Gönderen Konu: Tramvay Kazasında sorumlu kim?  (Okunma sayısı 1622 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Tramvay Kazasında sorumlu kim?
« : 15 Mart 2018 / 20:00 »

İstanbul'daki tramvay kazasına ilişkin bir haber.

Aslında herkesin aklına gelip de savuşturduğu bir soruyu soruyor haber; Tramvayı kullanan, adına da vatman denen sürücüler işe başlamadan önce eğitiliyor mu?

Eğitiliyor ise, kaç saatlık bir eğitimden söz ediyoruz?

Çalışacağı güzergaha ilişkin teknik ve pratik bilgiler veriliyor mu?

Neyse, haberi okuduğunuzda ne demek istediğimi daha da iyi anlayacaksınız.

Bu kazanın vatmanların eğitimiyle ilgili sistematik bir hatadan olmadığını umut ediyoruz.

...
 
İstanbul’daki tramvay kazasında asıl suçlu kim

Topçular istasyonunda tramvay kazası meydana geldi.

Topçular istasyonundaki kaza saat 11.50 sıralarında meydana geldi. Konuyla ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi'den (İBB) yapılan açıklamada, duran bir tramvaya, arkadan gelen bir başka tramvayın çarptığı belirtildi. Kazada arkadan çarpan tramvayın vatmanıyla birlikte bazı yolcular yaralandı. Yaralılar olay yerine gelen ambulanslarla hastaneye kaldırıldı.

Peki nasıl olur bu?

Tramvay kullanan kişilere “vatman” deniyor.

Raylı sistemlerdeki kurallar ve denetim, karayolu taşımacılığına göre çok daha sıkı şekilde takip edilir. Tramvaylardaki duraklarda ne kadar durulacağından, hangi durak arasında ne kadar hızla gidileceğine kadar hesaplanır ve tüm bunlar vatmanlara bildirilir. Vatman olmak isteyen kişi 920 saatlik eğitimden geçer ve gerekli koşulları sağladığı takdirde kendisine görev verilir.

Tüm bunlara rağmen meydana gelen kaza akıllara, "O hal de yüzlerce insanı taşıyan bir tramvay vatmanı nasıl olur da duran başka bir tramvaya çarpar?" sorusunu getiriyor.
..

kaynak : https://odatv.com/istanbulda-tramvaylar-carpisti-15031855.html

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Tramvay Kazasında sorumlu kim?
« Yanıtla #1 : 16 Mart 2018 / 09:31 »
Demiryollarinda Makinistlerin brövelerine çalışacağı hatlar yazılır. Bu hatlarda hiçbir zaman kendi başlarına başlayamazlar. Yanında o hattı bilen birileri tarafından eğitilir. Bu böyle devam eder gider.

İnsana özgü kişisel fevri kurallara uygun olmayan hareketler kazalara sebep olabilmektedir.

http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: Tramvay Kazasında sorumlu kim?
« Yanıtla #2 : 16 Mart 2018 / 18:40 »
Aklıma takılan bir soru var Kürşad Bey;

Kurallara uymama nedeniyle kazaya ve dolayısıyla maddi hasara neden olan personel için, kurumları ne gibi yaptırım uyguluyor?

Ya da yaptırım uygulayabiliyor mu?

Sözkonusu örnekte, Tramvayın işletmecisi şirket ya da belediye vatmana nasıl bir yaptırım uygulayabilir?

TCDD'de bunun örnekleri nasıl?

Saygılar,

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Tramvay Kazasında sorumlu kim?
« Yanıtla #3 : 17 Mart 2018 / 09:30 »
Yeni Anlayış Riskleri belirleyip bunları önlemeye çalışıyor. Bunun şimdiki adı EYS (Emniyet Yönetim Sistemi)

Kısaca EYS,
 Genel tanımı ile Emniyet Yönetim Sistemi (EYS); demiryolu işletmelerinde emniyetli işleyişin sağlanması amacıyla, emniyet gereklilikleri ile uyumlu olarak genel yapının kurulması, uygulanması, sürekliliğinin sağlanması ve geliştirilmesi için gerekli olan düzenleme ve organizasyondur.
 
