek vermesini bekliyor. Yapımı devam eden merkezlerin son durumu hakkında bilgi veren TCDD Yük Dairesi Başkan Vekili Bilgin Recep Bekem, Samsun, Halkalı, Uşak’taki lojistik merkezlerin işletmeye açıldığını, Denizli, İzmit, Eskişehir ve Kayseri’de de inşaat çalışmalarının ilk etabının tamamlandığını söyledi. TCDD’nin lojistik merkezleri içerisinde en fazla yüzde 5’lik paya sahip olduğunu hatırlatan Bekem, “Lojistik merkez denince akla sivil toplum örgütleri, yerel yönetimler, ticaret ve sanayi odaları gibi kuruluşların birlikteliği geliyor. Bunun başlangıcını da biz TCDD olarak yaptık. Biz istiyoruz ki, ülkemizdeki lojistik merkezler sadece TCDD katkılarıyla değil, ülkemizdeki sivil toplum kuruluşlarının desteğiyle büyüsün. Sermayenin de katılımıyla büyük alanlarda faaliyet göstermek istiyoruz” dedi.
 
Ayrıca, önemli ticaret merkezlerinden olan İstanbul, İzmir, Mersin ve Samsun’da etkin bir şekilde lojistik hizmet sağlanmasına yönelik olarak küresel lojistik merkez kurulması için DLH ve TCDD tarafından çalışmaların sürdürüldüğünü kaydeden Recep Bekem, DLH tarafından İzmir Kemalpaşa’da, özel sektör tarafından da Mersin Taşkent’te lojistik merkez kurulması çalışmalarının sürdürüldüğünü aktardı.
 
Gökköy Lojistik Merkezi 2013 sonunda açılacak
Yapımı devam eden lojistik merkezlerin son durumuyla ilgili açıklama yapan Bekem, İstanbul Yeşilbayır’da 6 milyon ton taşıma kapasitesiyle 1 milyon metrekare alan üzerinde çalıştıklarını ancak burada 10 milyon metrekareye kadar büyüme imkanının bulunduğunu ifade etti.
 
Balıkesir Gökköy Lojistik Merkezi’nin mevcut ulaşım seçenekleri yanında Tekirdağ-Bandırma Tren-Feri Projesi ve Bakü-Kars- Tiflis Demiryolu Projesi’yle bütünleşik olarak tasarlandığına dikkat çeken Recep Bekem, buranın da 2013 sonunda işletmeye açılmasının planlandığını söyledi. Buradan ağırlıklı olarak otomobil, konteyner, sunta, MDF, mermer ürünleri, gıda maddesi, kaolin, elyaf ve sentetik malzeme, içecek maddeleri, kömür, askeri yükler, demir cevheri ve sanayi ürünleri taşıması yapılacağını belirten Bekem, Türkiye lojistik sektörüne 1 milyon ton taşıma kapasitesi ile 211 bin metrekarelik lojistik alan kazandırılacağını vurguladı. Recep Bekem bölgelerin özel sektörün de depo, antrepo ve üretim tesisleriyle çevrede konuşlanmasıyla büyümesini öngördüklerini ifade etti.
 
Yapımı devam eden lojistik merkezler:
Erzurum Palandöken Lojistik  Merkezi, OSB yanında kuruluyor.Sektöre 437 bin ton taşıma kapasitesi ile 325 bin metrekarelik lojistik alan kazandıracak. Konya Kayacık’ta yapılacak olan lojistik merkez ile 1,7 milyon ton taşıma kapasitesi ile 1 milyon metrekarelik lojistik  alan kazanılacak. Kamulaştırma çalışmaları devam eden merkezden kömür, çimento, mermer, gıda maddesi, un, yem, saman, gübre, konteyner, askeri malzeme, tarım makineleri, tarım ürünleri gibi yükler taşınacak. Bilecik’te Bozuyük OSB’ye de hizmet verecek lojistik merkezi 1,9 milyon ton taşıma  kapasitesi ve 400 bin metrekarelik alana sahip olacak. Kamulaştırma çalışmaları devam eden merkez Bozüyük ve çevresinde kurulu bulunan fabrikalara hammadde temini ile üretilen mamul maddelerin taşınması için kuruluyor. Uşak Lojistik Merkezi de Türk lojistik sektörüne 246 bin ton taşıma kapasitesi ile 140 bin metrekarelik lojistik alan kazandıracak. 9 Ocak’ta ihalesi yapılan Mersin Yenice Lojistik Merkezi ile de sektöre 896 bin ton taşıma kapasitesi ile 398 bin metrekarelik lojistik alan eklenecek.
 
