Gönderen Konu: Tesisler ve Hareket Daireleri Neden Birleştirildi?  (Okunma sayısı 5658 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999

Ben hareket birimlerinin tesisler dairesine neden bağlandığını hala anlayabilmiştim değilim.Tesisler dairesi normalde TCDD demiryolu habeleşme,sinyal,elektrifikasyon gibi teknolojik alt yapı ekipmanlarının kurulumu ve işletmeciliğini yapan bir dairedir.Oysa eski Hareket Dairesi istasyon,gar,dispeçerlik ve tren üstü personel ile yolcu-yük trenlerinin trafiğini düzenleyen ve idare eden bir dairedir..
Bu 2 dairenin yapısal işlevleri itibari ile birbirine benzer hiç bir tarafı yokken durduk yerde neden birleştirildiler!
Bu iki daire demiryollarının en faal 2 dairesi iken ve iş yükü zaten haddinden fazla mevcutken birbirinin işlerinden hiç anlamayan bu daireler neden birleştirildiler!
Peki birleştirildiler ancak sonuçları müsbet mi oldu,bence kesinlikle hayır!TCDD tarfik düzeni iyice karıştı ve içinden çıkılmaz bir hal aldı!!
Benim konu hakkındaki kişisel düşüncelerim bu şekilde ve iyi oldu diyen bir arkadaşımız bana mantıklı gerekçeleriyle açıklayabilirse çok memnun olacağım..
Saygılarımla..

Adk System Advertising


cuneytgurler

  • Ziyaretçi
Ynt: Tesisler ve Hareket Daireleri Neden Birleştirildi?
« Yanıtla #1 : 02 Nisan 2008 / 15:26 »
sana bu sorduğun sorunun cevabını direk veremem, ama bugün tesadüfen öğrendiğim bir bilgiyi verirsem daha nelerin birleşeceğini öğrenirsin. genel müdürlük ten bölgelere gelen emirde(galiba gizli) " hangi şefliklerin kapanması gerektiği,hangilerinin birleşmesi uygun, hangi personel fazla, fazla personel nerelere verilebilir çok tez engeç 31-03-2008 tarihinde genel müdürlüğe bildirilmesi" şeklinde bir yazı gördüm ve gereği düşünülüp anladığım kadarı her bölge şu an göndermiş bulunmakta. umarım burada ki kıstaslar ve değerlendirmeler objektif kriterlere göre yapılmıştır. Artık hepimiz(yani çalışanlar) acaba işyerimiz kapanıyormu diye düşünebilir. Hayırlısı diyelim hayırlısı olsun.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Tesisler ve Hareket Daireleri Neden Birleştirildi?
« Yanıtla #2 : 02 Nisan 2008 / 15:40 »
BİRİLERİ TCDD'Yİ TAMAMIYLE YOKEDİP YERİNE KENDİLERİNE GÖRE BİR YAPI OLUŞTURMAK İSTİYORLAR!
Bu durum artık çok net olarak görülebilmektedir!
Bu kuruma gerçekten de çok yazık ediliyor ve bu tür saçma sapan ve kurumun işleyişini kilitleyen uygulamaları gördükçe,duydukça çok üzülüyorum..
Birileri faal personelle uğraşmak yerine yönetmeliklere de aykırı olduğu halde geçen yıl lise mezunu sekreterlere neden baş uzman ünvanı verdiklerini,böyle bir çifte standart oluşmasına neden göz yumduklarını bize açıklarlarsa en azından kafamızdaki birçok şüpheler dağılmış olacaktır!
Saygılarımla..

Çevrimdışı mgoktepe26

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 16
Ynt: Tesisler ve Hareket Daireleri Neden Birleştirildi?
« Yanıtla #3 : 03 Nisan 2008 / 01:09 »
Bu konuyla ilgili bende birşeyler yazmak istedim. Ben her iki servistede çalıştım. Hareket servisinde TMİ bölgesinde, Tesisler servisinde CTC bölgesinde çalıştım. Demiryolları kuruluşundan 1990 lı yılların başına kadar çoğunlukla Seyrüsefer Talimatnamesi ve onu destekleyen TMİ talimatamesiyle (Sirkeci-Halkalı DRS ve Ankara-Eskişehir CTC sistemleri hariç) yönetildi. Bu seneye kadar Tesisler personeli telekomünikasyon ağırlıklı işler yapardı. Direk faal personel sayılmazlardı. Ancak gelişen teknoloji demiryollarında sinyalizasyonlu ve elektrifikasyonlu bölgelerin artmasını sağladı. Havai hatlar yeraltı kablolarına dönüştü ve bütün bunlar Tesisler servisini trafik yada başka bir deyimle faal işlerde ön plana çıkardı. Bir çok istasyon kapatıldı ve kapalı istasyonlar sinyalizasyon sistemine terkedildi. Diskin yerini sinyal aldı, makasçının yerini makas motoru aldı, telgraflar tarih oldu, iletişim arızaları tesisler personeline terkedildi. Bu yılların başında alınan Toshibalarla birlikte elektrikli makinalar seyrüseferde önemli hale geldi, trafo merkezleri, cer postaları, kataner ve trafo ekipleri oluşturuldu ve nöbet sistemiyle trafiğin aksamadan yürümesine refakat görevi verildi. Sinyalizasyon bölgelerinde Hareket memurları tarihten kalan bir figür haline getirildi.  Bu nedenle trafiğin yürütülmesi için iki servisin ortak çalışma zorunluluğu ortaya çıktı. Ancak Hareket Dairesi bu teknolojik gelişimde Tesisler Dairesine göre biraz geri kaldı, Hareket dairesi yönetim kademesi demiryolları işinin en alt kademesinden yetişmiş son derece tecrübeli abilerimizden oluşuyordu ancak dünya biraz hızlı değişmişti ve artık demiryollarıda değişiyordu. Daha yeni bir daire olan Tesisler dairesi teknik vasfa haiz personelden ve yönetim kademesinden oluşmuştu ve bu onları teknolojik değişimde avantajlı hale getirdi.
İşte bu nedenlerden (daha başka nedenlerde var ancak daha fazla uzatmayalım) iki dairenin birleşmesi bence doğrudur. TCDD de  yeniden yapılanmaya ihtiyaç vardır. Bu da onlardan biridir.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Tesisler ve Hareket Daireleri Neden Birleştirildi?
« Yanıtla #4 : 03 Nisan 2008 / 01:45 »
Sn. Göktepe,
Yazdıklarınıza tabiki saygım var ancak içeriğinde birçok eksik ve yanlış manalar bulunan bu cümleleri sizin gibi kurumda yıllarca tecrübe edinmiş ve sonradan da dışarıda kalıp gelişmelerden tam haberdar olamayan birinden duymak beni biraz üzdü,şöyle ki ;
Bu iki daireden Tesisleri Tübitak'a Hareketi de Trafik Emniyet Genel Müdürlüğüne benzetebiliriz..Tübitakla Trafik biriminin birleşmesini hangi mantıkla açıklayabiliriz ki!!Sizin yazdıklarınızın tümünü de rahatlıkla anlayabiliyorum ancak şunu unutmayalım ki her iki dairenin de kullandığı teknik alt yapı her ne kadar uyumlu olsa da mesleki bilgi,tecrübe ve işlevleri birbirinden çok farklıdır..
Ayrıca yazdıklarınız sanki TCDD son yıllarda TMİ'yi bitirmiş ve tamamen elektrilik sinyalli sisteme geçmiş gibi algılanıyor,oysa siz de çok iyi biliyorsunuz ki ; 10.000 Km.lik şebekenin sadece %24'ü bu şekildedir ve %76'sı hala TMİ şeklindedir..Ama diyorsanız ki zaten bu %74'ü biz artık istemiyoruz ve yakın zamanda tamamen lağvedeceğiz ve şebeke haritasından kaldıracağız o zaman olay başka!..TMİ bölgelerindeki hareket personelinin tümü de yine görevlerini TMİ mevzuatlarına göre yapmaktadırlar,tesisler personeli ise hareket konusunda çok zayıf olup zaten sinyal dışında kalanların hiçbirinin de trafikle yakından uzaktan ilgileri bulunmamaktadır!
Saygılarımla..
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2008 / 01:47 Gönderen: trenci96 »


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Tesisler ve Hareket Daireleri Neden Birleştirildi? Benzer Konular

Bilgi İşlem ve Tesisler Dairelerinin Dikkatine!
İşyerlerine internet bağlantılarının ne şekilde ve hangi kurallarla yapılması gerektiği bildiğim kadarıyla mevzuatla belirlenmem... Devamı...

Gösterim: 3804 - Yanıt: 3 - Başlatan:Trenci96
Hareket Memuru yrd. hak kazanmanlar
NİZAMETTİN   ESEN   7/I-AFYON 731    YOL KISIM ŞEFİ   4 YILLIK   34.00SABRİ ALTAN   TOPAK   4/I YILDIZELİ   YOL KISIM ŞEFİ   4 Y... Devamı...

Gösterim: 10092 - Yanıt: 3 - Başlatan:hareketmemuru
Marmaray'da deniz ve kara tüneli birleşti
Marmaray projesinde çalışmaları tamamlanan kara tüneli ile deniz tüneli aynı noktada birleşti. Açılışını Ulaştırma Bakanı Binali... Devamı...

Gösterim: 2445 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Birleşik Arap Emirlikleri Etihad Rail'den Büyük Ulusal Demiryolu Atağı
Etihad Rail Birleşik Arap Emirliklerinin iç ve dış demiryolu bağlantılarını oluşturmak, kurmak ve işletmek amacıyla, 2009 yılınd... Devamı...

Gösterim: 4222 - Yanıt: 3 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Sendikalar ile TCDD arasında Kurum İdari Kurulu toplantısı gerçekleştirildi.
Sendikamız ile TCDD Genel Müdürlüğü arasında 29.05.2012 tarihinde Kurum İdari Kurulu toplantısı gerçekleştirildi. 2012/1 KİK GÜN... Devamı...

Gösterim: 3169 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