Gönderen Konu: TCDD Yönetimi İnnotrans fuarında  (Okunma sayısı 1531 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2401
TCDD Yönetimi İnnotrans fuarında
« : 19 Eylül 2012 / 10:51 »
  • Publish

  • Dünyadaki demiryolu sanayicileri ile işletmecilerini iki yılda bir, bir araya getiren "İnnotrans" fuarı için Berlin'deyiz. Dünyada demiryolları ile ilgili tüm sanayiciler burada stant açmış.


    Dünyadaki demiryolu sanayicileri ile işletmecilerini iki yılda bir, bir araya getiren "İnnotrans" fuarı için Berlin'deyiz. Dünyada demiryolları ile ilgili tüm sanayiciler burada stant açmış. Lokomotiften banliyö trenine, yüksek hızlı trenden raya ve güvenlik sistemlerine kadar, her şey sergilenmiş fuarda. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman bu yıl kalabalık bir ekiple fuara katılmaya karar vermiş. Demiryolu sanayisi teknolojisi ve işletmesi konusundaki her türlü yeniliği personelinin dokunarak görmesini, görgü ve bilgisinin artmasını hedeflemiş. Bu gayet makul bir yaklaşım. Maalesef Avrupa demiryolları konusunda bizden çok çok önde. Aramızdaki bu geniş makası kapatmak çok da kolay değil.

    Türkiye son on yılda bu alanda 80 yılda yapılandan daha fazla iş yaptı. İnanılmaz hızlı hareket edildi. Bu sürate ve bu başarı hikayesine rağmen, Avrupa ile aramızda halen epey mesafe var. Ama ben hem Genel Müdür hem de ekibini çok heyecanlı ve azimli gördüm. Bu süratle devam ederlerse, planladıklarını yapabilirlerse, gerçekten 2023 yılında dünyada bu alanda ilk 10'a rahat gireriz. Demiryolcular bir seferberlik ilan etmiş ve arı gibi çalışıyorlar. Fuarlar dahil dünyayı karış karış geziyorlar. Bu alandaki tüm gelişmeleri ve yenilikleri çok yakından takip ediyorlar. Fuarın resmî açılış töreninde Genel Müdür'ün birçok gelişmiş ülkenin demiryolları genel müdürüyle iyi ilişkiler içinde olduğunu gördük. Fuarın resmî açılışını müteakip Türk firmalarının açtığı stantları gezdik. DDY de bu yıl ilk kez stant açmış. Hedefi Türk firmalarına yardımcı olmak. DDY standının açılışını yapan Genel Müdür Karaman, "sanayiciler olarak burada gördüğünüz tüm yenilikleri ve gelişmeleri inceleyin not alın, dönüşte hepinizden rapor istiyorum" dedi. Demiryolu için ve trenler için güvenlik sistemleri için parça üreten birçok Türk firmasının standını gezdik. Bir firmamız fuarın en gözde banliyö trenini üretmiş. Harika bir tasarım yapmışlar. İsmini de "İpekböceği" koymuşlar. Fuardaki en iyi ve kaliteli banliyö treni diyebilirim. Çok hoşumuza gitti, gururlandık. Bu tasarım herhalde yok satar.

    Diğer yandan DDY'nin de ortak olduğu başka bir şirketimiz Tülomsaş'ın ürettiği lokomotifi gördük. Lokomotifin ana yurdu Almanya'da bu kalitede lokomotif sergilemek ve bu lokomotifi İngiltere'ye Almanya'ya satabilmek gurur duyulacak bir başarıdır. Emeği geçenleri kutluyorum. Lokomotif kendi türünün en iyisi olmuş. Bu işi bilenler bu lokomotif için "Bu fuarın sürprizi" dediler. Tülomsaş-General Elektrik iş birliği ile üretilen bu lokomotif Türk mühendis ve işçilerin emeğinin sonucu. Yerli projeler sayesinde ülkemizde demiryolu yan sanayi ve buna bağlı istihdam oluşuyor. Dünya markası bir firma General Elektrik ile iş birliği yapılarak dünya pazarlarına açılma imkânı yakalanmış. 2015 yılı sonuna kadar 50 adet lokomotif üretmeyi planlamışlar. Türkiye de bu üretim sayesinde lokomotif ihracatçısı bir ülke olacak inşallah. Demiryollarının son on yılda katettiği mesafe yerli sanayiyi de harekete geçermiş durumda. Ayrıca DDY yönetimi mal, araç gereç alımlarında yüzde 51 yerli payı şartı koyarak ülkemizde demiryolu sanayisinin gelişmesine zemin hazırlamıştır. Mesela demiryollarına vagon satmak isteyen bir yabancı şirket yanına bir Türk şirketini alarak Türkiye'de vagon üretimi yapmaya yönelmektedir. Bu tercih, hem cari açığı azaltmakta, hem de yerli demiryolu sanayinin güçlenmesine zemin hazırlamaktadır. Fuardan şimdilik aktaracaklarımız bu kadar...

    Kaynak: http://www.turkiyegazetesi.com/haberdetay.aspx?HaberID=549511#.UFl3N5jmn3U
    « Son Düzenleme: 19 Eylül 2012 / 11:20 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
    http://twitter.com/demiryolcuyuz

    Türk milleti!

    Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

    Ne mutlu Türküm diyene!

    Ankara, 29 Ekim 1933

    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

    • Administrator
    • Site Özel Üyesi
    • *****
    • İleti: 2401
    Ynt: TCDD Yönetimi İnnotrans fuarında
    « Yanıtla #1 : 19 Eylül 2012 / 11:59 »
  • Publish
  • Genel Müdürümüz Süleyman Karaman tüm Daire Başkanlarıyla  Almanyadaki "İnnotrans" fuara katılmış.

    Son yer değişimlerinden sonra yeni görevleri için yeni teknolojileri tanımaları yararlı olacaktır.

    Konu hakkında TCDD facebook sayfasında ve/veya web sitesi detaylı bilgi olsaydı. Bizlerde personel olarak bilgilenirdik.
    http://twitter.com/demiryolcuyuz

    Türk milleti!

    Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

    Ne mutlu Türküm diyene!

    Ankara, 29 Ekim 1933

    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Çevrimdışı mst

    • Uzman Üye
    • ****
    • İleti: 102
    Ynt: TCDD Yönetimi İnnotrans fuarında
    « Yanıtla #2 : 19 Eylül 2012 / 12:54 »
  • Publish
  • Güzel, ama anlamadığım birşey var.
    Alıntı
    2015 yılı sonuna kadar 50 adet lokomotif üretmeyi planlamışlar. Türkiye de bu üretim sayesinde lokomotif ihracatçısı bir ülke olacak inşallah.
    Hatırladığım kadarıyla TCDD 80 adet elektrikli loko alımı için Güney Kore ile anlaşma yapmıştı. Şimdi biz ithalatçı mıyız yoksa ihracatçı mı?

    Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

    • Administrator
    • Site Özel Üyesi
    • *****
    • İleti: 1496
    Ynt: TCDD Yönetimi İnnotrans fuarında
    « Yanıtla #3 : 19 Eylül 2012 / 14:16 »
  • Publish
  • Haber linkini tıkladığınızda, haberin başlığı çok dikkatimi çekti. "TCDD'nin İnanılmaz Başarısı" !!!  İnanmakta zorluk çektiğimiz, kısmi başarısı desek? Herhalde daha yerinde olur.  Çok değil daha 4 gün önce, sinyalizasyonsuz hatta, yeterince güvenlik önlemi alınmamasının cezasını, 2 yol işçisi canıyla ödedi. 1 Sene önce de benzer bir kaza da, Karabük'te oldu ve yine ölümle sonuçlandı. Bu iki kaza arasında olan kazalardan ve öncesinden bahsetmiyorum bile... YHT'nin first class vagonundan verilen pozlarla olmuyor maalesef. YHT teknolojisine bir şey demiyorum. Fakat YHT dediğiniz, topu topu 400 küsür km yol ve burada giden trenler. Ya geri kalan 8000 küsür km ne durumda? Burada çalışan trenler ne durumda? Anahat mertebesindeki bu yolların büyük bir kısmında sinyalizasyon var mı? Hadi geçtim sinyalizasyonu, daha haberleşmenin kesildiği kör noktalar var. Son yıllarda, bu hatlarda büyük yenilemeye gidildi, altyapı raylar traversler değişti. Halen de değişiyor. Peki ya hat geometrisi değişti mi? Dar dönemeçlerin genişletilmesi, dik rampaların eğiminin azaltılması, dolana dolana giden yolların daha kestirmeden gidilmesi için ne gibi işler yapıldı? Yollar yenileniyor fakat, geometrisi 80-100 küsür sene öncesine ait... Sadece 39 yıl önce başlanan Deliktaş tüneli bitirildi. Bu iş sadece hızlı trenle olmuyor sayın yöneticiler.