Sivas-Ankara Hızlı Tren Projesi’ne paralel olarak planlanan Sivas Lojistik Merkezi’nin ise yeri henüz belli değil. Buranın da 1 milyon ton taşıma kapasitesi ile 500 bin metrekarelik alanda kurulması düşünülüyor. Kars-Tiflis-Bakü Projesi ile entegre düşünülen Kars Lojistik Merkezi’nde de yer tespit çalışmaları devam ederken, 412 bin ton taşıma kapasitesi ile 316 bin lojistik alan kazanılması planlanıyor
 
1,5 milyon ton taşıma kapasitesi ile 316 bin metrekarelik alanda kurulacak olan Mardin GAP Lojistik Merkezi’nin de Türkiye’nin Orta Doğu ülkeleri ile yapacağı ihracata katkı koyması bekleniyor. Merkez’in yapımı Suriye’de yaşanan karışıklıklar nedeniyle şu anda aktif olarak yürümüyor. Kahramanmaraş Türkoğlu Lojistik Merkezi’nin uygulama projeleri ise TCDD tarafından 9 Mart tarihinde teslim alınacak. Burası da 1,9 milyon ton taşıma ve 797 bin metrekarelik lojistik alan sağlayacak.

 Kaynak : http://www.dunya.com/tcddnin-lojistik-merkezlerinde-yillik-26-milyon-ton-yuk-tasinacak-181921h.htm

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1735
Ynt: LOJİSTİK MERKEZLER / Giriş
« Yanıtla #1 : 19 Şubat 2013 / 11:25 »
26 Milyon ton ciddi bir rakam. Fakat bunu açıklayabilmem için örnekler vermem gerekir. Kısaca geçen senenin istatistiklerine bakmak gerekiyor. Bu konuda aklıma ilk gelen Türkiye İstatistik Kurumu oldu. Fakat, siteye girdiğimde, 2011 yılı ulaşım istatistiklerini öğrenmek istemenizin bedeli olduğunu öğreniyorsunuz. Doküman olarak isterseniz, 10 / 20$ yanlış okumuyorsunuz sitede aynen bu şekilde "$ (dolar)"  CD olarak isterseniz 5 / 10$. İnanmakta zorluk çekenler için link de verebilirim.


http://www.tuik.gov.tr/Kitap.do?metod=KitapDetay&KT_ID=15&KITAP_ID=74


TCDD'nın yük kapasitesi için, değişik kaynaklardan yaptığım araştırmada, 2010 yılı verilerine göre, yaklaşık 20 milyon ton civarında... Şayet haberdeki rakam ilave yük ise, bu yükün ciddiyeti hakkında fikir verebilir diye düşünüyorum.


Yalnızca haberde yazanlarla ilgili aklıma takılanlar var.  Haberin başlığında "TCDD'nın Lojistik Merkezlerinde" diyor. Girişinde ise, "TCDD'nın yapımı devam eden lojistik merkezleri içinde en fazla yüzde 5'lik paya sahip olacak" diyor. Hem TCDD'nin olacak, hem de %5'lik paya sahip olacak. İlginç bir oranlama :) Yoksa TCDD'nin toplam taşımadaki pay oranı mı bu %5 ?


