Gönderen Konu: TCDD SIRAMATİK SİSTEMİ ...  (Okunma sayısı 1776 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
TCDD SIRAMATİK SİSTEMİ ...
« : 18 Kasım 2012 / 00:46 »

 TCDD SIRAMATİK SİSTEMİ ...

Bu sistem gerekli muhakkak uygulanmalı ancak yolcuya biletinizi önceden alınız yoksa ceremesini çekersiniz anlamındaki uyarıyı istasyonlara yazdırmalı yolcuyu önceden bilet almaya özendirmeli geç kalan- son anda gelen ceremesini çekmeli...faturayı gişe memuru vatandaşla karşı karşıya gelerek ödememeli....kural koyucular net kural koymalı ....bugün birçok tcdd gişe memuru vatandaş tarafından rencide edilmekte hakaret işitmektedir.......bunun nedeni tcdd emir yönetmelik ve tarife nin net olmayışı yüksek makamlar aradan çekilerek vatandaşla gişe memurunu karşı karşıya getirmektedir......ne kadar sürer bu durum belli degil...1950 li yıllardan kalma yönetmeliklerle halen bilet satış yönetmeligi devam etmekte küçük güncellemelerle çok büyük absürtlükler törpülensede tüm yolcu tarifesi modern çaga uygun olarak yeniden yazılması gerekir...

Sıramatik sistemi TCDD gişe memurlarının rahat çalışması için çok güzel bir sistem... bunu uygulayan istasyonlardaki gişe memurları birçok sorunu bertaraf etmiş olur.... daha rahat bir çalışma ortamı saglanmış olur.....Fakat burda amaçlanan gişe memuruna saglayacagı faydadan ziyade yolcuya saglayacagı faydadır....yani yolcunun faydalanması için masraf edilip alınmış bir çok istasyona.....Sıramatik sistemi alınırken uygulanabilirlik tamamen gözden kaçırılmış.....bankada görülmüş ...bizim gişelerede alalım iyi olur diye iyi niyetle düşündüklerine inanıyoruz.....Fakat burda gözden kaçan önemli konu gişedeki memurun ZAMAN KISITI.. bankada vatandaş gişe memurunu beklemek zorunda...gişe memurunu kısıtlayıcı hiçbir unsur yok ...tcdd gişelerinde ise gişe memuru trenin hareket saatiyle sınırlıdır...tren hareket edene kadar sıramatik olsun olmasın yolcuların trene biletli binmeleri gerekir.........bu sistemi ugulayarak 10 dk da satılan bilet en fazla 10 dur.sistemi devre dışı bırakarak çalışırsa gişe memuru 20-22 adet bilet satabilir....bu fark sıramatikte çagrı yapıldıgında yolcunun oturdugu yerden sıranın kendine geldigini görmesi ,kalkması, gişeye gelmesine kadar geçen zaman maliyetidir....Yani gişe memuru daha rahat çalışır fakat zaman maliyeti nedeniyle daha az bilet satar .....sıramatikle satışta bekleyen yolcu bilet almak için iki kat fazla beklemiş olur.....buda bu sistemi alanların düşüncesine ters bir sonuçtur.....yolcu faydası beklenirken......yolcu bilet almak için daha çok beklemiş olur ......TCDD biletlerinin %90 ı günü birlik satıştır yani trene binmek üzere geldiginde bilet alır yolcu .....gişe tren hareket saatlerinde aşırı yogun olur....bu durumda az önce bahsettigimiz zaman maliyetini ortadan kaldırmak için sıramatik devre dışı bırakılır....yada inat ederse birkaç yolcu başlar homurdanmaya sonra hepbirlikde koro oluşturur gişe memuruna agzına geleni söylerler....burda gişe memurunun suçu varmıdır.... yoktur....çünkü sıramatik çalıştırma zorunlulugu ısrarla emirlenmektedir.....sıramatigi çalıştırmayan gişe memuru ise yolcuyla karşı karşıya gelmez ama amirlerle gelir....onlarada durum anlatıldıgında verilen cevap aynen şudur..... erken gelip alacak yolcu biletini sen sıramatigi çalıştıracaksın ......buldukları çözüm budur..........geleceklerde gelmiyorlar...mevcut kurallar yolcuları son dakikada istasyona getirmeye özendiriyor..

sonuç olarak:
bankalarda bu sistem çok güzel işler çünkü vatandaş veznede çalışan memuru beklemek zorundadır... sırası gelince onunda işlemi yapılır ....zaman kısıtı yok....Fakat trene binecek yolcu için aynı durum sözkonusu degil ...yolcu gişe memurunun kendisine bilet vermesini bekleyecek fakat zaman kısıtı nedeniyle kalkacak olan trenin vaktine kadar bilet satışının bitmesi gerekmektedir....bitirmedigi taktirde bilet alamayan yolcularla gişe memuru karşı karşıya kalır...sıramatigi çalıştırın diyenler degil......son dakika yolcuları için para ve kredi kartıyla bilet verebilen biletmatikler istasyonlara koyulur ve bilet alamama durumunda erken gelip kiosk dan biletinizi alabilirdiniz bu yüzden trende cezalı bilet kesmek zorundayız...sorumluluk sizin diyebilirse tcdd....sıramatikler kullanılabilir...gişe memuru üzerinden tren hareket saatine kadar bilet satışını bitirme zaman kısıtı kaldırıldımı sıramatikler kullanılabilir....

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


TCDD SIRAMATİK SİSTEMİ ... Benzer Konular

BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
Selamlar Değerli TCDD Ailesi;  Bu gün TRT de yayınlanan Pazar Ekspresi proğramını seyrettim.Hemen aklıma geldi; Forumda bahsedil... Devamı...

Gösterim: 8453 - Yanıt: 15 - Başlatan:meram_ekspresi
İSKENDERUN-DİVRİĞİ SİNYAL SİSTEMİ
Arkadaşlar, şimdilik yeni işe başlayan veya stajer lerin ihtiyacını karşılayacak kadar olan, bilgileri sitemde paylaşıyorum. Kon... Devamı...

Gösterim: 1494 - Yanıt: 0 - Başlatan:netcommand
TCDD BİLET SATIŞ SİSTEMİNDE(EYBİS) YENİ AŞAMAYA GEÇİLİYOR.
TCDD Eybis bilet satış sisteminde yeni bir aşamaya geçiyor.Bu aşamada ücretsiz seyahat eden engeli,gazi,sporcu, görevli personel... Devamı...

Gösterim: 3113 - Yanıt: 1 - Başlatan:try
MAKİNİST UYARI SİSTEMİ
Sinyalizasyon sisteminin kurulu olduğu bir bölgede, makinist uyarı sistemi diye bir sistemi kurmayı düşünen büyüklerimi, bir kez... Devamı...

Gösterim: 3844 - Yanıt: 4 - Başlatan:netcommand
ESKİ PERSONEL - YENİ PERSONEL/ESKİ SİSTEM - YENİ SİSTEM
Demiryolcu olmanın ayrıcalığı, keyfi, ızdırabı ve anıları ile herkese merhaba.Gönül burada birbirimizi kırmadan, nasıl daha iyi ... Devamı...

Gösterim: 1640 - Yanıt: 0 - Başlatan:yucel_yucel