Gönderen Konu: Ulaşım Anlayışı  (Okunma sayısı 1726 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ulaşım Anlayışı
« : 22 Haziran 2017 / 15:21 »

Yaşadığı kentin insanlarına ve kentin sorunlarına ilgi duyan isimlerden Bursa'da yaşayan Ahmet Emin Yılmaz metrosu olan kentlerde ulaşım anlayışının değiştiğine ilişkin aşağıdaki makaleyi kaleme almış.

Fakat Bursa Belediye Başkanı Recep Altepe'den alıntılayarak sanki ulaşım anlayışının sadece metrosu olan kentlerde değiştiği gibi bir ifade kullanmış ya da ben öyle anladım.

Aklı başında olan, dünyada neler olup bittiğiyle ilgilenen herkes, bakın belediye başkanlarıyla sınırlamıyorum, ulaşım anlayışının hızla değiştiğini görüyor.

Neler değişiyor/değişecek?

1. Sürücü kaynaklı araçlar hızla terkediliyor. Elektrikli otomobillerle sektörü değiştirmeye başlayıp devrim yaratan Tesla şirketi, otomatik sürüşlü araçları piyasa sunmak üzere. Yaygınlaşması, buna uygun yolların yaygınlaşmasına bağlı.

2. Fransız demiryolu şirketi SNCF, 2023 yılında insansız demiryolu taşımacılığına geçeceğini duyuruyor. Ülkemizde İzmir ve İstanbul belediyeleri sürücüsüz metro yatırımlarını başlatıyorlar. Bu sadece ülkemize özgü değil, bir çok ülkede halen sürücüsüz metro çalışmakta.

3. Bir diğer çok önemli değişim, elektrikli araçlara geçiş! Yakın zaman dek, elektrikli motorların içten  yanmalı motorlarla yarışamayacağı, aynı gücü üretemeyeceği, üretse bile bataryalar nedeniyle bunun kısa süreli olabileceği yönünde yaygın bir kanı vardı!
Oysa yakın zamanda öğrendik ki, Tesla şirketinin ürettiği otomobiller, en hızlı spor arabaları bile geçecek hıza, en lüks olanlardan daha çok lükse, inanılmaz güvenlik standartlarına sahiptir.
( http://www.webtekno.com/tesla-dunyanin-en-hizli-hizlanan-aracini-uretti-h25015.html )

Dahası, kendisiyle yapılan röportajda Elon Musk elektrikli TIR çekicisinin üzerinde çalıştıklarını söylemektedir. Bu neden önemli? Sözü edilen çekicinin bin küsur beygir gücünde olacağı belirtiliyor. Bu benim anladığımca, elektrikli trenler için pek yakın gelecekte katener döşenmesi tarihe karışacak demek oluyor!

4. Yollar, kavşaklar, tünellerle lastik tekerlekli araçlar ulaşımı çözemez, toplu taşımaya bunun için de raylı sisteme geçiş bir zorunluluktur! Yazar ve Başkan Altepe de bunu vurguluyorlar, üstelik Japonya'dan örnek vererek. Örnekler Çin'den, Hindistan'dan, Pakistan'dan da verilebilir. İnternet kullanıcıları bu ülkelerdeki raylı sistemlerin bile ne denli kalabalık olduğunun fotoğraflarını mutlaka görmüşlerdir.

5. Ancak, nüfus yoğunluğu çok olan ülkeleri bir yana bıraksak bile, örneğin göreceli olarak Avrupa'ya baktığımızda bile gördüğümüz bir gerçek var, nüfusun ülkede dağılımını planlıyorlar. Yoğunlaşmayı enaza indiriyorlar, bizdeki gibi kentleri nüfus artışıyla içinde yaşanmaz hale getirmiyorlar! Hele hele, deprem riskinin olduğu, kesin olarak deprem olacağının bilindiği yerlerden nüfus yoğunluğunu azaltacak önlemler alıyorlar! Peki biz ne yapıyoruz?

Tüm bunları sıraladıktan sonra, tramvaydan şikayet edenler, lastik tekerlekli troleybüsleri trambüs diye adlandırarak algı değiştirmeye çalışanlar, teleferikle toplu taşımacılık yapacağını iddia edenler, yeni yol yapmakla övünenler..
Size de komik gelmiyor mu?
...


