Gönderen Konu: TREN VE FREN  (Okunma sayısı 2392 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

halilüstün

  • Ziyaretçi
TREN VE FREN
« : 25 Mart 2008 / 19:19 »

Trenlerin canı frendir. Rampalarda fren yüzdesi düşükse tren kaçmaları meydana gelmektedir. Vagonun içindeki yük fren tebdil ağılığına yakın ve büyükse doluya düşükse boşa alınır. Vagonlar dolu iken boşa alınırsa makinist istasyonu veya duracağı yeri pas geçer. Boşken doluya alınırsa bu seferde vagonlar apleti olur. Yeni üretilen Sg K Habis tipi vagonlarda sensörler kullanıldığı için vagonlar içindeki yüke göre frenini ayarlıyor. 

Çevrimdışı MAVİ 26

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 50
Ynt: TREN VE FREN
« Yanıtla #1 : 25 Mart 2008 / 21:51 »
Levent Hocamın biz meslek lisesindeyken derslerinde bize öğretmiş olduğu ilk ve tek kural ''TREN FRENDİR FREN TREN'' bu kural bence makinistlerin altın kuralı olmalı yani hükmedemediğin treni sürmeyeceksin.
DEMİRYOLCULUK ZOR ZANAATTİR.

Çevrimiçi Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2394
Ynt: TREN VE FREN
« Yanıtla #2 : 25 Mart 2008 / 22:35 »
Levent Beyin vakti olursa,

bana fren hesaplarını verecek ve bende bunu siteye uyarlamayı başabilirsem buradan fren hesabı yapabileceğiz.

Değerli hocam hesapları bekliyoruz.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

halilüstün

  • Ziyaretçi
Ynt: TREN VE FREN
« Yanıtla #3 : 26 Mart 2008 / 09:01 »
Sn. hocamın flaşdiskinde her türlü hesap formülleri var. Levent bey bu hesaplar bize tahkikatlarda çok lazım oluyor. Faydalanabilmemizi sağlarsa minnettar kalacağız.

Çevrimdışı turk06

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 109
Ynt: TREN VE FREN
« Yanıtla #4 : 29 Mart 2008 / 00:07 »
Levent hoca flaşdiskini cer dairesine göstermiş. Danışmanlığını yaptığı firma adına tanıtımını da yapmış, fakat cer dairesi "bunu bizde yaparız" gerekçesiyle geri çevirmiş. Size düşen görev bunu levent hocadan istemek olmamalı. Size düşen görev bunu cer dairesinden istemek olmalıdır. Onlar biz yaparız demişlerse yaparlar herhalde.

Sayın demirkanat, levent hocayla görüştüm. En kısa zamanda sizin yanınıza gelerek bu formüllerden bir kaçını siteye yerleştirilmesini sağlayacakmışsınız zaten.

Hoşçakalın

Çevrimiçi ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 261
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Ynt: TREN VE FREN
« Yanıtla #5 : 26 Mayıs 2008 / 13:51 »
sn  Halil bey kardeşim. Demiryollarında müşteri memnuniyeti,seyir emniyeti,hızda güvenlik,vb avantajlar da trenlerin  freni  en önemli konudur. Fren yetersizliklikleri veya arızaları;Apletilikler.tren kaçmaları,karamboller ve can ve mal kayıplarına sebep olabildiği için ''fren trenin canıdır,kalbidir''denir.Öyleyse ilgililer, en önemli bir konu olan frene daha çok özen göstermelidirler.Bu amaçla;meslek içi eğitimlerde konuyu bilenler tarafından uygulamalı ve doğru olarak öğretilmelidir.Başka bir bölümde'''Freni tutmayan vagonun freni iptal edilirmi ?''' diye sorular s oruluyor. ve farklı cevaplar veriliyor.Frenle ilgili talimatname(genel emir,tamim,...)leri okursanız hatalarla dolu ve anlaşılmaz ifadeler,türkçe olmayan kelimeler,1950 lerin anlatımları...öncelikle frenle ilgili anlaşılır kaynaklarınn ilgili personele sağlanması gerekir.ayrıca ilgili elemana 2 yılda bir yeni bigleri vermek ve eskileri hatırlatmak için farklı ortamlarda seminerler verilmesi uygun olur.Tabi en başta fabrika ve atelyelerdeki frenci personeli eğitmeli..Fren konusu ciddi bir konu bir o kadar zevkli ve basit.selamlar
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

Çevrimdışı vagonrev

  • Üye
  • **
  • İleti: 33
Ynt: TREN VE FREN
« Yanıtla #6 : 30 Mayıs 2008 / 21:55 »

    son günlerde şahit olduğum daha dogrusu karşılaştıgım frenle  ilgili detayı söylemek ihtiyacı duydum.
bize yani H.Paşa ya Tuvasaş tan revizyon veya yeni imal vagonları bölgesel adapazarı trenlerinin arkasına baglayarak gönderiyorlar ,yaptıgımız kontrollerde malesef gördügümüz GPR Kollarına hiç dikkat edilmediği A yolcu vagonlarımızda R kolu yok ama sonda ilave gelenler hep R konumunda geliyor bu demektirki sorumlu personel arkadaşımız hiç bakmıyor .ve dizi de frenle ilgili sorunlar yaşanıyor apletilik gibi.
 
   z.y-H.Paşa :D

Çevrimiçi ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 261
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Ynt: TRENİN CANI FRENSE ; FRENİ CANLI TUTALIM
« Yanıtla #7 : 03 Şubat 2009 / 23:42 »
Sn.Vagonrev dostum,
TÜVASAŞ'tan bölge merkezine gönderilen  yolcu vagonlarda fren kollarının  hatalı bulunması çok sakıncalı bir harekettir.Fabrika yetkilileri
(ve tesellümcüler) kolları ayarlamasalar bile adapazarında baş teknisyenlik,arifiye ve derince gibi yerlerde de ilgililerin gözünden kaçmamalıydı .Dahası tren personeli görmüyor ve fren hesabı yapmıyormu..Böyle konularda ihmali olanlar en azından uyarılmalıdir.bulunduğunuz varış garındaki görevliler, durumu bir raporla müdürlüğünüze bildirmelidir.Servisiniz işi ciddiye alarak gereğini(PY.Göre) yapmalıdır.Tren kontrolünde görevlilerin ilk ve önemli görevi fren kolları ve fren hasabıdır.Bildiğin gibi meslektaşlarınızın fren hesabını da(TEKNİK? yönden) kontrol etme yetkisi vardır.konunun bugüne kadar çözümlendiğini umarım.fabrikadan diziye bağlandığı yerde diskli tren sevk elamanı kol durum hatasını farketmesi de görevidir. Konuyu ciddiye aldığınızı biliyorum ama böyle durumlarda yani hatalıların uyarılması veya cezalandırılması konusunda herkeste biraz acıma duygusu oluyor.bu duyguyu askıya almakta yarar var.iyi çalışmalar.
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


TREN VE FREN Benzer Konular

TREN FREN ARIZALARI
Değerli demiryolcu arkadaşlarım,Bir tren hazırlıyoruz, yada bir tren teslim alıyoruz, fren tecrübesi yapmamız gerekiyor.Vagonlar... Devamı...

Gösterim: 3083 - Yanıt: 6 - Başlatan:leventdurusoy
Fren Denemeleri
Merhaba Arkadaşlar,Tam fren tecrübesi ve basit fren tecrübesi hakkında bilgi almak istayenler BURAYAhttp://menemenvagonbilgi.blo... Devamı...

Gösterim: 1159 - Yanıt: 0 - Başlatan:ozeryaltcdd
Kompozit demiryolu fren balataları özellikleri
KOMPOZİT DEMİRYOLU FREN BALATALARININ SÜRTÜNME VE AŞINMA ÖZELLİKLERİÖZETKompozit demiryolu fren balatalar; hafif, korozyona dire... Devamı...

Gösterim: 484 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Otomobil ve Lokomotif Fren Mesafesi Test Videosu
http://www.youtube.com/watch?v=Mg63-SWL9Ac Devamı...

Gösterim: 849 - Yanıt: 1 - Başlatan:konduktor28
TCDD İçin Yeni Ve Güvenli Bir Fren Sistemi - Tren Kaçmaları Artık Bitsin!
...Ve lokomotif yumuşacık bembeyaz karların özerine serildi. Kırılan camından akan kanın sıcaklığı karın soğunu bastırmaya yetti... Devamı...

Gösterim: 947 - Yanıt: 1 - Başlatan:Muhammed GEMCİ