Gönderen Konu: Yayınlanan emirler neden uygulanmıyor?  (Okunma sayısı 3913 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

machinists

  • Ziyaretçi
Yayınlanan emirler neden uygulanmıyor?
« : 02 Nisan 2010 / 13:55 »

Öncelikle tüm arkadaşlarımıza selamlar.Genel müdürlüğümüzün daha doğrusu bizzat sayın genel müdürümüzün imzasını taşıyan son zamanlarda meydana gelen kazalar neticesinde uygulamaya konmuş olan tren üzerinde ki geçecek çalışma saatleri ilgili emir çoğu bölgelerde ne yazıktırki uygulanmamaktadır.Örnek vermek gerekirse yayınlanan bu emir sonrasında personel merkezinden çıkıyor  başka bi yere gidip istirahat etmeksizin yanındaki arkadaş yeniyse yada beraber çalıştığı biriyse bu arkadaşın iyi niyetinide istismar ederek hiç sormaksızın 22-23 saati bulan sürelerle tekrar kendi merkezine dönüyor.Döndükten sonrada 17-18 saat istirahat ettikten sonra tekrar trene gidiyor!!!.Peki bu personel kendi insiyatifini kullanarak insanüstü bi çalışma isteğiyle!!! kendi canını ,yanındaki arkadaşının canını, karşıdan gelenleri ,ailesini, kullanmış olduğu 2-3 milyon dolarlık lokoyu ,taşıdığı vagonları düşünmüyor yada düşüncesizce davranıyor diyelim.Peki bu canlı bombalar 22-23 saat hatta kalıyorda bu personele görev veren depo şefi,sevk eden hareket memuru,sinyal açan trafik kontrolörü buna nasıl müsaade ediyor hemde bizzat genel müdürün yayınlamış olduğu emir varken?Cevapları sıralayalım efendim;Depo şefi bakıyorki depo ağzına kadar lokoyla dolu depomdaki lokoları sevk edeyim,Hareket memuru istasyonumun yolları vagonlarla dolmuş taşmış şurdan 3-4 yol boşaltayım rahat edeyim,Trafik kontrölörü hat tren kaynıyor adamlar istirahat isterse bir sürü uğraşacağım düşüncesiyle hereket ediyor.Ta ki bi kaza olduğunda bu emir ortaya çıkıyor ve şöyle bi açıklama yapılıyor biz emir yayınladık ama makinistler fazla  fazla çalıştıklarından oldu.Hani ortadaki emir ?Hani bunun takipçisi olacak bölge müdür-servis müdürü?Anlayacağınız arkadaşlar hiçbirşey değişmedi ve bu gidişle değişmeyecekte.Peki bu emirleri uygulayan personelimiz hiçmi yok var efendim olmazmı uyguladıklarındaysa 3-4 gün depolarda görevlendirilerek insanca çalışmak istedikleri resmi olmayan bi ceza biçimiyle karşılaşıyorlar.Yani deniniyorki ya bu deveyi güdersiniz ya bu diyardan gidersiniz.Mecbur bu asi,dik başlı,pürüz diye nitelendirilen amacı sadece insanca çalışmak olan bu kardeşlerimizde bu 100 yıllık çarkın dişlileri arasında öğütülüp gidiyor.Sayın genel müdürümüz ara sıra bu forumu ziyaret ediyormuş diye bazı rivayetler var.Efendim olurda bu yazıyı okursanız unutmayınızki bizler sabah 8 de işe gelip akşam 5 te işten çıkan büro personeliyle aynı şartlarda çalışmıyoruz dolayısıyla 16 saat dinlenme faal personel için yetersizdir,eğer eksik personel sayımızı makul düzeylere çıkarmaz ve eldeki personelle bu şartlarda daha çok iş yapmaya kalkarsak yarın bir gün kimsenin hesap veremeyeceği çok elim kazalarla her an karşı karşıya kalabiliriz bunun tek çözümü personel seviyemizi makul seviyelere çıkarmak mevcut çalışma şartlarımızı gözden geçirerek köklü değişikliklere bir an önce gitmektir.Hepinize selam ve sevgilerimle iyi çalışmalar dilerim...

Adk System Advertising


Çevrimdışı feyzullah

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 104
Ynt: Yayınlanan emirler neden uygulanmıyor?
« Yanıtla #1 : 02 Nisan 2010 / 16:31 »
ben daha acı boyutunu söyleyeyim
bu konuyu sendikalara iletince sendikalar diyorki çok çalışmak isteyende benim üyem insan gibi çalışmak isteyende ben aranıza girmeyeyim ne haliniz varsa görün
bu güne kadar hangi sendika bu çalışma saatlerine uyulmadığına dair bir yazı yayınladı yada hangi sendika temsilcisi bu çalışma saatlerine riayet etti

Çevrimdışı depocu

  • Üye
  • **
  • İleti: 26
Ynt: Yayınlanan emirler neden uygulanmıyor?
« Yanıtla #2 : 04 Nisan 2010 / 15:01 »
     Emirleri verenler kendilerini kurtarıyor. Ama ne yazık ki emirleri verenler kendilerinin verdikleri emirlere personele baskı yaparak uymalarını istemiyor. Ne olur şu trenide yap, hatırım için şu trenede gidiver. Ama kaza olunca olan personele oluyor.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
İdealizm Bitti!
« Yanıtla #3 : 07 Mayıs 2010 / 13:47 »
Kurumumuzdaki herkes iyi bilir,
Bir işle ilgili olarak çok sayıda kişi görevlendirilir ancak o işi sadece işine ve görevine ideallerle bağlı birkaç kişi yapar,diğerleri ise iş yapıyormuş gibi görünüp emeklilik sürelerini doldurmaya çalışırlar(Çoğu da üst ünvan peşinde koşar ve bir şekilde amaçlarına ulaşır.)..
Ancak son zamanlarda kurumiçi işleyişte öyle lakayıtlıklar başladı ki,adamı olan herkes kendi gemisini yürütme derdinden asıl işleri ikinci plana atar oldular ve sonuçta yazılı emirleri hiç uygulayan olmayıp tüm işler müdürlerin iki dudağı arasındaki sözlerle yürütülür oldu!..Genel Müdür imzasıyla yayınlanan emirleri dahi artık takan yok!!
Birşekilde kendine ünvan edinmiş kişiler nasılsa benim arkam kuvvetli bana kimse birşey yapamaz mantığıyla hiyerarşi yapısına ve emirlere uymuyorlar ve kendi hiyerarşilerini kurup yürütmeye çalışıyorlar!..Bu çarpık yönetim anlayışı kurumiçinde artık o kadar yaygınlaştı ki ; TCDD içerisinde idealist olup işini adam gibi yapmaya çalışanlar adeta suçlu gibi görülüp itilip kakılmaya başlandılar!..
Bu durumun oluşmasında özellikle siyasi anlayışın ve bunun kurumiçindeki temsilcilerinin rolleri oldukça büyük!..Kurum artık adeta cemaat mantığıyla işletilir hale getirildi!..
Herhangi bir kaza,vukuat oluşmadığı sürece bu mantık işletiliyor ve aksi bir durum oluşunca da herkes kendini kurtarabilmek için rafa atılmış yazılı emirler öne çıkarılıyor!..Yani yapmacık bir yönetim anlayışı mevcut..Bunun en çarpıcı örneği de : Bir yandan makinistler 8 saatten fazla çalıştırılmayacak denilirken diğer tarftan tüm TCDD çalışanlarının fazla çalışma saatleri astronomik olarak artıtılarak 5500 saate çıkartılıyor(Hesap ettim uyumaya dahi vakit kalmıyor!)..
Biryandan proje üstüne projeler üretilip personelden bunların gerçekleştirilmesi beklenirken ve gerkelşeme için onlara yeterli imkan ve zaman tanınmazken diğer yandan rutin bir başmüdür turnesi için tüm bölge işleri kilitleniyor ve koskoca bir iki haftalık süre başmüdürleri memnun edebilmek için harcanlıyor!..Hadi genel müdürü karşılama merasimlerini biraz anladık ama bir başmüdür için herkesin işini gücünü bırakması ve kuyruk gibi peşine takılıp tüm işin gücün rafa kaldırılmasını anlayabilmek gerçekten de çok zor,askeriyede dahi böyle bir mantık görmedik!..Adam tuvalete gidecek olsa 30 kişi de peşine takılıp onu takip ediyorlar,tren garlarındaki yolcular merak edip de bu kalabalık nedir diye sorsalar acaba ne şekilde cevap verilirdi merak ediyorum doğrusu!..
Yani demek istediğim şu ki : İşler iyi yürüyormuş gibi gösterilip aslında içteniçe bir çöküş yaşandığı artık ayyuka çıkmış durumda ve herkes kendisini kurtarma,kendisine daha iyi bir ünvan sağlayabilme ve nemalanma peşinde!..Böyle bir durumda da olan ; şimdiye kadar tüm bu çarpıklıkları görmezden gelip işine gücüne sadık kalmaya çalışan kişilere oluyor yani idealist olanlara..Fakat görünen o ki ; artık kurumiçinde idealist olmak bırakın faydayı çalışanlara zarar vermeye başladı!..Bu yüzden de herkes işin ucunu bırakıp kendini ideallerden soyutlayarak işi oluruna bırakmaya ve kendilerine zarar gelmemesi için çaba göstermeye başladılar!.. Çalışanlar arası bağlar iyice kopmaya ve demiryolculuk ruhu da ölmeye başladı!..
Kimbilir belki de aslında olması gereken de bu idi :
Mademki yönetmek ve işletmek yöneticilerin görevidir o halde yönetim zaafiyetlerinden oluşan işletme hasarların faturası da yöneticilerin olmalıdır çalışanların değil!..Sıkışınca topu çalışanların üzerine atmak bundan sonra eskisi kadar kolay olmayacaktır düşüncesindeyim!..Çünkü oynanan bu oyuna herkesin karnı iyice doydu!.
.Herkes geçek sorumluluğunu ve görevini i bilmeli,TCDD kimsenin kendi özel malı değildir ve keyfi uygulamalar yapılamaz,yapıldığında da kurumun ve çalışanlarının geldiği nokta ortadadır!..

Çevrimdışı ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 269
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Demiryolculuk bitiriliyormu
« Yanıtla #4 : 08 Mayıs 2010 / 12:12 »
sn.Trenci96;demiryollarında ''idealizim bitti''konusundaki görüşünüze katılmamak elde değil.Yazdıklarınız ,eksik bile olsa  kurumun bugünkü halini açık bir şekilde ortaya koyuyor..Yalnız ,üst yöneticilerimizin  her yönüyle  çok yetersizliği dolayisiyle sürekli hatalı,bilinçsiz,gereksiz,yanlış,ilgisiz, keyfi,davranışları  alt kademelerin de davranışlarını olumusuz yönde  etkilemektedir..değim yerinde değilse de balık baştan kokmaktadır.Tüm olumsuzluklar ,siyaseten gelip  koltuğa sarılanları değil.kurumun asıl yükünü çeken alt kademeleri üzmektedir.Bu gidiş özelleştirmeyi çabuklaştırmak için yapılıyor olabilir.son durumun sorumluluğunu üst makamdakiler hissetmeyince.,faal personelin  sorumluluğu  ve ceza alması artmaktadır.Vefat eden gerçek demiryolcular iyi ki bu günleri görmediler, görselerdi kahrından verem olur giderlerdi.Onlar bir gün ''bekri imam olur' demişlerdir,ama bu kadar kısa zmanda bekri'nin imam olcağını akıllarına getirmemişlerdir.Sonuçta bu duruma demiryolcular sessiz kalmamalıdır(Kimbilir belki de aslında olması gereken de bu idi .cümlenizin hangi anlama geldiğini  merak ettim).selam ve sevgiler
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Yayınlanan emirler neden uygulanmıyor?
« Yanıtla #5 : 10 Mayıs 2010 / 09:57 »
Atalay abi,
Demek istediğim şu ki :
Kimse artık biz altta çalışanlardan normal görevimiz dışında hiçbir şey beklemesin,herkes sorumluluk ve sahip olduğu makamın gereklerine göre çalışsın..Bırakalım müdürlerimiz işlerini müdür gibi yapsınlar ve tabi sorumluluklarını da müdür gibi taşısınlar!..Eğer birileri makamlarının gereğini yapamıyorsa,zaafiyet içindeyse bunu düşünmek bizlere kalmamalı,daha üst yönetimler düşünmeliler!..Oysa bizler bu forumlarda ve iş yaşamımızda şimdiye değin demiryollarımızın sorunlarına değindik ve durmadan kendimizi üzdük durduk,oysa başkaları pek umursamadı ve kendileri için çalıştılar!..Nasıl ki işçilerin hiçbir sorıumlulukları yoksa biz aşağıda çalışanların da kurumun sorunları konusunda sorumluluğumuz yoktur asıl sorumlu müdürler,başkanlar ve yönetim kurulu üyeleridir..
Genel müdürümüz de kusura bakmasın ama artık biz eski demiryolculardan fazla birşey beklemesinler çünkü müdürlerimizin basiretsizliği yüzünden bizler birşeyler vermeye çalıştıkça yine olanlar bizlere oluyor asıl sorumluluk sahiplerine değil!..
Umarım anlatabilmişimdir..
Selamlarla..
sn.Trenci96;(Kimbilir belki de aslında olması gereken de bu idi .cümlenizin hangi anlama geldiğini  merak ettim).selam ve sevgiler


