Gönderen Konu: TRENLER NEDEN TEHİR EDER?  (Okunma sayısı 8122 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
TRENLER NEDEN TEHİR EDER?
« : 23 Eylül 2009 / 21:19 »

Arkadaşlarımız bilgi ve branşları dahilinde trenlerin tehir etme nedenlerini kısa açıklamalarıyla sıralarlarsa seviniriz..

Adk System Advertising


Çevrimdışı ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 269
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Ynt: TRENLERİN GECİKME SEBEPLERİ
« Yanıtla #1 : 25 Eylül 2009 / 00:02 »
Sn .Trenci96 arkadaşım
Sizin ve tüm demiryolcuların bildiği gibi dizilerde tehirler ,gerek kurumun gerekse müşterilerce istenmeyen bir durumdur.Tehir nedenlerini iki katagoride sıralamak gerekir.Biirincisi kurumun ve personelin hatalarından görevlerini tam yapmamasından/yapamamasından  diğeri ise kurum ve personelin iradesi dışında (doğal afet ,sabotaj vb) sebeplerle meydana gelen tehirler.Tehir sebepleri  her yıl bölgelerce kayıt altına alınarak istatistikleri tutulmaktadır..Teknolojiye bağlı olarak Araçların ,yolun,personel eğitiminde yapılan gelişmeler sebebiyle  tehirlerin her geçen yıl azalmakta olduğu gözlenmektedir.Bu konuda her personele görev düşmektedir.Daha önemlisi yöneticilerin  çalışanları iyi  organize ve motive etmesi ,eğitim ve hizmetlerde kalite artırmasıyla tehirlerin daha da azalacağıdır.
 
Her demiryolcunun bildiği gibi tehirler çok değişik sebeplerle meydana gelmektedir.Bu sebepleri servislerin görev alanına göre sıralamak daha uygun isede bir anda aklıma gelen GENEL sebepleri demiryolcu olmayanlara  bilgi kabilinden vermek isterim,
-Yol.ATS,makas,loko,fren,sinyal,kataner,bariyer,vagon  arızaları.......Dray,kaza,gümrük işleri,karambol,sabotaj (yol işgali,rehin alma,iş yvaşlatma..) olumsuz hava şartları,makas donması,yük kayması,hamule dökülmesi,poz yapma,ray kırılması,sinyalde(öndeki treni/buluşmayı) bekleme,..yolcu aktarma/düşmesi/ölüm/hastalık/adli vaka....haberleşme ve model hataları,Trenin bölünmesi,ranfor bekleme,loko ve vagon değişimi,vagon tartımı,sabo takılması,fren tecrübeleri/dizi muayenelerınde /tren teşkilinde beklemeler,5602 veya özel emir gereği zorunlu  beklemeler,personel değişi,yakıt/su ikmali,geçiş izni bekleme,sınırlı seyir gereği........gibi nedenlerle seyirlerde gecikmeler olmaktadır.
Yolcularla yapılan anketlerde (daha ziyade 1 ve 2 bölge dışında),kurumdan en çok talep edilen hususun  tehirlerin önlenmesidir.Tehirlerde  sorumlu pek aranmaz.Sanırım tehirlere de teknik arıza? gözüyle bakılarak yeterli önlemler alınmamaktadır..Bundanda , işlerin yürütülmesinde çalışanlar kadar çalıştıranlarında ehil olmasının önemi  ortaya çıkmaktadır..Kazasız ve tehirsiz yolculuklar dileğiyle.
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: TRENLER NEDEN TEHİR EDER?
« Yanıtla #2 : 25 Eylül 2009 / 09:32 »
Atalay bey bu güzel bilgilendirme yazısı için teşekkür ederim,trenlerin tehir nedenlerini gerçekten de çok güzel açıklamışsınız..
Ben aynı soruyu özellikle bir de makinisit arkadaşlarımıza yöneltmek istiyorum ; treni kullanan kişiler olarak ilgili modellerle tren tehirlerinin gerekçelerini en iyi bilen kişiler onlar..Acaba makinistlerimizin en sıklıkla karşılaştıkları takayyudat çeşitleri neler ve bu gerekçeler arasında gereksiz olup basit düzenlemelerle tehir nedenleri arasından kaldırılabilecek olanları var mı?
Faal hat çalışanlarının ve yöneticilerimizin tehirlerin azaltılması yönünde yapabileceği şeyler neler olmalıdır?

Çevrimdışı feyzullah

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 104
Ynt: TRENLER NEDEN TEHİR EDER?
« Yanıtla #3 : 25 Eylül 2009 / 21:59 »
tekayüdat değilde en az onun kadar etkili olan buluşmalarda duruşu olan veya olmayan yolcu trenlerinin barınmadan geçirilmesi
zira yaklaşık 1,5 km önce sarıdan geçiyorsun sürat 65 altında giriş sinyali sarı üzeri yeşil sürat 30 istasyonlarımız bildiğiniz gibi en kısası 600 - 700 metre çıkış yine sapmalı hala sürat 30km/h eh tren en kötüsünden 6-7 vagon yani 150 metre kurtarana kadar sürat gene 30 ne oldu 1km yola 30km/h tekayüdatı yapıştırdı dispeçer 300km yolda bunu iki üç kere yaptımı al sana 10dk tehir neden oldu bu tehir diye sor kimse bilmiyor
yaz makina kaybediyor diye nasıl olsa kimse sormaz

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: TRENLER NEDEN TEHİR EDER?
« Yanıtla #4 : 25 Eylül 2009 / 22:18 »
Değerli Feyzullah bey,
TSİ bölgelerinde meydana gelen ve belki de dispeçerlerin yolcu trenleri konusunda daha duyarlı davranarak giderilebilecek ve sıkça rastlanan bir konuya değinmişsiniz benzeri durumlar TMİ bölgelerinde de sıkça yaşanmakta ve sizin de belirttiğiniz gibi bu tür nedenlerin hesabı kimse tarafından sorulmamaktadır!..
Ben hem bilerek hem de inanarak bazı basit düzenlemelerle ve dispeçer uygulamalarıyla bu tür fuzuli tehirlerin önlenebileceğini düşünüyorum ve faal çalışan arkadaşlarımızdan kurumumuzun bu en önemli sorunu hakkında görüşlerini esirgemeyerek bu satırlardan paylaşmalarını,tartışmalarını diliyorum..
Bu satırlar eminimki ilgili birimlerce okunup değerlendirilecek ve belki de tren tehirlerinin azaltılması yönünde bir vesile olacaktır..

genco844

  • Ziyaretçi
Ynt: TRENLER NEDEN TEHİR EDER?
« Yanıtla #5 : 21 Haziran 2012 / 16:47 »
trenlere veriler takayyüdat(5588)model,muntazam buluşma(5553)modelle birlikte her sefere çıktığımızda ilk kontrol ettiğimiz modeldir.bu konuda bizim bölgede 3 senedir var olan ve son 2 yıldır hiçbir işlem yapılmayan hat bölümü ve bu bölge dik rampanın arkadan destek olan dikkatin artırılacağı bir bölge olmasına rağmen şube tarafından işlem yapılmayan bir yer var ve işçilerle çalışma olduğu zamanlarda da tren geçişlerinde ayaklanıp sonra pikniğe devam edilen bir bölgemiz var.kışın soğuk olan bu bölgede yaklaşık 5 km ilerde tünelde buzlanma sebebiyle konulan ve yazın ortalarına yaklaştığımız şu dönemde hala devam eden bir takayyüdat var...bunlar nedense hiç takip edilmiyor.bunları modellere işliyoruz kimsede incelemez mi bu modelleri anlayamıyorum..bir hadise olunca incelenir değilmi sadece?tabiki makinenin cer edememesi,olumsuz hava koşulları,buluşma olmayan istasyonlarda duruşu olan trenin duruşunu kaldırmama,loko arıza ve ihbarlarından kaynaklanan fren arızaları vs...bir de takayyüdat modeline yazılan geçitlerle alakalı arızalar.makinist geçitlere gelirken zaten düdük çalarak uyarı verir,bariyer arızalarıyla ilgilenen arkadaşlara sesleneyim.bozuk olan bariyerlerden geçerken trafik cetveline bu arızayla ilgili meşruatı düşüp kodlayıp bu trenlere daha da mı tehir verdirelim?lütfen bu sorunları ivedi ile halledelim.hangi geçitlerin arızalı olduğuyla ilgili yığınla modellere yazılan km leri  görmek istemiyorum artık..yeterince görevimiz var zaten.bir de siz yüklenmeyin lütfen..sorumluluğu atarak kolaya kaçmayın.teşekkürler.

Çevrimdışı bedendili

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 274
Ynt: TRENLER NEDEN TEHİR EDER?
« Yanıtla #6 : 01 Eylül 2012 / 11:09 »
Arıza, hava şartları ve buna benzer nedenlerle oluşan geçikmelere yolcuların da itirazı olacagını sanmıyorum.Lokomotif arızalarından kaynaklanan tehirler için benim bir önerim olacak.Mavi trenler iki loko ile yola çıksa olamazmı.Yeterince loko yokmu tccd nin elinde kaç tane mavi tren varkı ben saydım şu an 15 adet karşılıklı  30, iki loko eder 60 olamazmı.Diger loko soguk gitsin. Konya mavi ile Konya dan hareket ederken 10 dk geç kalktı.Nedeni bence belli degil. Karşıdan tren de gelmiyordu.Mavilerin tehir etmesinin sebebi yol çalışmaları hariç karşıdan gelen yada giden yük trenlerini beklemek.Bence bu çözülemeyek bir durum degil.Yük trenini bekletmek yeterli.Düşünülen zamanda iki istasyon arasını gider diye düşünülen yük trenleri zamanında gidemeyince maviler beklemek zorunda kalıyor.İzmir mavi ve Karesinin zamanında vardıkları olmuyor.İzmir Balıkesir arası geneklikle vaktinde sonra ne oluyor bilinmez Eskişehire geçikmeli giriyor.Ben bir yolcu ama trenyolu sevdalısı olarak dışarıdan bunları gözlemledim. saygılarımla.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


TRENLER NEDEN TEHİR EDER? Benzer Konular

TCDD ALTERNATİF BİLET SATIŞLARI NEDEN ETKİLİ OLMUYOR
 TCDD ALTERNATİF BİLET SATIŞLARI NEDEN ETKİLİ OLMUYORTren bileti almak için tcdd gişeleri dışında birçok alternatif var... trenm... Devamı...

Gösterim: 2969 - Yanıt: 1 - Başlatan:trenren
Küçük basit sorular / Neden DMU, neden EMU?
Sayın Sümerli,Ödemiş-Tire güzergahından hareketle verdiğiniz bilgilerden yola çıkarak bazı sorularım var.1. Sık duruşlu bir güze... Devamı...

Gösterim: 10150 - Yanıt: 9 - Başlatan:Göçebe (chomez)
BASKENTRAY DA NEDEN BAŞA DÖNÜLDÜ ?
Başkentray ihalesinde 'eksik belge' devre dışı bırakmışBaşkentray Projesi'nin ihalesinde, en düşük teklifi veren Gülermak-Kolin ... Devamı...

Gösterim: 6243 - Yanıt: 6 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Neden ve Nasıl?
 Eskiden çok merak ederdim, bir avuç toprağı olan Hollanda..Yılın büyük kısmını karlar altında geçiren İsveç, Norveç..Nerdeyse 2... Devamı...

Gösterim: 4065 - Yanıt: 1 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Sızıntılar Neden Giderilmiyor?
Havuz medyasının Egeli olanı, işten ayrılmış raylı sistem yöneticisini tetikçi olarak kullanıp, fii tarihinde İzmir Metroda görü... Devamı...

Gösterim: 1769 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)