Dünya yeni stratejiler belirlemeye başladı, Bursa da hazır olsun… Metrolu kentlerde ulaşım anlayışı değişiyor

Büyük şehirde yaşayıp da, günün büyük bölümünde bir yerlere ulaşmaya çalıştığı için trafikten şikayetçi olmayan yoktur herhalde.
Yıllar önce…
Bursa’nın nüfusu az, yolları sakinken İstanbul’a bakıp “Burada nasıl yaşanır?” diye kendi kendimize sorar, sonra da Bursa’da yaşadığımız için halimize şükrederdik.
Gelin görün ki…
40 yıl öncesinin Bursa’sı yok artık ve yapılan yollara, köprülere, viyadüklere, kavşaklara karşın trafik sorunu her geçen gün artıyor.
İşte…
Bu nedenle, büyük kentlerde toplu ulaşım ile başlayan çözüm arayışları artık raylı sistemlerin geliştirilip teşvik edilmesi noktasında ağırlık kazandı.
Dahası…
Dünyada metrosu olan kentlerde ulaşım anlayışının değişmekte olduğunu sohbet sırasında Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’den öğrendik.
Dedi ki:
“Ulaşım ihtiyacının lastik tekerlekli bireysel araçlarla karşılanabilme ihtimali yok. O nedenle biz de artık mesaimizi toplu ulaşımın ve çözümün nasıl olması gerektiğine harcıyoruz.”
Ardından…
“Tüm büyük kentlerdeki sorun bu. Dünyada da böyle” dedi ve devam etti:
“Büyük kentlerin ulaşım sorununu çözmek üzere dünyada giderek yayılan yeni bir anlayış var. Özellikle metrosu olan kentler artık raylı sistemlere odaklanıyor.”
Sözlerini şöyle açtı:
“Metrosu olan kentlerin yerel yönetimleri için yeni yollar öncelik olmaktan çıkıyor. Belediyeler raylı sistem yatırımlarına ağırlık veriyorlar.”
Şunu da ekledi:
“Belediyeler artık yeni yol, yeni kavşak, yeni sinyalizasyon, yeni parklanma alanlarıyla uğraşmıyorlar. Raylı sistemi kullananlar için her türlü rahatlık söz konusu.”
Şunu özellikle vurguladı:
“Dünyadaki yeni ulaşım stratejisi bizim için de geçerli. O nedenle ileriye yönelik çalışmalarımızı buna göre sürdürüyoruz.”
Örnek verdi:
“Japonya çok katlı yollarıyla tanınır. Onlar da yeni ulaşım stratejisi gereği artık çok katlı yollar yapmaktan vazgeçtiler. Biz de hazır olmalıyız.”

kaynak: http://www.ahmeteminyilmaz.com/2017/06/dunya-yeni-stratejiler-belirlemeye-basladi-bursa-da-hazir-olsun-metrolu-kentlerde-ulasim-anlayisi-degisiyor/

Adk System Advertising


Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ulaşım Anlayışı / 2
« Yanıtla #1 : 05 Aralık 2020 / 20:34 »
Çin'e diye yollanan tren Halkalı Garı'nda çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun “Çin’e tren gönderiyoruz” diyerek törenine katıldığı, İstanbul'dan yola çıkan "İlk ihracat treninin" Çin'e aslında gitmediği, Halkalı Garı'na geri çekildiği öğrenildi.

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Çin'e ihraç ürün taşıyacağı bildirilen 'ilk ihracat treni'nin Halkalı Garı'na geri getirildiğini açıkladı.

Dışişleri Bakanlığı, Türkiye'den Çin'e gidecek ilk ihracat treninin dün İstanbul'dan yola çıkacağı bildirilmişti.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Marmaray'dan geçerek Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı ve Hazar Geçişli Doğu-Batı Orta Koridor üzerinden Çin'e ulaşacak trenin, 8 bin 693 kilometre yol alıp, 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek yükünü Çin'e 12 günde ulaştıracağı belirtildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, trenin, Türkiye'de 2 bin 323 kilometre, Gürcistan'da 220 kilometre, Azerbaycan'da 430 kilometre, Hazar Denizi'nde 420 kilometre, Kazakistan'da 3 bin 200 kilometre ve Çin'de 2 bin 100 kilometre olmak üzere toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat edeceğini söylemişti.

Ancak Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası'ndan yapılan açıklama ile trenin Çin'e gitmediği, Marmaray’dan geçirilmesinin ardından Maltepe istasyonunda üstüne asılı pankartların sökülerek geri Halkalı Gar’a getirildiği ortaya çıktı.

İşte BTS'den yapılan açıklama:
ÇİN’E GİDERKEN KAYBOLAN İLK İHRACAT TRENİ…

    "Toplamda 42 konteyner içinde beyaz eşya taşıyan ilk ihracat trenini 04.12.2020 tarihinde saat 14 da Kazlıçeşme istasyonundan Çin'in Xi'an şehrine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından uğurlandığı gibi (Hareket Memuru Diski ile) basında ve sosyal medyada haber olmuştur.

    TCDD Trafik ve İstasyon Yönetimi Dairesi “Marmaray Trafik Talimatı” 2/2020 de revize edilmeden önce yük trenlerinin Marmaray Tüp Tünelinden sadece Marmaray tren işletmeciliğinin sonlandığı saatte, yani gece geçişine izin veriyordu. Bu sebepledir ki; 07.11.2019 tarihinde Çin’den gelen ilk tren Marmaray tüpünde bakım kuşağının ardından saat 04.24’te, ikinci tren ise saat 05.00'da Marmaray Ayrılıkçeşmesi durağından geçerek yolculuğuna devam ettirilmiştir.

    “Marmaray Trafik Talimatı”nın Yük Tren Geçişi ile ilgili genel kuralların belirlendiği 11.maddesindeki değişen bu hüküm gereği, Çin’in Xi'an şehrine gidecek olan 15274 nolu özel yük treninin, gündüz Marmaray Yolcu taşımacılığının yapıldığı saatte gönderilmesi üzerine oluşan tren tehirleri(rötarları) “Marmaray Trafik Talimatı”nda yapılan değişikliğin yerinde olmadığını göstermiştir.

    Çin’in Xi'an şehrine gidecek 15274 özel yük treninin Marmaray tüp tünelinden geçirilmesi esnasında 9 adet Marmaray treninin seferi iptal edilmiş, 10 adet Marmaray treninin sefer bölgesi kısaltılmış, 9 adet Marmaray treni de toplam 92 dakika tehir(rötar) 56 saatlik sokağa çıkma yasağının başlamasına saatler kala, insanların bir an önce evlerine yetişme telaşını yaşadığı anlarda; TCDD ve TCDD Taşımacılık Aş Yönetiminin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanının övgüsüne mazhar olma, koltuğu sağlamlaştırma ve şov yapma hesabının, İstanbul gibi büyük bir metropolde yarattığı trafik aksaması ve tehirler, pandemi döneminde yolcu birikmesine, sosyal mesafenin ortadan kalmasına, hastalığın yayılma oranının artmasına ve yolcu memnuniyetsizliğine yol açmıştır.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yanıltıldı mı?

    Yaşanan bu sıkıntılara rağmen öğreniyoruz ki; Çin’e yollanan bir ihracat treni aslında yok ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun bir şov uğruna yanıltılması var.

    İşin Aslı Nedir?

    Çerkezköy’deki BSH firmasının vagonlarına buzdolabı yüklü konteynerler yüklenerek oluşturulan Çerkezköy’deki BSH firmasının vagonlarına buzdolabı yüklü konteynerler yüklenerek oluşturulan tren Kazlıçeşme istasyonuna getirilmiş, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na, “Çin’e tren gönderiyoruz” diye tören yaptırılmış, tren Marmaray’dan geçirilmiş, Maltepe istasyonunda tren üstüne asılı pankartlar sökülmüş ve tren, geri Halkalı Gar’a getirilmiştir. Sosyal medya paylaşımlarından görüyoruz ki, tüm bu yaşananlar; Ulaştırma ve Altyapı

    Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıltılmasının yanında, Dışişleri Bakanlığı’nın da bu yanıltıcı haberi paylaşması nedeni ile uluslararası kamuoyu nezdinde ülkemizi zor durumda bırakmıştır.

    Ülkemizin itibarını sarsan, “yapılmayan bir taşıma” nedeni ile kurumu zarara uğratan, yolcu taşımacılığında aksamaya neden olan, pandemi koşullarında halkın sağlığını tehlikeye atan TCDD ve TCDD Taşımacılık Aş Yöneticileri hakkında gerekli değerlendirme yapılması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nı göreve davet ediyoruz. "

kaynak : https://www.cumhuriyet.com.tr/haber/cine-diye-yollanan-tren-halkali-garinda-cikti-1796467

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: Ulaşım Anlayışı / 3
« Yanıtla #2 : 06 Aralık 2020 / 19:06 »
Dünkü haberle ilgili bakanlık açıklama göndermiş :)

Açıklamayı, yandaş medyanın tavrından/tarzından farklı olması umuduyla okudum. Farklı değil. İnsanların aklını, bilgisini yok sayan bir anlayışla, bir şeylerin üstünü örtme telaşıyla yazılmış.