    Gelelim haberdeki bazı detaylara:


    "Türkiye son on yılda bu alanda 80 yılda yapılandan daha fazla iş yaptı. İnanılmaz hızlı hareket edildi."
    Bu "Ne Ördün" tartışmasına girer ki orada buna yeterince cevap verilmiştir. Yazıyı yazan değerli arkadaşın bundan çok haberi olmasa gerek.


    "Avrupa ile aramızda halen epey mesafe var."
    İşte bu çok doğru.


    "Bu süratle devam ederlerse, planladıklarını yapabilirlerse, gerçekten 2023 yılında dünyada bu alanda ilk 10'a rahat gireriz."
    İyimserliğin bu kadar fazlası aşırı reklama girer. Her şeyin fazlası zarar malum...


    "DDY standının açılışını yapan Genel Müdür Karaman, "sanayiciler olarak burada gördüğünüz tüm yenilikleri ve gelişmeleri inceleyin not alın, dönüşte hepinizden rapor istiyorum" dedi."
    Rapor olduğuna göre, sınav yazılı olacak galiba. Peki daha önceki gezilerden ne öğrenilmiş ve neler yapılmış? Bunun açıklanmasını rica ediyorum.


    "Bir firmamız fuarın en gözde banliyö trenini üretmiş. Harika bir tasarım yapmışlar. İsmini de "İpekböceği" koymuşlar. Fuardaki en iyi ve kaliteli banliyö treni diyebilirim. Çok hoşumuza gitti, gururlandık. Bu tasarım herhalde yok satar."
    Yazıyı yazan sayın arkadaşım, hazır oraya gitmişken bir de o standdaki yetkililere bir sorsaydın, İpekböceği, ilk yerli tramvay cevabını kesin alırdın. Banliyö treni ile tramvay arasındaki fark, değil dağlar denizler, gezegenler kadardır.


    "Diğer yandan DDY'nin de ortak olduğu başka bir şirketimiz Tülomsaş'ın ürettiği lokomotifi gördük. Lokomotifin ana yurdu Almanya'da bu kalitede lokomotif sergilemek ve bu lokomotifi İngiltere'ye Almanya'ya satabilmek gurur duyulacak bir başarıdır. Emeği geçenleri kutluyorum. Lokomotif kendi türünün en iyisi olmuş. Bu işi bilenler bu lokomotif için "Bu fuarın sürprizi" dediler. Tülomsaş-General Elektrik iş birliği ile üretilen bu lokomotif Türk mühendis ve işçilerin emeğinin sonucu."
    Emeğe saygım sonsuz. Bende teşekkür ederim. Fakat, bu lokomotifi biz Almanlara satmadık. Sadece İngiltere firması olan Freightliner firmasına sattık. Halen yapıp gönderiyoruz.


    "Yerli projeler sayesinde ülkemizde demiryolu yan sanayi ve buna bağlı istihdam oluşuyor. Dünya markası bir firma General Elektrik ile iş birliği yapılarak dünya pazarlarına açılma imkânı yakalanmış. 2015 yılı sonuna kadar 50 adet lokomotif üretmeyi planlamışlar. Türkiye de bu üretim sayesinde lokomotif ihracatçısı bir ülke olacak inşallah."
    Yukarıda dediğim gibi, bu kadar iyimserlik aşırı reklama girer. Lokomotifin tamamına yakınını biz üretelim, ondan sonra sevinç naraları atarız. Lokomotifin en önemli parçaları olan motor ve elektronik aksamlar dışarıdan veya dış kaynaklı projeden. Öncelikle biz kendi ihtiyacımız olan lokomotifleri bir yapalım, hatta tamamen veya en azından %90 yerli olsa daha iyi olur, sonra ihracata da başlarız inşallah.


    "Demiryollarının son on yılda katettiği mesafe yerli sanayiyi de harekete geçermiş durumda. Ayrıca DDY yönetimi mal, araç gereç alımlarında yüzde 51 yerli payı şartı koyarak ülkemizde demiryolu sanayisinin gelişmesine zemin hazırlamıştır. Mesela demiryollarına vagon satmak isteyen bir yabancı şirket yanına bir Türk şirketini alarak Türkiye'de vagon üretimi yapmaya yönelmektedir. Bu tercih, hem cari açığı azaltmakta, hem de yerli demiryolu sanayinin güçlenmesine zemin hazırlamaktadır. Fuardan şimdilik aktaracaklarımız bu kadar... "
    Tamamen yerli olması için destek var mı? Bunu yapan ülkeler var da. En başta, ülkemizde fabrika açan, Koreli Hyundai Rotem. Hani sorasım geliyor, tamamen yerli olması için neden harekete geçilmiyor diye. Üretmeyen toplumlar, başkalarına muhtaç yaşamaya mahkumdurlar çünkü. Benden de bu kadar...


    Saygılarımla.
    « Son Düzenleme: 19 Eylül 2012 / 16:11 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
    Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                                  Mustafa Kemal ATATÜRK

    Çevrimiçi ATALAY

    • Uzman Üye
    • ****
    • İleti: 261
    • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
    Ynt: TCDD Yönetimi İnnotrans fuarında
    « Yanıtla #4 : 20 Eylül 2012 / 00:24 »
  • Publish
  • Dünya demiryolu teknolojisinin durumunu fuarlarda etüt etmek çok yerinde bir karar.İnşalllah kurumdan meraklılar değil ilgililer gitmiştir.Yurt dışı incelemelere geçmi,ş yıllarda gidenlerin ekserisi çok ilgisiz kişilerdi.TCDD,geçmiş yıllarda yapılabilir olduğu halde yapılmayan  hizmetleri,üstün bir gayretle telafi edebilir.Artık devlet desteği var vede teknolojiler sır değil.Fuardan edilecek görüntü ve  teknik bilgilerin bir CD yapılarak bağlı ortaklıklara ve tüm teknik elemanlara aktarılmalıdır..TCDD ,yerli/yan sanayiiye destek verdiği takdirde daha çok yerli ve ucuz malzeme/sistemler satın alınabilir.Bunun için  sanayiicilerin taleplerini kurum yetkilileri dikkate almalı (TTŞ lerde yerli sanayiinin teklif verebilmesini sağlamak..gibi).Fuardaki yenilikleri gördükten sonra konulara ilgisiz kalmak,kurumu yerinde saymaya bırakmak olur.
    İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

    Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

    • Administrator
    • Site Özel Üyesi
    • *****
    • İleti: 2401
    TÜLOMSAŞ’ın tarihi günü
    « Yanıtla #5 : 20 Eylül 2012 / 00:57 »
  • Publish


  • TÜLOMSAŞ- General Electric (GE) işbirliği ile üretilen ilk lokomotifin tanıtımı, 18-21 Eylül 2012 tarihleri arasında Almanya’nın Berlin kentinde düzenlenen InnoTrans-Uluslararası Demiryolu Fuarında, sektörün tüm dünyadaki temsilcilerinin katılımı ile gerçekleştirildi.

    TÜLOMSAŞ’tan yapılan açıklamaya göre; tanıtım törenine TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı, ESO Başkanı Savaş Özaydemir ile çok sayıda davetli katıldı. GE ve TÜLOMSAŞ yetkilileri tarafından yapılan tanıtım ve bilgilendirme toplantısı oldukça ilgi çekerken,  lokomotif de beğenildi ve fuarın sürprizi olarak tanımlandı.

    TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi: “2005 yılında hazırlamış olduğumuz on yıllık TÜLOMSAŞ Geliştirme Programı içerisinde yer alan 2015 Vizyonu gereği, dünya markası bir firma ile Global Pazarlara açılmayı hedefleyen TÜLOMSAŞ bu kapsamda yürütmüş olduğu çalışmaların meyvesini almaya başlamıştır.

    Bu vizyon doğrultusunda hareket eden şirketimiz; sektöründe dünya lideri olan GE firması ile birlikte bölge için tasarlanmış olan ilk PowerHaul serisi lokomotiflerin TÜLOMSAŞ tesislerinde ortak üretilmesine yönelik olarak stratejik ortaklık anlaşması yapmaya karar vermişlerdir.  Gururla söyleyebiliriz ki bugün pazara sunulan lokomotifimizin başarı öyküsü bu şekilde başlamıştır.”
    Avcı, Dizel Elektrik lokomotifler konusunda dünya lideri olan GE şirketinin üstün teknolojisi ile TÜLOMSAŞ’ın imkân ve kabiliyetlerinin birleştirildiğini belirterek, TÜLOMSAŞ’ ın pazar için ortak üretim yapan ve aynı zamanda üretken, karlı ve rekabetçi bir kuruluş haline geldiğinin bir göstergesi olduğunu kaydetti.

    Avcı, 2015 yılı sonuna kadar toplam 50 adet lokomotifin imalatı planlandığını sözlerine ekledi.


    Kaynak: http://www.eskisehirliyiz.biz/haber/?sec=1&newscatid=7&newsid=65849
    http://twitter.com/demiryolcuyuz

    Türk milleti!

    Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

    Ne mutlu Türküm diyene!

    Ankara, 29 Ekim 1933

    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

    • Administrator
    • Site Özel Üyesi
    • *****
    • İleti: 2401
    Rekor hala onun... Innotrans fuarından
    « Yanıtla #6 : 21 Eylül 2012 / 12:35 »
  • Publish
  • Rekor hala onun...
    Metro ve raylı sistem açılışlarına rağmen rekor hala kıt kanaat geçinilen o döneme ait  TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın verdiği bilgilere göre demir yollarında rekor büyüme hala kıt kanaat geçinilen Cumhuriyet dönemine ait.

    Radikal'den Deniz Zeyrek'in haberi:

    TCDD denilince akıllara 10. Yıl Marşı’ndaki ‘demir ağlarla ördük anayurdu dört yandan’ sözü gelir. En son bu sözleri (Metro açılış töreninde konuşan) Başbakan Tayyip Erdoğan hatırlatmış, “demir ağlarla ördük’ falan. Neyi ördün? Hiçbir şey örmüş falan değilsin” demişti. Genel Müdür Süleyman Karaman’ın verdiği bilgilere bakılırsa, TCDD 2003’ten beri önemli mesafeler kat etmiş ama rekor hâlâ kıt kanaat olanaklarıyla Cumhuriyetin ilk 10 yılına ait. 1923 ile 1950 arasında 3764 km demiryolu döşendiğini anlatan Karaman, “Tabii önemli bölümü Atatürk döneminde inşa edilmiş. O dönemin ortalaması 250” dedi.

    Innotrans’ın yıldızı

    Türkiye bu yıl Berlin’deki Innotrans Fuarı’na kalabalık katıldı. TCDD ve bağlı ortaklıklarının yanı sıra özel sektör şirketleri de fuarda boy gösterdi. Yılmazlar isimli şirketin ürettiği tramvay da fuarda sergilendi. TCDD Genel Müdürü Karaman, fuarın iki yılda bir yapıldığını anımsatarak, “Eskiden gelirdik bizi kimse görmezdi. Şimdi, en görkemli standlar Türklerin. İtalyanlar, Almanlar, İspanyollar bizimle görüşmek için sıraya giriyorlar” dedi. Gerçekten de Karaman fuar boyunca 16 ayrı ülkeden heyetlerle görüştü.

    Atatürk demir ağlarla örmüş

    Karaman, TCDD’nin son 10 yılda yaptığı yatırımları ve yapmayı planladığı projeleri anlatırken, Cumhuriyet dönemi yatırımlarına ve sonraki döneme ilişkin de bilgiler verdi. 1923 ile 1950 arası 3764 km yol yapıldığını belirten Karaman, burada yıllık ortalamanın 134 km olduğuna dikkat çekerek, “Ama çoğu ilk yıllarda yapılmış. Atatürk döneminde 250 km yapılmış. 1950’den 2003’e dek biraz ihmal edilmiş. Sadece 945 km yapılmış. Devraldığımızda yolların durumu da kötüydü” dedi.

    Sektör rekabete açılmalı

    TCDD’nin 1973 ile 2003 arasında 10 milyar dolar zarar ettiğine dikkat çeken ve zararın devam ettiğini anlatan Karaman, kâr edebilmenin yolunun demiryollarının serbestleşmesinden geçtiğini söyledi. Karaman, “Temel hedefimiz demiryollarını rekabete açmak. Özelleştirmiyoruz, serbestleştiriyoruz. Tıpkı hava yollarındaki gibi. Biz sivil havacılık gibi bir düzenleme kurulu olacağız, aynı zamanda Türk Tren, THY gibi sistemde varlığını sürdürecek. Özel sektör de yolcu ya da kargo trenleri işletebilecek” dedi.

    Karaman başta biraz övgüyle anlatsa da TCDD çalışanlarının diğer kurumlara göre daha örgütlü olması kafasını hayli kurcalıyor. Çünkü serbestleşme en çok istihdamı etkileyecek. Karaman, yeni yasayı çalışanlarla ve sivil toplum kuruluşlarıyla da görüştüklerini söyledi.


    Kendi sinyalizasyonumuzu üretiyoruz
     
    Karaman, yeni yol yapmanın dışında pek görülmeyen atılımlarını da şöyle sıraladı:
    TÜBİTAK ve İTÜ ile kendi sinyal sistemimizi üreteceğiz.
    Şu anda 2912 km anahat çalışması sürüyor. 2023’e dek 4 binkm konvansiyonal hat inşa edilecek.
    Demiryolu temiz seyahat yöntemi olmalı ama bizim trenler dizel olduğu için öyle değildi. Bu yüzden elektrikli sisteme dönüşüm sürecini yürütüyoruz. Yeni hatlarla Asya’nın yükünü Avrupa’ya taşıyan demiryolu köprüsü olmak istiyoruz.

    2023’te 10 bin km hızlı tren hedefliyoruz. Antalya hızlı treni de gündemimizde. Çeken ve çekilen araç filomuzu da genişletiyoruz. Anadolu trenini ürettik.

    Ray üretiminde dünyada 7. sıradayız. Artık Türkiye ’de 72 metrelik raylar üretiliyor.

    Türkiye , artık tren tekerleği de üretecek. TCDD’nin kurduğu proje şirketi Körfez ülkelerindeki demir yolu projeleriyle ilgileniyor.

    Kaynak:  http://haber.gazetevatan.com/rekor-hala-onun/482320/7/Ya%C5%9Fam#.UFwzhJjmn3U
    http://twitter.com/demiryolcuyuz

    Türk milleti!

    Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

    Ne mutlu Türküm diyene!

    Ankara, 29 Ekim 1933

    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

    • Administrator
    • Site Özel Üyesi
    • *****
    • İleti: 2401
    TCDD: Artık fuarlarda biz de varız
    « Yanıtla #7 : 21 Eylül 2012 / 15:47 »
  • Publish
  • TCDD: Artık fuarlarda biz de varız

    Berlin`de düzenlenen "InnoTrans 2012" fuarında konuşan TCDD Genel Müdürü Karaman, "TCDD olarak, Türk demiryolu sanayisi olarak `artık fuarlarda yavaş yavaş bizde varız` demek için mücadele ediyoruz" dedi.

    TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türk demiryolu sanayisi olarak artık fuarlarda yavaş yavaş "biz de varız" demek için mücadele ettiklerini söyledi.
     
     Karaman, Almanya`nın başkenti Berlin`de düzenlenen "InnoTrans 2012" fuarında yaptığı konuşmada, dünyada demiryollarının geliştiğini belirterek, "TCDD olarak, Türk demiryolu sanayisi olarak `artık fuarlarda yavaş yavaş bizde varız` demek için mücadele ediyoruz. Elbette istediğimiz şekilde değiliz ama bu sene kanun çıkacak ve inşallah kanundan sonra serbestleşme olacak ve bizim demiryolu özel sektörü de atağa geçecek" dedi.
     
     Türkiye`nin, demiryollarında dünyada ilk 10`a girmeyi hedeflediğine işaret eden Karaman, "Halkımızın ve hükümetimizin verdiği desteğe karşılık vermek istiyoruz" ifadesini kullandı.
     
     Karaman, tren teknolojisinin çok ilerlediğini, artık makinistsiz, modern, yataklı trenler ve insana çok önem veren bir sanayi dalının geliştiğine dikkati çekerek, Türkiye olarak bu gelişmeyi izlediklerini kaydetti.
     
     Türkiye`den bu fuara hem demiryollarından hem de bağlı ortaklardan, özel sektör ve sanayici bir çok kişinin katıldığını ifade eden Karaman, herkesin alanıyla ilgili teknolojinin nasıl geliştiğini öğreneceğini ve bunu raporlayacağını, bu raporlardan daha sonra bir kitap oluşturulacağını söyledi.
     
     Karaman, burada çeşitli ülkelerin demiryolu genel müdürleri ile görüştüğünü de belirterek, şöyle devam etti:
     "Komşu ülkeler var bizimle görüşmek isteyen. `Siz gelişiyorsunuz, bu gelişmeyi bizimle paylaşabilir misiniz?` diye. `Birlikte nasıl gelişiriz?` diye. Türkiye`de biz yeniden ulaşım modlarının gelişmesi için hükümetin verdiği destekle bir mücadeleye giriştik. İnşallah demiryolları bu hükümet döneminde biraz daha gelişir diye düşünüyoruz."
     
     Yüksek Hızlı tren çalışmalarının sürdüğünü, Ankara-İstanbul hattını 29 Ekim 2013 tarihinde açmak için tüm güçle çalıştıklarını ifade eden Karaman, "Türkiye`nin her bölgesinde hızlı tren lüksünü, keyfini, rahatlığını bütün vatandaşlarımıza ulaştırabilmek için hükümetimiz destek veriyor. Demiryolları da onun karşılığında çalışmalarına devam ediyor" diye konuştu.
     
     TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı da bir prototip lokomotif ürettiklerini ve fuara getirdiklerini, bu lokomotifin sektörde yeni bir soluk olacağını ifade etti.
     Avcı, yeni nesil lokomotif olarak isimlendirilen ve emsallerine göre daha avantajlı olan lokomotifin büyük ilgi gördüğünü kaydetti.
     Çok sayıda Türk firmanın katıldığı "InnoTrans 2012" fuarı, 21 Eylül`e kadar açık kalacak.

    Kaynak: http://www.haberortak.com/Haber/Lojistik-Ic-Lojistik/19092012/TCDD-Artik-fuarlarda-biz-de-variz.php
    http://twitter.com/demiryolcuyuz

    Türk milleti!

    Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

    Ne mutlu Türküm diyene!

    Ankara, 29 Ekim 1933

    Mustafa Kemal ATATÜRK


    Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
     


    TCDD Yönetimi İnnotrans fuarında Benzer Konular

    2. Eurasia Rail Fuarı 8-10 Mart 2012'de İstanbul Fuar Merkezinde
    Değerli arkadaşlarım, konuyla ilgili detaylı bilgiyi aşağıdaki linkten alabilirsiniz.Saygılarımla.http://www.eurasiarail.eu/inde... Devamı...

    Gösterim: 1281 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
    TCDD Yönetimi 25 Kasım eylemine katılanlara disiplin cezası verdi.
    TCDD Yönetimi 25 Kasım eylemine katılanlara disiplin cezası olarak Kınama cezası verdi. Devamı...

    Gösterim: 2010 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
    TCDD Yönetimi Taşımacılık AŞ ye geçecek personel için toplandı.
    Alınan duyumlara göre; TCDD Yönetimi Cuma günü Genel Müdür ve Başkanlar düzeyinde TCDD Taşımacılık A.Ş. ye geçiş yapacak persone... Devamı...

    Gösterim: 2365 - Yanıt: 3 - Başlatan:karesi
    TCDD Yönetimi tempomuza uymayan emekli olsun dedi.
    Cuma günü Genel Müdürlük Toplantı salonunda müşavirler proje müdürleri ve boşta olan Müdürlerle Yönetim arasında toplantı yapıld... Devamı...

    Gösterim: 1220 - Yanıt: 0 - Başlatan:karesi
    TCDD yönetimi törene böyle adam topluyormuş
    TCDD yönetimi tüm personeline törene katılma zorunluluğu getirdi.Sivas'ta demiryollarının 157. kuruluş yıldönümü nedeniyle düzen... Devamı...

    Gösterim: 335 - Yanıt: 0 - Başlatan:karesi


    Facebook Comments