Avrupadaki yasal düzenlemeler, tüm demiryolu işletmecilerinin ve demiryolu altyapı yöneticilerinin (2004/49/EC direktifine göre) bir Emniyet Yönetim Sistemini (EYS) uygulamaya almasını  şart koşmaktadır.  Buradaki  amaç  demiryolu  işletmelerinde  ve  alt  yapı yöneticilerinde yüksek bir emniyet standardına ulaşılmasını sağlamaktır.

Dönemin TCDD Genel Müdürü Süleyman Beyin Sisteme bakışı;


Bu amaçla kurulan Emniyet Yönetim Sistemi ve hazırlanan Emniyet Yönetim Sistemi El Kitabı, bir sistemin nasıl kurgulandığı, kurulduğu, uygulandığı gibi konuları sarih bir şekilde göstermekle kalmıyor, TCDD’nin insan ve ulaşım güvenliğine yönelik yüksek dereceli bir emniyet bilincini hayata geçirmesine de öncülük ediyor

Emniyet raporu

Tüm alt yapı yöneticileri (demiryolu işleticileri) ve  demiryolu  işletmeleri  her  yıl  30.  Haziran öncesinde emniyet makamına bir önceki takvim yılına yönelik olan bir emniyet raporu sunarlar.
Bu emniyet raporu aşağıdakileri içerir: emniyet hedefleri,  ulusal  emniyet  göstergelerinin gelişimi,  emniyet  kontrollerinin  sonuçları, demiryolu  işletmesinin  eksiklikleri  ve  arızaları
hakkında bildirimler.

Emniyet kültürü

Emniyet  yönetimi,  bir  organizasyondan kaynaklanan  emniyete  dayalı  kuralları  tasvir ederken,  emniyet  kültürü  bu  kuralların  nasıl kabul  göreceğini  ve  hangi  değere sahip
olduklarını tasvir eder. Çalışanların organizasyon içerisindeki emniyetle ilgili tavırlarına etki eden (bir organizasyondaki) önemli faktörleri somut hale  getirmek  için  emniyet  kültürü  konsepti
uygulamaya alınmıştır.

Görüldüğü gibi ceza gibi caydırıcı önlemlerin yerini kaza önleme anlayışı alıyor, raporlarla takip ediliyor ve bunu kültürleştirmeye çalışyor. Bu gelişmeler sevindirici ama henüz yeni bir konu tüm makinist arkadaşları bilgilendirilmeli ve sisteme dahil edilmeli.

Özel sektör, ramak kala formları yardımıyla makinistlerden gelen tehlikeli durumları algılamaya çalışıyor ve makinistlere görüşleri dikkate alındığı gösterilmek için konuyu takip ediyor ve bilgilendiriyor.

Raylı sistemlerde ceza konusunu bilmiyorum ama kimse kaza yapan makinistlerle çalışmak istemiyecektir.
« Son Düzenleme: 17 Mart 2018 / 09:40 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: Tramvay Kazasında sorumlu kim?
« Yanıtla #4 : 18 Mart 2018 / 02:33 »
Konuya ilişkin Türk Makina Mühendisleri Odası açıklama yayınlamış.

Açıklama temel teknik bilgiler yanında ve yetkililerin yapılan uyarıları dikkate almadıkları yönünde çok ciddi suçalamayı da barındırıyor.
Bu nokta çok önemli, hiç kimse, hele de sözkonusu olan insan sağlığı ve güvenliği ise, yapılan ihbar ve uyarıları dikkate almamak lüksüne sahip değildir. Söz konusu kazalarda zarar görenlerin tazminat talebinde bulunmaları halinde açılacak davanın sonucu şimdiden bellidir!