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Yayınlanan emirler neden uygulanmıyor? Benzer Konular

Gişe memurları tarife ve emirler kitapçığı talebi
TCDD yolcu tarifesinde sık sık degişiklikler eklemeler çıkarmalar olmaktadır.her yıl ortalama yolcu tarifesinin %10 u degişmekte... Devamı...

Gösterim: 3213 - Yanıt: 4 - Başlatan:trenren
Karesi Ekspresi Emirler'de Raydan Çıktı
Balıkesir cihetine giden Karasi ekspresi gece saat 00.45'te istasyon birinci yoluna buluşma için giriş esnasında 9 vagondan 7.va... Devamı...

Gösterim: 1720 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Küçük basit sorular / Neden DMU, neden EMU?
Sayın Sümerli,Ödemiş-Tire güzergahından hareketle verdiğiniz bilgilerden yola çıkarak bazı sorularım var.1. Sık duruşlu bir güze... Devamı...

Gösterim: 10173 - Yanıt: 9 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Neden ve Nasıl?
 Eskiden çok merak ederdim, bir avuç toprağı olan Hollanda..Yılın büyük kısmını karlar altında geçiren İsveç, Norveç..Nerdeyse 2... Devamı...

Gösterim: 4084 - Yanıt: 1 - Başlatan:Göçebe (chomez)
6 Temmuz 2018 CUMA Resmi Gazetede Yayınlanan Demiryolu İle İlgili Mevzuatlar
6 Temmuz 2018 CUMA Sayı : 30470TAŞIMA İŞLERİ ORGANİZATÖRLÜĞÜ YÖNETMELİĞİDD yetki belgelerinin geçerliliğiGEÇİCİ MADDE 2 – (1) 19... Devamı...

Gösterim: 668 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