Gönderen Konu: TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri  (Okunma sayısı 3588 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri
« : 09 Şubat 2008 / 20:25 »

TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, 2008 yılında TCDD'nin birinci hedefinin Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında işletmeciliğe başlanılması olduğunu belirtti.

TCDD'nin 2008 yılındaki diğer kurumsal hedeflerini şöyle sıralandı:

-Ankara-İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren hatlarının inşasına devam edilecek. Ankara-Sivas hızlı tren projesi için 15 Nisanda teklif alınacak. İstanbul-Sivas arası 5 saate inecek.

-Türkiye'de hızlı tren seti, makası, traversi üretilecek.

-Suriye demir yolları ile ortak fabrika kurulması yönünde çalışmalar yürütülecek.

-500 kilometre yol yenilemesi, 500 km yol bakımı yapılacak.

-80 kilometre çift hat, 400 kilometre tek hattın sinyalizasyonuna, telekomünikasyonuna başlanacak.

-3 lojistik köy kurulacak ve 6 lojistik köyün yapımına başlanacak.

-EGERAY işletmeye açılacak, MARMARAY'a devam edilecek ve Başkent Ray Projesi tamamlanacak.

-Menemen-Manisa, Cumaovası-Torbalı hat kesimlerinin elektrifikasyon ve sinyalizasyon ihaleleri tamamlanarak yapımına başlanacak.

-Mevcut araç parkı yüzde 10 oranında yenilenecek.

-Yük taşımacılığının artırılması için 50 kilometre iltisak hattı yapılacak.

-Genel Demiryolu Çerçeve Kanunu ve TCDD Kanunu çıkarılacak ve özel sektörle iş birliğine gidilecek.

-Yük taşımacılığında yüzde 20, yolcuda yüzde 15 ve liman hizmetlerinde yüzde 20 artış sağlanacak. 2023 yılında ulaşım sisteminde demir yolu payının yüzde 20 olması hedefleniyor.

-Taşınmaz mallardan elde edilen gelir yüzde 100 artırılacak.

-TCDD'nin tüm varlıkları elektronik ortamda yönetilecek.

-Çalışanların istekleri doğrultusunda onların motivasyonlarını artıracak 50 proje gerçekleştirilecek.

-Müşterilerin istekleri doğrultusunda müşteri memnuniyetini artıracak 50 proje gerçekleştirilecek.

-Tüm garların kentle bütünleştirilmesi için gerekli çalışmalar sonuçlandırılacak ve 16 garın imar planları tamamlatılacak.

-Üniversite ve Uluslararası Demiryolları Birliği (UIC) iş birliğiyle 2. Uluslararası Demiryolu Sempozyumu düzenlenecek


Kaynak:http://www.boyuthaber.com/haber/20080204/TCDDnin-2008-yili-kurumsal-hedefleri.php
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri
« Yanıtla #1 : 09 Şubat 2008 / 23:00 »
Bence TCDD'nin belirtilen hedeflerinin çoğu verimsiz ve gereksiz maliyetler yaratıcı planlamalardır..
Türkiyedeki Demiryolu İşletmecliğinin ana sorunu :
1-Yolların % 95'inin Tek hatlı oluşu
2-Hatların % 75'inin Elektriksiz,Sinyalsiz oluşu
3-Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde yapılan şimdiki mevcut hatların o zamanın sosyal,stratejik ve askeri koşullarına göre yapılmış olup bugünkü çağdaş demiryolu işletim standartlarının çok gerisinde kalması(Merkezler arası mesafelerin gereğinden çok uzun olması,kurpların bugünün tren teknolojisini karşılayamaması vs. vs.)
4-Mevcut hatların alt yapısının uzun yıllardır kullanım sonucu bozulmuş olması(Raylar yenilense bile zeminlerdeki çökme,çürüme vs. sorunları)
5-Bir asır önce yapılan hatların şehir içlerinde kalan ve bu zaman sürecinde şehir yapılanması,nüfus ve karayolu taşıtlarındaki aşırı artışlara paralel olarak demiryolu hatlarının rehabilite edilmemesi,şehir içi üst geçit yada viyadüklerinin yapılmaması nedeniyle genel trafik akışında oluşan sorunlar
5-Ağır lokomotif,vagon ve vagon üstü yüklerin dingil basınçlarını karşılayamaması,makas ve yol ekipmanlarının ağır taşımacılık standartlarına bazı yerlerde uygun olmayışı
6-1900'lü yılların ulaşım politikalarına göre şekillenen ancak bugünkü ticari işletmecilik mantığının dışında kalan bir TCDD haritası..Nüfusu onbinlerle,yüzbinlerle ifade edilen küçük iller demiryolu merkezi halini almışken ve ticari pek verimliliği yokken(Kütahya gibi) Nüfusu ve ulaşım tarfiği yoğun olan nüfusu yüzbinler,milyonlar olan birçok illerimizde demiryolu bulunmayışı(Bursa,Antalya gibi)
 Yukarıdaki veriler çok daha fazlalaştırılabilinir ancak bence tek hatlı,eski,gereğinden çok uzun verimsiz hatlara yol yenilemesi,elektrik ve sinyal döşenip birçok masraflar edilmesi yerine Ankara-Konya hattı örneğinde olduğu gibi sıfırdan,en kısa yoldan ve günün modern demiryolu işletmecilik koşullarına uygun en az 2 hatlı,elektrikli,sinyalli,uydu haberleşme destekli,yük ve yolcu taşımacılığında maliyet,kar-zarar odaklı planlamalara sahip transit taşımacılığı amaçlayan,
Yatırım ve planlamalar yapılması gerekir..
Belki birçoğumuzun hiç de hoşuna gitmeyecektir ama geriye kalan mevcut hatlarımız ne olacak denilirse :
Ben olsam : Zaman içerisinde bu hatlardaki yapıyı sadece yük taşımacılığına odaklar ve daha ileriki zamanlarda da verimsiz olan hatların çoğunu verimlilerini yaptıkça kapatırım..
Yani TCDD'nin 2008 hedeflerinde belirtilenlerden birçoğu verimsiz yapının devamına yönelik fuzuli harcamalardır..
Saygılarımla..

cuneytgurler

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri
« Yanıtla #2 : 10 Şubat 2008 / 11:04 »
trenci 96 arkadaşım, gerçekten senin yapılmasını istediğin şeyler güzel ve en mantıklı olanı. yalnız en mantıklı olanı yapmak, bazen zor olabilir. seninde kabul edeceğin gibi, söylediklerini yapmak çok büyük bir finansman gerektirir. tabiki biryerlerden başlamak gerekir ki, bence bazı kıpırdanmalar var bu konuda. Benim takıldığım noktada seninle aynı bazı harcamalar çok mantıksız yapılıyor. son yıllarda istasyon görüntüleri ve iç dizaynları için harcanan korkunç paralar var, hani bunu orada çalışanan verilen değer olarak görmek isteriz ama, yolların,rayların durumu ortada iken öncelik sıralaması yanlış oluyor.Bizim kurumumuzun gerçek işi rayların üzerinde treni yürütmek. Krum olarak,personel olarak buna yoğunlaşmak daha doğru bir yaklaşım olur. bütün yanlışların bir anda düzeltilmesini beklemek saflık olur,ama bir yerlerden başlanılmasını beklemek hak olur. bu boyacılığı,inşaatçılığı, kısaca levazımı bırakalım. Yol yapalım,poz yapalım,sinyal yapalım,katener yapalım. Genel müdürlükçe oluşturulacak bir heyetle tüm ağ da turne yapılsın ve gereksiz tüm kurplar ve eğri yollarrın güzergahı değiştirilsin
yılan gibi kıvrılan o kadar manasız güzergahlar varki.



 

ayzek

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri
« Yanıtla #3 : 10 Şubat 2008 / 16:18 »
sevgili arkadaşlar,
bu hedefler benim düşünceme göre demiryolu işletmeciliğinin hedefleri olamaz. bu konuda yazdığım " hikaye olan hedefler" yazısını bilahare gönderirim. ancak bir hedef var ki gülelim mi ağlayalım mı bilemiyorum. o da  ankara-eskişehir arası hızlı tren işletmeciliğine başlanacağı. takip eden arkadaşlar hatırlar. ankara istanbul arası hızlı tren temeli atıldığında sayın başbakan 5 aralık 2005 de bu trenin ankara-istanbul arası çalışmaya başlayacağını "müjdelemişti". tarih 2008. daha hat tamamlanmadı. sinyalizasyon ancak 2008 sonunda tamamlanacak. sincan-esenkent ve eskişehir geçişini ne olacağı tartışmasına girmiyorum bile. hızlı tren garı ve deposunun yapımına başlanmadı çünkü daha yer tesbiti yapılamadı.