Meraklılar için ..
...
TRAMVAY KAZALARININ NEDENİ DAHA FAZLA YOLCU TAŞIMA İSTEĞİDİR

TMMOB Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Yönetim Kurulu Sekreteri İbrahim M. Tataroğlu 13 Mart ve 15 Mart 2018 tarihlerinde Topkapı ve Eyüpsultan tramvay hatlarında meydana gelen kazalarla ilgili basın bülteni yayınladı.

13 Mart 2018 tarihinde Eyüpsultan-Topçular durağında bekleyen tramvaya arkadan gelen bir tramvay çarpmış çok sayıda yurttaşımız yaralanmıştır. Yine 15 Mart 2018 tarihinde ise kazanın şoku henüz atlatılamamışken Topkapı-Habibler tramvay hattında seferini yapan tramvay Topkapı durağında raydan çıkmıştır.

Kazaya ilişkin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı (İBB) birer gün arayla gerçekleşen tramvay kazalarının nedenlerini açıklayamamış yaptığı açıklamada yaralıların sağlık durumları hakkında bilgi vermekten öteye gidememiştir. Ardı arkası kesilmeyen bu kazalarının teknik nedenlerini açıklamak ve kamuoyu bilgilendirmesi yapmak bunun sonucunda tedbir almak hepimizin görevidir. Ne yazık ki bu tür ölümlü kazalarla ilk defa karşılaşmıyoruz. Özellikle son yıllarda bu kazalarla ülkemizdeki demiryolu işletmeciliğinin güvenliği kamuoyu nezdinde sarsılır duruma gelmiştir. Sendikamız ve Meslek Odalarımız ulaşım alanında yaşanan sorunları her platformda dile getirmekte ancak yetkililer öneri ve uyarılarımızı dikkate almamaktadır.

Biz Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi olarak bugüne kadar yaptığımız açıklamalarda kamusal nitelikteki hizmetlerin standartları ve bakımları gibi konularda kamu kurumlarının işbirliğine açık, şeffaf ve sorumlu davranması gerektiğine değindik ve toplum yararı doğrultusunda idareyi uzmanlık alanlarımıza giren konularda izlemeye devam edeceğimizi söyledik.

Bu çerçevede son iki kazaya ilişkin Şubemiz tarafından edinilen bazı bilgileri kamuoyu ile paylaşmak istiyoruz:

1) Tramvayların sefer aralıklarına dikkat etmemesi ve pik saati uygulamasının altına düşmemesi gerekmektedir. Tramvayların sefer aralığı 90 saniyedir.  Yani hiçbir tramvay kendisinden önce kalkış yapan tramvaydan sonra 90 saniyenin altında durağa yanaşmamalıdır. 90 saniyenin altına düşen her tramvay raydan çıkabilir veya öndeki tramvaya çarpma riskini barındırır.  Bu bağlamda tramvayların hareket etme saatleri tekrar düzenlenmeli ve insan hayatını tehlikeye atmayacak bir formata dönüştürülmelidir. Daha fazla yolcu taşıma istediği veya belediye yetkililerin seçimlerden önce ‘şu kadar yolcu’ taşıdık tarzında reklam çalışmaları için ne işçilerin ne de yurttaşların canı tehlikeye atılmamalıdır.

2) Her tramvay aracında 4 adet dizide toplam 8 adet kum deposu vardır. Kum acil fren yapan aracın durması için hayati öneme sahiptir. Fren anında depodaki kum, pompalar vasıtası ile ray ile tekerlek arasına püskürtülür ve trenin kayması veya kızaklaması önlenmeye çalışılır. Kum depoların kontrolü ve takibi hayati önem taşımaktadır.

