Gönderen Konu: Tülomsaş'tan Milli Tren Projesi  (Okunma sayısı 7387 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1812
Tülomsaş'tan Milli Tren Projesi
« : 31 Aralık 2013 / 10:30 »

Milli Tren Projesi Lansman Toplantısı 17.12.2013 tarihinde Ankara- Gar Behiç ERKİN Toplantı salonunda gerçekleştirildi.


Lansman toplantısına Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali YILDIRIM, TCDD Genel Müdürü Sayın Süleyman KARAMAN, TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Sayın Hayri AVCI ve TCDD’ nin bağlı ortaklıları ile çok sayıda davetli katıldı.


Yüksek hızlı tren seti, yeni nesil dizel tren seti (DMU), yeni nesil elektrikli tren seti (EMU) ve yeni nesil yük vagonlarını kapsayan "Milli Tren Projesi"nin lansmanı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali YILDIRIM tarafından gerçekleştirildi.
Ankara- Gar Behiç ERKİN Toplantı salonunda gerçekleştirilen Milli Tren Lansman Toplantısında TCDD Genel Müdürü Sayın Süleyman KARAMAN bir konuşma yaptı.


Sayın KARAMAN, Proje için ilk toplantıyı 11 Ekim 2012'de gerçekleştirdiklerini ifade ederek, toplantılar neticesinde, Milli Yüksek Hızlı Tren, Milli Elektrikli ve Dizel Tren Seti, Milli Yeni Nesil Yük vagonu temalı dört ayrı çalışma gurubu oluşturduklarını söyledi.


Toplantıda konuşma yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali YILDIRIM, milli trenlerinin 2018'de raylarda olacağını söyledi.

150 yıllık bir demiryolu geçmişine rağmen Türkiye'nin daha önce makasları, rayları, bağlantı elemanlarını, traversleri, üretemediğini ve dışardan almak zorunda kaldığını kaydetti. Atılan adımlar sonucunda bugün Türkiye'nin kendi makasını, rayını, traversini, tren setini, raybüsünü üreten bir ülke konumuna geldiğini ifade etti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali YILDIRIM, Milli Tren Projesi'nin 11 yıllık bir geçmişe sahip olduğunu söyledi. Bugün arkalarında sanayi birikimi, üniversite desteği, proje desteği, Ar-Ge desteği bulunduğuna işaret eden YILDIRIM, "Bu konuda herkesle işbirliği yapmayı amaçlıyoruz. Tabiri caizse işin sırrına mazhar olmuş durumdayız. Yapar mıyız, yaparız. Etkin olarak 1 yıldır bunun projeleri çiziliyor" diye konuştu.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali YILDIRIM Milli Yüksek Hızlı Treni TÜLOMSAŞ’ ın yapacağını kaydetti. Yıldırım, bu projede İstanbul Teknik Üniversitesi, Aselsan ve 153 özel sektör şirketinin çözüm ortakları olduğunu söyledi. Yıldırım, Ar-Ge konusunda da TÜBİTAK'ın işin içinde olduğunu belirterek, bunun milli bir proje olduğunu sözlerine ekledi.


Kaynak: http://www.tulomsas.com.tr/main.php?kid=215

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Muhammed GEMCİ

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 243
Ynt: Tülomsaş'tan Milli Tren Projesi
« Yanıtla #1 : 31 Aralık 2013 / 23:42 »
Acaba yetkililer benim bu forumda daha önce bahsettiğim "Tam Elektronik Kumandalı Elektromekanik Diskli Fren" benzeri fren sistemine sahip "Yerli Tasarım DE ve E Tipi Lokolar" ile yük ve yolcu vagonlarından oluşan özel bir "Milli Tren Seti" oluşturup altyapı için de "ETCS Seviye-2'yi Barındıran Yüksek Düzeyli Sinyalizasyon Sistemi" oluştursa, tüm bu çalışmalar tamamıyla Türkiye'de ve Türk Gücü ile yapılsa, sonuçta oluşacak ürünlerin tüm patent ve lisans hakları da bize ait bulunsa, bu boyutta bir çalışmanın sağlayacağı faydayı hangi çaptaki bir "global proje" sağlayabilir; merak ediyorum.
Ve ikinci ayrıntı; ben bunları düşünebiliyorken herhalde bu işi benden daha iyi bilenler bahçede armut toplamıyordur, hiç mi bir kişinin aklına gelmez!?!? ???
Yoksa tüm bu yorucu işler bana mı kalacak!!!  ;)
ESen kalın...
DEMİR YOLLARI REFAH VE ÜMRAN KAYNAĞIDIR. M. Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı __SHERiFF___

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 81
Ynt: Tülomsaş'tan Milli Tren Projesi
« Yanıtla #2 : 01 Ocak 2014 / 09:59 »
Cam dizaynı çok yanlışki kazada insanlar kurtulamaz!shinkansen gibi küçük cam olmalı ve sağlam cam ve sağlam yuva olmalı!benim yapacağım biraz değişiklik yeter :D

Çevrimdışı Muhammed GEMCİ

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 243
Ynt: Tülomsaş'tan Milli Tren Projesi
« Yanıtla #3 : 01 Ocak 2014 / 10:56 »
Halen daha kaza anını ve sonrasını düşünüyorsunuz. Önemli olan kazayı önlemek, çünkü bir kazada az veya çok ölme riskiniz vardır. Ama ortada bir kaza yokken ölme riskiniz evinizde ölme riskinizle aynıdır. Üstelik kazaları önlemek yoluyla tasarruf edilebilecek milyonlarca liralık parayı da hesaba katarsak kazaları önlemenin önemi daha iyi anlaşılacaktır. Dolayısı ile önce sinyalizasyon, önce kaza öncesi.
Esen kalın...
DEMİR YOLLARI REFAH VE ÜMRAN KAYNAĞIDIR. M. Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı emelsavur

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Tülomsaş'tan Milli Tren Projesi
« Yanıtla #4 : 04 Ocak 2016 / 15:48 »
Konunun üzerinden uzun zaman geçmiş ancak yine de bazı konulara açıklık getirmek isterim: Kaza öncesini düşünmek emniyet, sonrasını düşünmekse güvenlik zafiyetlerini aşmakla olur. Dolayısıyla her ikisi de önemlidir ki, TSI ve EN standartlarına baktığınızda güvenlik açısından tasarımınızda sorgulanır. Ayrıca fotoğraflarda çok net değil ama TÜLOMSAŞ ın tasarımında Milli Tren pencereleri tek parça değil, bölme bölme ve muhtemelen safety glass. Yani hepsi veya belirli bir kısmı, kaza anında acil çıkış görevi görmekte. Başka türlü TSI doğrulamasını geçemez zaten. (Projenin akibeti beklenildiği gibi olsaydı tabi).Saygılar


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter