Gönderen Konu: trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)  (Okunma sayısı 9337 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

olgun75

  • Ziyaretçi
trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)
« : 30 Ocak 2009 / 13:19 »

trenlerin belli istasyonlar arasında kanca cekerini örnekli anlatırsanız.Değişik yorumlar kafa karıştırıyor.Bilgilendirirseniz memnun olurum.Destekli durumlarda ve 24000 lik,33000 lik ve 43000 lik durumlarını açıklarsanız seviniriz.Şimdiden teşekküe ediyorum.

Adk System Advertising


Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)
« Yanıtla #1 : 01 Şubat 2009 / 14:29 »
Sevgili Arkadaşım;
Forum sitemizin yazı dili bu konuyu anlatmak babından uygun değildir. Fakat kısaca şunu söyleyebiliriz. Bir lokomotifin kanca çekeri = lokomotif toplam ağırlığının (ton) 0,33 aderans (yapışma)  katsayısı ile çarpımından bulunan değerin, lokomotif mukavemetinden geri kalan kısmıdır. Bu her lokomotif için aynı şekilde hesaplanır. Bahsettiğimiz hesaplama yöntemi "0 " km/saat hız içindir. İstasyonlar arasındaki her bir yol durumunda bu hesaplanmak isteniyorsa, o zaman her bir hızdaki aderansın ve lokomotif mukavemeti, tren mukavemeti, kurp mukavemeti ve rampa mukavemetlerinin de ayrı hesaplanmasını gerektiriyani dinamik bir hesaplama yöneti ile yapılabilir. Bu dinamik hesaplama yöntemini başarabilmeniz için ya çok iyi bir bilgisayar (excel) bilmelkisiniz yada hata yapmaksızın çok bilinmeyenli bu denklemi çözebilmeniz gerekmektedir.
Bu konu tren mekaniği konusu alanına girmektedir. Halen kurum içerisinde çalışıyorsanız. Cer Dairesi Cer Mekanik şubesinde bulunan insanlardan yardım almalısınız.
Saygı ve sevgiler
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)
« Yanıtla #2 : 03 Şubat 2009 / 01:44 »
Sevgili SERHAT YOLCU;

Arkadaşımız koşum takımı çekerlerini değil 24000, 33000 ve 43000 tipi lokolara ait kanca çekerlerini sormuş. Bu bilgiler livre kitapcıklarında bulunmaz. Sanırım, arkadaşımız konuyu net anlatamamış. Yok ben doğru anladıysam bu bilgiler özel hesaplama ile bulunabilir ve adres cer dairesi mekanik şubesidir.

Selam ve saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı unknow

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 60
Ynt: trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)
« Yanıtla #3 : 03 Şubat 2009 / 13:31 »
Tabloda biraz yanlışlık olabilir mi acaba?
ilk satırda yaklaşık 3182 Kw lik 43000 tipi lokomotif 2055 ton,  yaklaşık 2426 Kw lik 33000 tipi lokomotif 2340 ton.
son satırda da 24000 tipi lokomotif 22000 tipi lokomotiften çok çekmeye başlamış. düşünüyorum yolun durumuna göre ama güçlü lokomotif çok çekerken ondan daha düşük güçlü lokomotif nasıl fazla çeker. dingil düzenlerinin Co' Co' olması yla Bo' Bo' Bo' olması bu kadar fark ettirmez. ayrıca 43000 lik lokomotifte aktarma organlarının daha az, enerji kaybı dizele göre az olduğu için  daha fazla çekmesi lazım 33000 liğe göre.  ( en azından Kw ve Hp olarak bile fark var arada. Hadi 52500 tipi deseniz Yaklaşık 3860 Kw 5247 Hp o çekemez hafif ve Bo' Bo' ) acaba devamlı rejimde veya patinaj hızları 43000 liğin daha mı fazla? hesaplamak lazım. kara düzen bir mantık yaparsak 3600-33100 tipi makla havasız 2000 ton çekerse ;
350 Hp     2000 ton
4325 Hp       ?
=24714 ton a yakın yapar :)

tabiki biz bunu rüyada bile göremeyiz :):):)


AMa şunu da eklemek istiyorum konu başlığı tek gibi gözüksede iki konu var.
çeker le mukavemet ayrı şeylerdir. bu tabloda ayrı bir şekilde gösterilmiş güzel. ama benim kafa tam basamadı 24000 tipi lokomotiflerin normalde ( yaklaşık )2400 Hp olması gerekirken 2100 Hp civarlarındadır. 22000 tipi bir lokomotiften az çekip son satırda fazla çekmesi ilginç bir durum.
Yoksa rampa aşağı 24000 lik çekiyor 22000 lik çekemiyormu ( onda dinamik fren de var ama ) :)

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)
« Yanıtla #4 : 03 Şubat 2009 / 15:11 »
Sevgili Arkadaşlar;

SErhat Yolcu arkadaşımın bahsini ettiği konu ile olgun75'in  bahsini ettiği konu farklıdır.  SERHAT YOLCU; "ŞEBEKEMİZDE LOKOMOTİF TİPLERİNE GÖRE HAMULE(YÜK) ÇEKERLERİ İLE KOŞUM TAKIMI ÇEKERLERİNİ GÖSTERİR TABLOLAR" dan bahsediyor. Dolayısı ile ben olgun 75'in ve unknow !!! isimli arkadaşlarımızın yazdıklarını cevaplayacağım. Diğer konuyu gerekirse ayrıca tartışabiliriz.

Lokomotif kanca çekeri konusunu bir önceki mesajımda verdiğim şekilde hesaplayabilirsiniz. Lokomotiflerin ikisinin yada üçünün bir arada çalıştığı durumlarda ise hesaplama şekli daha farklıdır. Bu durumlarda patinaj hızı yüksek olan lokomotifin hzına göre hesaplama yapmak gerekmektedir. Örnek; 33000 ve 43000 loko aynı trende ranforlu olarak çalışacaksa 33000 lokomotiifin 40 km/saat hızdaki çekerinin bir yerde hesap etmeniz yada k/V diyagramından bulmanız ve 43000 tipi lokomotifin aynı rampa eğrisi üzerinde çekebileceği (H/R-Hamule/rampa) yük ile toğlamanız gerekir. Aksi durumda 43000 tipi lokomotif sürekli olarak patinaj hızının altında kalacak ve arızi durumlara yol açacaktır.

unknow arkadaşımız 43000 ile 33000 tipi lokomotifleri güçleri itibarıyla karşılaştırmış ve 33000 lokonun neden daha fazla çektiğini sorgulamıştır. Bu iki lomotifin çekerlerini farklılaştıran yalnızca güçleri değil ağırlıkları ve bunun belirlediği patinaj  hızlarıdır. 43000 tipi lokomotif aynı rampa üzerinde yükünü 40 km/saat hızla, 33000 tipi lokomotif ise 28 km/saat hızla cer etmektedir.

24000 tipi lokomotifin çekeri 22000 tipine göre yanlış hesaplanmış olabilir. Burada lokomotif ağırlığı (111,7 ton) ve 2100 HP gücün mutlaka doğru girilmesi gerekmektedir. Aksi durumda şimdi olduğu gibi 24000 tipi loko çekeri 22000 tipine göre fazla çekiyor gibi yanlış bir sonuç çıkar.

Konu hakkında yorum yapmak başkadır, soru sormak başkadır. Bu ikileme dikkat etmenizi rica edeceğim.

Selam ve saygılar

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı unknow

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 60
Ynt: trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)
« Yanıtla #5 : 03 Şubat 2009 / 17:24 »
arkadan ranforlarda; esas ve arka lokomotif aynı cins ise ranfor lokomotifi için çekeri kadar eğer ranfor lokosu farklı ise çekerinin yarısı kadar hamule verilir diye hatırlıyorum.
Levent hocamında bahsettiği gibi ben yanılmamışım patinaj hızından bahsetmiştim doğru yazmışım. (helal bana :)) zaten 43000 likler ufak bir su birikintisine girsin hemen patinaja kaçarlar... :)

olgun75

  • Ziyaretçi
Ynt: trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)
« Yanıtla #6 : 04 Şubat 2009 / 04:13 »
Teşekkürler.bilgilendirdiğiniz için...Bir de bu konu var.24000 lik başta destek 22000 lik ;24000 lik esas arka destek 22000 lik;33000 lik esas 24000 lik ranfor ;33000 lik esas 24000 lik arka destek;43000 liğinde aynı şekilde diğer makinalarla sevkinde destek ve arka destek durumlarında SERHAT YOLCU'nun verdiği tablodaki değerleri kabul edersek kaç tona kadar kanca çekerini kurtaracağı ve ayrıca 22000 lik 24000 lik 33000 lik ve 43000 lik makinalar sevkedilirken hangisi başta,baştan destekli gitmesi gerekirse hangisi önde ve arka da veya arka destekli gidecekse hangisi arka destek te gideceği (Örneğin 22000 lik başta destekte 24000 lik---(24000 lik basta destekte 33000 lik)33000 lik basta 43000 lik destek te---(basta 43000 lik destekte 24000 lik)veya trenlerin birleşmesi sonucu beraber giden makinalar hamule bulunan istasyonda ayrılacak diye örneğin basta makina ve desteği, sonda soğuk makina ve bunun arkasında ileriki istasyonda ayrılacak makina ve furgon bu sekil gitmesi sakıncası ve olmama nedenini izah ederseniz memnun oluruz.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: trenlerin kanca mukavemeti (cekeri)
« Yanıtla #7 : 10 Şubat 2009 / 15:29 »
Değerli dostlarım;

Olgun arkadaşımızın sorduğu sorulara iki açıdan cevap yazılabilir. Birincisi hesaplama yöntemidir. Bunu bizler bilir ve yaparız. Diğeri ise Cer dairesinin yaptığı bu hesaplama sonuçlarının mevzuata sokulması işidir. Ben 2007 de emekli oldum. Şu andaki uygulamnın ne şekilde yapıldığı ile ilgili hiç bir fikrim yok. Esasında benim konum da değildir. Cer dairesinde bu işlerin hesabını yapan bir müdürlük vardır ve onlarda gerekli hesaplamaları mutlaka yapıyor ve uygulamanın ne şekilde olması gerektiğini tesisler dairesine bildiriyordur. Dolayısı ile uygula ile ilgili sorularınızın bundan sonraki muhatabı tesisler dairesidir.

Saygı ve sevgiler
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


trenlerin kanca mukavemeti (cekeri) Benzer Konular

Mukavemeti Azalmış Veya Küçülmüş Balast Malzemesinin Elenmesi (Video)
Değerli Arkadaşlarım,Aşağıda linkini gönderdiğim video, tabiri caizse, full aksesuar bir balast eleme makinasına ait. Bu makina ... Devamı...

Gösterim: 3258 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Trenlere verilen desteklerin yerleri ve kanca çekeri sınırları.
Trenlere arka destek verilme şartları,ve makinaların baştan destekli ve sondan destekli olmaları halinde çekerinde değişmeleri..... Devamı...

Gösterim: 3408 - Yanıt: 1 - Başlatan:hanzala
Yüksek Hızlı Trenlerin 2009 Yılı Performansı
Yüksek Hızlı Trenlerin 2009 yılı yolcu taşıma performanslarını gösterir tablo : Devamı...

Gösterim: 2472 - Yanıt: 1 - Başlatan:Trenci96
Hızlı trenlerin sinyal sistemi
ben raylı sistem öğrencisiyim.Öğretmenimin verdiği proje ödevinde bana yardım edebilir misiniz?Konu:Hızlı Trenlerin Sinyal Siste... Devamı...

Gösterim: 2948 - Yanıt: 1 - Başlatan:özgür ARSLAN
Trenlerin Röntgeni Çekilecek
Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Türkiye'nin ilk Tren X-Ray Tarama Sistemi'nin İran sınırındaki Van Kapıköy'de kurulmasın... Devamı...

Gösterim: 1862 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