3) Her tramvay aracında 1 adet ana bilgisayar 1 adet fren kontrol ünitesi bilgisayarı vardır. Tramvay araçları birbirinden bağımsız çalışmaktadır sadece makinistin kullandığı kabin aktif olup diğer kabin pasiftir. Yani makinisttin kullandığı kabin emir veren diğer tramvay aracı emir alan durumundadır. Tramvay araçlarını birbirine bağlayan kublaj denilen bir mekanik bağlantı bir de elektrik bağlantı ekipmanı bulunmaktadır.

Burada dikkat edilmesi gereken elektrik bağlantı kuplaj ekipmanıdır. Çünkü bu tramvaylar farklı iki ana bilgisayardan yönetilir ve arada bağlantıyı sağlayan elektrik kuplaj bağlantısıdır. Bu bağlantı uçları bakır kontaklarla sağlanır. Bu bakır demir karışımı kontak uçları zamanla oksitlenir, aşınır, uçları kırılır, aralarına çamur ve toz girer ve iki tren arasında bağlantı sağlanamaz sinyal kopukluğu olur. Mesela ön vagon yani makinistin kullandığı aktif baş taraf acil fren talep ederken arka baş taraf (pasif kabin) kontaklar veri iletmediği için emri dinlemeyecek, ön vagon fren yaparken arka vagon hızını düşürmeyecek ve öndeki vagonu itecektir. Bu tür arızalara sıklıkla rastlanmaktadır. Kazaların olmasına bu durum etkendir. Tramvay araçları yolculu yani yüklü iken aracın konumuna göre fren mesafesi artmaktadır. Yolcu yüklü bir araç rampa aşağıya inerken acil fren yaptırıldığında tramvay aracı kontrolden çıkmakta fren mesafesi çok artmaktadır (bu durum freni patlamış kamyon misali olmakta araç sürücünün kontrolünden tamamen çıkmaktadır) Bu durum tramvay aracının ciddi kusurudur.

4)  Tramvay araçları dinamik testleri her yıl düzenli yapılmalıdır. İstanbul kent içi ulaşım sorumlularının, başta kent planlamacıları olmak üzere üniversiteler ve meslek odalarıyla birlikte çalışmaları gerekmektedir. Kamusal yatırımların karar süreçlerinde meslek odalarının, üniversitelerin ve sivil toplumun görüşlerini değerlendirmeyen, bilimi dışlayan “rantçı” anlayışlardan vazgeçen, insan merkezli bir anlayışla hareket edilmesi gerekir.Kazaları önlemek adına Makina Mühendisleri Odası olarak üzerimize düşen sorumluluğu yerine getireceğimizi ve bu alandaki kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde olabileceğimizi kamuoyunun bilgisine sunarız.

kaynak : https://www.mmo.org.tr/istanbul/haber/tramvay-kazalarinin-nedeni-daha-fazla-yolcu-tasima-istegidir


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Tramvay Kazasında sorumlu kim? Benzer Konular

Tramvay Hatlarının Taşlanması
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Ray taşlanması ve önemi ile ilgili bilgileri, daha önce sizlerle forumumuzda paylaşmıştım. Kısayolu... Devamı...

Gösterim: 4368 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Tramvay tarihçesi
Bir dönem küçümsenmiş olsa da kentiçi toplu taşımacılıkta önemli bir işlev üstlenebilen tramvayın tarihine kısa bir bakış......T... Devamı...

Gösterim: 3052 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Demiryolu güvenliğinden işletmeciler de sorumlu olacak
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından demiryolunda emniyetin sağlanmasına ilişkin getirilen düzenlemelerin uy... Devamı...

Gösterim: 1694 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Konak Tramvayı
Konak tramvayını eleştiren çok oldu, bizden de bu raylı sistemlerin aşığı ve takipçisi Ömer Beyin de eleştirileri oldu. Diğer el... Devamı...

Gösterim: 4005 - Yanıt: 11 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Çiğli Tramvayı
Haberden anladığım kadarıyla karşıyaka tramvayının uzantısı biçiminde değil de ayrı çalışacak gibi görünüyor.Bu nedenle Karşıyak... Devamı...

Gösterim: 1327 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)