Gönderen Konu: TTM Arkadaşlarımız İçin Yüksek Güvenlik: Lokomotifleri Uzaktan Kumanda Etmek  (Okunma sayısı 10016 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Son dönemlerde hepimizin çok üzülmesine sebep olan, TTM arkadaşlarımızın canınnı kaybına malolan kazaların önlenmesi açısından uygulanan bir teknolojiden bahsetmek istiyorum.
Manevra lokomotiflerinine takılan radyo kontrol sistemleri sayesinde, bu lokomotifler ikinci makinist tarafından uzaktan yönetilebilirler. Vagonları bağlayan personelin yanında duran bu makinistler, vagonların güvenli bağlanabilmesi için, boyunlarında asılı duran kumanda kutusuyla, lokomotifi gerektiği şekilde yanaştırırlar. Böylece lokomotiften bakıldığında yeterli olmayan görüş açısı sorunu ortadan kalkmış olur. Burada önemli bir husus vardır. O da kumandadan kullanım esnasında maksimum hız 25-30km/saatte sınırlandırılmış olmasıdır.

Saygılarımla.
 
       











« Son Düzenleme: 03 Kasım 2014 / 09:26 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı isiguzm

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
Güzel bir uygulamadır.Kullanılırsa  kayıplar  azalacaktır.Ki bu sistem Kuruma ciddi bir mali yük getirmeyecektir.Kurum kazalanan bir personele ,çoğunlukla tazminat olarak ciddi bir rakamı mahkeme kararıyla da olsa veriyor.
Kurum,daha güvenli bir çalışma ortamı sağladığı için personelin gözünde daha çok sahiplenecek ve personelin  çalışma motivasyonu artacaktır.Kurumun kamuoyunda itibarı daha da artacaktır.
Bu devam eden, güvenli çalışma   ve insana yakışan ortamlar yaratma çabalarının aşamalarından biri olacaktır.Böyle iyileştirmeleri  teşvik etmek gereklidir.Teknik ve uygulamaya yönelik yönetsel aksaklıkları da  çözüm odaklı  önerilerle desteklemek en önemli nokta olacaktır.
Hele  de konuyu araştırıp somutlaştıranlara da ödül vermek gerekir.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Güzel bir uygulamadır.Kullanılırsa  kayıplar  azalacaktır.Ki bu sistem Kuruma ciddi bir mali yük getirmeyecektir.Kurum kazalanan bir personele ,çoğunlukla tazminat olarak ciddi bir rakamı mahkeme kararıyla da olsa veriyor.
Kurum,daha güvenli bir çalışma ortamı sağladığı için personelin gözünde daha çok sahiplenecek ve personelin  çalışma motivasyonu artacaktır.Kurumun kamuoyunda itibarı daha da artacaktır.
Bu devam eden, güvenli çalışma   ve insana yakışan ortamlar yaratma çabalarının aşamalarından biri olacaktır.Böyle iyileştirmeleri  teşvik etmek gereklidir.Teknik ve uygulamaya yönelik yönetsel aksaklıkları da  çözüm odaklı  önerilerle desteklemek en önemli nokta olacaktır.
Hele  de konuyu araştırıp somutlaştıranlara da ödül vermek gerekir.


Sayın isiguzm, araştırma ve uygulamaya geçirmede çalışanlara ödül vermek güzel bir uygulama olur (yanlış anlaşılmasın kendime pay çıkarmıyorum  :) ). Nedeninide yazınızda gayet güzel bir şekilde belirtmişsiniz. En büyük ödül can kaybı olmamasıdır.
Saygılarımla.
 
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

atas

  • Ziyaretçi
anlattıklarınıza bakılırsa makiniste güven yok ki uzaktan kumandaya umut bağlamışsınız.peki diğer makinist markizde ne yapacak?artı makinistlerde bir ttm bekçiliği yoktu,maalesef onuda yakıştırmışsınız.peki kurumun personel eksiltmesinin günahını hep makinistlermi çekmek zorunda?

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
makinistlerde bir ttm memuru bekçiligi yok demiş ataş...yooo gerek yok bekçilige vur gitsin sende birsürü bahane var onlarda bulursun sonra kabahati...ne demek o ttm bekçiligi adam sana güvenerek araya giriyor onun talimatıyla  hareket edeceksin adam ileri der sen geri gidersen adam arada ezilir sonra ee ben bekçisimiyim kendini korusun diyemezssin ...hem makinist hem bekçilik yapacaksın yapamıyosan sende problem var

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
 
anlattıklarınıza bakılırsa makiniste güven yok ki uzaktan kumandaya umut bağlamışsınız.peki diğer makinist markizde ne yapacak?artı makinistlerde bir ttm bekçiliği yoktu,maalesef onuda yakıştırmışsınız.peki kurumun personel eksiltmesinin günahını hep makinistlermi çekmek zorunda?

Anlattıklarımı "makiniste duyulan güvensizlik" olarak algılamanıza üzüldüm. Sistemi anlatırken, hem makinist arkadaşlarımız, hemde TTM arkadaşlarımız için güvenlik ve kolaylık sağlayacağını düşünerek yazdım. Sizin yakıştırmanız gibi bir "TTM bekçiliği" olayını kastedmedim. Fakat birbirleriyle irtibatlı olan, farklı birimlerde çalışan arkadaşlar aynı zamanda birbirlerinin güvenliğinden de sorumlu olmalılar. Mesleki sorumlulukları, kanunları, yönetmelikleri vs. hepsini bir kenara bırakırsak, bu arkadaşlığın getirdiği bir sorumluluk olmalıdır. TCDD'nın personel eksitmesi ve buna bağlı sorunlar, senelerce yazılıp çizilmektedir. İzlediğim kadarıylada ortada somut bir gelişme gözükmemektedir. Yeni düzenlemelerle bu sürecin devam edeceğide ortadadır. Can kayıpları halen olmaktadır. Personel eksiltmesi konusunda bir şey yapılamıyorsa, can kayıplarının engellenmesi hususunda teknolojik yardımları bir alternatif olarak göstermektir amacım. Kimseyle alıp, veremediğim yok. Suçlamada yapmıyorum, ayrımcılıkta.
Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2009 / 09:48 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Makinist_26/ Kenan ÖZCAN

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 574
  • ESKİŞEHİR
Arkadaşlar Ne Olursa Olsun Sonuçta O Arada Bir Can Çalışıyor yaw. Neden Anlamak İstemiyoruz. Gerekirse Ona Yardımcı Olmak İçin Elimizden Geleni Yapmak Zorundayız. Birbirimize Yardımcı Olmazsak Dikkatli Olmazsak Kim Bizi Dikkate Alacak. Herkes İşini Severek Yaptığı Sürece Dikkatli Yaptığı Sürece Neden Böle Kazalar Gelsinki Başımıza. Valla Yaptığımız En Ufak Bir Hatada Gözümüzün Yaşına Bakılmaz Söylemesi Benden.Bence Herkes Kendi İşini Dikkatli Yapsın Üzerine Düşen Sorumluluğun Farkında Olsun Bakın O Zaman İşler Nasıl Tıkır Tıkır İşliyor. SAYGI VE SEVGİLERİMLE...
DEMİR YOLLARI MEMLEKETİN KAN DAMARIDIR !!!

atas

  • Ziyaretçi
trenren:arkadaş okuduğunu lütfen iyi anla.diyorki'' 2.makinist manevracının yanında durarak lokoya uzaktan kumanda edecek.''ttm nin yanında durması gereken biri varsa o da diğer ttm lerdir.makinist değildir.hem Allah 'a şükürler olsun kimseye bilerek çarpmadım.öyle bir problemimde yok.çarpıncada kimseye suç bulmuyoruz aksine suçlanıyoruz.hem şunuda söylemek zorundayım.makinist ileri gideceğine yanlışlıkla geri gelebilir.ama manevracı arkadaşlarımızın araya nasıl girip çıkacağıda açıktır.saygılar...(bir dahaki sefer hitap şekline dikkat edersen sevinirim.)

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
anlattıklarınıza bakılırsa makiniste güven yok ki uzaktan kumandaya umut bağlamışsınız.peki diğer makinist markizde ne yapacak?artı makinistlerde bir ttm bekçiliği yoktu,maalesef onuda yakıştırmışsınız.peki kurumun personel eksiltmesinin günahını hep makinistlermi çekmek zorunda?



yazdıgın yazı bu güzel kardeşim....benim yorumum bu yazdıklarınadır...ttm memuru degilim ama kullandıgın cümleler  yanlış ...ttm bekçiligi eksikti demişssin biraz daha saygı...ayrıca hala aynı noktadasın ..yada kelimeleri yanlış seçiyosun...manevracıların araya nasıl girip çıkacakları açıktır demişssin ..be güzel kardeşim belli degil diyen varmı ama sen elinden gelen tüm özeni göstermek zorundasın...onlar dikkatli olsun kendini korusun kurtarsın anlayışı yanlıştır...onlar dikkatli olacak ama sende onların bekçisi olacaksın elinden geldigi kadar özen göstereceksin....son 1 yıl içerisinde 5 ttm memuru vefat etti bütün hepsinde ölenler suçlu diyelim..yanlış yaptılar..hatalıydılar diyelim...onların hatasını gören bir makinist hayat kurtarabilir...senin kabul etmedigin şey bu işte ben bakmam bile anlamında kullandıgın cümleler...(ben kimsenin bekçisi degilim herkes kendini kurtarsın manasında)aslında öyle demek istemiyor olabilirsin ama cümleleri dikkatli seçmen gerekiyorki bizde net anlayalım fikrini...

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
trenren:arkadaş okuduğunu lütfen iyi anla.diyorki'' 2.makinist manevracının yanında durarak lokoya uzaktan kumanda edecek.''ttm nin yanında durması gereken biri varsa o da diğer ttm lerdir.makinist değildir.

Değerli atas arkadaşım. Dediğiniz gibi olsun. Kumandayı 2. makinist değilde, TTM arkadaşım alsın. O kullansın. Ne farkedecek ki. Zaten gönderdiğim linkteki videoyu izlediyseniz, orada da kumanda, vagonları birleştiren veya ayıranın elinde.
Bu arada değerli trenren arkadaşımın yazdığı gibi, fikrinizin doğru anlaşılması açısından cümlelere biraz daha dikkat lütfen.
Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2009 / 11:28 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Makinist_26/ Kenan ÖZCAN

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 574
  • ESKİŞEHİR
Ne Olursa Olsun Bir TTM ye Yardımcı Olmak Makiniste Zor Gelmese Gerek. Araya Giriş Çıkışlarda Bu Arkadaşlarımızın Can Güvenliğinden Bazen Biz Sorumluyuz. Arkadaşımız,meslektaşımız Sonuçta Umurumda Değil Felsefesiyle Kesinlikle Ve Kesinlikle Hareket Edilmez Edilemez!!! Bir Can Var İşin Ucunda Dikkatli Olmak Lazım. İş Ayrımcılığı Yapmak Gerçek Bir Demiryolcu'ya YAKIŞMAZ!!! >:( SAYGI VE SEVGİLERİMLE...
DEMİR YOLLARI MEMLEKETİN KAN DAMARIDIR !!!

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Markizsiz Uzaktan Kumandalı Manevra Lokomotifi (Video)
« Yanıtla #11 : 16 Mart 2011 / 18:11 »
Değerli Arkadaşlarım,
İlgili video linki aşağıdadır.
Saygılarımla.

http://www.youtube.com/watch?v=2tVnj8uTGp4
 
 
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Kadirkaraman

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 52
Güzel bir uygulama amaç trilyonlarla ölçülemeyecek insan canı ise herşeye değer biribirimize laf atmak yerine bu gibi önemli projeleri ülkemizdede hayata geçirmek önemli olan ,Konu insan canı ise bekçilik te yapılır herşe de. Kimse kimseden üstün değil.
Herşey Vatan İçin.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Basit ve portatif kumanda sistemi sayesinde, herhangi bir lokomotifin, akuple ve voltaj soketi, bunun yanında  fren hortumlarına bağlanarak herhangi bir lokomotifi uzaktan kumandalı hale getirmek mümkün olabiliyor. aşağıdaki linkte, sistemin, gerçek zamanlı montaj videosu bulunmaktadır.
Saygılarımla.

http://www.youtube.com/watch?v=2fnUqUqhApQ&feature=plcp

 
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


TTM Arkadaşlarımız İçin Yüksek Güvenlik: Lokomotifleri Uzaktan Kumanda Etmek Benzer Konular

Kablosuz Birlleşik Kumanda(Akuple) Projesi
Trenleri oluşturan vagon ve lokomotiflerin özelliklerini, farklı yolbölümlerinde ve farklı yüklerle, araçların koşum takımları,f... Devamı...

Gösterim: 4913 - Yanıt: 1 - Başlatan:Kadirkaraman
Arızaların Uzaktan Takibi
Değerli arkadaşlar,Tren trafiğimizin en büyük sorunlarından biri de ; şebekemizin 10.000 km.lik damarlarıyla yurdun dört bir tar... Devamı...

Gösterim: 4775 - Yanıt: 4 - Başlatan:Trenci96
KPSS SONUCU KURULUŞUMUZA ATANMAYI TERCİH ETMEK İSTEYEN ADAYLARA DUYURU
http://www.tcdd.gov.tr/KPSS.pdf Tercih yapacak arkadaşların bilgisine.. Devamı...

Gösterim: 15767 - Yanıt: 11 - Başlatan:besincetin
TCDD'nin İlk Lokomotifleri
Aşağıdaki fotoğraflarda TCDD de geçmişte kullanılmış ve hala kullanımda bulunan lokomotiflerin serilerinin ilk üretimleri görülm... Devamı...

Gösterim: 14057 - Yanıt: 1 - Başlatan:Trenci96
TAŞINDI: Porsuk meslek yüksek okulu mezunu ve halen işsiz durumda olan arkadaşlar
Bu konu İş İmkanları isimli bölüme taşınmıştır. http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/index.php?topic=2089.0 Devamı...

Gösterim: 2979 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