1. İhracat treni tantanasıyla duyurulan seferin sefer başlamadan gümrükleme işlemleri yapılmamış mıydı? Gümrüklemesi yapılmamış trenin sefere başlaması nasıl oluyor?

2. Yüklemesi yapılmış, gümrüklemesi yapılmış trene nasıl ek yük alınıyor? Deve kervanı mı bu?

Geçen zaman içinde safdillikle bir şeylerin değişmiş olacağını ummuş idim. Değişmemiş!

Açıklama yayınlanmış mı, yayınlanmış! Yerseniz..

TCDD: Tren gara çekilmedi, gelen ilave talepler için uğradı

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Taşımacılık Genel Müdürlüğü, Çin’e ihraç ürün taşıyacağı bildirilen "ilk ihracat treni"nin uğurlama töreninin bitişinde Halkalı Garı’na geri dönmesine ilişkin bir açıklama yayınladı.

Yapılan açıklamada trenin gara çekilmediği, "gümrükleme işlemleri ve Çin’den gelen ilave talepler için Halkalı İstasyonu’na uğradığı" söylendi.

Açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

4 Aralık Cuma günü törenle uğurlanan Türkiye-Çin İhracat Treni’nin “yolundan döndüğü” gibi asılsız, kötü niyetli haber ve paylaşımları üzülerek izledik.

Trenimiz, törenimizin ardından Çin’e doğru yola çıkmadan hemen önce, gümrükleme işlemleri ve Çin’den gelen ilave talepler için Halkalı İstasyonu’na uğramıştır. Bu gece Halkalı’dan Köseköy’e gelerek Çin yolculuğuna devam edecektir. Trenimizin 12 gün içinde Çin’in Xian şehrine ulaşması hedeflenmektedir.

Bu süreçler yük taşımacılığında rutin sayılan ve tamamlanması gereken işlemlerdir. Türkiye’den, hatta Avrupa’dan Çin’e kesintisiz olarak yük ve yolcu taşımacılığının demiryolu aracılığı ile yapılabilmesi, ülkemizin hayata geçirdiği Marmaray Projesi ve Anadolu boyunca kesintisiz hale getirilmiş demiryollarımız sayesinde mümkün olmuştur.

Demiryolu taşımacılığında ülkemizin menfaatleri gereği yaptığımız büyük işleri her zaman teveccühle karşılayan halkımızın, başarılarımızı gölgelemek isteyen, kurgulanmış, haince duygular taşıyan yaklaşımlara itibar etmeyeceğinden eminiz.

Kamuoyuna saygı ile duyururuz.

https://sol.org.tr/haber/tcdd-tren-gara-cekilmedi-gelen-ilave-talepler-icin-ugradi-20896

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: Ulaşım Anlayışı / 4
« Yanıtla #3 : 07 Aralık 2020 / 10:54 »
İŞİN ASLI

Çin'e giden tren hakında ek bilgiler var.

Tren gerçekten de Çin'e gidiyor. Peki geri dönmüş mü?
Evet, tren geri dönmüş!
Neden geri dönmüş?
Çin'li yetkililer gümrükleme evrakların eksiklikler tesbit etmiş!
Eksiklikler tamamlanınca anlaşılan yoluna devam etmiş. (Ankara'ya vardığının haberi vardı gazetelerde)

Peki bunca tantana neden? Çin'e giden ilk tren mi bu?

Hayır, değil! Tren demiryolları taşımacılığı özelleştirilince kurulan Pasific Eurasia isimli firmaya aitmiş.
Ve bu firma BTK hattı açıldığında 2019 Kasım ayında Çin'den ilk treni getirmiş, Marmarayı geçip Praga yükü ulaştırmış zaten.

Şirket kimin peki? Sizce kimin olabilir?

Sonuç olarak ;

1. Çalışmakta olan tesislerin yeniden açılışının yapılmasına benzer şekilde, açılmış ve çalışmakta olan trene tören düzenleniyor,

2. Daha önce çalışılmış olmasına karşın, gümrükleme işlemlerini bilmeyen bir ekip var (Çin'in pandemi nedeniyle işlemlerde değişiklik yapmış olması da muhtemel. Ancak bu olasılık şirketi daha uyanık, titiz davranmaya yöneltip, törenden önce tüm belgelerin teyidini almalıydı. Liyakat bir kez daha önemini gösteriyor anlayacağınız!)

3. Haberin ayrıntılarında gizli, trenin gündüz yola çıkmasından kaynaklı Marmaray seferlerinin bir süre askıya alınması, İstanbul ulaşımının zora sokulması, bundan kaynaklı kamu zararı var! Aynı zarara muhalefet neden olsaydı çıkacak gürültüyü düşünmek bile istemiyorum!

4. Bunca kamu zararını göze aldıracak kadar gözü dönmüş, tören peşinde koşan bakana ne demeli?

Saygıyla,


Ayrıntılar için : https://www.sozcu.com.tr/2020/yazarlar/deniz-zeyrek/hayalin-toreni-bir-hos-6156301/



Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2707
Türkiye’den Çin’e giden ilk İhracat Treni Erzurum’da
« Yanıtla #4 : 09 Aralık 2020 / 08:52 »
Çin’e giden ilk ihracat treni Erzurum’a vardı. Gar Müdürü Yunus Yeşilyurt ve yetkililer tarafından karşılanan tren Kars’a doğru hareket etti. İhtacat treni Kars’ın ardından Bakü-Tiflis-Kars Demiyoluna bağlanacak.Demir İpekyolu olarak adlandırılan Asya - Avrupa kıtaları arasında en kısa, en güvenli, en ekonomik ve iklimi en elverişli demiryolu koridoru olan Demir İpekyolu/Orta Koridor, Türkiye'den Çin'e ilk ihracat trenini ulaştırmaya hazırlanıyor.
 

Çin-Avrupa arasında Türkiye üzerinden gerçekleştirilen transit taşımacılığından sonra 04 Aralık 2020 tarihinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından İstanbul'dan (Kazlıçeşme) uğurlanan Türkiye-Çin ilk ihracat blok treni bu sabah Köseköy'e ulaşmıştı.

Buradaki işlemleri tamamlanan tren, saat 10.30'da Köseköy' den yola çıkarak Arifiye, Bilecik ve Eskişehir' den geçerek Ankara Gar'a ulaştı, bakım ve lokomotif değişiminden sonra 12.10 da Kayseri' ye vardı.12.50' de Kayseri den hareket eden tren akşama öğle saatlerinde Erzurum'a vardı. Ülke içindeki son istasyonu olan Kars Garının ardından tren Gürcistan'a gidecek.
 

Tren Yola çıkışından bu yana 1850 Km yol kat etti. Türkiye içerisinde 2 bin 323 kilometrelik parkurunu akşam saatlerinde tamamlayarak Kars' a varacak İhracat Treni, Kars'tan sonra Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını Yurtdışı parkuru ise sırasıyla Gürcistan-Azerbaycan-Hazar Denizi Geçişi-Kazakistan ve Çin'in Xi'an şehrinde son bulacak.

Toplam uzunluğu 754 metre olan tren 42 konteynerde beyaz eşya yükü ile yoluna devam ediyor. İçerisinde ülkemizde üretilen toplam 1.400 adet soğutucu taşıyan tren, yükünü Çin' e yaklaşık 12 günde ulaştırması hedefleniyor. İhracat Treni Türkiye'de 2 bin 323 km, Gürcistan'da 220 km, Azerbaycan'da 430 km, Hazar Denizinde 420 km, Kazakistan'da 3 bin 200 km ve Çin'de 2 bin 100 km olmak üzere toplamda 8 bin 693 km yol kat edecek.

TCDD Taşımacılık A.Ş ve resmi forwarder firması olan Pasifik Eurasia işbirliği ile ilerletilecek tren, 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek yükünü 12 günde Çin' e ulaştıracak. Bu ihracat treni, önümüzdeki dönemde Marmaray' ın, BTK Demiryolu Hattı ve Orta Koridor' un tam kapasite ile işletilmesi için çok önemli bir adım olarak yerini alacak. Bu taşımalarla ulaşım maliyetleri ve süresi önemli oranda azalacak, hem ülkemizin hem sanayicimizin rekabet gücü artacak. Ayrıca Türkiye Asya-Avrupa arasındaki transit taşımacılığın da merkezi haline gelecek.

Diğer taraftan, Çin'den hareket eden ve Türkiye yönüne doğru gelmekte olan diğer trenimiz ile ilk ihracat treninin Azerbaycan topraklarında karşılanması öngörülmekte...
Kaynak: https://ekonomi.haber7.com
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter