Merhaba,
Önce 9 Eylül 2012 dendi, olmadı, açılmadı...
Sonra, yılbaşının ilk günleri dendi, yine açılmadı..
Turgutlu-Kemalpaşa demiryolunun açılışı sürekli ertelendi

Aslen yük taşımacılığı hedef alındığı için olsa gerek medyada pek görünmedi gecikme nedenleri.
Yoksa, medyanın gecikmeyi görmezden gelmesinde projeyi İzmir Belediyesinin değil bakanlığın üstlenmiş olmasının hiç bir etkisi yok

Bu konuda, taradığım kaynaklarda ben de ertelemeye gerekçe gösterildiğine rastlamadığım gibi açılışa ilişkin bilgi de bulamadım.
Ama bu süre içinde edindiğimiz diğer bazı bilgilerden yola çıkarak ertelemenin sürekli değiştirilen projeden kaynaklandığını ileri sürebilir miyiz?
Nedir onlar?
1. Ankara-İzmir YHT'inin Turgutlu-Kemalpaşa-Otogar-Halkapınar güzergahından Basmane'ye varması kesinleşti gibi.
2. İstanbul-İzmir YHT nin de aynı güzergahı izlemesi mantıklı seçim görünüyor.
3. Belediyenin projesini hazırlayıp Bakanlığa devrettiği Halkapınar-Otogar metro projesinde değişiklik yapılıyor. Buna göre YHT, yapılacak metro hatları ile aynı güzergahı izleyerek Otogar'dan Halkapınar'a gelip, Halkapınar'dan Basmane'ye varacak. (Halihazırda, Metro şu anda zaten gitmekte Basmane'ye)!
E, hal böyle olunca, Turgutlu-Kemalpaşa güzergahının da sürekli değiştirilmesi kaçınılmaz gibi görünüyor. Sanırım ve umarım, sürekli ertelemenin nedeni bu proje değişiklikleridir!
Ama diğer yandan da gönül istiyor ki;
a) Kemalpaşa'dan Halkapınar'a yük trenleri için de bir hat döşensin, Liman-Kemalpaşa-Turgutlu-Çandarlı çıkışı sağlansın,
b) Böylece İzmir sadece YHT için değil, konvansiyonel ve yük trenleri için de bir üçüncü çıkışa kavuşsun

Fena mı olur?
Hem belki bunlar yapılırsa, biz İzmir'liler Turgutlu-Kemalpaşa hattındaki gecikmeyi görmezden, bilmezden gelebiliriz

Yok, yok, o kadar değil

Yaptıkları onca arsız çığırtkanlığın ardında 1 verip 46 alan bir merkezi iktidarı hoşgörmek mümkün değil

O hesap ayrı, o ayrı sorulacak

Saygılar,