başta gülelim mi ağlayalım mı dedim ama bunları alt alta koyduğumuz zaman ben korkmaya başladım.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri
« Yanıtla #4 : 10 Şubat 2008 / 20:42 »
cek, cak, cek, cak...falan falan
Bende değerli dostlarıma katılıyorum. Hedeflerin ulaşılabilir olması gerekmektedir. Fakat hayal ürünü yada çelişkilerde görmektedir.
Mesela hedeflerden birisi 16 gar'ın kentle bütünleştirilmesi.
Bir taraftan trenlerin şehir merkezinden uzaklaştırılması için çalışmalar yapılıyor, ciddi adımlar atılıyor diğer taraftan gar'ları kentle bütünleştirmek şeklinde bir hedef.
Basmane ve alsancak garları ortadan kaldırılıyor, şehrin bilmem kaç km dışına trenlerimiz yolcularını bırakıyor. Bu nasıl bir bütünleşmedir henüz anlayamadım.
Ulaşılabilecek hedeflerde var tabi, mesela taşınmaz gelirleri %100 artırılacakmış. Satılık tcdd mülkleri var, varmı alan, kelepir ! Bu hedefe kesin ulaşılır.
500 km yol yenileme var. Bu bir hedef değildir. TCDD'nin her yıl muntazam olarak yapması gereken zorunlu bir işlemdir.
Suriye ile ortak vagon fabrikası kurulacak. Malatya vagon bakım onarım atelyesini vagon üretsinde ortadoğuya satsın diye polonyalılara satmaya çalışıyoruz bizde suriyeye vagon fabrikası kurmaya çalışıyoruz. Bu işte bir iş var henüz bunu da anlayamadım.
Tek umudum personelce üretilecek 50 projede.
Bizleride yabana atmayın bizlerde proje üretiyoruz. Arkadaşlarımız harıl harıl çalışıyor. İsteyen projeler bölümüne bakabilir.
Tren dolusu sevgiyle kalın.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı turk06

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 109
Ynt: TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri
« Yanıtla #5 : 19 Şubat 2008 / 23:37 »
Hedeflerden bir tanesini ki son derece önem arzediyor, revize edilmesi gerektiğini buradan ilan ediyorum.
Balıkesir-Tavşanlı Hattı.
Sayın TCDD yöneticileri;
Balıkesir-Tavşanlı arasındaki hat güzergahına dikkatinizi çekiyorum. Balıkesir ve Tavşanlı mücavirleri haricinde kalan hattın tamamı dar yarı çaplı (çoğu yerlerde 250 metre) kurptur. Bu hatta Bandırma limanı bağlantılı ağır tonajlı yük trenleri ile izmir-ankara bağlantısını sağlayan ekspres trenler çalışmaktadır. Hat çok yıpranmış durumdadır. Raylardaki aşınmışlık had safhaya ulaşmıştır. Bu hattın alarm verdiğini duyurmak isterim. Hattaki yıpranmışlık seviyesini kaza kuruluna tespit ettirin, yanılmadığımı kurulun yol üyeleri size rapor edeceklerdir.
2008 yılı için 500 km'lik yol yenilemesi TCDD için hedef olamaz, bu rakamın bu hat kesimini de kapsayacak şekilde 2500-3000 km'ye çıkarmanızı istirham ediyorum.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


TCDD'nin 2008 yılı kurumsal hedefleri Benzer Konular

2008 yılı kurumsal hedefler
Merhaba Demiryolcular;TCDD Web sitesinde "2008 yılı kurumsal hedefler" başlığı slide 4, madde 16'da "çalışanların istekleri doğr... Devamı...

Gösterim: 3074 - Yanıt: 4 - Başlatan:leventdurusoy
TCDD 2008/4 personel alımını nasıl buluyorsunuz
TCDD  personel alım politikasını nasıl buluyorsunuz? Devamı...

Gösterim: 3751 - Yanıt: 7 - Başlatan:demiryoluaraçları
Partilerin 2011 Seçimlerindeki Ulaştırma Hedefleri
AKP Ulaştırma Sektörü 2023 hedefleri:Ulaşıma olan talebin 2023 yılına kadar 2 kat, 2050’ye kadar ise 4 kat büyüyeceği seçim beya... Devamı...

Gösterim: 2223 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
2023 raylı ulaşım hedefleri
         2023 Hedef alınarak planlanan çalışmalar açıklanmış. Bu haberde Ankara İzmir yht den bahsediliyor ve2016 yılında hizmet... Devamı...

Gösterim: 1830 - Yanıt: 1 - Başlatan:bedendili
TCDD Kurumsal neden kapalı
TCDD nin personele yönelik yayın yapan, kurumsal web sayfası neden kapalı bilgisi olan varmı. Devamı...

Gösterim: 4332 - Yanıt: 1 - Başlatan:netcommand