Gönderen Konu: yarı otomatik koşum takımları  (Okunma sayısı 8274 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı semendiferci

  • Üye
  • **
  • İleti: 37
yarı otomatik koşum takımları
« : 19 Eylül 2009 / 22:32 »

1-seyir anında yarı otomatik koşum takımlarının çözülmesi sonucu tren dizisinin bölünme sebebleri nelerdir. 2-yarı otomatik koşum takımının parçalarının adları nelerdir. son zamanlarda trenlerde sıkça karşılaştığımız tren trafiğini ve emniyetini olumsuz etkileyen bu sorunala ilgili  önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
Cevizin kabugunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk
zanneder.

Adk System Advertising


Çevrimdışı yunus can artut

  • Üye
  • **
  • İleti: 32
Ynt: yarı otomatik koşum takımları
« Yanıtla #1 : 26 Aralık 2009 / 23:02 »
bildiğim kadarıyla yarı otomatik kroseler Sa3 olarak adlandırılır. Tren kopmasınada gelince klasik cer kancalarında vagonlar tampon durumundayken krosedeki bosluk alınır ve cer kancasınında sıyrılarak kurtulma ihtimali kalmaz. Fakat Sa3 lerde ise tırnaklar birbirine kitlenir ve rampalardan makinanın çekmesi ile uygulanan kuvvet+yükün uyguladığı kuvvet sebebiyle tırnaklar birbirinden kurtulur.  ;)
"Demiryolları bir memleketin toptan ve tüfekten daha mühim bir silahıdır."

Çevrimdışı semendiferci

  • Üye
  • **
  • İleti: 37
Ynt: yarı otomatik koşum takımları
« Yanıtla #2 : 28 Aralık 2009 / 23:15 »
sevgili yunus can artut öncelikle yaklaşık üç ay oldu bu konuyu açalı cevabından ötürü teşekkür ederim.
yari otamatik koşum takımları sadece tren rampada cer anında olmamaktadır trenin hertürlü seyirınde kopma olayları olmakta kopmalar genelde dolu vagonlarda gerçekleşmektetedir diğer sebepler nelerdir saygılarımla
Cevizin kabugunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk
zanneder.

Çevrimdışı yunus can artut

  • Üye
  • **
  • İleti: 32
Ynt: yarı otomatik koşum takımları
« Yanıtla #3 : 02 Ocak 2010 / 23:10 »
derslerden fazla vaktim olmuyor nete girmek için :) Bunun bir diğer sebebi de malzeme yorgunluğu olabilir mi? Tırnaklar zamanla deformasyona uğrasdır ve ilk günkü işlevini kaybetmiş olabilir. Bu yüzden de kopma olayları olabilir. Yada bir diğer sebeble bizdeki kanca cekerleri bildiğim kadarıyla klasik cer kancası cekerine göre hesaplanmaktadır ve bu ceker gördüğüm her vagon için 100 tondur. Bunu herhangibir vagonun krose takımına bakarak görebilirsin:)
"Demiryolları bir memleketin toptan ve tüfekten daha mühim bir silahıdır."

Çevrimdışı semendiferci

  • Üye
  • **
  • İleti: 37
Ynt: yarı otomatik koşum takımları
« Yanıtla #4 : 03 Ocak 2010 / 18:37 »
sevgili yunus yarı otomatik koşum takımlı cer kancaları 350 tonluktur bu kancaları binde 25 rampada çekeri 3500 ton dur.kancaları tecrübe etmek için mamure fevzipaşa mamure arasında baştan ranforlu dört adet tosiba ile dolu fals tipi 40 vagonla tecrübe yapıldı.trenin ağırlığı yaklaşık 3250 ton civarında iken başlangıçta bu sorun yaşanmadı.kullanım neticesinde kanatimce son zamanlarda sık kopma nedenlerini şöyle sıralıya biliriz. 1-malzeme yorgunluğu 2-düşük yol 3-aşınan diller 4-ortadaki kilitin arka tarafta sıkışması 5-bağlı iki vagon arasındaki teker çaplarındaki fark iki kanca arasındaki kilitlenme mesafesinin azlığı 6- kanca içerisindeki bağaların aşınması gibi.bende en az senin kadar sonucu merak etmekteyim saygılar
Cevizin kabugunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk
zanneder.

Çevrimdışı yunus can artut

  • Üye
  • **
  • İleti: 32
Ynt: yarı otomatik koşum takımları
« Yanıtla #5 : 03 Ocak 2010 / 21:43 »
beni aydınlattığın için teşekkür ederim abicim:) aslında keşke Sa3 ler deformasyona uğramasa. TTM abiler için çok büyük bir kolaylık. Manevra sırasında iki tampon arasına girme gibi bir durum söz konusu değil. Krose gevsetme olayıda yok yandan kolu cekiyorsun kendi acılıyor.
"Demiryolları bir memleketin toptan ve tüfekten daha mühim bir silahıdır."

Çevrimdışı semendiferci

  • Üye
  • **
  • İleti: 37
Ynt: yarı otomatik koşum takımları
« Yanıtla #6 : 04 Ocak 2010 / 19:20 »
Sevgili yunus can artut
dilimin döndüğünce anlatmak istedim isterdimki konuya tam vakıf olanlar konuyla ilgili bilgi verselerdi ben sadece yolda gördüğüm aksaklıkların bunlar olduğunu zannetmekteyim.yarı otomatik koşum takımlarının yoldan ayrılma sebebinden birde freninden problem olan enson vağonun kopması sonucu nurdağ fevzipaşa arasından çok büyük bir kaza atlatıldı dilerim tekrarı olmaz saygılarımla.
Cevizin kabugunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk
zanneder.

makinistim26

  • Ziyaretçi
Ynt: yarı otomatik koşum takımları
« Yanıtla #7 : 01 Ekim 2010 / 17:30 »
yunus abim doğru yorumlamış olayı bende babamdan öğrenmiştim  :D


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


yarı otomatik koşum takımları Benzer Konular

Yeni Demiryolu yapımlarında oluşabilecek darboğazların aşılması için önerim.
Proje önerisi : 3Yeni Demiryolu yapımlarında darboğazın aşılması Demiryolu yapımlarında  arazi darlığından dolayı darboğaz yaşan... Devamı...

Gösterim: 3335 - Yanıt: 2 - Başlatan:salih koç
7 metro inşaatı, Bakanlık 2011 bütçesinde öncelikli yatırımlar arasına alındı.
Metro operasyonlarının büyükşehir belediyelerinden Ulaştırma Bakanlığı'na devredilmesinin ardından İstanbul ve Ankara'da 7 metro... Devamı...

Gösterim: 4220 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Karaman, Ankara Merkezli Demiryolu Yatırımlarımız Devam Edecek
Karaman: “Ankara Merkezli Demiryolu Yatırımlarımız Devam Edecek” Ankara Sanayi Odası (ASO)’nda 5 Mart 2012 tarihinde düzenlenen ... Devamı...

Gösterim: 3442 - Yanıt: 3 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Yatırımların verimliliği
Aşağıda bir haber.Haberde üç büyük kentteki toplu ulaşım kullanım oranlarıyla raylı sistem kullanım oranları veriliyor.Haber üze... Devamı...

Gösterim: 1299 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Makinistlik Meslek Tanımları
Makinistlik Meslek Tanımları ve TerimleriCer aracı: Üzerinde bulunan motor tarafından üretilen tahrik gücüyle hareket eden her t... Devamı...

Gösterim: 880 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