Gönderen Konu: Ülkemde Demiryolları / Düşler Kuruyoruz :)  (Okunma sayısı 2757 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ülkemde Demiryolları / Düşler Kuruyoruz :)
« : 29 Mart 2013 / 02:44 »

 :)

Merhaba,

Sayın Sümerli'nin de dediği gibi düş kurmak iyidir, güzeldir, yaşam sevinci verir insana, yaşadığını hissettirir. Buradaki ilgi alanımız da demiryolları olduğuna göre, demiryollarına ilişkin düşlerle başlıyoruz. Bu konuda dile gelmiş düşleri ele aldığımız gibi bundan sonra kurulacakları da ele alacak, değerlendireceğiz. Demem o ki, tuttuğu takıma ilişkin düş kuran arkadaşlar, olur da demiryollarına ilişkin düş kurar ve bizimle paylaşırlarsa, sevinerek onları da düş haritamıza işleyeceğim.

Düşler sınırsız olduğu için..
Ülkemizin ekonomik gücü sınırlı olduğu için..
Beğensek de beğenmesek de bazı hatların inşaatı başlamış olduğu için...

Bu saydığım noktaları gözeterek çizmeye çalışacağım haritayı. Harita derken, çizilmiş haritayı buraya aktaramıyorum, en azından şimdilik. Ama, olur da anlatılanlardan yola çıkarak çizilmiş haritayı sunan olursa, canı gönülden teşekkür ederim şimdiden.

Öncelikle hemen belirtelim, başlamış olanlar dışında YHT hatlarına yer vermiyoruz. Bunun nedenleri forumda defalarca dile getirildi. Bizlerin de oy değil etkinlik ve verimlilik kaygısı olduğundan, Ömer beyin dediği, 120-140km/saat yük 200-240km/saat yolcu taşınabilecek niteliklere sahip  hatlar döşüyoruz.

Nerden nasıl başlıyoruz?

1. Öncelikle Bursa'yı, Bandırma'ya bağlıyoruz. Aynı bölgede Bursa'yı Balıkesir-Soma-Bergama üzerinden üzerinden Çandarlı'ya bağlıyoruz. (Çandarlı limanı inşaatını hızlandırıyoruz).

2. Bu bölgede, bir yandan Ayvalık Körfeze bağlantı sağlarken, Bandırma'yı Çanakkale'ye, Çanakkale'yi geçerek Tekirdağ'a bağlayacak hattın fizibilite çalışmalarını başlatıyoruz.

Burada bir duralım. Eldeki deprem raporları nedeniyle, ülkenin bağımsızlığını tehdit eden İstanbul-Kocaeli yoğunlaşmasının önüne geçilmesi gerektiğini düşünenlerdenim. Çılgın proje, yeni İstanbul türü projelerin, ülkenin bağımsızlığını hedef alan düşmanların bile önermeye cesaret edemeyeceği tehlikeli adımlar olarak görüyorum.
Bu açıdan, Kocaeli-İstanbul yoğunlaşmasının önce durdurulması sonra da azaltılması adına Çanakkale geçişini çok önemsiyorum, teknik zorlukları bu açıdan sadece mali husus olarak değerlendiriyor, beklenen İstanbul depreminde yiteceğine kesin gözüyle bakılan insan ve ekonomik kayıplarla kıyaslayınca da sorun olarak görmüyorum.

3. Güneye iniyoruz. Aydın'ı Yatağan üzerinden Muğla'ya bağlıyoruz. Milas limanı, Yeniköy, Kemerköy termik santralları bu seçimimizdeki etkin unsurlar.
Gerekliliği tartışılmayan Antalya trenini, varolan Afyon-Burdur hattının niteliklerini yükseltip Antalya'ya uzatarak oluşturuyoruz.

(Devamı var, bizden ayrılmayın  :D )

Adk System Advertising


Çevrimdışı bedendili

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 274
Ynt: Ülkemde Demiryolları / Düşler Kuruyoruz :)
« Yanıtla #1 : 29 Mart 2013 / 10:44 »
            Sayın göcebe 20 li 30 lu yaşlarda olupta hayallerimizin gerçekleşecegini düşünmek güzel olurdu. Biz yine düşler kuralım bakarsın gerçekleşir bizden sonrakiler rahat eder.Buraya harita çizip haritaya sizin düşlerinizi aktarmak isterim ama bu iş nasıl yapılır bu bilgi ve beceriye sahip degilim.Çizdiginiz yollar gözümü kapadıgımda o kadar güzel görünüyorki hayali bile yeterli. Düş kurmaya devam. Sakarya üzerinde Zonguldak oradan Bartın ve yeryüzünün cenneti  Amasra. saygılar.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: Ülkemde Demiryolları / Düşler Kuruyoruz :)
« Yanıtla #2 : 22 Kasım 2014 / 15:04 »
 :)

Önce bir alıntı ..

Çanakkale Boğazı için düşünülen köprü projesi ile ilgili son gelişmeler hakkında da bilgi veren Bakan Elvan, "Çanakkale Boğazını da köprü ile geçeceğiz. Bunla ilgili çalışmalarımız hızla devam ediyor. Aslında projemiz tamamlanmış idi. Ancak ben arkadaşlarıma 'Burada ileride bir demiryolu hattına ihtiyacımız olabilir. Dolayısıyla proje üzerinde, köprü üzerinde bir demiryolu da olsun' dedim. Bu çerçevede arkadaşlarımız projeyi revize ediyorlar. Yani bir demiryolu hattını da açıkcası Çanakkale Köprüsü üzerinden geçirmek istiyoruz. Nasıl otoyolla Marmara bölgesini bir ring halinde çevrelemişsek benzer şekilde hızlı trenle de Marmara Bölgesi'ni de bir ring şeklinde çevrelemek istiyoruz." açıklamasında bulundu.
http://www.aktifhaber.com/canakkale-koprusune-demiryolu-dusunuyoruz-1074835h.htm

Gerçekçi olmak iyidir..

Ama gerçekçi olmak düş kurmaya da engel değildir!

Nasıl diyelim?

Bizler düş kurarken bile gerçeklerden kopamıyoruz..

Yaşamın gerçekleri, Trakya'ya ikinci bir geçişi zorladığı, üstelik daha karayolu geçişinin projesi bitmeden karayolu geçişinin sorunu çözmeyeceği anlaşıldığından..

Çanakkale'den karayolu yanında demiryolu geçişinin de açılması gerektiğinin konuyla ilgili bakanın bizzat kendisi tarafından anlaşılmış olması büyük şans!

Konuyla ilgili ayrıntılara baktığımızda, düş kurarken dile getirdiğimiz gerekçelerle (Çandarlı limanı, ikinci bir geçiş zorunluluğu, İstanbul'un trafik yükünün azaltılması, vb.) hareket edildiğini görüyoruz. Yanlış anlaşılmasın, konuyu bu konunun sahibi olan bakanlıktan daha iyi bildiğimizi iddia etmiyoruz!
...

Ancak..

Eldeki mali kaynakların tükendiğini düşündüğümüzde, düşümüzün gerçekleşme zamanı konusunda umutlarımız kırılıyor.

Bir yandan da dinimizin açıkça yasakladığı israfı anımsıyor insan  :(

Bakalım ne zaman gerçekleşecek düşümüz.

Saygıyla,




Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Ülkemde Demiryolları / Düşler Kuruyoruz :) Benzer Konular

Demiryollarının Geleceği
Değerli Arkadaşlar,Sendikamızın üyesi bulunduğu Uluslararası Taşımacılık Çalışanları Federasyonu (ITF) tarafından tüm dünyada çe... Devamı...

Gösterim: 2631 - Yanıt: 0 - Başlatan:ayzek
Türk Demiryolları
NOT : Aşağıdaki yazıyı aslında geçen hafta bir foruma cevap niteliğinde yazarken çok uzaması sonucu sonradan makale haline çevir... Devamı...

Gösterim: 3340 - Yanıt: 1 - Başlatan:Trenci96
Demiryollarımızın Ana Sorunu!
Türkiye'deki demiryollarımızın ana sorunu ;8697 Km.'lik ana hatlarımızın sadece % 4'ünün(403 km) çift yollu oluşu geriye kalan 8... Devamı...

Gösterim: 6200 - Yanıt: 10 - Başlatan:Trenci96
Demiryolları da taşeronlaşıyor...
AKP Hükümeti döneminde demiryollarında 6 bin 380 kişinin emekli olmasına rağmen bunların yerlerine alınan işçi sayısının ise sad... Devamı...

Gösterim: 6384 - Yanıt: 9 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Demiryolları günü
Demiryollarının tanıtımı için bir gün veya "demiryolu haftası" gibi bir süre belirlense, bu gün/günlerde benim gibi meraklılara ... Devamı...

Gösterim: 3113 - Yanıt: 1 - Başlatan:mst