Lojistik Köy/Merkez/Üs tanımları yanlış hatırlamıyorsam 2006 yılından beridir sürekli dile getirilmekte, reklamları yapılmakta. Yıl 2013, daha temelleri yeni atılıyor. Ne diyelim, bu kadar hız baş döndürse de, iyimser bir yaklaşımla, hiç yoktan iyidir...  Hayırlı olsun... :)


Saygılarımla.


« Son Düzenleme: 19 Şubat 2013 / 11:32 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: LOJİSTİK MERKEZLER / Giriş
« Yanıtla #2 : 19 Şubat 2013 / 23:25 »
 ;D

İlahi Ömer bey,

TUİK gene insaflı, para istemiş altı, üstü :D

Dolar istemesine takılmışsınız, takılmayın bence, Dolar'la işlemi yasaklayıp, kendi yazlığını Dolar üzerinde kiraya veren Cumhurbaşkanı gördü bu ülke :)

Ben, eğer fiyat artış oranlarını (enflasyonu) daha düşük gösterecekse, dolar bazında hesap yapmaya bile geçebileceğini biliyorum. Biliyorum, çünkü karbüratörün tüketici fiyat endeksine dahil edilmesinin başka açıklaması yok!

Açıklamadaki tutarsızlıklara, belirsizliklere gelince de söylenecek pek bir şey bulamıyorum.
Genel hava bu, ortalık yerde milleti gaza getirecek her tür bilgi, haber uçuşmakta. Üzücü olan, kendilerine verilen bilgileri, açıklamaları kontrol etmesi gereken gazetecilerin artık gazetecilik yapmıyor oluşları!

Bilginin kontrol edilmesinden geçtim, yazım hataları giderek çoğalmakta, cümle düşüklükleri, yarım kalan cümleler filan artık kusur olmaktan çıkıp sıradan oldu.

İşin özeti, verdiğiniz bilgiden yola çıkarak sevgili arkadaşım, birileri gene uçmuş, diğeri de bu uçuşu haber olarak yazmış!

Biz de, rakamları bir yana koyup, yatırımların gerçekleşmesini takip edelim.

Ne dersiniz ;)


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


LOJİSTİK MERKEZLER / Giriş Benzer Konular

YHT'ye Girişte Güvenlik ve Diğer Trenler
YHT'ye iki defa bindim 2'sinde de trene binileceği zaman güvenlik kontrolününden geçiliyor. Güvenlkçi arkadaşlar alacaklı gibi b... Devamı...

Gösterim: 3001 - Yanıt: 4 - Başlatan:HEDEMORA
raylı sistemler bölümüne giriş...
merhaba arkadaşlar ben bir konuyu danışacağım anadolu meslek lisesi bilgisayar bölümü mezunuyum raylı sistemler bölümüne girebil... Devamı...

Gösterim: 6696 - Yanıt: 7 - Başlatan:burak
Ankara-İzmir YHT / Kent girişi
İzban'la ilgili yazıyı yazdıktan sonra konuya ilişkin haber, bilgi ararken;1. Ankara-İzmir YHT'inin Basmane garına gireceğini,2.... Devamı...

Gösterim: 7362 - Yanıt: 13 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Avrupa-Çin Konteyner Taşımacılığında Belarus-Rusya-Kazakistan Ortak Girişimi
7 Kasım 2013'de, Rus Demiryolları Başkanı Vladimir Yakunin, Belarus Demiryolları'ndan Vladimir Mikhailyuk, Kazak Demiryolları Yö... Devamı...

Gösterim: 3287 - Yanıt: 4 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
İzmir'e 3ncü giriş!
 Kendim de dahil olmak üzere İzmir'lilerde gözlediğim bir duygu var, 'Aman yahu, gölge etmesinler başka şey istemem!'Dediğim gib... Devamı...

Gösterim: 2758 - Yanıt: 4 - Başlatan:Göçebe (chomez)