Gönderen Konu: Yakıt Tasarrufu  (Okunma sayısı 5364 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tuncay18

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 97
Yakıt Tasarrufu
« : 29 Aralık 2008 / 21:03 »

Arkadaşlar sizce demiryolunda yakıtın ekonomik kullanılması için neler yapılmalı  neler yapılmamalı

Adk System Advertising


Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Yakıt Tasarrufu
« Yanıtla #1 : 29 Aralık 2008 / 23:20 »
 :D
Sevgili Dostlar;
Ekonomik değeri olan yalnızca yakıt yada genel adıyla enerji değildir. Ekonomik kullanım için tren işletmenin bilimsel bir zeminde yapılması gerekmektedir. Üç-beş vagonluk trenler olmamalı, tren tonajına göre lokomotif seçilmeli, yük vagonlarının gelişi güzel sağo sola hareketleri önlenmeli, vs. vs.
Ekomnomi kıt kaynakların en verimli şekilde kullanılmasını emreder. Ekonomiyi yalnızca yakıt babında düşünmek bizleri yanıltır. Fakat bir makinist olarak sizler zaten lokomotiflerinizi en ekonomik şekilde kullanıyorsunuzdur, buna eminim. Sık sık gaz açmak yada gereksiz fren yapmak sarfiyatınızı artırır.
Selam ve saygılar.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı MAVİ 26

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 50
Ynt: Yakıt Tasarrufu
« Yanıtla #2 : 29 Aralık 2008 / 23:42 »
Aslında bu konu farklı başlıklar altında değerlendirmeye alınabilir.

1-Vagonlardaki hava kayıpları yüzünden ana depo ve kondivit basınçlarını normal seviyelerde tutmak için loko motor devrini sürekli yüksek tutulması yüzünden yakıt kaybı(bilindiği üzere diziye hava basan kompresör direk motora bağlı)
2-Yazın uzun süre beklemelerde lokonun stop edilmeyerek boşa sarf edilen yakıt kaybı(özellikle T.M.İ. mıntıkalarında)
3-Lokolarda bulunması gereken startpilot devresinin olmaması yüzünden lokoların 0 dereceye yaklaşan hava sıcaklıklarında marş almaması yüzünden sürekli rölantide çalışması nedeniyle oluşan yakıt kaybı(startpilot devresi zengin yakıt karışımını ilk marş anında yanma odasına göndererek kolay bir ateşleme olmasını sağlayan bir sistem eskiden 24000 lik lokolarda mevcutmuş)
4-Hattı çok iyi bilmeyen trafik kontrölörlerinin(dispeçer)yaptırmış olduğu gereksiz veya yanlış buluşmalar veya seyirden kaybeden treni önden göndererek arkadan gelen normal seyrini takip eden treni sona bırakması sonucu oluşan yakıt kayıpları
5-Loko bakım atölyelerinde lokomotifler yapılan aylık tamiratların tam veya zamanında yapılmaması sonucu motor aksamındaki aşırı yıpranma sonucu oluşan yakıt kaybı
6-Lokolara mevcut rampa çekerlerinin üzerinde hamule verilmesi sonucu oluşan yakıt kaybı
Şimdilik aklıma gelenler bunlar;
DEMİRYOLCULUK ZOR ZANAATTİR.

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: Yakıt Tasarrufu
« Yanıtla #3 : 30 Aralık 2008 / 08:00 »
serkan eker güzel yazmışssınız fakat en önemlisini unutmuşssunuz...kullanıcı kaynaklı

yakıt israfları...en küçük motorlu otomobillerde bile şöföre göre degişen yakıt tüketimi

devasa motorlu lokomotiflerde de en önemli yakıt kaybı nedenlerinden biridir...

yazdıgınız yazıda buna en yakın seçenek olarak uzun beklemelerde lokonun stop

edilmemesi görünüyor fakat o da hareket memurlarının üzerinde kalan bişey gibi

durmuş...yani hareket memurları tahmini bekleme süresini ya hiç söylememiş yada

yanlış söylemiş de o yüzden makinistler stop etmemiş gibi olmuş...iki bardak çay

demlemek için fazladan çalıştırılan makinalara yazık...duyarlı makinist arkadaşlar da

çok hakkını yemeyelim onların..lafımız onlara degil...aynı yolu aynı hamule ile aynı

makina ile aynı hava şartlarında farklı yakıt tüketerek giden makinistler varmı yokmu...


Çevrimdışı Makinist_26/ Kenan ÖZCAN

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 574
  • ESKİŞEHİR
Ynt: Yakıt Tasarrufu
« Yanıtla #4 : 30 Aralık 2008 / 09:51 »
Sayın Trenren ;
Yakıt Tüketimi İle İlgili Alınması Gereken Onca Önlem Varki Buna Bazı İnsanların Uymasını Sağlamak Biraz Zor Gibi Görünüyor.
Söylediğin Zaman Devleti Senmi Kurtaracan Diye Azarlar İştirsin. Tren Buluşmalarında Mesela Trenin Geliş Saati Mutlaka Hemen Hemen Bilinir Bir Arıza Söz Konusu Olmadığı Zaman. Vakit Uzunsa Stop Et Kardeşim Tamam Devleti Biz Kurtarmayacaz Ama Yazık İnsan Gerçekten Üzülüyor Ben Kendi Açımdan Söylüyorum. Ben Kendi Makinamı Stop Ediyorum Kardeşim Kim Ne Diyorsa Desin. Ama Şunuda Belitmek İsterim;
Soğuk Havalarda Yolcu Treni İse Yolcuların Üşümemesi İçin Eğer jeneratör veya sofaj Yoksa Yolcuların Sıhhati Ve Üşümemesi İçin Makinamı Stop Etmem Veya Dengeli Davranırım. Rampa Çekerlerinde Fazla Hamule Verilmesi Benim Suçum Değil. Ayrıca Makina Arızalıysa Veya Hava Kaybı Varsa Sırf Fazla Yakıt Gitmesin Diye Hiçbirşeyi Riske Atamam Devri Yükseltir Yakıtı Harcarım. Çünkü Bu Benim Suçum Değil. Gelelim Depolara. Yakıt Tasarrufu Diyorsunuz;
Makinalar Gece Çalıştırılmadığı Zaman Sabahları Çalıştırmak İçin Verilen Harcanılan Masraf O Makinanın Harcadığı Yakıt Maliyetinden Daha Fazla. Depo Müdürü,Depo Şefi vs. Önlemini Alsın Makinalar 24 Saat Çalışmasın. Bu Suç Makinistlerin Değil Veya Gece Nezarette Kalan Personelimizin Değil. Aksine Yönetim Ve Depo Görevlilerinin Suçu. Yakıt Tasarrufu Sadece Tren Buluşmalarında Ve Belkide Başka İtisnai Durumlarda Makiniste Aittir. Biz İstemezmiyiz Sabah İşimize Gittiğimizde Veya Gece Yola Gittiğimizde Makinamız Tek Marşta Çalışsın, Biz İstemezmiyiz TCDD Zarar Etmesin Devletimiz Zarar Etmesin. Bunların Önüne Geçsinler Tüm Bu Sorunların Önüne Geçsinler Al Sana Tasarruf. Yoksa Bunun Başka Önüne Geçilecek Bir Yolu Yok. Kimse Çıkıp Demesin Bizim Makinistimiz Yakıt Tasarrufuna Yardımcı Olmuyor. SAYGI VE SEVGİLERİMLE...
DEMİR YOLLARI MEMLEKETİN KAN DAMARIDIR !!!

Çevrimdışı tuncay18

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 97
Ynt: Yakıt Tasarrufu
« Yanıtla #5 : 30 Aralık 2008 / 17:06 »
Elektrikli hat işletmeciliği yapılan yolda dizel lokomotif çalıştırmamak

CTC olan bölgelerde çok uzun mesafeler arasına sayding yapmak örneğin İgciler sayding i hızlı tren porjesi kapsamında iptal edildi yük trenleri mesafe uzun olduğu için çok bekleme yapıyorlardı çok şükür iğcilere sayding yapılmaya başlandı ama sadece 600 metre
 bazı yerlerde rampalar ıslah edilebilir Örneğin ismetpaşa karabük hattında 2 kilometrelik rampa yüzünden bir lokomotifi ranforda tutmak zorunda kalıyorlarmış

24000 22000 lik lokomotifleri manevrada kullanmak bana göre yanlış

lokomotiflerin mazot gösterge şişeleri tamamen değişmeli özelikle jenaratörlerde ve manevra lokomotiflerinde  mazot göstergesi çok bozuk 22000 lokomotiflerin mazot göstergesi takılabilir yarım depo mazot var ama göremediğimiz için işi garantiye almak için depoyu fullüyoruz

belki ileride tasarım olarak yapılabileceğine inandığım kamyonlardaki vebasto sistemi  kamyon motoru çalıştırılmadan kabin içini ısıtan bir motor  bu sistem veya buna benzer şeyler yapılabilir

en önemlisi lokomotiflerin deşarj olayı sıkça başımıza gelen olaylardan birisi

Çevrimdışı MAVİ 26

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 50
Ynt: Yakıt Tasarrufu
« Yanıtla #6 : 31 Aralık 2008 / 02:00 »
Sayın trenren yazmış olduğum bu yazıyı  dikkat etti iseniz genelleme olarak yazdım ve benden önceki mesajı dikkate aldığım için (levent hocamın mesajı) .''Sık sık gaz açmak yada gereksiz fren yapmak sarfiyatınızı artırır.''o sizin kişi bazlı kayıp olarak gördüğünüz makinistin aynı rampa,aynı yol,aynı trenle fazla yakıt yakması olayını o mesajda bahsedildiği için yazmadım.Gelelim sizin hareket memurlarının istasyondaki bekleme sürelerini söyleme vakalarına.Anladığım kadarı ile siz T.M.İ. bölgesinde memurluk yapan bir arkadaşımızsınız,bilmiyorum mıntıkanız neresi ama bizim buralarda pek de sizin bahsettiğiniz gibi ''aman ustam tren şu saatte gelir makineni stop et'' diyecek memuru bulmak zor,çünkü istasyonlarda memur yok olay T.T.M. ile hallolmuş gibi gösteriliyor.(hem t.m.i hem t.s.i. mıntıkalarında çalışıyorum)Ayrıca orada zaten ben makinist arkadaşlarımı kastetmiştim.Ama şu inkar edilemeyecek bir gerçek 5600 model üzerinde oynama yaparak trenler fazla hamule vermeyi kendine vazife edinmiş hareket memuru arkadaşlarımız mevcut.Belki bu arkadaşların düşüncesi kendilerince haklı;çünkü onlara göre giden de devletin vagonu,götüren de devletin makinesi ama unuttukları mekanik ömrü kısalan makinede yanan fazla yakıtta devletin.
DEMİRYOLCULUK ZOR ZANAATTİR.

Çevrimdışı ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 269
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Ynt: Yakıt ve enerji Tasarrufu
« Yanıtla #7 : 25 Ocak 2012 / 18:09 »
Yakıt tasarrufunu enerji tasarrufu içinde değerlendirebiliriz.ENERJİ TASARRUFU=Aynı işi daha az enerjiyle yapabilmektir.Buna enerjinin verimli kullanılması diyebiliriz.Enerji tasarrufu demek para tasarrufu demektir aynı zamanda.Tasarruf edilen parayı başka alanlarda kullanmak ekonomiyede katkıdır.Enerjiyi= aydınlatmada,havalandırmada,bina ısıtmada,buzdolabı,çamaşır  ve bulaşık makınası,, ULAŞIM,sanayii vb  yerlerde kullanırken
enerji  ve yakıt seçimi,zaman ve cihaz seçimi,vb önlemlerle tasarufa gidilmelidir...Enerji de %70 dışa bağımlı  olduğumuz bu dönemde;ulaşımda %15,sanayiide %20  ve binalarda %30 tasarruf edebilsek yılda 7,5 milyar kazanç sağlayabiliriz.......Tasarruf yaparken ;hizmet ve üretim miktar /ve kalitesinden , yaşam standardından çevre kirlenmesinden ödün vermeye gerek yoktur........Petrol,kömür,doğaşgaz gibi fosil yakıtlar çevreye çok karbon salınımı yaptıklarından, bunların yerine ;gineş,rüzgar,jeotermal vs su  enerjileri gibi sürekli ve aktif enerjileri yaygınlaştırmalıyız..Akü'lü araç kullanmak  gibi çevre dostu enerjiler aynı zamanda insan sağlığı için öncelikli enerji kaynaklarıdır....elektriğn %60   ı ithal olduğundan daha bilinçli ve verimli kullanmak lazımdır.Hatalı yakıt ve enerji kullanımını önlemek için eğitim ve yayınlara önem verilmelidir......CO2 salınımının yarısı (enerjinin %40 ını kullanan )binalardan çıktığına göre binalarda izalasyon ve yakıt cinsi çok önem kazanmaktadır.
yerli ve yenilenebilen enerji kaynaklarını yaygınlaştırmak devletin politikası olmalıdır.İstenirse ülkemiz günde GÜNEŞTEN  219000 KWH enerji  alabilir Bu da 1,3 milyar ton petrole eşdeğerdir..Kirli ve sağlıksız enerji kullanmak,mesimlerideğiştirdiği gibi insan neslinin sağlığını da bozmaktadır. dizel lokomotiflerin kullandığı motorinin topluma zararları  kimlerin  aklına geliyor bilemem..
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Yakıt Tasarrufu Benzer Konular

Alstom'dan %40 Yakıt Tasarrufu Sağlayan Hibrit Manevra Lokomotifleri (Video)
Alstom firmasının geliştirmiş olduğu yeni nesil hibrit (hybrit) manevra lokomotifleri, başta Almanya Demiryolları olmak üzere çe... Devamı...

Gösterim: 3800 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli