Gönderen Konu: TCDD'nin kârı  (Okunma sayısı 3006 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mst

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 113
TCDD'nin kârı
« : 06 Aralık 2012 / 12:28 »

Geçenlerde 4 Eylül Mavi'ye binip Ankara'dan Kayseri'ye gittim. Bu arada, yolcu profili: Bir emekli Albay, bir jeoloji mühendisi, bir makinist, bir polis, doktorasını yapmakta olan bir astrofizikçi...İlginç geldi.
Asıl sorum şu: Adı geçen trende kuşetli 26 TL, pulman 14 TL. En ucuz otobüs fiyatı ise 25 TL. Aklımın erdiği kadarıyla tren bilet ücretinin içinde,
** Yakıt giderleri,
** Vagon- loko amortisman giderleri,
** Yol bakım-onarım giderleri,
** Personel giderleri
gibi çeşitli masrafların bulunması, bu masraflar çıktıktan sonra da TCDD ye bir miktar (az ya da çok!) kâr kalması gerekir. Bu bilet fiyatları, genel tabirle "kurtarıyor" mu? 

Adk System Advertising


Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: TCDD'nin kârı
« Yanıtla #1 : 06 Aralık 2012 / 17:30 »
 :)

TCDD'nin kuruluş amacını kendi kaynaklarından okumadım, bilmiyorum.

Ama kuruluş yıllarını, (kastım cumhuriyetin ilk yılları), o yılların ideallerini, önceliklerini okudum, biliyorum!

Siyasilerin ileri sürdükleri iddialar nedeniyle bildiklerimi sorguladığım oldu, döndüm Atatürk'ün kendisinden yeniden okudum, bu açıdan TDK'nın bastığı Nutuk bir anlamda başucu kitabım da sayılabilir!

Ülkenin kalkınması öncelikli hedeftir, çünkü zor kazanılmış olan bağımsızlığın korunması ekonomik ve sosyal (evet yanlış okumadınız, sosyal, o zamanki Türkçe ile içtimai) kalkınmayla mümkündür!

Atatürk, o günün koşullarında zor olanın sosyal kalkınma olduğunu, sosyal kalkınmanın önüne iç-dış türlü engeller çıkarılacağını öngördüğü için de, 'Atatürk ilke ve inkılapları' deyip geçtiğimiz devrimlerin gerçekleştirilmesine odaklanmış, bu konuda silah arkadaşlarıyla bile ters düşmekten kaçınmamıştır!

Onun bu çabalarının üstünden yıllar geçti..
Akıl, mantık geçen onca yıldan sonra insanlarımızın kendilerine ve diğerlerine saygılı, toplumdan aldığını topluma ödeyerek, neşesini ve acısını paylaşarak, çocuklarını kendinden ileri yetiştirmeye çalışarak yaşamayı alışkanlık edinmiş olması gerektiğini söylüyor!
Oysa, yaşadığımız günler bize, o devrimlerin hakkıyla uygulanmadığını, toplumca sindirilmediğini gösteriyor! Öyle olduğu için de Türkçe harflerden Arapça harflere, bilimden hurafeye, vatandaşlıktan kulluğa bir özendirme, yaşam bulabiliyor!

(Düşünün bir an, elin oğlu Mars'a yerleşme planları ve hazırlıkları yapar, kansere çare ararken, yaşadığı günün değil önündeki 20-50 yılların planlarını yapıp, projelerini üretirken, birileri bizlere dua ile pensilvanya'nın korunduğunu üflüyor, üfleyebiliyor!
Üfleyebiliyor çünkü buna inananlar var!
(İnananların aklına 'neden diğer eyalatlere de dua yazmamış madem?' sorusu gelmiyor bile!)
...
Dönelim konumuza...

TCDD, kar etmek amacı ile kurulmadı!

O dönemin insanları, ülkede ekonomik ve sosyal kalkınmanın, emek, sermaye ve mal üçlüsünün ülke içinde ne denli geniş alana ne denli ucuz ulaşabildiğinden geçtiğini biliyorlardı! Amaç, hedef genel idi, filanca kişi ya da sektör değil! İktisat diliyle mikro değil makro ekonomik amaç ve hedefler öncelikliydi!

Hal böyle olunca da, kurumun zararı, ülke kalkınmasının maliyet unsurlarından sadece biri sayılıyordu!
...
Emek sahiplerinin, işçi ve memurların, bilinçlenmesi, pastadan aldıkları kırıntılarla yetinmemeleri, haklarını almak için direnmeleri...

1980 cuntasını doğurdu!

Cunta'nın ilk işi, kıdem tazminatlarına tavan koymak, Özal'ın ilk işi emekliliği zorlaştırmak oldu!

Ama yaptıkları onca şeyin en kötüsü, zihniyet devrimiydi!

Diğer bir deyişle, örneğin, çalışanların budanan ekonomik hakları, örgütlenirlerse, geriye alınabilirdi, hala da alınabilir!

Peki zihinlere kazınan 'benim memurum işini bilir'i kim, nasıl kazıyabilir?

Memura, onurlu memura, bundan daha büyük hakaret olabilir mi?

Dahası, bir hakaret  bir topluma bunca kolay kabul ettirilebilir mi?
...
Evet, ettirildi :(

Ettirildiği için de, sayın mst bile TCDD bilet fiyatlarında kar marjı arıyor!

Hiç bir adım, hiç bir eylem kendi başına buyruk, diğerlerinden bağımsız değildir!
Mutlaka ve mutlaka yansımaları, etkileşmeleri  olacaktır! İlk bakışta masum görünen bir çok adımın, ileriye dönük büyük hamlelerin öncüsü olduğu ortaya çıktı, çıkıyor!

Öyle olduğu için de, gün geçtikçe yaşamımıza, çocuklarımız, torunlarımız adına geleceğimize daha bir özenle sahip çıkmamız gerekmekte!

Ya da...

Rica edelim, hocaefendi bir dua da bizler için yazsın, biz de dertlenmekten kurtulalım ;D
..
Saygıyla,

Not: Güzergahın, Ankara-Kayseri olmasının, Kayseri'nin ayrıcalıklı illerden olmasının, birilerinin bilet fiyatları için ricacı olmasının, vb hiç bir etkisi eminim yoktur ;D

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1738
Ynt: TCDD'nin kârı
« Yanıtla #2 : 07 Aralık 2012 / 09:38 »
Demiryollarında teknik olarak verimliliği nasıl arttırabilirsiniz? Basitçe:
100 küsür sene öncesinin şartlarına göre geometrisi hazırlanmış, dolana dolana giden yollar yerine, geniş yarıçaplı dönemeçlere sahip, olabildiğince düz giden, zamanın tekniğine göre yapılmış yolların olması gerekir. Bu yollarla, mesafe kısalacak, hız artacak ve akabinde zaman ve taşıma / bakım masrafları da azalacak. Sonra, bu yollarda sık tren çalıştırmayı hedefliyorsanız, elektrifikasyon yapılacak. Deniz hava ve karayolu ile entegrasyon merkezleri kurulacak. Fakat, en önemlisi, bu yollarda yolcuyla birlikte yük de taşınacak. Üzerine basa basa söylüyorum, mutlaka yük de taşınacak.  Çünkü, demiryolunda en çok gelir getiren taşımacılık biçimi, yük taşımacılığıdır. Bugün serbestleşme ve akabinde özelleşme süreçleri içerisinde, demiryolunda faaliyet gösterecek şirketler hep yük taşımacılığına yönelmektedir. Şirketler gözünden bakılınca bu gayet normaldir. Tüm dünyada da bu böyledir. Peki gelir getiren yük taşımacılığının bir bölümünü özele kaptırdıktan sonra, İktisadi Devlet Teşekkülü olacak, Türk Tren A.Ş.'nin yapacağı yük taşımacılığı, yolcu taşımacılığını destekleyebilecek mi? Zaten tek hat işletmeciliği ile birlikte, konvansiyonel hat kalitesinin oldukça düşük olduğu altyapı sistemi de var. Cevap belli aslında. Sadece internetten dünyadaki demiryollarını biraz incelemeniz yeterli. Serbestleşme ve özelleşmeden sonra dahi, Almanya, Fransa gibi ülkeler, demiryollarını tamamen özelleştirmiyor ve yük taşımacılığını da olabildiğince bünyelerinde tutuyorlarsa, bunda bir şeyler var demektir.


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2012 / 10:06 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı frisby16

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 54
Ynt: TCDD'nin kârı
« Yanıtla #3 : 07 Aralık 2012 / 13:44 »
Sayın SÜMERLİ'ye aynen katılıyorum.100 öncesinin gereksinimlerini karşılamak üzere dizayn edilmiş yollar üzerinden çağdaş ekonomik ve verimli işletmecilik yapılamaz.Kaynaklar derhal çift hatlı yükün ve yolcunun hızlı seyredebileceği güzergahların inşaasına aktarılmalıdır.
Aksi halde ,ecnebiler kadrana tur attırıken bizler 60 la gide"bile"n trenleri başarı saymaya devam ederiz..


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


TCDD'nin kârı Benzer Konular

Ulaştırma Bakanımızdan TCDD Talimat, 12 milyar dolar yatıralım TCDD kara geçsin
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım demiryollarında yıllık 600 milyon YTL’yi bulan zararın sona erdirilmesi için bürokratlarına tal... Devamı...

Gösterim: 4759 - Yanıt: 8 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
TCDD EŞ DURUMU
HERKESE ÖNCELİKLE İYİ GÜNLER DİLERİM BEN EŞ DURUMU İSTEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM AMA EŞ DURUMUNDA KURUMUN KURUMA OLAN ÜSTÜNLÜĞÜ NEDENİYLE... Devamı...

Gösterim: 2718 - Yanıt: 0 - Başlatan:UŞAK
TCDD İstasyon Kodları
8528    İstanbul (Sirkeci)    8510    Cankurtaran    8537    Kumkapı    8566    Yenikapı    8551    Kocamustafapaşa    8565    Y... Devamı...

Gösterim: 4067 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
TCDD Yönetiminde Değişiklik
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlıklarına ilişkin atama kararları Resmi Gazete'de yayımlandı.Ulaştırma, Denizcilik ve H... Devamı...

Gösterim: 1893 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
TCDD arazisi peşkeş çekiliyor
TCDD arazisi peşkeş çekiliyor!Ankara Garı yerleşkesindeki Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Müzesi arazisinin, üzerindeki ... Devamı...

Gösterim: 1018 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)