Gönderen Konu: Türkiye'nin "Kasları" Avrasya Haritasına Kendisini Yerleştirmeye Yetiyor mu?  (Okunma sayısı 97 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1789

"Harika kaslarınız olabilir, ancak eklemleriniz düzgün çalışmıyorsa hiçbir anlamı yoktur." Bu metafor Pasifik Eurasia CEO'su tarafından ağınızdaki kavşakların veya hub'ların önemini anlatmak için kullanıldı. Bu durumda demiryolu hatları, tüm trafiğin bir araya geldiği kasları, kavşakları temsil eder.


Eklemler çalışmalı


Ama önce bu eklemler hakkında. Her şeyin bir araya geldiği yerlerden biri de Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattının Türkiye sonu (veya bakış açınıza göre başlangıcı) olan Kars'tır. Bu demiryolu hattı veya 'kas' Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye'yi birbirine bağlar ve bu, trafiği Hazar Denizi üzerinden Avrupa'ya yönlendirmeyi amaçlayan Orta Koridorun önemli bir parçasıdır. BTK hattının açılmasından bu yana Türkiye ile Çin arasındaki trafik arttı.
Bu trafiğin üstesinden gelebilmek için Kars Lojistik Merkezi inşa edildi. Tesis, Avrasya trafiğini kolaylaştırmak için devlet fonlarıyla inşa edildi. 400.000 metrekarelik bir alanı kaplar ve 412.000 ton kapasiteye sahiptir. En önemlisi, her gün birden fazla treni barındırabilen 19 demiryolu hattına sahiptir.





Zor bir yer


Karatekin, yakın zamana kadar lojistik merkezine nispeten az sayıda tren geldiğini, ancak kavşağa daha iyi hizmet verildiğinde sayıların artmaya başladığını açıkladı. "Kars ile Gürcistan sınırı arasında kısa mesafeli mekik sistemi başlatıldı." Aniden tren ve vagon sayısı yüzde 35 arttı.”
“Görüyorsunuz, Kars işletmesi kolay bir yer değil. Türkiye'nin ekonomik merkezlerinden uzaktır ve bakım işleri için insan kaynağı çok azdır. Özellikle kış aylarında hava şartları zorludur. Lojistik olarak burası kolay bir yer değil.”
Ancak hükümet bu yere yatırım yapmaya karar verdi ve Karatekin nedenini anlıyor. "Tedarik zincirine esneklik kazandırıyor." Kasların çalışmasını sağlamak için bir eklemin tam olarak ihtiyaç duyduğu şey budur.





Artan trafik


Kars'ta hacimlerle birlikte BTK hattında hacimler artıyor. Karatekin'e göre dört kat ve bu eğilimin devam etmesi muhtemel. "Bu yıl başında sekiz rotamız vardı ve şimdi 11 rotamız var ve bu muhtemelen gelecek yılın başlarında 13 rota olacak."
Büyük bir değişiklik yapması beklenen şey, altyapı yükseltmeleridir. Türkiye Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu geçen ay ülkesinin demiryolu taşımacılığı yatırımlarını yüzde 60 artıracağını açıklamıştı. Özellikle Karaismailoğlu, Türkiye'nin “Rusya ve Kuzey Rotası'ndan geçen hacimlerin yüzde 30'unu Türkiye üzerinden Orta Koridor'a kaydırmayı” hedeflediğini belirtti.


Batıya doğru


Türkiye bunu gerçekleştirmek için Avrupa ile olan bağlantılarını da geliştiriyor. Ne de olsa Orta Koridor, coğrafi olarak İstanbul'a Polonya veya Rusya'dan daha yakın olan pazarlara hizmet ediyor. Ancak iyi ortaklıklar sayesinde bu kapsama alanı, Pacifik Eurasia'nın gösterdiği gibi Avusturya'ya kadar uzanmaktadır.
“Artık Avrupa-Çin arasında haftada kırk blok tren işletiyoruz. Batıya doğru Macaristan ve Avusturya'ya, oradan da diğer batı ülkelerine gidiyoruz”, diyor CEO. "Gelecek yıl, Avrupa'ya giden blok trenlerin sayısını artırmayı planlıyoruz."
Bu doğrultuda her şeyin bir araya geldiği kavşak Köseköy'dür. Bu terminalden şirket, Avrupa'daki birçok ülkeye çift yönlü tren seferleri düzenliyor.


Haritada Türkiye


Türkiye yavaş yavaş haritada önemli bir yer kazanıyor ve bu ancak Türk hükümetinin vaatlerine bakıldığında daha önemli bir nokta haline gelebilir. Bununla birlikte, aynı derecede önemli olan, demiryollarının yönetilme şeklidir.
Karatekin sözlerini şöyle sonlandırıyor: “Evet, artan bir talep görüyoruz ve Türkiye üzerinden hizmet talebinin daha da artmasını bekliyoruz. kapasitemiz var mı? Bu altyapı yükseltmeleri tamamlandıktan sonra yapıyoruz. Ancak zorluk, bu akışları yönetmektir. Bunu doğru yaparsak, Türkiye Yeni İpek Yolu'nda artan bir rol oynayabilir."


Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2021/12/06/are-turkeys-muscles-enough-to-place-itself-on-the-eurasian-map/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1789
"Kaslar" dan kasıt demiryolu altyapımız. Fakat, çift hatlı, hızlı ve modern konvansiyonel hatlarımız olmadan, mevcut "kaslar", özellikle ilerleyen zamanlarda, AB yönetimi tarafından alınacak karbon izi vergisini de kattığımızda, bayağı yetersiz kalacak.

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter