Gönderen Konu: Türkiye-İran Demiryolu Taşımacılığı 2021'de Miyon Tona Ulaşmalı  (Okunma sayısı 194 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771

Türkiye Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na göre, Türkiye ile İran arasındaki demiryolu yük hacimleri 2021'de bir milyon tona ulaşacak. İranlı meslektaşlarıyla yakın zamanda yapılan bir görüşmede, transit demiryolu için yeni bir dönem ilan edildi. Demiryolu bağlantısı, Yeni İpek Yolu'nun güney rotasının bir parçasıdır ve Avrupa-Çin trafiği için ilginç alternatifler sağlayacaktır.

Bu yıl 12-13 Ocak tarihlerinde, Türkiye'nin başkenti Ankara'da bir demiryolu temsilcileri toplantısı, bu ortak hedefi vurgulamak için İranlı meslektaşlarıyla bir işbirliği anlaşması imzaladı. Türk bakanlığı, koronavirüs salgınına rağmen 2020'de Türkiye ile İran arasında günlük üç tren seferinin hareket ederek 564 bin ton kargo taşıdığını söyledi. Bunun da ötesinde, Pakistan ve Afganistan ile bağlantılar bu trafiği artırmalıdır.

Koridorlar
10 Aralık'ta İran ile Afganistan arasında uzun süredir beklenen demiryolu hattı açıldı. Başlatılması Khaf (İran) -Herat (Afganistan) demiryolu hattı tarım malları taşıyan ilk yük treninin eşlik etti. Bir hafta önce, bir test treni iki ülke arasında 500 ton çimento taşıdı.Bu yeni hat, Türkiye ile Afganistan arasında İran üzerinden tren çalıştırmanın artık mümkün olduğu anlamına geliyor ki bu, Türk yetkililerin ülkeler arasındaki trafiği önemli ölçüde artırmasını beklediği bir potansiyel. . Türkiye, İran ve Afganistan demiryolu idareleri önümüzdeki aylarda Türkiye ile Afganistan arasında demiryolu taşımacılığına yönelik bir rota belirlemek için bir araya gelecek.

Pakistan için de ülkenin büyük planları var. Bakanlık, son toplantıda, yük trenlerinin üç ülke arasında ortak bir tarifeyle İran üzerinden Türkiye ile Pakistan arasında çalışacağını duyurdu. Bu tarifeyi belirlemek için görüşmeler devam ediyor. Ayrıca Türkiye, İran ve Pakistan, İstanbul-Tahran-İslamabad treninin seferlerini bu yıldan daha geç değil canlandırmak istediklerini yinelediler . Bu, İran ve Türkiye arasındaki trafiği daha da artıracaktır.



Yeni İpek Yolu
Yeni İpek Yolu'nda Türkiye ve İran'ın rolü sık sık tartışılıyor. Güney rotası olarak anılır ve Avrupa ile Çin arasındaki trafik için alternatif bir kanal sağlamalıdır. Kısmen İran'daki siyasi gerilimler nedeniyle bu rotanın tam potansiyeline uzun süre ulaşılamadı. İle İran'a ABD yaptırımlar 2019 yılında yeniden dayattı , demiryolu trafiği bir ilk yara aldı. Ancak 2021'de piyasa bu seçeneğe daha olumlu bakıyor gibi görünüyor.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2021/01/27/rail-freight-turkey-iran-should-reach-million-tonnes-in-2021/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771
Haberin içeriğinde, İran-Afganistan bağlantısı da belirtilmiş. Daha önce de belirttiğim gibi, ilerleyen zamanlarda, Afganistan-Tacikistan-Çin bağlantısı da yapıldığında, Çin'e alternatif, kesintisiz (Van gölü geçişi hariç) bir koridor oluşacaktır.
Şimdi sorulması gereken; yük taşımacılığında kullanacağımız altyapımızı, daha yüksek kapasiteli, daha hızlı ve modern hale ne zaman getireceğiz? Sorusudur.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter